måndag 31 december 2007

Playa del Carmen dagen innan nyar!

Man blir vansinnig pa mexicos internet forbindelse och up to date datorer. Sitter men internet 3.0 eller natt nu. fattar mig kort. Bra mat, gott vader, bra ol....tar de igen, bra ol!

Fatt en stocker efter oss ocksa, Mr. Noname. En javla idiot kort och gott, som verkar ragga mer pa mig an Elin...vilket ioch for sig kanske inte ar sa konstigt, men anda...de e ju en kille! Blir vansinnigare..

Mycket mexare och amerikarner overallt.....men ganska mysigt och hemtrevligt anda pa natt mysko vis?! Tror jag gillar de har anda nar de kommer omkring!

For att ge er en ionblick i hur konversationerna gar mellan oss, nar de inte ar en monolog fran Elins sida sa kommer ett smakprov har:
E-Surf's up!
C-Snusa?
E-Surf's up?
C-Salsa?
E-Du hor ju som en javla tonfisk!

Sa trevligt kan man har har i tacoland! Nu blir de ivag och efter kaffe!

///mañana

söndag 30 december 2007

Nästan Nytt År

Jag har varit i Göteborg någon vecka nu och vädret har varit precis som det ska innan, under och efter jul. Alla dagar utom idag.

Alla som hänger i Göteborg vet att det är grått, rått, mörkt, regn och allmänt vidrigt väder. Jag har haft det svårare nu än under andra jular och det beror på att jag har blivit brillmongo på heltid. Det känns sjukt omanligt att behöva ta av brillorna och putsa dom varje gång man går in i en affär. Lösningar som är möjliga är ju att bara hänga i Femman eller skaffa linser. Båda går bort rätt fett. Femman tänker jag inte ens kommentera. Det här med att pilla in linser i ögonen kan ju inte klassas som ett normalt beteende... Smeka sin egen ögonglob. Det vänder sig lite i magen bara jag tänker på det.

Idag skiner solen något kopiöst och jag känner mig lite som Gollum när jag sitter inne i min lägenhet och inte går ut och njuter av solen.

Gott Nytt År Mina Vänner!!!!!!!!

tisdag 25 december 2007

Juldagen

Hoppas alla har haft en mysig julafton. Jag är nöjd med min jul, även om det är mycket kvar av själva helgen så kan jag summera den som lugn och skön.

Sa upp mitt gymkort häromdagen. Hade planerat det ett tag så att jag kunde träna med J. Att jag sa upp det just den dagen var på grund av en av ägarna till gymmet. Har alltid tyckt att dom är lite spänniga killar. Jag bad om en pilatesboll. Då svarar idioten att han inte har tid med det nu... Han kan alltså inte ödsla tio sekunder på en trogen kund. Vad att göra? Det var bara att säga upp kortet.

Då blev jag än mer äcklad på det jävla gymmet och deras förlegade medlemssystem. Trodde att dom skulle skriva ett datum på mitt kort när jag inte kunde använd det längre, icke. Istället ska jag nu visa ett A4-papper varje gång jag ska gymma... Fick nypa mig i armen ganska hårt när jag fick chockbeskedet (kvällstidningsord är bra ibland). När jag får tag på ägaren ska jag ta mig ett ordentligt snack med den jävla nollan.

Har cyklat varje dag sedan jag kom hem. Det märks knappt att det är december. Förutom att det regnar konstant.

Gjorde ett grovt misstag för en stund sedan. Raderade alla filmer på datorn... Tröttsamt värre. Skulle fixa och dona lite men det gick som det gick. Kortkommandon i all ära men man får hålla tungan rätt i mun annars kan det sluta illa. Skit illa.

Hoppas Charlie kom ner till Mexico. Har inte hört ett knyst från honom. Elin har nog lurat ut honom på stranden. Men då slår nog mitt siande in: en eller två inlägg under hela tiden från Mexico...

Mellandagsrea imorgon... Kopparmärra klockan åtta? NOT!!!!!!!!!!!!

tisdag 18 december 2007

Minus tre dagar

Ja, da va de da dags att liva upp den graa vardagen som infunnit sig pa Kalles med sydliga sommar brisar fran samma breddgrader som valet i Chad. Dock ar de nu inte Afrika som galler utan Mexico. Med mig pa resan ar Elin, en brutta som lamnade idyllen i Amal for att finna lyckan i Stockholm, och med tva huvuden som vuxit upp i Amal sa kan de nog bara ga vilse...Enda raddningn ar val badas forkarlek till uppassning av meter hoga Manolitos!

