Man blir vansinnig pa mexicos internet forbindelse och up to date datorer. Sitter men internet 3.0 eller natt nu. fattar mig kort. Bra mat, gott vader, bra ol....tar de igen, bra ol!
Fatt en stocker efter oss ocksa, Mr. Noname. En javla idiot kort och gott, som verkar ragga mer pa mig an Elin...vilket ioch for sig kanske inte ar sa konstigt, men anda...de e ju en kille! Blir vansinnigare..
Mycket mexare och amerikarner overallt.....men ganska mysigt och hemtrevligt anda pa natt mysko vis?! Tror jag gillar de har anda nar de kommer omkring!
For att ge er en ionblick i hur konversationerna gar mellan oss, nar de inte ar en monolog fran Elins sida sa kommer ett smakprov har:
E-Surf's up!
C-Snusa?
E-Surf's up?
C-Salsa?
E-Du hor ju som en javla tonfisk!
Sa trevligt kan man har har i tacoland! Nu blir de ivag och efter kaffe!
///mañana
måndag 31 december 2007
söndag 30 december 2007
Nästan Nytt År
Jag har varit i Göteborg någon vecka nu och vädret har varit precis som det ska innan, under och efter jul. Alla dagar utom idag.
Alla som hänger i Göteborg vet att det är grått, rått, mörkt, regn och allmänt vidrigt väder. Jag har haft det svårare nu än under andra jular och det beror på att jag har blivit brillmongo på heltid. Det känns sjukt omanligt att behöva ta av brillorna och putsa dom varje gång man går in i en affär. Lösningar som är möjliga är ju att bara hänga i Femman eller skaffa linser. Båda går bort rätt fett. Femman tänker jag inte ens kommentera. Det här med att pilla in linser i ögonen kan ju inte klassas som ett normalt beteende... Smeka sin egen ögonglob. Det vänder sig lite i magen bara jag tänker på det.
Idag skiner solen något kopiöst och jag känner mig lite som Gollum när jag sitter inne i min lägenhet och inte går ut och njuter av solen.
Gott Nytt År Mina Vänner!!!!!!!!
Alla som hänger i Göteborg vet att det är grått, rått, mörkt, regn och allmänt vidrigt väder. Jag har haft det svårare nu än under andra jular och det beror på att jag har blivit brillmongo på heltid. Det känns sjukt omanligt att behöva ta av brillorna och putsa dom varje gång man går in i en affär. Lösningar som är möjliga är ju att bara hänga i Femman eller skaffa linser. Båda går bort rätt fett. Femman tänker jag inte ens kommentera. Det här med att pilla in linser i ögonen kan ju inte klassas som ett normalt beteende... Smeka sin egen ögonglob. Det vänder sig lite i magen bara jag tänker på det.
Idag skiner solen något kopiöst och jag känner mig lite som Gollum när jag sitter inne i min lägenhet och inte går ut och njuter av solen.
Gott Nytt År Mina Vänner!!!!!!!!
tisdag 25 december 2007
Juldagen
Hoppas alla har haft en mysig julafton. Jag är nöjd med min jul, även om det är mycket kvar av själva helgen så kan jag summera den som lugn och skön.
Sa upp mitt gymkort häromdagen. Hade planerat det ett tag så att jag kunde träna med J. Att jag sa upp det just den dagen var på grund av en av ägarna till gymmet. Har alltid tyckt att dom är lite spänniga killar. Jag bad om en pilatesboll. Då svarar idioten att han inte har tid med det nu... Han kan alltså inte ödsla tio sekunder på en trogen kund. Vad att göra? Det var bara att säga upp kortet.
Då blev jag än mer äcklad på det jävla gymmet och deras förlegade medlemssystem. Trodde att dom skulle skriva ett datum på mitt kort när jag inte kunde använd det längre, icke. Istället ska jag nu visa ett A4-papper varje gång jag ska gymma... Fick nypa mig i armen ganska hårt när jag fick chockbeskedet (kvällstidningsord är bra ibland). När jag får tag på ägaren ska jag ta mig ett ordentligt snack med den jävla nollan.
Har cyklat varje dag sedan jag kom hem. Det märks knappt att det är december. Förutom att det regnar konstant.
Gjorde ett grovt misstag för en stund sedan. Raderade alla filmer på datorn... Tröttsamt värre. Skulle fixa och dona lite men det gick som det gick. Kortkommandon i all ära men man får hålla tungan rätt i mun annars kan det sluta illa. Skit illa.
Hoppas Charlie kom ner till Mexico. Har inte hört ett knyst från honom. Elin har nog lurat ut honom på stranden. Men då slår nog mitt siande in: en eller två inlägg under hela tiden från Mexico...
Mellandagsrea imorgon... Kopparmärra klockan åtta? NOT!!!!!!!!!!!!
Sa upp mitt gymkort häromdagen. Hade planerat det ett tag så att jag kunde träna med J. Att jag sa upp det just den dagen var på grund av en av ägarna till gymmet. Har alltid tyckt att dom är lite spänniga killar. Jag bad om en pilatesboll. Då svarar idioten att han inte har tid med det nu... Han kan alltså inte ödsla tio sekunder på en trogen kund. Vad att göra? Det var bara att säga upp kortet.
Då blev jag än mer äcklad på det jävla gymmet och deras förlegade medlemssystem. Trodde att dom skulle skriva ett datum på mitt kort när jag inte kunde använd det längre, icke. Istället ska jag nu visa ett A4-papper varje gång jag ska gymma... Fick nypa mig i armen ganska hårt när jag fick chockbeskedet (kvällstidningsord är bra ibland). När jag får tag på ägaren ska jag ta mig ett ordentligt snack med den jävla nollan.
Har cyklat varje dag sedan jag kom hem. Det märks knappt att det är december. Förutom att det regnar konstant.
Gjorde ett grovt misstag för en stund sedan. Raderade alla filmer på datorn... Tröttsamt värre. Skulle fixa och dona lite men det gick som det gick. Kortkommandon i all ära men man får hålla tungan rätt i mun annars kan det sluta illa. Skit illa.
Hoppas Charlie kom ner till Mexico. Har inte hört ett knyst från honom. Elin har nog lurat ut honom på stranden. Men då slår nog mitt siande in: en eller två inlägg under hela tiden från Mexico...
Mellandagsrea imorgon... Kopparmärra klockan åtta? NOT!!!!!!!!!!!!
tisdag 18 december 2007
Minus tre dagar
Ja, da va de da dags att liva upp den graa vardagen som infunnit sig pa Kalles med sydliga sommar brisar fran samma breddgrader som valet i Chad. Dock ar de nu inte Afrika som galler utan Mexico. Med mig pa resan ar Elin, en brutta som lamnade idyllen i Amal for att finna lyckan i Stockholm, och med tva huvuden som vuxit upp i Amal sa kan de nog bara ga vilse...Enda raddningn ar val badas forkarlek till uppassning av meter hoga Manolitos!
Vem ar da denna legend som ska guida Er genom djungeln av adventskalendrar och nogatpraliner i mitten av paradisasken som alltid lyckats forsvinna upp i rok, innan man ens fatt av plasten? Har nagon egentligen smakad den dar ovalformalde, lite storre med rafflade sidor som de finns tva av? Skicka garna i sa fall svar, mark kuvertet "Unikt".
Tillbaka till verkligheten. En falafel pa Kungstorget fick tva snorvaskrar att veta hut och nar bada har Karl, vissa lite malligare med "C", i namnet sa var alternativet ganska givet att jag skulle hjalpa Kalle att fa lite julledigt ihop med Jessika, vilket forovrigt uttalas perfekt pa Amalska". Vissa rykten sager att gin va inblandat, men valdigt fa verkar forsta att grappa inte gar att dricka?!
For tillfallet finns jag i Chicago, hoppas Ni har oversikt med a, a och o. Slog mig precis att Elin, med sina sydeuropeiska farger kommer satta mig och mina totalt pigment befriade toner pa plats. Va detta verkligen helt genom tankt? Man skulle nog ha dratt med en finne, britt eller natt annat pa gransen till albino, for att ge brannan lite sjalvfortroende vill saga!
//Charles
Vem ar da denna legend som ska guida Er genom djungeln av adventskalendrar och nogatpraliner i mitten av paradisasken som alltid lyckats forsvinna upp i rok, innan man ens fatt av plasten? Har nagon egentligen smakad den dar ovalformalde, lite storre med rafflade sidor som de finns tva av? Skicka garna i sa fall svar, mark kuvertet "Unikt".
Tillbaka till verkligheten. En falafel pa Kungstorget fick tva snorvaskrar att veta hut och nar bada har Karl, vissa lite malligare med "C", i namnet sa var alternativet ganska givet att jag skulle hjalpa Kalle att fa lite julledigt ihop med Jessika, vilket forovrigt uttalas perfekt pa Amalska". Vissa rykten sager att gin va inblandat, men valdigt fa verkar forsta att grappa inte gar att dricka?!
For tillfallet finns jag i Chicago, hoppas Ni har oversikt med a, a och o. Slog mig precis att Elin, med sina sydeuropeiska farger kommer satta mig och mina totalt pigment befriade toner pa plats. Va detta verkligen helt genom tankt? Man skulle nog ha dratt med en finne, britt eller natt annat pa gransen till albino, for att ge brannan lite sjalvfortroende vill saga!
//Charles
måndag 17 december 2007
Hemma
Nu är jag hemma i Göteborg... Känns skönt att vakna upp bredvid ett trevligt ansikte istället för att stirra in i en nollgradig betongvägg. Gött. Julen kommer strax, jag har handlat alla julklappar så nu går jag bara omkring och raggar fikakompisar...
Var på ICA idag och handlade lite käk (J påstod sig ha bunkrat upp mat men det hade väl räckt åt en "Top Model"). Väl på ICA blev jag erbjuden en anställning som skulle börja i slutet av januari. Vet dock inte om jag har lust...
Har käkat lunch ute på staden två dagar i rad och jag blir lite rädd för jag blev inte mätt varken igår eller idag. Har jag blivit stor i maten som en engelsman? Blir till att minska magsäcken när jag kommer hem på riktigt... Inte roligt.
Hoppas och tror starkt på att Charles ska hålla bloggen kokande under julen. Om inte får jag väl ta tag i den.
Har fått frågan om vad som händer sen med bloggen eller bloggandet snarare. Får se vad som händer men det kanske blir någon blogg vem vet.
Hörs efter eller under jul. Bloggen är rankad som den 5173 bloggen på bloggtoppen.se Coolt
Var på ICA idag och handlade lite käk (J påstod sig ha bunkrat upp mat men det hade väl räckt åt en "Top Model"). Väl på ICA blev jag erbjuden en anställning som skulle börja i slutet av januari. Vet dock inte om jag har lust...
Har käkat lunch ute på staden två dagar i rad och jag blir lite rädd för jag blev inte mätt varken igår eller idag. Har jag blivit stor i maten som en engelsman? Blir till att minska magsäcken när jag kommer hem på riktigt... Inte roligt.
Hoppas och tror starkt på att Charles ska hålla bloggen kokande under julen. Om inte får jag väl ta tag i den.
Har fått frågan om vad som händer sen med bloggen eller bloggandet snarare. Får se vad som händer men det kanske blir någon blogg vem vet.
Hörs efter eller under jul. Bloggen är rankad som den 5173 bloggen på bloggtoppen.se Coolt
torsdag 13 december 2007
Nittioandra dagen
Då var det nära slutet nu. Hemma på lördag. Ikväll blir det fest, en synnerligen internationell tillställning med deltagare från; Sverige (mig själv), Spanien, Tyskland, Holland, Belgien, Kamerun, Frankrike, England, Irland och lite folk från Asien. Det kommer bli svinskoj bara dom tyska asen snackar engelska. Dom är nämligen överrepresenterade som satan. Ungefär som i statistiken om hur många som årligen kvävs av bratwurstkorvar. Vilket sätt att dö på... Brrrrr
Har haft lite att göra idag vilket har medfört ett enormt nöjessurfande. Min startsida är GP.se.
De två artiklarna som jag har läst mycket noggrant idag är att Liza Minneli var svinfull i Scandinavium och att Tobias "toffel" Hysén inte ska vara med i landslaget.
Läste kommentarerna om Liza Minnelli och fastnade lite extra för en av dom.
Är arrangören så cynisk att man inte ställer in Liza Minellis framträdande pga sjukdom, för att slippa betala tillbaka biljettpris? Jag var på Scandinavium båda kvällarna och upplevde redan första kvällen en Liza som uppenbarligen mådde väldigt dåligt. Igår kväll syntes det med all önskvärd tydlighet att hon inte ville vara där på scenen. Hon borde inte ha utsatt sig eller utsatts för detta. Någon av arrangörerna borde gått upp på scenen efter första låten och avslutat direkt.
Hoppas ni fastnade för samma sak som jag gjorde. Människan (kallar sig HB) var och kollade på skiten TVÅ gånger. Ibland vill man bara dö så man slipper vara människa. Idag är ett sådant tillfälle för mig. Fattar inte hur man kan betala för att se Carola & CO en gång. Då förstår alla hur svårt det är att sätta sig in det, aning bissara, att se det två gånger.
Okey. Jag har sett visa band två eller fler gånger men inte två dagar i rad. Och jag skulle aldrig betala 600 - 1200 kr per dag för det heller, spelar ingen roll vilka artister det är.
Tobias Hysén... Jag bor ju i norra England vilket gör att några av mina vänner håller på Sunderland (också detta oförståligt, men låt gå). Även dessa herrar har koll på att Tobias fru har lilla Tobbe runt lillfingret. Det var därför han lämnade England. Hon ville hem till Göteborg.
Och nu får han inte åka på landslagsturné. Jag kommer väl också att få barn och vill vara hemma då. Men han kan väl åka iväg och försöka ta en plats i EM-truppen och skulle hon föda är det ju bara att åka hem på studs. Nu har han ju sabbat sina chanser att spela i landslaget på några år. Nöt.
Rom och Ingefärsöl ska det drickas ikväll. En ljuvlig kombo som alla borde prova.
Har haft lite att göra idag vilket har medfört ett enormt nöjessurfande. Min startsida är GP.se.
De två artiklarna som jag har läst mycket noggrant idag är att Liza Minneli var svinfull i Scandinavium och att Tobias "toffel" Hysén inte ska vara med i landslaget.
Läste kommentarerna om Liza Minnelli och fastnade lite extra för en av dom.
Är arrangören så cynisk att man inte ställer in Liza Minellis framträdande pga sjukdom, för att slippa betala tillbaka biljettpris? Jag var på Scandinavium båda kvällarna och upplevde redan första kvällen en Liza som uppenbarligen mådde väldigt dåligt. Igår kväll syntes det med all önskvärd tydlighet att hon inte ville vara där på scenen. Hon borde inte ha utsatt sig eller utsatts för detta. Någon av arrangörerna borde gått upp på scenen efter första låten och avslutat direkt.
Hoppas ni fastnade för samma sak som jag gjorde. Människan (kallar sig HB) var och kollade på skiten TVÅ gånger. Ibland vill man bara dö så man slipper vara människa. Idag är ett sådant tillfälle för mig. Fattar inte hur man kan betala för att se Carola & CO en gång. Då förstår alla hur svårt det är att sätta sig in det, aning bissara, att se det två gånger.
Okey. Jag har sett visa band två eller fler gånger men inte två dagar i rad. Och jag skulle aldrig betala 600 - 1200 kr per dag för det heller, spelar ingen roll vilka artister det är.
Tobias Hysén... Jag bor ju i norra England vilket gör att några av mina vänner håller på Sunderland (också detta oförståligt, men låt gå). Även dessa herrar har koll på att Tobias fru har lilla Tobbe runt lillfingret. Det var därför han lämnade England. Hon ville hem till Göteborg.
Och nu får han inte åka på landslagsturné. Jag kommer väl också att få barn och vill vara hemma då. Men han kan väl åka iväg och försöka ta en plats i EM-truppen och skulle hon föda är det ju bara att åka hem på studs. Nu har han ju sabbat sina chanser att spela i landslaget på några år. Nöt.
Rom och Ingefärsöl ska det drickas ikväll. En ljuvlig kombo som alla borde prova.
måndag 10 december 2007
Åttionionde dagen
Som ni vet heter denna blogg Kalle i Newcastle och handlar om min tid i denna stad. Lite snävt namn kan tyckas nu när tiden här börjar lida mot sitt slut och som ett sista dödsryck försöker jag skaka lite liv i skiten. Detta sker genom att Charles går in som gästskribent under sin resa till Mexico. Har inte koll på exakta datum men snart bär det av. Med sig på resan tar han Elin, aldrig stött på denna skapelse men det blir nog bra skulle jag tro. "Några uppdateringar i veckan" har jag blivit lovad så vi räknar med en eller två under hela resan skulle jag förmoda... Ska bli skoj och uppleva lintottens bravader på första bänkraden, trevlig läsning!
Lovade ju att jag skulle hålla mig borta från bloggen ett tag för att verkligen ta tag i studierna. Det har ju inte lyckats som ni ser... Mer om det senare men nu ska jag berätta om helgen eller lördagen och jazzkonserten som upplevdes.
På vänster sida kan ni se Sage Gateshead. Därinne var det alltså konserten hölls. Jag och J var på en jazzkonsert i Göteborg för något år sedan. En gammal mörk gubbe hasade in på scenen och efter sig drog han en saxofon. Det var en stor och glänsande sak eller så var han sjukt liten. Han gick fram till micken mumlade något och sedan började han blåsa de mest ljuvliga toner ur saxen. Ett minne för livet (hans namn har dock glidit ur mitt minne).
Så jag trodde det skulle vara samma sak i lördags. Det var det inte. Inte alls. In på scenen kommer tjugo tonåringar med varsitt blåsinstrument och sätter igång att blåsa som bara den. Det var väl bra men lite underligt att spela jazz efter noter tycker jag allt. Finns något talesätt som lyder: True jazz artists do not do the same thing once... Det visade sig att detta inte var huvudkonserten utan bara något förnummer.
Så huvudnumeret nu. En mörk kille? Nej engelskt blek (alltså raka motsatsen mot mörk) men han hade krulligt hår i varje fall. Men sen fick jag mig en riktig chock. Saxofonen var inte blank och skinande utan den var MATT!! Vem fan köper en matt saxofon?
Jag ser framför mig att man vill spela sax i månskenet och så ska det glimma till lite då och då. Det går ju inte med en matt saxofon... Det är väl som att vilja köpa en ferrari eller porsche och komma hem med en smart? www.lurad.se där har du din matta saxofon.
Varför sitter jag här och uppdaterar bloggen då? Det verkar som om det blir ett väldigt långt inlägg också... Skoltrött? Nej, det är faktiskt så att jag är, i stort sett, färdig med det jag skulle ha gjort till på torsdag. Inte illa lilla Kalle. Klappar mig själv på axeln... Så nu blir det till att bara njuta de sista dagarna här och shoppa julklappar så det blir klart också.
Dagen kommer jag att minnas med hatkärlek. Det fina är ju att jag har pluggat så bra som jag har. Dom mörka sidorna är lite fler till antalet men kanske inte så allvarliga.
Satt i biblioteket och skrev på inlämningen, batteriet började sina och jag letade efter laddaren. Jag hittade den först när jag kom hem. Time wasting av det grövre slaget.
Hade brutal träningsvärk i bröstmusklerna vilket resulterade i att jag kände mig som en mes på boxercisen. Fick inte ut hälften av vad jag brukar.
Väl hemma upptäcker jag min grötskål på bänken halvfylld med vatten. Efter lite snokande visar det sig att det är städerskan som har använt den till att göra rent micron... Det är bara att slänga den skålen nu. Hon använder ju samma handskar i köket som när hon skurar toaletten. Kräkning. Jag har alltså ätit mitt eget och andras bajs. Det blir liv i receptionen imorgon det kan jag lova.
Snart är det jul.
Lovade ju att jag skulle hålla mig borta från bloggen ett tag för att verkligen ta tag i studierna. Det har ju inte lyckats som ni ser... Mer om det senare men nu ska jag berätta om helgen eller lördagen och jazzkonserten som upplevdes.
På vänster sida kan ni se Sage Gateshead. Därinne var det alltså konserten hölls. Jag och J var på en jazzkonsert i Göteborg för något år sedan. En gammal mörk gubbe hasade in på scenen och efter sig drog han en saxofon. Det var en stor och glänsande sak eller så var han sjukt liten. Han gick fram till micken mumlade något och sedan började han blåsa de mest ljuvliga toner ur saxen. Ett minne för livet (hans namn har dock glidit ur mitt minne).
Så jag trodde det skulle vara samma sak i lördags. Det var det inte. Inte alls. In på scenen kommer tjugo tonåringar med varsitt blåsinstrument och sätter igång att blåsa som bara den. Det var väl bra men lite underligt att spela jazz efter noter tycker jag allt. Finns något talesätt som lyder: True jazz artists do not do the same thing once... Det visade sig att detta inte var huvudkonserten utan bara något förnummer.
Så huvudnumeret nu. En mörk kille? Nej engelskt blek (alltså raka motsatsen mot mörk) men han hade krulligt hår i varje fall. Men sen fick jag mig en riktig chock. Saxofonen var inte blank och skinande utan den var MATT!! Vem fan köper en matt saxofon?
Jag ser framför mig att man vill spela sax i månskenet och så ska det glimma till lite då och då. Det går ju inte med en matt saxofon... Det är väl som att vilja köpa en ferrari eller porsche och komma hem med en smart? www.lurad.se där har du din matta saxofon.
Varför sitter jag här och uppdaterar bloggen då? Det verkar som om det blir ett väldigt långt inlägg också... Skoltrött? Nej, det är faktiskt så att jag är, i stort sett, färdig med det jag skulle ha gjort till på torsdag. Inte illa lilla Kalle. Klappar mig själv på axeln... Så nu blir det till att bara njuta de sista dagarna här och shoppa julklappar så det blir klart också.
Dagen kommer jag att minnas med hatkärlek. Det fina är ju att jag har pluggat så bra som jag har. Dom mörka sidorna är lite fler till antalet men kanske inte så allvarliga.
Satt i biblioteket och skrev på inlämningen, batteriet började sina och jag letade efter laddaren. Jag hittade den först när jag kom hem. Time wasting av det grövre slaget.
Hade brutal träningsvärk i bröstmusklerna vilket resulterade i att jag kände mig som en mes på boxercisen. Fick inte ut hälften av vad jag brukar.
Väl hemma upptäcker jag min grötskål på bänken halvfylld med vatten. Efter lite snokande visar det sig att det är städerskan som har använt den till att göra rent micron... Det är bara att slänga den skålen nu. Hon använder ju samma handskar i köket som när hon skurar toaletten. Kräkning. Jag har alltså ätit mitt eget och andras bajs. Det blir liv i receptionen imorgon det kan jag lova.
Snart är det jul.
fredag 7 december 2007
Åttiosjätte dagen
Det blev en ny klocka... Härligt med en liten julklapp i förskott till sig själv...
Åttiosjätte dagen
Har blivit helt besatt av Tradera nu... Jag vet att jag är lite efter när det gäller att hänga på trender. Bloggen är ju ett sådant exempel och nu Tradera. Det var en föreläsare som berättade att han var helt uppslukad av Ebay och budade på hattar (?) hela tiden. Han är en skön skön gubbe. Den enda svarta jude jag har träffat i mitt liv... Har alltid på sig en sådan där liten (jude) mössa, som han fäster med hårnålar i afrot.
Nu sitter jag och budar på klockor. Jag har några klockor (4 enligt J) men det kan ju inte vara fel med en till. Vad skulle hända om n en gick sönder och en batteriet tog slut i en annan? Fan vad jobbigt. Man måste ju veta vad klockan är...
Fattade inte allt igår när jag budade för första gången men har nog fått lite kläm på det. Ska köpa en snygg svart (med röda inslag) klocka. Vill egentligen bara kolla om det funkar som det ska det här med internet och handla på auktion. Om det funkar så blir det kanske en sväng till en riktigt aktion med en liten lapp att vifta med. J är svin på den iden men jag vill helst inte att hon ska hålla i lappen för då kan det gå lite hipp som happ misstänker jag (det här måste jag förklara för henne när hon har läst bloggen...)
Sista veckan nu...
Kommer förhoppningsvis att försvinna från jordens yta tills fram på torsdag. Har bestämt mig för att plugga (vidrigt mycket) och fixa allt innan jag åker till Göteborg. Så om jag uppdaterar bloggen dagligen så går det inte så bra...
Klockan 12, 22 december på Sense. Hela gänget och mycket tjöt...
Syns
Nu sitter jag och budar på klockor. Jag har några klockor (4 enligt J) men det kan ju inte vara fel med en till. Vad skulle hända om n en gick sönder och en batteriet tog slut i en annan? Fan vad jobbigt. Man måste ju veta vad klockan är...
Fattade inte allt igår när jag budade för första gången men har nog fått lite kläm på det. Ska köpa en snygg svart (med röda inslag) klocka. Vill egentligen bara kolla om det funkar som det ska det här med internet och handla på auktion. Om det funkar så blir det kanske en sväng till en riktigt aktion med en liten lapp att vifta med. J är svin på den iden men jag vill helst inte att hon ska hålla i lappen för då kan det gå lite hipp som happ misstänker jag (det här måste jag förklara för henne när hon har läst bloggen...)
Sista veckan nu...
Kommer förhoppningsvis att försvinna från jordens yta tills fram på torsdag. Har bestämt mig för att plugga (vidrigt mycket) och fixa allt innan jag åker till Göteborg. Så om jag uppdaterar bloggen dagligen så går det inte så bra...
Klockan 12, 22 december på Sense. Hela gänget och mycket tjöt...
Syns
onsdag 5 december 2007
Åttiofjärde dagen
Sitter i biblioteket med alla asiater och pluggar som ett as. Blev precis färdig med en av alla grejer jag ska lämna in. Sista inlämning för denna uppgift är nästa torsdag men jag ska lämna in den idag så jag inte kan ändra den. Jag har liksom inte tid ned det. Måste hoppa på nästa uppgift nu. Kräks snart på alla dessa arbeten.
Längtar hem sjukt mycket nu, J, vänner och familj är det som drar mest men jag längtar faktiskt efter Chalmers också, sjukt. Kommer bli skönt att komma in i lunken i januari igen. Ska maila Bert ock kolla om jag verkligen måste läsa engelska kursen i vår. Jag tror att min termin här borde kunna jämställas med en poäng engelska hemma i Sverige. Sen måste jag antagligen läsa någon extra kurs för att ersätta det jag missar här.
Sitter en tjej framför mig. Hon är sååååååååå engelsk. Blek, svettig och vanställd. Det äckliga är att hon luktar gubbsvett och sitter och torkar sig i armhålorna med en servett. Usch.
Läste att Öis spelarna var rädda under hemmamatcherna på Valhalla. Publiken skrämde dom... Hihi. Sicka skämt man kan dra nu då... Först och främst: Vilken publik? HAHAHHAHAHHAHAHHAHAH!!!! När du har torkat tårarna kan du fråga dig om det verkligen gör ont att få en tusen lapp i huvudet? Rikemans lag som det är... Värre med GAIS och dess arbetar klass som kastar mynt som satan.
Nu kommer min klasskompis så nu slutar jag.
Ha det
Längtar hem sjukt mycket nu, J, vänner och familj är det som drar mest men jag längtar faktiskt efter Chalmers också, sjukt. Kommer bli skönt att komma in i lunken i januari igen. Ska maila Bert ock kolla om jag verkligen måste läsa engelska kursen i vår. Jag tror att min termin här borde kunna jämställas med en poäng engelska hemma i Sverige. Sen måste jag antagligen läsa någon extra kurs för att ersätta det jag missar här.
Sitter en tjej framför mig. Hon är sååååååååå engelsk. Blek, svettig och vanställd. Det äckliga är att hon luktar gubbsvett och sitter och torkar sig i armhålorna med en servett. Usch.
Läste att Öis spelarna var rädda under hemmamatcherna på Valhalla. Publiken skrämde dom... Hihi. Sicka skämt man kan dra nu då... Först och främst: Vilken publik? HAHAHHAHAHHAHAHHAHAH!!!! När du har torkat tårarna kan du fråga dig om det verkligen gör ont att få en tusen lapp i huvudet? Rikemans lag som det är... Värre med GAIS och dess arbetar klass som kastar mynt som satan.
Nu kommer min klasskompis så nu slutar jag.
Ha det
fredag 30 november 2007
Sjuttionionde dagen
Jag har blivit en riktig "four eyes" nu. Är i skolan typ tio timmar om dagen och pluggar mer när jag kommer hem. Skit jobbigt men jag hoppas på att slippa plugga under jullovet. Kommer antagligen inte att lyckas... Håller som bäst på att läsa ett gäng olika rapporter om klimat förändringar och hur byggbranchen kan motverka dom. Kräktråkigt. Eller egentligen inte men när man blir tvungen att läsa massa så känns det väldigt synd om en...
Alla dessa rapporter innehåller ord som jag inte fattar och vissa gör mig så trött, så trött. Ibland förstår jag att man måste använda ett språk som ingen fattar och ibland fattar jag det inte. Igår stötte jag på ett ord som jag inte sett innan. "Potable". Någon som vet vad det betyder så här på rak arm? Jag vet det numera...
Brännskadan mår inte helt prima. Skavde upp den med boxhandskarna i måndags. Fick till slut boxas utan handskar, manligt... Min partner var en homosexuell amerikan som brukar gå i par med en tjej på träningen. Han tyckte att det var helt annorlunda att boxas med mig än med henne. Inte så jävla konstigt för han hade stånd hela tiden... Fick även frågan om jag boxas på riktigt eller bara vet vad jag håller på med... Möt mig en mörk gränd om ni vågar.
Det var någon jävel som micrade fisk i lägenheten häromdagen. Jag HATAR micrad fisk!! Lukten får mig att vilja klippa av näsan och slänga den åt helvete. Hur kan man micra fisk? Så vidrigt. När man käkar lunch på jobbet och någon trycker in en Findus fiskgratäng i micron tar jag det som värsta dissen. Lunchen blir förstörd och jag går iväg och intar min lunch på annat håll. Eller avbryter rasten, jobbat en timme och käkar lunch när den äckliga lukten har försvunnit.
Inte mycket annat som är värt att berätta om. Är ju i skolan 24-7...
Blir American Gangster ikväll på bio. Ska nog pilla i mig en påse M&M till den.
Potable betyder drinkable... Ja men fan skriv det då! Hur svårt kan det vara att använda normala ord? Jävla språk...
Kalle ut.
Alla dessa rapporter innehåller ord som jag inte fattar och vissa gör mig så trött, så trött. Ibland förstår jag att man måste använda ett språk som ingen fattar och ibland fattar jag det inte. Igår stötte jag på ett ord som jag inte sett innan. "Potable". Någon som vet vad det betyder så här på rak arm? Jag vet det numera...
Brännskadan mår inte helt prima. Skavde upp den med boxhandskarna i måndags. Fick till slut boxas utan handskar, manligt... Min partner var en homosexuell amerikan som brukar gå i par med en tjej på träningen. Han tyckte att det var helt annorlunda att boxas med mig än med henne. Inte så jävla konstigt för han hade stånd hela tiden... Fick även frågan om jag boxas på riktigt eller bara vet vad jag håller på med... Möt mig en mörk gränd om ni vågar.
Det var någon jävel som micrade fisk i lägenheten häromdagen. Jag HATAR micrad fisk!! Lukten får mig att vilja klippa av näsan och slänga den åt helvete. Hur kan man micra fisk? Så vidrigt. När man käkar lunch på jobbet och någon trycker in en Findus fiskgratäng i micron tar jag det som värsta dissen. Lunchen blir förstörd och jag går iväg och intar min lunch på annat håll. Eller avbryter rasten, jobbat en timme och käkar lunch när den äckliga lukten har försvunnit.
Ett paket till är ivägskickat till Sverige.
Inte mycket annat som är värt att berätta om. Är ju i skolan 24-7...
Blir American Gangster ikväll på bio. Ska nog pilla i mig en påse M&M till den.
Potable betyder drinkable... Ja men fan skriv det då! Hur svårt kan det vara att använda normala ord? Jävla språk...
Kalle ut.
måndag 26 november 2007
Sjuttiofemte dagen
Det är inte många av er som vet vad jag pluggar. J säger väl fortfarande att jag pluggar "matte och så"... Vad jag pluggar hemma vet nog någon enstaka men vad jag gör här har ni väl ingen aning om. Än mindre vet ni vad mina lärare heter eller ser ut. Så jag tänkte presentera tre av mina föreläsare.