Vem ar da denna legend som ska guida Er genom djungeln av adventskalendrar och nogatpraliner i mitten av paradisasken som alltid lyckats forsvinna upp i rok, innan man ens fatt av plasten? Har nagon egentligen smakad den dar ovalformalde, lite storre med rafflade sidor som de finns tva av? Skicka garna i sa fall svar, mark kuvertet "Unikt".

Tillbaka till verkligheten. En falafel pa Kungstorget fick tva snorvaskrar att veta hut och nar bada har Karl, vissa lite malligare med "C", i namnet sa var alternativet ganska givet att jag skulle hjalpa Kalle att fa lite julledigt ihop med Jessika, vilket forovrigt uttalas perfekt pa Amalska". Vissa rykten sager att gin va inblandat, men valdigt fa verkar forsta att grappa inte gar att dricka?!

For tillfallet finns jag i Chicago, hoppas Ni har oversikt med a, a och o. Slog mig precis att Elin, med sina sydeuropeiska farger kommer satta mig och mina totalt pigment befriade toner pa plats. Va detta verkligen helt genom tankt? Man skulle nog ha dratt med en finne, britt eller natt annat pa gransen till albino, for att ge brannan lite sjalvfortroende vill saga!

//Charles

måndag 17 december 2007

Hemma

Nu är jag hemma i Göteborg... Känns skönt att vakna upp bredvid ett trevligt ansikte istället för att stirra in i en nollgradig betongvägg. Gött. Julen kommer strax, jag har handlat alla julklappar så nu går jag bara omkring och raggar fikakompisar...

Var på ICA idag och handlade lite käk (J påstod sig ha bunkrat upp mat men det hade väl räckt åt en "Top Model"). Väl på ICA blev jag erbjuden en anställning som skulle börja i slutet av januari. Vet dock inte om jag har lust...

Har käkat lunch ute på staden två dagar i rad och jag blir lite rädd för jag blev inte mätt varken igår eller idag. Har jag blivit stor i maten som en engelsman? Blir till att minska magsäcken när jag kommer hem på riktigt... Inte roligt.

Hoppas och tror starkt på att Charles ska hålla bloggen kokande under julen. Om inte får jag väl ta tag i den.

Har fått frågan om vad som händer sen med bloggen eller bloggandet snarare. Får se vad som händer men det kanske blir någon blogg vem vet.

Hörs efter eller under jul. Bloggen är rankad som den 5173 bloggen på bloggtoppen.se Coolt

torsdag 13 december 2007

Nittioandra dagen

Då var det nära slutet nu. Hemma på lördag. Ikväll blir det fest, en synnerligen internationell tillställning med deltagare från; Sverige (mig själv), Spanien, Tyskland, Holland, Belgien, Kamerun, Frankrike, England, Irland och lite folk från Asien. Det kommer bli svinskoj bara dom tyska asen snackar engelska. Dom är nämligen överrepresenterade som satan. Ungefär som i statistiken om hur många som årligen kvävs av bratwurstkorvar. Vilket sätt att dö på... Brrrrr

Har haft lite att göra idag vilket har medfört ett enormt nöjessurfande. Min startsida är GP.se.
De två artiklarna som jag har läst mycket noggrant idag är att Liza Minneli var svinfull i Scandinavium och att Tobias "toffel" Hysén inte ska vara med i landslaget.

Läste kommentarerna om Liza Minnelli och fastnade lite extra för en av dom.

Är arrangören så cynisk att man inte ställer in Liza Minellis framträdande pga sjukdom, för att slippa betala tillbaka biljettpris? Jag var på Scandinavium båda kvällarna och upplevde redan första kvällen en Liza som uppenbarligen mådde väldigt dåligt. Igår kväll syntes det med all önskvärd tydlighet att hon inte ville vara där på scenen. Hon borde inte ha utsatt sig eller utsatts för detta. Någon av arrangörerna borde gått upp på scenen efter första låten och avslutat direkt.

Hoppas ni fastnade för samma sak som jag gjorde. Människan (kallar sig HB) var och kollade på skiten TVÅ gånger. Ibland vill man bara dö så man slipper vara människa. Idag är ett sådant tillfälle för mig. Fattar inte hur man kan betala för att se Carola & CO en gång. Då förstår alla hur svårt det är att sätta sig in det, aning bissara, att se det två gånger.

Okey. Jag har sett visa band två eller fler gånger men inte två dagar i rad. Och jag skulle aldrig betala 600 - 1200 kr per dag för det heller, spelar ingen roll vilka artister det är.

Tobias Hysén... Jag bor ju i norra England vilket gör att några av mina vänner håller på Sunderland (också detta oförståligt, men låt gå). Även dessa herrar har koll på att Tobias fru har lilla Tobbe runt lillfingret. Det var därför han lämnade England. Hon ville hem till Göteborg.

Och nu får han inte åka på landslagsturné. Jag kommer väl också att få barn och vill vara hemma då. Men han kan väl åka iväg och försöka ta en plats i EM-truppen och skulle hon föda är det ju bara att åka hem på studs. Nu har han ju sabbat sina chanser att spela i landslaget på några år. Nöt.

Rom och Ingefärsöl ska det drickas ikväll. En ljuvlig kombo som alla borde prova.

måndag 10 december 2007

Åttionionde dagen

Som ni vet heter denna blogg Kalle i Newcastle och handlar om min tid i denna stad. Lite snävt namn kan tyckas nu när tiden här börjar lida mot sitt slut och som ett sista dödsryck försöker jag skaka lite liv i skiten. Detta sker genom att Charles går in som gästskribent under sin resa till Mexico. Har inte koll på exakta datum men snart bär det av. Med sig på resan tar han Elin, aldrig stött på denna skapelse men det blir nog bra skulle jag tro. "Några uppdateringar i veckan" har jag blivit lovad så vi räknar med en eller två under hela resan skulle jag förmoda... Ska bli skoj och uppleva lintottens bravader på första bänkraden, trevlig läsning!

Lovade ju att jag skulle hålla mig borta från bloggen ett tag för att verkligen ta tag i studierna. Det har ju inte lyckats som ni ser... Mer om det senare men nu ska jag berätta om helgen eller lördagen och jazzkonserten som upplevdes.

På vänster sida kan ni se Sage Gateshead. Därinne var det alltså konserten hölls. Jag och J var på en jazzkonsert i Göteborg för något år sedan. En gammal mörk gubbe hasade in på scenen och efter sig drog han en saxofon. Det var en stor och glänsande sak eller så var han sjukt liten. Han gick fram till micken mumlade något och sedan började han blåsa de mest ljuvliga toner ur saxen. Ett minne för livet (hans namn har dock glidit ur mitt minne).

Så jag trodde det skulle vara samma sak i lördags. Det var det inte. Inte alls. In på scenen kommer tjugo tonåringar med varsitt blåsinstrument och sätter igång att blåsa som bara den. Det var väl bra men lite underligt att spela jazz efter noter tycker jag allt. Finns något talesätt som lyder: True jazz artists do not do the same thing once... Det visade sig att detta inte var huvudkonserten utan bara något förnummer.

Så huvudnumeret nu. En mörk kille? Nej engelskt blek (alltså raka motsatsen mot mörk) men han hade krulligt hår i varje fall. Men sen fick jag mig en riktig chock. Saxofonen var inte blank och skinande utan den var MATT!! Vem fan köper en matt saxofon?

Jag ser framför mig att man vill spela sax i månskenet och så ska det glimma till lite då och då. Det går ju inte med en matt saxofon... Det är väl som att vilja köpa en ferrari eller porsche och komma hem med en smart? www.lurad.se där har du din matta saxofon.

Varför sitter jag här och uppdaterar bloggen då? Det verkar som om det blir ett väldigt långt inlägg också... Skoltrött? Nej, det är faktiskt så att jag är, i stort sett, färdig med det jag skulle ha gjort till på torsdag. Inte illa lilla Kalle. Klappar mig själv på axeln... Så nu blir det till att bara njuta de sista dagarna här och shoppa julklappar så det blir klart också.

Dagen kommer jag att minnas med hatkärlek. Det fina är ju att jag har pluggat så bra som jag har. Dom mörka sidorna är lite fler till antalet men kanske inte så allvarliga.