Neveen... En bild säger mer än tusen ord. Hon har mer eller mindre fått sparken och återfinns numer på Newcastle University. Plugga INTE där.

Eric. Jävligt rolig prick. Han använder jämt liknelsen med att koka te. Jämt. Spelar ingen roll vad han pratar om det ska alltid kokas te.

Paul. Han är störande entusiastisk. Alltid glad. Ville helst att han hade undertext när han pratar men tyvärr går inte det att lösa. Samarbetar med Chalmers vilket kan medföra att jag springer på honom hemma i Göteborg också... I dom två kurser jag har honom är kurslitteraturen på cirka tjugo böcker var för sig. Han tycker om att läsa tydligen. En sådan kille som kan allas namn efter två veckor, han håller föreläsningar för sisådär hundratrettio personer. Fattar inte hur man gör det.
By the way så pluggar jag Project Management Within The Building Industry.

Neveen... En bild säger mer än tusen ord. Hon har mer eller mindre fått sparken och återfinns numer på Newcastle University. Plugga INTE där.

Eric. Jävligt rolig prick. Han använder jämt liknelsen med att koka te. Jämt. Spelar ingen roll vad han pratar om det ska alltid kokas te.

Paul. Han är störande entusiastisk. Alltid glad. Ville helst att han hade undertext när han pratar men tyvärr går inte det att lösa. Samarbetar med Chalmers vilket kan medföra att jag springer på honom hemma i Göteborg också... I dom två kurser jag har honom är kurslitteraturen på cirka tjugo böcker var för sig. Han tycker om att läsa tydligen. En sådan kille som kan allas namn efter två veckor, han håller föreläsningar för sisådär hundratrettio personer. Fattar inte hur man gör det.
By the way så pluggar jag Project Management Within The Building Industry.
söndag 25 november 2007
Sjuttiofjärde dagen
Matchen igår var väl sådär rolig ur min synvinkel. Newcastle spelade totalt uddlöst och förlorade boll överallt på planen. I andra halvlek blev helt utspelade och ska vara glada att det slutade 0-3 och inte 0-7. Det enda glädjeämnet från igår var att Sunderland fick bra med spö.
Supportrarna beter sig inte som hemma utan det skriks mest skällsord hela tiden. Väldigt sällan sjungs det organiserat. Liverpool klacken hade en fin ramsa: "We have smacked your balls again" eller något åt det hållet.
Stadion var riktigt fräck och helt sjukt stor. Den tar typ 52.000 åskådare och utan löparbanan som finn på Ullevi känns det som man är nära även om man sitter åt helvete långt upp.
Det var nog tur att ingen med Liverpool sympatier från Sverige kom hit. En kille blev utslängd från vår läktarsektion för att han hade på sig en Liverpool tröja... Fotboll här är inte på låtsas utan oförståeligt allvarligt. Enligt dom som kallade på vakterna var det inte ett respektfullt sätt att bete sig på...
Jag ska skaffa glasögon när jag kommer hem, det behövs.
Kvällen avslutades med tysk mat (spetzle (typ pasta) och linsgryta med korv). Smakade inte speciellt bra men jag höll god min.
Supportrarna beter sig inte som hemma utan det skriks mest skällsord hela tiden. Väldigt sällan sjungs det organiserat. Liverpool klacken hade en fin ramsa: "We have smacked your balls again" eller något åt det hållet.
Stadion var riktigt fräck och helt sjukt stor. Den tar typ 52.000 åskådare och utan löparbanan som finn på Ullevi känns det som man är nära även om man sitter åt helvete långt upp.
Det var nog tur att ingen med Liverpool sympatier från Sverige kom hit. En kille blev utslängd från vår läktarsektion för att han hade på sig en Liverpool tröja... Fotboll här är inte på låtsas utan oförståeligt allvarligt. Enligt dom som kallade på vakterna var det inte ett respektfullt sätt att bete sig på...
Jag ska skaffa glasögon när jag kommer hem, det behövs.
Kvällen avslutades med tysk mat (spetzle (typ pasta) och linsgryta med korv). Smakade inte speciellt bra men jag höll god min.
lördag 24 november 2007
Sjuttiotredje dagen
Tvillingarnas syster kom hit igår med två vänner. Hon har bott i Australien ett tag så jag räknade med att få tjöta lite go engelska med henne. Så fel jag hade. Hennes ordförråd var klart bättre än alla andras. Hon kan antagligen lika många engelska ord som alla mina flatemates tillsammans, vad det nu säger er. Men dialketen, denna dialekt. Fattar inte hur den Arnold kan lysa igenom så starkt.
När systrarna var här påminde dom mig om hur fula alla engelsmän var. Tyskarna är fan inte långt efter det ska sägas. Helt sjukt.
Idag är det en stor dag. Liverpool kommer hit och vi skator ska hacka sönder dom.
Laddade upp igår kväll med att kolla på "Green Street Hooligans". Filmen handlar om West Hams firma och deras fighter. Av någon underlig anledning ska dom ha med sig en amerikan i gänget, han spelas av ingen mindre än Elijah Wood. Jag har lite svårt att se skådespelare som liksom fastnat i ett fack i en helt annan film. Mr Wood är en hob och kan aldrig bli något annat.
Filmen var rätt kass i övrigt (förutom slagsmålen) också men Wood sänkte den ännu lägre. Vid tre tillfällen ville jag stänga av filmen. Kommer inte ihåg vilken ordning dom inträffade men jag kommer att redovisa dom ändå.
1. När en tonårsfet hob får sitter i en tatueringsstol och får ett West Ham emblem tatuerat på bröstet.
2. Med utåtstående ögon får en svinnöjd Wood telefonnummer till tre engelska tjejer (väldigt engelska).
3. När han fäller den så uttjatade kommentaren till sin pappa: I am so tired to have a relationship with your voicemail. Är inte det en riktigt dålig replik?
Nu ska vi ladda inför matchen. Ha det.
När systrarna var här påminde dom mig om hur fula alla engelsmän var. Tyskarna är fan inte långt efter det ska sägas. Helt sjukt.
Idag är det en stor dag. Liverpool kommer hit och vi skator ska hacka sönder dom.
Laddade upp igår kväll med att kolla på "Green Street Hooligans". Filmen handlar om West Hams firma och deras fighter. Av någon underlig anledning ska dom ha med sig en amerikan i gänget, han spelas av ingen mindre än Elijah Wood. Jag har lite svårt att se skådespelare som liksom fastnat i ett fack i en helt annan film. Mr Wood är en hob och kan aldrig bli något annat.
Filmen var rätt kass i övrigt (förutom slagsmålen) också men Wood sänkte den ännu lägre. Vid tre tillfällen ville jag stänga av filmen. Kommer inte ihåg vilken ordning dom inträffade men jag kommer att redovisa dom ändå.
1. När en tonårsfet hob får sitter i en tatueringsstol och får ett West Ham emblem tatuerat på bröstet.
2. Med utåtstående ögon får en svinnöjd Wood telefonnummer till tre engelska tjejer (väldigt engelska).
3. När han fäller den så uttjatade kommentaren till sin pappa: I am so tired to have a relationship with your voicemail. Är inte det en riktigt dålig replik?
Nu ska vi ladda inför matchen. Ha det.
fredag 23 november 2007
Sjuttioandra dagen
Hoppas ni alla kommer ihåg att jag brände min rygg riktigt illa härom veckan, om inte publicerar jag bilden igen. För nu har det hänt igen. Inte i ett solarium denna gång utan i köket.

Som sagt brände jag mig i köket och inte på ryggen det hade varit lite väl sjukt. Undrar om någon har gjort det?
Skrev igår om att det såg ut som bölder på armen. Det luriga är att det inte gör ont överhuvudtaget. Det får mig att tro att dom kommer hänga kvar på armen ett tag. Lutar åt att önska sig en skönhetsoperation i julklapp. Värsta Silverstedt klappen men va fan kan ju inte ha brännskador på armen hela livet. Kan kolla om man kan få någon slags kombo så dom slänger in lite plast någonstans samtidigt. Hur svårt kan det vara?
Det största märket påminde J om en anka och jag måste hålla med henne om det. Vissa människor blir ju världsberömda om deras macka ser ut som Jesus eller heliga Maria så jag funderar på att maila GT med min anka.
Löpet på söndag:
Ankornas skyddsängel äntligen funnen - Svensk man!!!

Inte illa.
Det absolut sjukaste är att ankan lever. Den pratar inte men likväl uttrycker den känslor. När jag tränade idag växte röven på den. Liksom en böld putar den ut. Det kan vara så att den kände samma känsla som jag eller så var det bara det att jag var varm och därför blev den större. Vad vet jag? Jag var ju tvungen att göra något åt det hela och peta hål på blåsan brukar ju vara det första man vill göra. Höll mig dock till det lite mer förnäma sättet att sätta ett plåster på. Tyvärr (varför skrev jag det) har jag alltför håriga armar så ett plåster fäster inte.
Det var bara att ta fram rakhyveln och dra några drag. Så nu har jag rakat lite på min underarm, ser rätt fult ut om jag ska vara ärlig.

Nu måste jag formulera ett mail till GT. Ha det och bränn er inte.
Som sagt brände jag mig i köket och inte på ryggen det hade varit lite väl sjukt. Undrar om någon har gjort det?
Skrev igår om att det såg ut som bölder på armen. Det luriga är att det inte gör ont överhuvudtaget. Det får mig att tro att dom kommer hänga kvar på armen ett tag. Lutar åt att önska sig en skönhetsoperation i julklapp. Värsta Silverstedt klappen men va fan kan ju inte ha brännskador på armen hela livet. Kan kolla om man kan få någon slags kombo så dom slänger in lite plast någonstans samtidigt. Hur svårt kan det vara?
Det största märket påminde J om en anka och jag måste hålla med henne om det. Vissa människor blir ju världsberömda om deras macka ser ut som Jesus eller heliga Maria så jag funderar på att maila GT med min anka.
Löpet på söndag:
Ankornas skyddsängel äntligen funnen - Svensk man!!!
Inte illa.
Det absolut sjukaste är att ankan lever. Den pratar inte men likväl uttrycker den känslor. När jag tränade idag växte röven på den. Liksom en böld putar den ut. Det kan vara så att den kände samma känsla som jag eller så var det bara det att jag var varm och därför blev den större. Vad vet jag? Jag var ju tvungen att göra något åt det hela och peta hål på blåsan brukar ju vara det första man vill göra. Höll mig dock till det lite mer förnäma sättet att sätta ett plåster på. Tyvärr (varför skrev jag det) har jag alltför håriga armar så ett plåster fäster inte.
Det var bara att ta fram rakhyveln och dra några drag. Så nu har jag rakat lite på min underarm, ser rätt fult ut om jag ska vara ärlig.
Nu måste jag formulera ett mail till GT. Ha det och bränn er inte.
torsdag 22 november 2007
Sjuttioförsta dagen
Gott att vi är i EM nu och ännu härligare att inte England kom dit. Retas lite lätt med alla idag. Mohhahahahhahaa.
Såg ingen av matcherna utan jag gick till skolan för att skriva ut några grejer. Men det ville inte skrivaren så jag fick gå hem med ett outrättat ärende. Det tycker jag inte om. Hatar sådan tillfällen när jag har bestämt mig för att göra något (typ köpa något) och det inte går. Det kan göra mig förbannade och förstöra en hel dag. Men som sagt var jag där igår kväll så det var ju inte mycket kvar av dagen.
Fixade lite god mat igår, lax och potatis. När jag vände laxen i pannan var jag lite för ivrig så det skvätte olja på min underarm. Det ser ut som om jag har värsta födelsemärket på underarmen. Förundransvärt lite smärta har bölderna gett mig. Inte för att jag vill ha smärta men jag trodde det skulle göra mer ont att bränna sig. Blir dock inte en tripp till solariet den närmaste tiden, det känns som det ar lite väl vågat för jag vill ju inte ha en permanent brännskada. Eller vill jag det. Kanske inte i klass med en skottskada men det är väl lite fräckt?

Bölder?
Det har regnat fyra dagar i sträck nu men igår sprack det upp och solen sken hela eftermiddagen. Nu har molntäcket dock hittat tillbaka och hela världen känns lite grå och dunkel.
Jag har lite rygghår vilket stör mig en aning , men nu när jag har drömt om det känns det riktigt jobbigt. Jag drömde att jag hade på mig en brun tröja och kollade på ryggen i en spegel då stack håret ut genom tröjan. Äckligt. Kanske blir till att söka lite vård för detta problem.
Såg ingen av matcherna utan jag gick till skolan för att skriva ut några grejer. Men det ville inte skrivaren så jag fick gå hem med ett outrättat ärende. Det tycker jag inte om. Hatar sådan tillfällen när jag har bestämt mig för att göra något (typ köpa något) och det inte går. Det kan göra mig förbannade och förstöra en hel dag. Men som sagt var jag där igår kväll så det var ju inte mycket kvar av dagen.
Fixade lite god mat igår, lax och potatis. När jag vände laxen i pannan var jag lite för ivrig så det skvätte olja på min underarm. Det ser ut som om jag har värsta födelsemärket på underarmen. Förundransvärt lite smärta har bölderna gett mig. Inte för att jag vill ha smärta men jag trodde det skulle göra mer ont att bränna sig. Blir dock inte en tripp till solariet den närmaste tiden, det känns som det ar lite väl vågat för jag vill ju inte ha en permanent brännskada. Eller vill jag det. Kanske inte i klass med en skottskada men det är väl lite fräckt?
Bölder?
Det har regnat fyra dagar i sträck nu men igår sprack det upp och solen sken hela eftermiddagen. Nu har molntäcket dock hittat tillbaka och hela världen känns lite grå och dunkel.
Jag har lite rygghår vilket stör mig en aning , men nu när jag har drömt om det känns det riktigt jobbigt. Jag drömde att jag hade på mig en brun tröja och kollade på ryggen i en spegel då stack håret ut genom tröjan. Äckligt. Kanske blir till att söka lite vård för detta problem.
söndag 18 november 2007
Sextiosjunde dagen
Familjen anlände i torsdags och vi käkade middag på "The Flatbread Cafe" och det var lika bra som alltid. Jag var lite orolig att systrarna inte skulle palla den sortens mat men det gick galant. Kvällen avslutades tidigt för det var shopping som gällde på fredagen.
Fredagen började med frukost på ett annat favvo-ställe (Supe). Smoothies och mackor fylde på batterierna, rejält. K och E gick på små rosa moln hela dagen men det blev inte så sjukt mycket shoppande som jag trodde. Jag köpte ett par jeans och ett par nya "Converse". Skorna är det jag är mest nöjd med. Bruna skinnpjuks med lite högre sula än vanliga "Converse".

Nazi-shopping.
Mor och Far drog till ett museum/galleri och kollade på lite konst.
Tjejerna och Far var tvungna att vila lite innan kvällens bravader. Vi gick till en grek och jag blev förbannade direkt när vi kom in genom dörren. Stället påminde om ett äckelhak på någon sliten turistö i Medelhavet. Med för små stolar, för mycket personal, trångt och ett live band (två killar i ett hörn). Vi hann inte ta av oss jackorna (ingen överdrift) innan dom frågade vad vi skulle dricka. Jag bad dom lunga sig lite så vi kunde kolla i menyn innan vi beställde. Då började bandet spela och personal, speciellt en gubbe, började sjunga, klappa händer och dansa. Denna gubbe måste vart hög eller något för han sprang runt och var jävligt energisk hela tiden. När vi hade tittat i menyn i två sekunder och försökte överrösta bandet kom en ny tjej fram och frågade vad vi skulle dricka. Jag svarade att vi inte visste ännu men hon började ändå att ta beställningar så när hon kom fram till mig fick jag ryta till.
Då blev E skiträdd för att dom skulle pissa eller spotta i maten för att jag var otrevlig. Hon kollar nog lite väl mycket på TV för det är nog inte många restauranger det händer på. Till slut, när vi hade skrikit oss hesa, kunde vi beställa både mat och vin. Det var väldigt gott och väldigt mycket men vi slank ut därifrån rätt kvickt för att slippa grisfest känslan som låg i luften. Kan lova att det blev allsång och skit när vi drog.
Tog en öl på en rustik engelsk pub innan dom tre yngsta mötte upp med tyskarna från lägenheten för att gå på en pub. Vi valde ett ställe som hette "Players". Det var ett jävla tryck och i mitten av baren fanns en scen där dansare uppträdde. En kille kunde dansa på riktigt en annan såg sjukt dum ut när han försökte. Sen var det tjejerna, puh. Dom dansade inte så mycket utan deras uppträdande gick ut på att gå ner i split och jucka mot publiken, nice.
Jag och systrarna drog till ett annat ställe och E drack en drink detta gjorde att kvällen tog slut lite väl tidigt för dom två yngsta i familjen Holmström. Hon tål inte alkohol den minsta. Även om hon är jävligt rolig då kvällen fortfarande är ung.

Skata.
Lördag och mer shopping. Mor och Far besökte Baltic och Quayside. Jag och systrarna kollade lite lätt på Quayside men det bar ganska snart av mot staden och affärerna igen. Mötte upp föräldrarna för lunch på en amerikansk inspirerad restaurang. E hittade en Calzone med kyckling och pommes i, trodde hon. Det visade sig att kycklingen var i strimlor och det inte var någon potatis alls där i. Jag försökte få henne att beställa pommes i som en extra tvist men försöken var helt förgäves. Synd det hade vart en kanon måltid. Tror det blir det för mig ikväll (Pizza-söndag). Det blev dessert också och bra mätta drog vi oss tillbaka till hotellet. Jag och Far kollade lite på Stadsmuren och "The Castle Keep". Jag hade inte sett fortet inna så det var intressant.

Brunnen på andra våningen i fortet, 30 meter djup. Byggd för niohundra år sedan.
Kvällen avslutades på "The Cluny" med massa nya öl sorter och några nacho tallrikar. Sen var det dags att sova för familjen och jag drog hem till mitt och spelade lite kort med tyskarna.
Helgen har varit kanon bra. Jag har bara ett klagomål till familjen och det är att ni tog med er kasst väder och då får ni fan ta med det hem igen. Innan var det ett skönt höstväder med sol nu är det typiskt engelskt. Blåsigt, mulet, kallt och regn. Tack ska ni ha. Det är bara att vända och hämta skiten för jag vill inte ha det.
Batteriet i min rakhyvel är slut. Hur fan rakar man sig nu? I-lands problem...
Fredagen började med frukost på ett annat favvo-ställe (Supe). Smoothies och mackor fylde på batterierna, rejält. K och E gick på små rosa moln hela dagen men det blev inte så sjukt mycket shoppande som jag trodde. Jag köpte ett par jeans och ett par nya "Converse". Skorna är det jag är mest nöjd med. Bruna skinnpjuks med lite högre sula än vanliga "Converse".
Nazi-shopping.
Mor och Far drog till ett museum/galleri och kollade på lite konst.
Tjejerna och Far var tvungna att vila lite innan kvällens bravader. Vi gick till en grek och jag blev förbannade direkt när vi kom in genom dörren. Stället påminde om ett äckelhak på någon sliten turistö i Medelhavet. Med för små stolar, för mycket personal, trångt och ett live band (två killar i ett hörn). Vi hann inte ta av oss jackorna (ingen överdrift) innan dom frågade vad vi skulle dricka. Jag bad dom lunga sig lite så vi kunde kolla i menyn innan vi beställde. Då började bandet spela och personal, speciellt en gubbe, började sjunga, klappa händer och dansa. Denna gubbe måste vart hög eller något för han sprang runt och var jävligt energisk hela tiden. När vi hade tittat i menyn i två sekunder och försökte överrösta bandet kom en ny tjej fram och frågade vad vi skulle dricka. Jag svarade att vi inte visste ännu men hon började ändå att ta beställningar så när hon kom fram till mig fick jag ryta till.
Då blev E skiträdd för att dom skulle pissa eller spotta i maten för att jag var otrevlig. Hon kollar nog lite väl mycket på TV för det är nog inte många restauranger det händer på. Till slut, när vi hade skrikit oss hesa, kunde vi beställa både mat och vin. Det var väldigt gott och väldigt mycket men vi slank ut därifrån rätt kvickt för att slippa grisfest känslan som låg i luften. Kan lova att det blev allsång och skit när vi drog.
Tog en öl på en rustik engelsk pub innan dom tre yngsta mötte upp med tyskarna från lägenheten för att gå på en pub. Vi valde ett ställe som hette "Players". Det var ett jävla tryck och i mitten av baren fanns en scen där dansare uppträdde. En kille kunde dansa på riktigt en annan såg sjukt dum ut när han försökte. Sen var det tjejerna, puh. Dom dansade inte så mycket utan deras uppträdande gick ut på att gå ner i split och jucka mot publiken, nice.
Jag och systrarna drog till ett annat ställe och E drack en drink detta gjorde att kvällen tog slut lite väl tidigt för dom två yngsta i familjen Holmström. Hon tål inte alkohol den minsta. Även om hon är jävligt rolig då kvällen fortfarande är ung.
Skata.
Lördag och mer shopping. Mor och Far besökte Baltic och Quayside. Jag och systrarna kollade lite lätt på Quayside men det bar ganska snart av mot staden och affärerna igen. Mötte upp föräldrarna för lunch på en amerikansk inspirerad restaurang. E hittade en Calzone med kyckling och pommes i, trodde hon. Det visade sig att kycklingen var i strimlor och det inte var någon potatis alls där i. Jag försökte få henne att beställa pommes i som en extra tvist men försöken var helt förgäves. Synd det hade vart en kanon måltid. Tror det blir det för mig ikväll (Pizza-söndag). Det blev dessert också och bra mätta drog vi oss tillbaka till hotellet. Jag och Far kollade lite på Stadsmuren och "The Castle Keep". Jag hade inte sett fortet inna så det var intressant.
Brunnen på andra våningen i fortet, 30 meter djup. Byggd för niohundra år sedan.
Kvällen avslutades på "The Cluny" med massa nya öl sorter och några nacho tallrikar. Sen var det dags att sova för familjen och jag drog hem till mitt och spelade lite kort med tyskarna.
Helgen har varit kanon bra. Jag har bara ett klagomål till familjen och det är att ni tog med er kasst väder och då får ni fan ta med det hem igen. Innan var det ett skönt höstväder med sol nu är det typiskt engelskt. Blåsigt, mulet, kallt och regn. Tack ska ni ha. Det är bara att vända och hämta skiten för jag vill inte ha det.
Batteriet i min rakhyvel är slut. Hur fan rakar man sig nu? I-lands problem...
onsdag 14 november 2007
Lars Lagerbäck om krisen
Nöjessurfade lite medan jag intog det dagliga behovet av föda. Snubblade in på gpTV (internet TV från gp...) och kollade på förbundskaptenen när han pratade om skador i truppen. Han säger något högst oväntat.
"Det är alltid tråkigt och aldrig bra att ha spelare med den skickligheten och den erfarenheten som typ Niclas, Tobias har. Men så är det då och då och det får leva med. Som tur är så har vi ganska bra spelare i truppen och det har dom visat, många har ju varit inne och spelat dom här kvalmatcherna i det här kvalet."
Duger inte Niclas Alexandersson och Tobias Linderoth längre? Jag trodde att dom var något av ett första val, ack så fel jag hade. Kan han inte bara säga rätt ut att dom är jävligt kassa och han hellre låter Bredow spela defensiv mitt än att ta in Tobias?
Kolla på klippet här.
"Det är alltid tråkigt och aldrig bra att ha spelare med den skickligheten och den erfarenheten som typ Niclas, Tobias har. Men så är det då och då och det får leva med. Som tur är så har vi ganska bra spelare i truppen och det har dom visat, många har ju varit inne och spelat dom här kvalmatcherna i det här kvalet."
Duger inte Niclas Alexandersson och Tobias Linderoth längre? Jag trodde att dom var något av ett första val, ack så fel jag hade. Kan han inte bara säga rätt ut att dom är jävligt kassa och han hellre låter Bredow spela defensiv mitt än att ta in Tobias?
Kolla på klippet här.
Sextiotredje dagen
Och nu var inte smackbooken rolig längre... Datorn är fin som fan men orkar inte slå till skärmen hela tiden. Ska dock anväda det på måndag när jag ska flasha lite för klasskompisar...
Detta land är ju rätt skitigt och folk slänger saker lite här och där. Typ fimpar och dylikt. Men idag blev livet lite mer rättvist.
Vi var på ett studiebesök och en kille slängden en tom kaffekopp på gatan. Då kommer en kille som jobbar kommunen och stoppar honom ber om leg och bötfäller killen på £50 (646 kr). Hur rätt som helst om du frågar mig. Nu kommer killen inte att slänga saker på gatan längre. Gott att dom tar tag med hårdhandskarna. Tycker vi skulle ha det i Sverige också, typ ge lapplisorna det i uppdrag också så har dom något att göra medan dom står och spejar på bilar.
Om en månad kommer jag hem. Sjukt. Har otroligt mycket att göra innan dess och denna helgen går till spillo om man kollar ur en studievinkel. För imorgon kommer familjen hit och då blir det att umgås. Ska bli skoj och träffa dom igen. Ska presentera systrana lite närmare här tänkte jag.
På fredag kommer ägarna och kollar att vi städar ordentligt så det blir att städa ur kylen och putsa diskbänken extra noga imorgon.
Har mer eller mindre ofrivilligt fått en gymkompis nu. En kille i klassen har skaffat kort och vill träna med mig. Han ville även plugga på Chalmers nästa år och så ska vi två ha följe till skolan varje dag. Kärlek i luften månne?

Klara "Klasse" H.
Bor: Anneberg med Ante och Atlas (många A:n). Ante är pojkvän och Atlas är hundskrället. Hunden fattar inte hur stor han är och därför tycks saker och ting bara gå sönder i närheten av honom. Huset kom med en schysst rosa färg i hallen...
Jobbar: DInSko där hon styr och ställer.
Intressen: Skor (föga överraskande).