Satt i biblioteket och skrev på inlämningen, batteriet började sina och jag letade efter laddaren. Jag hittade den först när jag kom hem. Time wasting av det grövre slaget.

Hade brutal träningsvärk i bröstmusklerna vilket resulterade i att jag kände mig som en mes på boxercisen. Fick inte ut hälften av vad jag brukar.

Väl hemma upptäcker jag min grötskål på bänken halvfylld med vatten. Efter lite snokande visar det sig att det är städerskan som har använt den till att göra rent micron... Det är bara att slänga den skålen nu. Hon använder ju samma handskar i köket som när hon skurar toaletten. Kräkning. Jag har alltså ätit mitt eget och andras bajs. Det blir liv i receptionen imorgon det kan jag lova.

Snart är det jul.

fredag 7 december 2007

Åttiosjätte dagen

Det blev en ny klocka... Härligt med en liten julklapp i förskott till sig själv...

Åttiosjätte dagen

Har blivit helt besatt av Tradera nu... Jag vet att jag är lite efter när det gäller att hänga på trender. Bloggen är ju ett sådant exempel och nu Tradera. Det var en föreläsare som berättade att han var helt uppslukad av Ebay och budade på hattar (?) hela tiden. Han är en skön skön gubbe. Den enda svarta jude jag har träffat i mitt liv... Har alltid på sig en sådan där liten (jude) mössa, som han fäster med hårnålar i afrot.

Nu sitter jag och budar på klockor. Jag har några klockor (4 enligt J) men det kan ju inte vara fel med en till. Vad skulle hända om n en gick sönder och en batteriet tog slut i en annan? Fan vad jobbigt. Man måste ju veta vad klockan är...

Fattade inte allt igår när jag budade för första gången men har nog fått lite kläm på det. Ska köpa en snygg svart (med röda inslag) klocka. Vill egentligen bara kolla om det funkar som det ska det här med internet och handla på auktion. Om det funkar så blir det kanske en sväng till en riktigt aktion med en liten lapp att vifta med. J är svin på den iden men jag vill helst inte att hon ska hålla i lappen för då kan det gå lite hipp som happ misstänker jag (det här måste jag förklara för henne när hon har läst bloggen...)

Sista veckan nu...

Kommer förhoppningsvis att försvinna från jordens yta tills fram på torsdag. Har bestämt mig för att plugga (vidrigt mycket) och fixa allt innan jag åker till Göteborg. Så om jag uppdaterar bloggen dagligen så går det inte så bra...

Klockan 12, 22 december på Sense. Hela gänget och mycket tjöt...

Syns

onsdag 5 december 2007

Åttiofjärde dagen

Sitter i biblioteket med alla asiater och pluggar som ett as. Blev precis färdig med en av alla grejer jag ska lämna in. Sista inlämning för denna uppgift är nästa torsdag men jag ska lämna in den idag så jag inte kan ändra den. Jag har liksom inte tid ned det. Måste hoppa på nästa uppgift nu. Kräks snart på alla dessa arbeten.

Längtar hem sjukt mycket nu, J, vänner och familj är det som drar mest men jag längtar faktiskt efter Chalmers också, sjukt. Kommer bli skönt att komma in i lunken i januari igen. Ska maila Bert ock kolla om jag verkligen måste läsa engelska kursen i vår. Jag tror att min termin här borde kunna jämställas med en poäng engelska hemma i Sverige. Sen måste jag antagligen läsa någon extra kurs för att ersätta det jag missar här.

Sitter en tjej framför mig. Hon är sååååååååå engelsk. Blek, svettig och vanställd. Det äckliga är att hon luktar gubbsvett och sitter och torkar sig i armhålorna med en servett. Usch.

Läste att Öis spelarna var rädda under hemmamatcherna på Valhalla. Publiken skrämde dom... Hihi. Sicka skämt man kan dra nu då... Först och främst: Vilken publik? HAHAHHAHAHHAHAHHAHAH!!!! När du har torkat tårarna kan du fråga dig om det verkligen gör ont att få en tusen lapp i huvudet? Rikemans lag som det är... Värre med GAIS och dess arbetar klass som kastar mynt som satan.

Nu kommer min klasskompis så nu slutar jag.

Ha det