Ellen "Freddan" H
Bor: Lunden eller Johanneberg med Emanuel.
Jobbar: Wedins (ECCO). Tvärs över gatan från Klasse. Liten stad.
Intresse: Skor. Veta saker, hennes favorit ord är: vart? varför? vem? Och alla liknande frågor...
Med detta sagt har jag en känsla av att det blir skoshopping i helgen... Det är helt ok för jag har hittat ett par jag vill ha så det känns fint med lite expertis här.
En ambulans är parkerad utanför nu, spännande. Jag tror en alkis fick duktigt med stryk i kiosken nyss. Ett jävla liv var det iallafall.
Detta land är ju rätt skitigt och folk slänger saker lite här och där. Typ fimpar och dylikt. Men idag blev livet lite mer rättvist.
Vi var på ett studiebesök och en kille slängden en tom kaffekopp på gatan. Då kommer en kille som jobbar kommunen och stoppar honom ber om leg och bötfäller killen på £50 (646 kr). Hur rätt som helst om du frågar mig. Nu kommer killen inte att slänga saker på gatan längre. Gott att dom tar tag med hårdhandskarna. Tycker vi skulle ha det i Sverige också, typ ge lapplisorna det i uppdrag också så har dom något att göra medan dom står och spejar på bilar.
Om en månad kommer jag hem. Sjukt. Har otroligt mycket att göra innan dess och denna helgen går till spillo om man kollar ur en studievinkel. För imorgon kommer familjen hit och då blir det att umgås. Ska bli skoj och träffa dom igen. Ska presentera systrana lite närmare här tänkte jag.
På fredag kommer ägarna och kollar att vi städar ordentligt så det blir att städa ur kylen och putsa diskbänken extra noga imorgon.
Har mer eller mindre ofrivilligt fått en gymkompis nu. En kille i klassen har skaffat kort och vill träna med mig. Han ville även plugga på Chalmers nästa år och så ska vi två ha följe till skolan varje dag. Kärlek i luften månne?

Klara "Klasse" H.
Bor: Anneberg med Ante och Atlas (många A:n). Ante är pojkvän och Atlas är hundskrället. Hunden fattar inte hur stor han är och därför tycks saker och ting bara gå sönder i närheten av honom. Huset kom med en schysst rosa färg i hallen...
Jobbar: DInSko där hon styr och ställer.
Intressen: Skor (föga överraskande).

Ellen "Freddan" H
Bor: Lunden eller Johanneberg med Emanuel.
Jobbar: Wedins (ECCO). Tvärs över gatan från Klasse. Liten stad.
Intresse: Skor. Veta saker, hennes favorit ord är: vart? varför? vem? Och alla liknande frågor...
Med detta sagt har jag en känsla av att det blir skoshopping i helgen... Det är helt ok för jag har hittat ett par jag vill ha så det känns fint med lite expertis här.
En ambulans är parkerad utanför nu, spännande. Jag tror en alkis fick duktigt med stryk i kiosken nyss. Ett jävla liv var det iallafall.
måndag 12 november 2007
Sextioförsta dagen
Nu gick en glödlampa sönder. Får väl be vaktis byta imorgon.
Cykling för hela slanten igår. Var dödsskönt att komma ut i lite natur efter att ha varit instängd i staden alltför länge. Cyklade två timmar inåt landet till ett ställe som heter Prudhoe (lite skojigt namn, eller?). Det var ett gammalt slott eller en ruin snarare. Tvillingarna hängde efter så gott dom kunde. Jag var tvungen att trampa på lite för annars är det ju inte roligt att cykla. Som tur var, för dom, så stannade jag typ varann kilometer för då skulle det öppnas en grind. Vi cyklade genom typ hagar fast det fanns cykalbana bland djuren. Härligt.

Tvillingarna längtar hem...
Käkade en ordentlig "sunday lunch" på en liten pub. Priset sjunker snabbt på mat och dryck när man kommer utanför staden. Trerätters och en öl för £11 (140 kr). Hade lätt blivit £18 om det hade varit här inne i staden. Huvudrätten var det som var mest spännande för det blev ett hav med ångkokta grönsaker och några skivor kalkon. Jävlar vad dom kokar grönsaker här.
Innan frukost tog jag en promenad på en och en halv timme. Det var inte så att det var helt självmant utan jag skulle ta massa bilder till ett projekt och ville göra det innan vädret blev dåligt. Det var en grym morgon, solen sken och det var lagom krispigt i luften.
Idag har jag pluggat hela dagen (fem timmar). Gick i några affärer och letade efter en ny ögonmask. Jag pundar som bekant denna pryl och nu hittade jag något i hästväg. Den ser inte ut att vara mycket för världen men jag provade den i eftermiddags. Alkisarna stod nedför och tjötade men jag somnade som en bebis och vaknade av klockan en halv timme senare. Betyget blir högsta möjliga men det stora eldprovet blir ikväll. Det blir spännande och se om den håller måttet en hel natt. Jag har svårt att tro på något annat än succé.
Fotbollsgala ikväll, vem fan bryr sig? Årets kvinnliga domare... Allvarligt talat om man inte kan spela fotboll ordentligt kan man då döma fotboll? Det är politiskt helt okorrekt att framföra en sådan tanke. Det vet jag. Jag tycker dock inte att man kan jämföra dam och herr fotboll, överhuvudtaget. Ledsen. Jag hade inte kollat om jag var hemma i Sverige heller och inte ens om det bara var herr sidan som fick priser. För ärligt talat fotbollsgala i Sverige bör väl kunna jämföras med ishockeygala i Italien, eller har jag fel?
Helvetstisdag imorgon, gott.
Cykling för hela slanten igår. Var dödsskönt att komma ut i lite natur efter att ha varit instängd i staden alltför länge. Cyklade två timmar inåt landet till ett ställe som heter Prudhoe (lite skojigt namn, eller?). Det var ett gammalt slott eller en ruin snarare. Tvillingarna hängde efter så gott dom kunde. Jag var tvungen att trampa på lite för annars är det ju inte roligt att cykla. Som tur var, för dom, så stannade jag typ varann kilometer för då skulle det öppnas en grind. Vi cyklade genom typ hagar fast det fanns cykalbana bland djuren. Härligt.
Tvillingarna längtar hem...
Käkade en ordentlig "sunday lunch" på en liten pub. Priset sjunker snabbt på mat och dryck när man kommer utanför staden. Trerätters och en öl för £11 (140 kr). Hade lätt blivit £18 om det hade varit här inne i staden. Huvudrätten var det som var mest spännande för det blev ett hav med ångkokta grönsaker och några skivor kalkon. Jävlar vad dom kokar grönsaker här.
Innan frukost tog jag en promenad på en och en halv timme. Det var inte så att det var helt självmant utan jag skulle ta massa bilder till ett projekt och ville göra det innan vädret blev dåligt. Det var en grym morgon, solen sken och det var lagom krispigt i luften.
Idag har jag pluggat hela dagen (fem timmar). Gick i några affärer och letade efter en ny ögonmask. Jag pundar som bekant denna pryl och nu hittade jag något i hästväg. Den ser inte ut att vara mycket för världen men jag provade den i eftermiddags. Alkisarna stod nedför och tjötade men jag somnade som en bebis och vaknade av klockan en halv timme senare. Betyget blir högsta möjliga men det stora eldprovet blir ikväll. Det blir spännande och se om den håller måttet en hel natt. Jag har svårt att tro på något annat än succé.
Fotbollsgala ikväll, vem fan bryr sig? Årets kvinnliga domare... Allvarligt talat om man inte kan spela fotboll ordentligt kan man då döma fotboll? Det är politiskt helt okorrekt att framföra en sådan tanke. Det vet jag. Jag tycker dock inte att man kan jämföra dam och herr fotboll, överhuvudtaget. Ledsen. Jag hade inte kollat om jag var hemma i Sverige heller och inte ens om det bara var herr sidan som fick priser. För ärligt talat fotbollsgala i Sverige bör väl kunna jämföras med ishockeygala i Italien, eller har jag fel?
Helvetstisdag imorgon, gott.
lördag 10 november 2007
Femtionionde dagen
Om några timmar är det derby Sunderland-Newcastle. Slagsmål är förväntat i Subderland så jag håller mig här och går till en pub och kollar på matchen. Bobby kollar priser för att komma hit och kolla på Liverpool matchen härligt med ett sådant besök i höst mörkret.
Frukost tajm. Ha det. Kanske ska uppdatera lite oftare i framtiden vi får se.
onsdag 7 november 2007
Femtiosjätte dagen
Jävla Chalmers. Jag hatar, hatar, hatar regler över allt annat. Eller det är kanske inte sant men jag hatar regler som betyder att jag inte får som jag vill. Blev helt plötsligt tiotusen kronor fattigare på grund av en regel. Svin. Missade ett stipendium bara för att jag pluggar i Newcastle och inte i Göteborg. Det hade varit lugnt om jag hade fått spelreglerna förklarade för mig när jag började spelet. Men varför ska man ge all information på en gång när man kan spara dom godaste bitarna till sist. Aldrig mer att jag ska göra något för Chalmers om jag inte får duktigt med pröjs (läs: tiotusen kronor). Det som stör mig mest är att den äckliga kåren ska ha sina pengar även om jag inte pluggar i Göteborg. Som en ren princip sak ska jag total vägra betala kåravgift till våren. As.
Inte bara det att jag blev fattig igår det var även tisdag och sicken tisdag sen. Brrrrrrrr... Bara en massa tjöt. Jag har en föreläsare som delar ut massa power point presentationer och sedan inte går igenom dom... Vem fan sätter sig och läser en power point presentation i efterhand? Meningen är väl ändå att dom ska vara som ett stöd under föreläsningen? Blir bara argare och argare nu även om det hände igår.
Om ni kommer till Newcastle och ska luncha någon dag finns det bara ett ställe. Supe. En restaurang med soppa, sallad, macka och smoothie. I går åt jag en sötpotatis sallad och drack en päron och ingefära smoothie, sjukt gott. I dag blev det pasta sallad med tomater och pinjenötter och smoothien var morot och ingefära. Vet inte varför det blev ingefära i dag igen men det känns liksom lite höstigt. Undra sa flundra vad det blir i morgon...
Familjen kommer om en vecka. Lär bli skoshopping och museum. Bara. Hela helgen. Ska lura ut systrarna en natt och visa pubarna här.
Att tvätta här kostar skjortan. Hahahahahahaha ha ha... Eller inte. Kostar typ sextio kronor för en maskin men då ingår torktumling. Ändå dyrt. Tillkommer gör kostnader för tvättmedel och sköljmedel.
David "Pinga" Norén pallade inte Chicago utan kommer hem i januari han också. Lika bra det. Musketörerna måste hålla ihop antar jag. Micke-mustasch kan inte ha det lätt där hemma.
Måste bara pusha lite för en hemsida som jag diggar hårt: Tjuvtittat. Tjuvlyssnat i bildtappning. Skoj skoj.
Inte bara det att jag blev fattig igår det var även tisdag och sicken tisdag sen. Brrrrrrrr... Bara en massa tjöt. Jag har en föreläsare som delar ut massa power point presentationer och sedan inte går igenom dom... Vem fan sätter sig och läser en power point presentation i efterhand? Meningen är väl ändå att dom ska vara som ett stöd under föreläsningen? Blir bara argare och argare nu även om det hände igår.
Om ni kommer till Newcastle och ska luncha någon dag finns det bara ett ställe. Supe. En restaurang med soppa, sallad, macka och smoothie. I går åt jag en sötpotatis sallad och drack en päron och ingefära smoothie, sjukt gott. I dag blev det pasta sallad med tomater och pinjenötter och smoothien var morot och ingefära. Vet inte varför det blev ingefära i dag igen men det känns liksom lite höstigt. Undra sa flundra vad det blir i morgon...
Familjen kommer om en vecka. Lär bli skoshopping och museum. Bara. Hela helgen. Ska lura ut systrarna en natt och visa pubarna här.
Att tvätta här kostar skjortan. Hahahahahahaha ha ha... Eller inte. Kostar typ sextio kronor för en maskin men då ingår torktumling. Ändå dyrt. Tillkommer gör kostnader för tvättmedel och sköljmedel.
David "Pinga" Norén pallade inte Chicago utan kommer hem i januari han också. Lika bra det. Musketörerna måste hålla ihop antar jag. Micke-mustasch kan inte ha det lätt där hemma.
Måste bara pusha lite för en hemsida som jag diggar hårt: Tjuvtittat. Tjuvlyssnat i bildtappning. Skoj skoj.
måndag 5 november 2007
Femtiofjärde dagen, kväll
Jaha ja, då var denna dag till ända. Och imorgon är det som vanligt dags för helvets tisdag. Jag blir så trött på denna dag. Orkar liksom inte ta emot information i åtta timmar på en dag.
Måste bara meddela två små saker.
Veckan med J kutande runt benen var trevlig på alla sätt och vis. Öl, mat och dans (kanske inte dans men det passade in så bra). Dock medförde detta levende en smärre chock igår när jag besteg vågen. Vanligtvis ligger jag strax under åttio nu hade jag lagt på mig tre kilogram. På en vecka... Det är bra jobbat. Klart att äta ute och dricka två tre pint per dag gör sitt, men så mycket trodde jag inte.
Det var en del snack om att tatuera sig när J var här. Varje gång vi hade druckit några pints verkade min tatuering jävligt bra men nästa morgon var den inte lika het. Kanske ska man vara lite full för att tatuera sig? Jag är nykter nu och tycker att min tanke på tatuering är ganska vass. Jag fundera på att tatuera in två stolar som är vända mot varandra på bröstet. Det hela ska representera att jag är öppenhjärtlig och gärna pratar med folk. Vad tycks? Inte alltför tråkigt eller? Om du tycker det nu så drick ett par öl. Kanske blir det Chesterfield fåtöljer istället... Undra vad som händer efter några glas Jack...
Ha det gött. I morgon kommer jag inte ha en bra dag. Ska skälla på en föreläsare som inte svarar på mina mail.
Måste bara meddela två små saker.
Veckan med J kutande runt benen var trevlig på alla sätt och vis. Öl, mat och dans (kanske inte dans men det passade in så bra). Dock medförde detta levende en smärre chock igår när jag besteg vågen. Vanligtvis ligger jag strax under åttio nu hade jag lagt på mig tre kilogram. På en vecka... Det är bra jobbat. Klart att äta ute och dricka två tre pint per dag gör sitt, men så mycket trodde jag inte.
Det var en del snack om att tatuera sig när J var här. Varje gång vi hade druckit några pints verkade min tatuering jävligt bra men nästa morgon var den inte lika het. Kanske ska man vara lite full för att tatuera sig? Jag är nykter nu och tycker att min tanke på tatuering är ganska vass. Jag fundera på att tatuera in två stolar som är vända mot varandra på bröstet. Det hela ska representera att jag är öppenhjärtlig och gärna pratar med folk. Vad tycks? Inte alltför tråkigt eller? Om du tycker det nu så drick ett par öl. Kanske blir det Chesterfield fåtöljer istället... Undra vad som händer efter några glas Jack...
Ha det gött. I morgon kommer jag inte ha en bra dag. Ska skälla på en föreläsare som inte svarar på mina mail.
Femtiofjärde dagen, förmiddag
Har drabbats av en skrivkramp utan dess like. Jag kan inte komma ihåg ett smack om fackverk och andra bärande byggnadsdelar.
För att sysselsätta mig med något annat till krampen lättar tänkte jag klippa mig, städa och uppdatera bloggen (i den ordningen). Då tar batteriet slut på rakapparaten och sladden räcker inte från uttaget till handfatet. Så nu ser jag ut som en hare krishna munk med rakat huvud och en tofs mitt på. Får inte glömma att slutföra klippningen innan jag går ut...
Ej avslutad klippning innebär att om jag städar nu måste jag göra det igen när håret har lagt sig i mattan. Hela upplägget är sabbat.
Kokade gröna linser i går och frös in. Första gången jag kokade linser, bönor eller ärtor. Det var rätt skoj så om det smakar bra kommer jag göra om det.
Det är måndag vilket innebär städdag. Jag sprang på den lilla städerskan och tyckte att hon trånade lite efter mig. Kanske vill hon se mer efter det lilla hon såg i duschen härom veckan... Hon får nog klara sig med fantasin.
För att sysselsätta mig med något annat till krampen lättar tänkte jag klippa mig, städa och uppdatera bloggen (i den ordningen). Då tar batteriet slut på rakapparaten och sladden räcker inte från uttaget till handfatet. Så nu ser jag ut som en hare krishna munk med rakat huvud och en tofs mitt på. Får inte glömma att slutföra klippningen innan jag går ut...
Ej avslutad klippning innebär att om jag städar nu måste jag göra det igen när håret har lagt sig i mattan. Hela upplägget är sabbat.
Kokade gröna linser i går och frös in. Första gången jag kokade linser, bönor eller ärtor. Det var rätt skoj så om det smakar bra kommer jag göra om det.
Det är måndag vilket innebär städdag. Jag sprang på den lilla städerskan och tyckte att hon trånade lite efter mig. Kanske vill hon se mer efter det lilla hon såg i duschen härom veckan... Hon får nog klara sig med fantasin.
Femtiofjärde dagen, morgon
Det är med att jag skulle sova bättre ensam i sängen visade sig snabbt vara en myt. Vaknade tidigare än någonsin och var dödspigg. Ändå är jag ledig i dag, ännu en dag som är tänkt att tillfalla pluggandet. Hade tänkt att inte unna mig något till familjen kommer hit om en och en halv vecka. Bara stenplugga till dess, får se hur det går...
Förrförra veckan vände jag mig lite hastigt i sängen och råkade välta ut ett glas med vatten på golvet. Hemma i Sverige hade det bara varit att stiga upp och torka upp det. Här i heltäckningsmattans förlovade land kan man inte göra något åt det. Kände mig sjukt fräck som bara kollade på pölen och vände mig om i sängen innan jag somnade om. Drömde rebelliska drömmar och när jag vaknade kunde jag konstatera att vattnet var ett minne blott. Heltäckningsmattor har allt sina fördelar.
På tal om rebeller så kommer Pete D och hans band Babyshambles kommer hit den tjugotredje november. Ghicago Charlie och Micke Mustasch är hjärtligt välkomna. Det är ni andra också men det är väl bara dessa två nötter som diggar det bandet.
Förrförra veckan vände jag mig lite hastigt i sängen och råkade välta ut ett glas med vatten på golvet. Hemma i Sverige hade det bara varit att stiga upp och torka upp det. Här i heltäckningsmattans förlovade land kan man inte göra något åt det. Kände mig sjukt fräck som bara kollade på pölen och vände mig om i sängen innan jag somnade om. Drömde rebelliska drömmar och när jag vaknade kunde jag konstatera att vattnet var ett minne blott. Heltäckningsmattor har allt sina fördelar.
På tal om rebeller så kommer Pete D och hans band Babyshambles kommer hit den tjugotredje november. Ghicago Charlie och Micke Mustasch är hjärtligt välkomna. Det är ni andra också men det är väl bara dessa två nötter som diggar det bandet.
söndag 4 november 2007
Femtiotredje dagen
Vaknade nio i morse istället för den obligatoriska sju-vakningen. Om det berodde på att jag sov ensam i åttiosängen eller inte låter jag vara osagt.
Kollade en snabbis på marknaden nere vid floden. Köpte en t-shirt, ett vykort, ett armband och en present. När jag kom hem hade jag planerat att gå till affären och handla mat. Då fick jag ett sms från tyskarna om att biljetterna till Newcastle-Liverpool släpptes idag. Blev till att skynda iväg till St. James' Park och handla sex stycken. Nu ska det kollas på boll om tre veckor, najs najs. Foss har prel. bokat en men om han inte vill ha den finna det en till salu. Hör av dig om du vill komma över för några pints och ett gäng skönspelande skator.
Var hemma från affären klockan tre och drog iväg till gymmet. Vill ha ett nytt schema att följa så jag pratade med en PT. Det skulle jag inte ha gjort. Jävlar vad mycket jag måste träna nu. Och för att inte snacka om hur mycket hon tjötade. En timmes tjöt om träning, fett förbränning och vikter. Något schema fick jag inte heller det ska jag få i morgon för hon bokade in en timme för det efter boxercisen... Det var även lite synd om mig för jag hade ingen att träna med så hon skulle ge mitt nummer till sin pojkvän så att vi kunde träna tillsammans, sjukt som satan. Skulle pratat med henne första dagen jag var här för bättre kompis fixare får man leta efter.
Har lyssnat väldigt intensivt på USCB Allstars det senaste och dom har en (av flera) kanon låt som heter: Hate Dem Guys. En del av texten lyder som följer: If murder was legal you would be my first. Med anledning av detta tänkte jag göra min alldeles egna dödslista. Tyckte inte att det var någon mening att göra en dödslista över människor. Om jag skulle mörda typ George W. Bush skulle han bara ersättas av någon annan stolle och inget skulle ändras. Så jag har bestämt mig för att ta död på tre koncept istället. Om du vill publicera din dödslista maila över den så kommer den upp på sidan.
Plats 3:
Det kommer kanske som en överraskning men jag placerar world wide web på min tredje plats. Eller snarare delar av www. Allt som har med tidsfördriv på www hamnar på min lista. Det finns så mycket skit där ute och allt sugs till en och detta fördärvar mitt studerande allvarligt. Vet inte hur många timmar jag har lagt på Youtube och liknande istället för att plugga. Tänk så mycket jag hade kunnat om allt om jag inte kollat på sport bloopers och annat skit dagarna i ända.
Plats 2:
Här hamnar ett visst folkslag och jag som inte är rasistisk... Flottig snabbmatspersonal ger mig kväljningar. Jag diggar inte Mc D, BK, Pizza hut, KFC eller Max till vardags men dom fyller tyvärr ett tomrum vissa nätter när konsumtionen av alkohol har varit lite hög. Personalen som jobbar där kan dock få mig att vilja kaskad spy rätt ut. Jag har helt ärligt lämnat en Mc D för killen bakom disken såg ut som en trött portion pommes frites. När man har ett konstant lager frityrfett på kroppen bör man tänka om tycker jag. Ta inte detta fel och tro att jag dissar ner på människor med övervikt. Detta handlar strikt om flottig snabbmatspersonal som har milkshake i ådrorna och pommes som fingrar. Jag vill inte veta av er, inte nu och inte någon annan dag heller.
Plats 1:
Trumvirvel... Utan tvivel placerar jag TV 4 här. Det är den tv kanalen jag får rysningar av. TV 3 och Kanal 5 är också fulla med skit men dom står för det. TV 4 är (eller var) ju en marksänd kanal och ska därför ha en viss kvalite. Det har den inte. Jag har seriösa tankar på att beställa en fjärrkontroll utan knapp 4. Eller tejpa över den åtminstone. Jag klara mig fint utan Let's Dance, Idol, Hey Baberiba med flera (eller snarare alla program). Postkodmiljonären borde få en egen plats egentligen men det känns som ett personligt påhopp på lilla Rickard Sjöberg. Tyvärr verkar det som varenda liten skit by i Sverige samlas vid korvkiosken för att bränna gummi, dricka hembränt och kolla på detta vidriga påhitt. Jag kan stolt säg att JAG HATAR TV 4.
Detta var min dödslista så nu sitter jag tillbaka lutad och inväntar en lagändring som gör mord lagligt. Sen införskaffar jag skjutvapen och startar en mordvåg utan dess like. TV 4 ska väck.
Kollade en snabbis på marknaden nere vid floden. Köpte en t-shirt, ett vykort, ett armband och en present. När jag kom hem hade jag planerat att gå till affären och handla mat. Då fick jag ett sms från tyskarna om att biljetterna till Newcastle-Liverpool släpptes idag. Blev till att skynda iväg till St. James' Park och handla sex stycken. Nu ska det kollas på boll om tre veckor, najs najs. Foss har prel. bokat en men om han inte vill ha den finna det en till salu. Hör av dig om du vill komma över för några pints och ett gäng skönspelande skator.
Var hemma från affären klockan tre och drog iväg till gymmet. Vill ha ett nytt schema att följa så jag pratade med en PT. Det skulle jag inte ha gjort. Jävlar vad mycket jag måste träna nu. Och för att inte snacka om hur mycket hon tjötade. En timmes tjöt om träning, fett förbränning och vikter. Något schema fick jag inte heller det ska jag få i morgon för hon bokade in en timme för det efter boxercisen... Det var även lite synd om mig för jag hade ingen att träna med så hon skulle ge mitt nummer till sin pojkvän så att vi kunde träna tillsammans, sjukt som satan. Skulle pratat med henne första dagen jag var här för bättre kompis fixare får man leta efter.
Har lyssnat väldigt intensivt på USCB Allstars det senaste och dom har en (av flera) kanon låt som heter: Hate Dem Guys. En del av texten lyder som följer: If murder was legal you would be my first. Med anledning av detta tänkte jag göra min alldeles egna dödslista. Tyckte inte att det var någon mening att göra en dödslista över människor. Om jag skulle mörda typ George W. Bush skulle han bara ersättas av någon annan stolle och inget skulle ändras. Så jag har bestämt mig för att ta död på tre koncept istället. Om du vill publicera din dödslista maila över den så kommer den upp på sidan.
Plats 3:
Det kommer kanske som en överraskning men jag placerar world wide web på min tredje plats. Eller snarare delar av www. Allt som har med tidsfördriv på www hamnar på min lista. Det finns så mycket skit där ute och allt sugs till en och detta fördärvar mitt studerande allvarligt. Vet inte hur många timmar jag har lagt på Youtube och liknande istället för att plugga. Tänk så mycket jag hade kunnat om allt om jag inte kollat på sport bloopers och annat skit dagarna i ända.
Plats 2:
Här hamnar ett visst folkslag och jag som inte är rasistisk... Flottig snabbmatspersonal ger mig kväljningar. Jag diggar inte Mc D, BK, Pizza hut, KFC eller Max till vardags men dom fyller tyvärr ett tomrum vissa nätter när konsumtionen av alkohol har varit lite hög. Personalen som jobbar där kan dock få mig att vilja kaskad spy rätt ut. Jag har helt ärligt lämnat en Mc D för killen bakom disken såg ut som en trött portion pommes frites. När man har ett konstant lager frityrfett på kroppen bör man tänka om tycker jag. Ta inte detta fel och tro att jag dissar ner på människor med övervikt. Detta handlar strikt om flottig snabbmatspersonal som har milkshake i ådrorna och pommes som fingrar. Jag vill inte veta av er, inte nu och inte någon annan dag heller.
Plats 1:
Trumvirvel... Utan tvivel placerar jag TV 4 här. Det är den tv kanalen jag får rysningar av. TV 3 och Kanal 5 är också fulla med skit men dom står för det. TV 4 är (eller var) ju en marksänd kanal och ska därför ha en viss kvalite. Det har den inte. Jag har seriösa tankar på att beställa en fjärrkontroll utan knapp 4. Eller tejpa över den åtminstone. Jag klara mig fint utan Let's Dance, Idol, Hey Baberiba med flera (eller snarare alla program). Postkodmiljonären borde få en egen plats egentligen men det känns som ett personligt påhopp på lilla Rickard Sjöberg. Tyvärr verkar det som varenda liten skit by i Sverige samlas vid korvkiosken för att bränna gummi, dricka hembränt och kolla på detta vidriga påhitt. Jag kan stolt säg att JAG HATAR TV 4.
Detta var min dödslista så nu sitter jag tillbaka lutad och inväntar en lagändring som gör mord lagligt. Sen införskaffar jag skjutvapen och startar en mordvåg utan dess like. TV 4 ska väck.
lördag 3 november 2007
Femtioandra dagen
I dag är inte vilken dag som helst. I dag är min och J's femårsdag... Vad händer då tror ni? Hon sticker i från mig. Nu är det inte så att det kom som en överraskning alls utan helt väntat. Hon var tvungen att åka hem i dag för att plugga som en råtta för en inlämning på måndag. Men ändå lämnad ensam på denna dag känns hårt som fan.
Å andra sidan har det varit en underbar vecka med mitt lilla hjärta här i Newcastle. Vi har shoppat, druckit, ätit och promenerat överallt i och omkring i Newcastle. Tanken var att vi skulle plugga tisdag, onsdag och torsdag förmiddag för att inte hamna alltför långt efter. Det gick inte alls kan man säga och nu har vi sjuka mängder att ta igen.
Tänkte återberätta vad som har hänt i veckan men inser att jag inte kan urskilja tisdagen från onsdagen... Så ta dessa uppgifter med en nypa salt. J kommer ihåg vad som hände när så fråga henne om ni vill veta mer exakt...
I måndags var det quiz och det gick bra som fan. Vi hade vunnit om vi inte lyssnade på fransyskan... Om ni får frågan om hur mycket 77 °F är i °C är det rätta svaret 25 °C och inte 28 °C. Nu blev vi delad etta och förlorade utslagsfrågan. Priset var en ask choklad och när man tävlar i kyrkan är det dela med sig som gäller så asken gick runt till alla. Det hade inte hänt om mitt lag hade vunnit...
Tisdagen bjöd på ett visst försök till studier men det gick inte som tänkt och det hela slutade i ännu en shoppingorgie.
Nej, jag ger fan upp. det är helt omöjligt att komma ihåg vad som hände när...
Jag vet att vi var i Durham i fredags med tyskan, fransyskan och fransyskans mamma... Kollade på en botaniks trädgård, en katedral, ett slott och en flod. Åt spetzle med de tyska tvillingarna på kvällen och spelade kort. Blev biten i läppen så illa att jag inte kunde pussas innan jag bedövade mig själv med lite rum.
I dag var vi i Tynemouth och kollade på en marknad, havet och letade efter Fish'n'Chips (utan lycka!!!!). Sen bar det av till flygplatsen och J drog, likt en kvinna i karriären, hemåt igen. Hade ingen växel til tåget och var tvungen att köpa fyra stora chokladkakor innan vi kunde ge oss av... Sugar rush ikväll ja.
Här kommer ett gäng bilder som togs under veckan.





Å andra sidan har det varit en underbar vecka med mitt lilla hjärta här i Newcastle. Vi har shoppat, druckit, ätit och promenerat överallt i och omkring i Newcastle. Tanken var att vi skulle plugga tisdag, onsdag och torsdag förmiddag för att inte hamna alltför långt efter. Det gick inte alls kan man säga och nu har vi sjuka mängder att ta igen.
Tänkte återberätta vad som har hänt i veckan men inser att jag inte kan urskilja tisdagen från onsdagen... Så ta dessa uppgifter med en nypa salt. J kommer ihåg vad som hände när så fråga henne om ni vill veta mer exakt...
I måndags var det quiz och det gick bra som fan. Vi hade vunnit om vi inte lyssnade på fransyskan... Om ni får frågan om hur mycket 77 °F är i °C är det rätta svaret 25 °C och inte 28 °C. Nu blev vi delad etta och förlorade utslagsfrågan. Priset var en ask choklad och när man tävlar i kyrkan är det dela med sig som gäller så asken gick runt till alla. Det hade inte hänt om mitt lag hade vunnit...
Tisdagen bjöd på ett visst försök till studier men det gick inte som tänkt och det hela slutade i ännu en shoppingorgie.
Nej, jag ger fan upp. det är helt omöjligt att komma ihåg vad som hände när...
Jag vet att vi var i Durham i fredags med tyskan, fransyskan och fransyskans mamma... Kollade på en botaniks trädgård, en katedral, ett slott och en flod. Åt spetzle med de tyska tvillingarna på kvällen och spelade kort. Blev biten i läppen så illa att jag inte kunde pussas innan jag bedövade mig själv med lite rum.
I dag var vi i Tynemouth och kollade på en marknad, havet och letade efter Fish'n'Chips (utan lycka!!!!). Sen bar det av till flygplatsen och J drog, likt en kvinna i karriären, hemåt igen. Hade ingen växel til tåget och var tvungen att köpa fyra stora chokladkakor innan vi kunde ge oss av... Sugar rush ikväll ja.
Här kommer ett gäng bilder som togs under veckan.
onsdag 31 oktober 2007
Fyrtionionde dagen
J har gjort inträdesprovet till snillen spekulerar. Efter två pint undrade hon om man heter Lax i efternamn och gifter sig med någon som heter Torsk tar man då det gemensamma namnet Fiskgryta eller vad gör man?
måndag 29 oktober 2007
Fyrtiosjunde dagen
Ber inte alla blogg junkies om ursäkt för att bloggen inte blev uppdaterad igår. Jag ocj J hade fullt upp med att umgås och annat. Så därför blev det inget för er där hemma. Blir dock en liten nu för J läser och jag chillar någon timme till innan det är dags för quiz.
I lördags blev det middag på "The Flatbread Caf'e". Jag ger dom fyra av fem medan J ger dom två och en halv. Hon grundar sitt beslut på dålig kryddning... Lite väl hårt tycker jag men har karate J sagt så, så vågar inte jag ställa mig emot det... Kommer att bli ett återbesök med familjen om några veckor. Efter maten blev det lite öl och whisky på en pub innan vi mötte upp med några vänner på en annan pub. Drog iväg till en klubb men ack så dålig... Hemma vid två snåret.
Uppe med solen i söndags efter att ha fixat frukost hemma promenerade vi på båda sidor längs floden. Kollade in en marknad och käkade bakfylle mat. Ingen shopping att rapportera, förutom ett hårbandsletande som inte såg ut att sluta lyckligt innan H&M kom ivägen. Kvällens mat blev pizza med tvillingarna.
I dag har J's kort gått varmt och jag har fått en ny t-shirt (chockerande). Lunch intogs på ett ställe som såg flashigt ut. Maten var ok men J diggade stället starkt för på toaletten hade dom en plattång... Bra att ha. Men dom säljer kondomer på varenda toalett i det här landet. Även på universitet så varför inte en plattång?
Tyskan har satt upp en lapp på toalocket där det står något i stil med att man, om det behövs, använda borsten för att putsa porslinet från avföring. Tycker att lappen var kanon kul så jag tog en näve chokladmousse och kletade insidan helt brun. Busigt... Väntar med spänning på vad som komma skall.
Nu ska vi sopa banan med dom kristna. GO SWEDEN!!!!!!
I lördags blev det middag på "The Flatbread Caf'e". Jag ger dom fyra av fem medan J ger dom två och en halv. Hon grundar sitt beslut på dålig kryddning... Lite väl hårt tycker jag men har karate J sagt så, så vågar inte jag ställa mig emot det... Kommer att bli ett återbesök med familjen om några veckor. Efter maten blev det lite öl och whisky på en pub innan vi mötte upp med några vänner på en annan pub. Drog iväg till en klubb men ack så dålig... Hemma vid två snåret.
Uppe med solen i söndags efter att ha fixat frukost hemma promenerade vi på båda sidor längs floden. Kollade in en marknad och käkade bakfylle mat. Ingen shopping att rapportera, förutom ett hårbandsletande som inte såg ut att sluta lyckligt innan H&M kom ivägen. Kvällens mat blev pizza med tvillingarna.
I dag har J's kort gått varmt och jag har fått en ny t-shirt (chockerande). Lunch intogs på ett ställe som såg flashigt ut. Maten var ok men J diggade stället starkt för på toaletten hade dom en plattång... Bra att ha. Men dom säljer kondomer på varenda toalett i det här landet. Även på universitet så varför inte en plattång?
Tyskan har satt upp en lapp på toalocket där det står något i stil med att man, om det behövs, använda borsten för att putsa porslinet från avföring. Tycker att lappen var kanon kul så jag tog en näve chokladmousse och kletade insidan helt brun. Busigt... Väntar med spänning på vad som komma skall.
Nu ska vi sopa banan med dom kristna. GO SWEDEN!!!!!!
lördag 27 oktober 2007
Fyrtiofemte dagen
Ja till slut skymtade jag lilla J mellan alla andra på flygplatsen. Vi sken upp likt solar båda två och möttes i en kram bland alla resenärer. Det hela kändes väldigt filmiskt och vackert.
Nu är vi hemma efter en tåg resa. Kom på kontrollanter och två andra svenskar som kom med samma plan som J men sket i att betala. Oj då... Nu är boten för tjuvåkning inte lika maffig som hemma. Kostar bara £ 20 (260 kr) men ändå lite onödigt att lägga på en tåg resa som i vanliga fall bara kostar en tiondel.
Innan J kom gjorde jag inte alltför mycket utan bara laddade för besöket och tog en sväng för att införskaffa det sista som prinsessan behövde.
Nu ligger J helt utmattad i sängen efter den lång resan. Hon har även fått en släng av jet-lag... Mes.
Blir mat och vin i kväll får se vad som händer i natt.
Nu är vi hemma efter en tåg resa. Kom på kontrollanter och två andra svenskar som kom med samma plan som J men sket i att betala. Oj då... Nu är boten för tjuvåkning inte lika maffig som hemma. Kostar bara £ 20 (260 kr) men ändå lite onödigt att lägga på en tåg resa som i vanliga fall bara kostar en tiondel.
Innan J kom gjorde jag inte alltför mycket utan bara laddade för besöket och tog en sväng för att införskaffa det sista som prinsessan behövde.
Nu ligger J helt utmattad i sängen efter den lång resan. Hon har även fått en släng av jet-lag... Mes.
Blir mat och vin i kväll får se vad som händer i natt.
fredag 26 oktober 2007
Fyrtiofjärde dagen, förberedelser
Hela dagen i dag har jag fixat det mesta som ska fixas inför imorgon. På eftermiddagen landar J och hon ska hämtas och pysslas om. Ska bli roligt att ses igen efter fyrtiofem dagar isär. Jag har handlat extra lakan (ingen har ju sovit över här innan) och annat som hon måste ha för att överleva.
Tvättade idag också. Blev två fulla maskiner, tvättade allt. Lakan, handdukar, jackan och alla kläder. Om ni vill veta så var det första gången jag tvättade lakanen här. Vet inte om det är äckligt när det bara drabbar mig själv.
Inhandlade sköljmedel för tvätten brukar inte lukta så gott. Problemet var bara att det fanns bara en låda att hälla medel i. När jag inspekterade maskinen närmre såg jag att jag skulle hälla i sköljmedelet efter en stund när maskinen visade en viss symbol. Vem står och kollar på maskinen under tiden som den arbetar för dig? Då kan du lika gärna tvätta för hand. Lite puckat tyckte jag så därför hällde jag i sköljmedelet med tvättmedelet... Inte helt ok men det luktar bättre än förra gången jag tvättade.
Jag skrev för ett tag sedan om spanjorskorna som hade ett glas med fett i ett skåp. Nu vet jag vad dom har det till!! Förresten är det inte ett glas längre utan det har flyttat till en tillbringare och har även ökat i volym till typ sju deciliter. Vidrigt. I vilket fall som helst använder dom det så här: Dom friterar bacon i det... Det är sant. Vände sig lite lätt i magen på mig när jag såg henne stå och fixa baconmackor med sina feta, flottiga prinskorvsfingrar. Kan inte få bort den bilden från hornhinnan. Fy fan.
Tvättade idag också. Blev två fulla maskiner, tvättade allt. Lakan, handdukar, jackan och alla kläder. Om ni vill veta så var det första gången jag tvättade lakanen här. Vet inte om det är äckligt när det bara drabbar mig själv.
Inhandlade sköljmedel för tvätten brukar inte lukta så gott. Problemet var bara att det fanns bara en låda att hälla medel i. När jag inspekterade maskinen närmre såg jag att jag skulle hälla i sköljmedelet efter en stund när maskinen visade en viss symbol. Vem står och kollar på maskinen under tiden som den arbetar för dig? Då kan du lika gärna tvätta för hand. Lite puckat tyckte jag så därför hällde jag i sköljmedelet med tvättmedelet... Inte helt ok men det luktar bättre än förra gången jag tvättade.
Jag skrev för ett tag sedan om spanjorskorna som hade ett glas med fett i ett skåp. Nu vet jag vad dom har det till!! Förresten är det inte ett glas längre utan det har flyttat till en tillbringare och har även ökat i volym till typ sju deciliter. Vidrigt. I vilket fall som helst använder dom det så här: Dom friterar bacon i det... Det är sant. Vände sig lite lätt i magen på mig när jag såg henne stå och fixa baconmackor med sina feta, flottiga prinskorvsfingrar. Kan inte få bort den bilden från hornhinnan. Fy fan.
Fyrtiofjärde dagen
Tvillingarna fyllde tjugofyra igår vilket firades i köket med öl, hawaiitoast och en lek. Gästerna som dök upp var tyskan (jag har definitivt hamnat på hennes dödslista nu), jag, tvillingarna (förstås) och två av deras kompisar. Intimt.
Det drogs några anekdoter om hur lika tvillingarna är. Om detta händer vet du att du är lik din tvilling:
1. När ni går i skolan och gör en muntlig presentation får ni alltid samma betyg.
2. När ni tar skolfotot skickar fotografen bara kort till en person för han fattar inte att han har fotat två olika personer.
3. Du lämnar in ett arbete i skolan och din tvilling får betyget.
Har detta hänt dig och din tvilling då är ni lika som bär. Jag har lite besvär med att skilja dessa två gossarna åt.
Leken vi lekte var när du sätter en post-it lapp i pannan med en känd persons namn på (som någon annan har skrivit) och sedan ska du gissa vem du är. Lektes i brist på annat.
Så varför smides det mord planer på mig i skrubb nummer 2? Det är bara för att jag är så jävla duktig på engelska egentligen. Allt började med att tvilling 1 säger:
- He is 8 minutes older than I. Or is it me?
Jag kör med rätta alternativet och säger:
- I.
Då säger den tyska slynan:
- No, thaaaaaaaaaaaaaaaat is wrooooooooong! It is me.
Min ståndpunkt är solklar; engelskan bygger meningar precis som svenskan. Det korrekta att säga är: Han är äldre än jag. Inte: Han är äldre än mig. Kalla mig besserwiesser om du vill men det är så det är. Jag har inte alltid rätt när det kommer till språk men i detta fallet ger jag mig fan inte. Detta tog mig inte så högt på dödslistan utan det var slutkommentaren som fick mig upp på medalj plats. Hon säger:
- I stuuuuuudie eeeeeeeenglish thaaaaaaaaaaaaaaaaaat iiiiiiiiis whyyyyyyyyyy I knooooooooow.
Jag kunde inte hjälpa att säga det som slank ur mig men jag tvungen.
- Well I speak english. That is more than you do.
Svarta blixtar kom ur hennes ögon. Jag trodde att hon skulle förvandla mig till en groda eller ve och fasa en tysk. Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh. Som tur är kommer karate J imorgon och räddar mig från odjuret.
Snackade med Chicago-Charlie igår och han tvingade mig att ladda ner massa Pete Doherty. Detta i ett försök att konvertera mig till det han kallar: Britt-punk-rock. Du kommer inte att lyckas men jag sitter och lyssnar på The Libertines för fulla muggar.
Det drogs några anekdoter om hur lika tvillingarna är. Om detta händer vet du att du är lik din tvilling:
1. När ni går i skolan och gör en muntlig presentation får ni alltid samma betyg.
2. När ni tar skolfotot skickar fotografen bara kort till en person för han fattar inte att han har fotat två olika personer.
3. Du lämnar in ett arbete i skolan och din tvilling får betyget.
Har detta hänt dig och din tvilling då är ni lika som bär. Jag har lite besvär med att skilja dessa två gossarna åt.
Leken vi lekte var när du sätter en post-it lapp i pannan med en känd persons namn på (som någon annan har skrivit) och sedan ska du gissa vem du är. Lektes i brist på annat.
Så varför smides det mord planer på mig i skrubb nummer 2? Det är bara för att jag är så jävla duktig på engelska egentligen. Allt började med att tvilling 1 säger:
- He is 8 minutes older than I. Or is it me?
Jag kör med rätta alternativet och säger:
- I.
Då säger den tyska slynan:
- No, thaaaaaaaaaaaaaaaat is wrooooooooong! It is me.
Min ståndpunkt är solklar; engelskan bygger meningar precis som svenskan. Det korrekta att säga är: Han är äldre än jag. Inte: Han är äldre än mig. Kalla mig besserwiesser om du vill men det är så det är. Jag har inte alltid rätt när det kommer till språk men i detta fallet ger jag mig fan inte. Detta tog mig inte så högt på dödslistan utan det var slutkommentaren som fick mig upp på medalj plats. Hon säger:
- I stuuuuuudie eeeeeeeenglish thaaaaaaaaaaaaaaaaaat iiiiiiiiis whyyyyyyyyyy I knooooooooow.
Jag kunde inte hjälpa att säga det som slank ur mig men jag tvungen.
- Well I speak english. That is more than you do.
Svarta blixtar kom ur hennes ögon. Jag trodde att hon skulle förvandla mig till en groda eller ve och fasa en tysk. Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh. Som tur är kommer karate J imorgon och räddar mig från odjuret.
Snackade med Chicago-Charlie igår och han tvingade mig att ladda ner massa Pete Doherty. Detta i ett försök att konvertera mig till det han kallar: Britt-punk-rock. Du kommer inte att lyckas men jag sitter och lyssnar på The Libertines för fulla muggar.
torsdag 25 oktober 2007
Fyrtiotredje dagen
Gick på stepmaskinen i femton minuter och cyklade en stund också. Feminint? Jag vet inte om det är det.
En av lektionerna idag var bättre än vad den brukar vara. Den vanliga kinesen som brukar hålla i den var utbytt mot en riktig engelsman. Jag försöker alltid se undertexterna när jag lyssnar på kinesen, skitsvårt. Så det var skönt att slippa dom för en gångs skull.
Såg förresten en kille på gymmet med en tröja som hade texten: Kom igen!! tryckt på sig. Skulle fråga om han var svensk men han smet innan jag kom fram till honom.
J kommer hit på lördag, härligt härligt. Fick ett samtal av mor snor idag och efter en stunds tjötande sa jag att J kommer hit. Då säger mor snor att det hade varit roligt om någon förlovade sig i Newcastle... Pressande? Lite lätt.
Dom tyska tvillingarna fyller år idag. Detta innebär storkalas med hawaiitoast och bärs. Inte illa. Dom står och preppar allt i köket i skrivandets stund.
Vill hälsa till alla som har miljötenta imorgon. Mohahaha
En av lektionerna idag var bättre än vad den brukar vara. Den vanliga kinesen som brukar hålla i den var utbytt mot en riktig engelsman. Jag försöker alltid se undertexterna när jag lyssnar på kinesen, skitsvårt. Så det var skönt att slippa dom för en gångs skull.
Såg förresten en kille på gymmet med en tröja som hade texten: Kom igen!! tryckt på sig. Skulle fråga om han var svensk men han smet innan jag kom fram till honom.
J kommer hit på lördag, härligt härligt. Fick ett samtal av mor snor idag och efter en stunds tjötande sa jag att J kommer hit. Då säger mor snor att det hade varit roligt om någon förlovade sig i Newcastle... Pressande? Lite lätt.
Dom tyska tvillingarna fyller år idag. Detta innebär storkalas med hawaiitoast och bärs. Inte illa. Dom står och preppar allt i köket i skrivandets stund.
Vill hälsa till alla som har miljötenta imorgon. Mohahaha
onsdag 24 oktober 2007
Fyrtioandra dagen
Var i skolan nio i morse. Kollade på schemat och då visade det sig att det var "self-studies" som gällde... Härligt. Tog tillfället i akt och satt och pluggade i skolan istället.
Tänkte få i mig lite proteiner idag igen efter veggo dagen igår. Så jag gick till en restaurang på campus med inte alltför höga priser.
Man måste första paxa ett bord sedan beställa och sedan sitta vid bordet i evigheter och vänta innan maten kommer in. Alla borden är nämligen numrerade så man uppger sitt bordsnummer när man beställer. Jag tycker att det verkar lite som om det är ett dagcenter för så lurigt kan det inte vara att hålla koll på trettio bord. Lämnade motvilligt ifrån mig Macen vid ett bord och ställde mig i kö. Höll ett get öga på väskan om det skulle komma en bastard och sno åt sig den.
När jag kom fram till kassan står det två utvecklingsstörda kärringar där och försöker se smarta ut. Jag sa snällt mitt nummer och beställde en burgare med sallad istället för pommes. När jag säger dom orden ser jag den med svårast skada stå bakom den som ska slå in allt i kassan (bara det att dom behöver vara två får mig att ana oråd) skaka på huvudet. Först tror jag att hon håller på att få ett anfall men sedan formar kärringen munnen och säger nej...
Jag blir lite ställd. Vad då nej.
Det går inte att få en burgare utan pommes får jag förklarat för mig.
Fattar fortfarande inte helt rikigt så jag frågar om det är fryst mat som dom värmer eller varför det inte går att splitta skiten.
Nej det går inte säger cpet. Jag tittar så uttrycktslöst jag kan på skräpet bakom kassan innan jag vänder på klacken och går och köper två bananer och två äpplen till lunch. Jävla skitkärringar.
På eftermiddagen springer jag ihop med en lärare och jag frågar om han kan slänga ett öga på vad jag har åstadkommit och ge mig lite feedback. När jag kommer med Macen säger han att jag nog redan nu har klarat kursen... Bara för att jag har en Mac. Härligt att Macägare står starka sida vid sida.
Hade lite problem i natt. Sängen står under fönstret och tror ni att ni vet vad kallras är utmanar jag er. Kom hit och sov en natt med enkelglas och med en spring på cirka en centimeter mellan fodret och fönstret. Jag har byggt en lite barriär med gardinerna för att inte frysa ihjäl. Radiatorn då? Kanske ni undrar. Jo det finns en sådan men den avger inte en konstant mystemperatur utan sätter igång då och då. Vid dessa tillfällen blir nog yttemperaturen 60 °C. Så det blir att svalka svedda fingrar i kallraset... Problemet med barriären är att min lilla krukväxt är bottenfrusen varje morgon...
Blir kanske en chokladkaka ikväll till Prison Break.
På tal om TV så är dom stenhårda här och du måste skaffa licens om du har en laptop. Licensen kostar £ 135 (1790 kr) per år. Sällan att jag hostar upp det. Klart böterna är rätt höga, om dom tar mig utan licens är boten på £ 1000 (13262 kr). Men utan husrannsakan kommer dom inte in hit. Jag chansar.
Tänkte få i mig lite proteiner idag igen efter veggo dagen igår. Så jag gick till en restaurang på campus med inte alltför höga priser.
Man måste första paxa ett bord sedan beställa och sedan sitta vid bordet i evigheter och vänta innan maten kommer in. Alla borden är nämligen numrerade så man uppger sitt bordsnummer när man beställer. Jag tycker att det verkar lite som om det är ett dagcenter för så lurigt kan det inte vara att hålla koll på trettio bord. Lämnade motvilligt ifrån mig Macen vid ett bord och ställde mig i kö. Höll ett get öga på väskan om det skulle komma en bastard och sno åt sig den.
När jag kom fram till kassan står det två utvecklingsstörda kärringar där och försöker se smarta ut. Jag sa snällt mitt nummer och beställde en burgare med sallad istället för pommes. När jag säger dom orden ser jag den med svårast skada stå bakom den som ska slå in allt i kassan (bara det att dom behöver vara två får mig att ana oråd) skaka på huvudet. Först tror jag att hon håller på att få ett anfall men sedan formar kärringen munnen och säger nej...
Jag blir lite ställd. Vad då nej.
Det går inte att få en burgare utan pommes får jag förklarat för mig.
Fattar fortfarande inte helt rikigt så jag frågar om det är fryst mat som dom värmer eller varför det inte går att splitta skiten.
Nej det går inte säger cpet. Jag tittar så uttrycktslöst jag kan på skräpet bakom kassan innan jag vänder på klacken och går och köper två bananer och två äpplen till lunch. Jävla skitkärringar.
På eftermiddagen springer jag ihop med en lärare och jag frågar om han kan slänga ett öga på vad jag har åstadkommit och ge mig lite feedback. När jag kommer med Macen säger han att jag nog redan nu har klarat kursen... Bara för att jag har en Mac. Härligt att Macägare står starka sida vid sida.
Hade lite problem i natt. Sängen står under fönstret och tror ni att ni vet vad kallras är utmanar jag er. Kom hit och sov en natt med enkelglas och med en spring på cirka en centimeter mellan fodret och fönstret. Jag har byggt en lite barriär med gardinerna för att inte frysa ihjäl. Radiatorn då? Kanske ni undrar. Jo det finns en sådan men den avger inte en konstant mystemperatur utan sätter igång då och då. Vid dessa tillfällen blir nog yttemperaturen 60 °C. Så det blir att svalka svedda fingrar i kallraset... Problemet med barriären är att min lilla krukväxt är bottenfrusen varje morgon...
Blir kanske en chokladkaka ikväll till Prison Break.
På tal om TV så är dom stenhårda här och du måste skaffa licens om du har en laptop. Licensen kostar £ 135 (1790 kr) per år. Sällan att jag hostar upp det. Klart böterna är rätt höga, om dom tar mig utan licens är boten på £ 1000 (13262 kr). Men utan husrannsakan kommer dom inte in hit. Jag chansar.
tisdag 23 oktober 2007
Fyrtioförsta dagen, fotboll
Jag är ju en äkta skata och håller stenhårt på Newcastle United. Igår var det match och vi krossade Tottenham med 3 - 1. Kollade inte matchen men satt och läste om den på Svenskafans.com. Det är riktigt roligt att läsa artiklar där ibland, för allt stämmer inte riktigt. Inte för att jag är perfekt eller skriver helt korrekt, kan dock inte låta detta vara utan måste citera en mening om vad mitt kära Newcastle United pysslar med:
"Newcastle gjorde ytterligare ett viktigt psykologiskt mål i inledningen på den andra halvleken."
Hur gör man det? Alltså ett psykologiskt mål... Är inte det något man har, kanske något man vill uppnå...
Det är antagligen en felskrivning men tyvärr har jag så tråkigt att jag tycker det är roligt...
Det ska nog stå:
"Newcastle gjorde ytterligare ett psykologiskt viktigt mål i inledningen på den andra halvleken."
Vad vet jag?
Ha det.
"Newcastle gjorde ytterligare ett viktigt psykologiskt mål i inledningen på den andra halvleken."
Hur gör man det? Alltså ett psykologiskt mål... Är inte det något man har, kanske något man vill uppnå...
Det är antagligen en felskrivning men tyvärr har jag så tråkigt att jag tycker det är roligt...
Det ska nog stå:
"Newcastle gjorde ytterligare ett psykologiskt viktigt mål i inledningen på den andra halvleken."
Vad vet jag?
Ha det.
Fyrtioförsta dagen
Jaha ja, ännu en helvetstisdag avslutad. Det är den värsta dagen här i landet degig. Skolan är bara ett jävla tjötande i åtta timmar och man tvingas komma ihåg saker från förra veckan. Från förra veckan, vad hände med att lära sig för stunden?
Dagen har inte bara varit hård utan även väldigt känslomässig. När närvaron skulle bokföras på en av lektionerna svarade jag lite lojt: mmmmm, när jag ropades upp. Då får jag ett dunder pungslag när han säger att det är nog så att skandinaver är väldigt oentuastiska och jämför mig med Kimi Räikkönen (en finsk formel 1 förare). Han påstår att Kimi bara har ett streck till mun och knappt orkar röra strecket när han har vunnit. Jag har alltså blivit jämställd med en finne, fy fan. Finnar och tyskar är nog de människor jag har svårast för, även om det finns många bra finnar. Jag var ju tvungen att visa att han hade fel och därför medverka mer aktivt än innan. Så jag fick tjöta nästan hela lektionen.
Lektionen efteråt skulle vi gå igenom vad som skulle göras för inlämning. Jag hade suttit hela måndagen och kämpat som ett as för att få ihop en början på arbetet. Den enorma motorsågen togs fram och kapade mig vid fotknölarna... Jag hade inte ett rätt och kommer nog inte att klara av denna kurs (heller). Mår illa när jag tänker på det. Det får nog bli så att jag läser en termin extra för att få ut en examen eller så läser jag dubbla poäng i vår för här lär jag inte få mede mig ett enda... Å andra sidan så kanske det är som i restaurang branschen när man kommer till J. Dahlbom och frågar om dom inte är nöjda med en.
-Jo klart vi, svarar han.
-Men varför får jag aldrig credd då?
-Vi bryter ner alla i fem år innan vi bygger upp er från grunden... Så snart är det dags för dig.
Sen bytte jag bransch. Det jobbiga är att jag har inte fem år utan jag måste få lite credd från lärarna nu annars skiter jag nog i det här.
Solade stående idag. Inga problem alls. Lite trist att bara sola i sex minuter men det är bättre än att bränna sig.
Satt på toan och tjuvlyssnade på tyskan och en av hennes vänner (!!!!!!!!!!!!!!) i köket. Det var mycket som dom hatade tillsammans. Underligt att dom har blivit vänner... Kanske dags att utöka hennes vokabulär med lite mindre laddade ord som dislike, detest eller abhor.
En rolig grej som jag fick reda på idag är att nästa vecka är det något som kallas "self study week" alltså inga lektioner alls. Tråkigt att J landar på lördag och stannar en vecka...
Lektionen efteråt skulle vi gå igenom vad som skulle göras för inlämning. Jag hade suttit hela måndagen och kämpat som ett as för att få ihop en början på arbetet. Den enorma motorsågen togs fram och kapade mig vid fotknölarna... Jag hade inte ett rätt och kommer nog inte att klara av denna kurs (heller). Mår illa när jag tänker på det. Det får nog bli så att jag läser en termin extra för att få ut en examen eller så läser jag dubbla poäng i vår för här lär jag inte få mede mig ett enda... Å andra sidan så kanske det är som i restaurang branschen när man kommer till J. Dahlbom och frågar om dom inte är nöjda med en.
-Jo klart vi, svarar han.
-Men varför får jag aldrig credd då?
-Vi bryter ner alla i fem år innan vi bygger upp er från grunden... Så snart är det dags för dig.
Sen bytte jag bransch. Det jobbiga är att jag har inte fem år utan jag måste få lite credd från lärarna nu annars skiter jag nog i det här.
Solade stående idag. Inga problem alls. Lite trist att bara sola i sex minuter men det är bättre än att bränna sig.
Satt på toan och tjuvlyssnade på tyskan och en av hennes vänner (!!!!!!!!!!!!!!) i köket. Det var mycket som dom hatade tillsammans. Underligt att dom har blivit vänner... Kanske dags att utöka hennes vokabulär med lite mindre laddade ord som dislike, detest eller abhor.
En rolig grej som jag fick reda på idag är att nästa vecka är det något som kallas "self study week" alltså inga lektioner alls. Tråkigt att J landar på lördag och stannar en vecka...
måndag 22 oktober 2007
Fyrtionde dagen
Var duktig både igår kväll och i morse. Somnade vid halv tio tiden och vaknade vid åtta så skönt att sova ibland.
Beställde pizza igår kväll och måste säga att det var en positiv överraskning. Även om den var fet och flottig så det förslog så var den ändå god. Tittade på menyn i typ tre sekunder innan jag fastnade för min favorit, All Meat. I klass med BMW-special på Ånäs-grillen. Allt kött som fanns och tomatsås och rikligt med mozzarella på toppen. Man kunde beställa tre olika storlekar och det fanns inget i världen som skulle hålla mig borta från XL. Kroppen fick sig en redig protein chock och jag försattes i en dvala innan sömnen infann sig, gott.
Var på biblioteket klockan nio och skrev lite på ett arbete. Blev en hel del innan jag kände att det var dags att sluta. Försökte få lite feedback från läraren men man måste boka möten och sådant löjligt. Annat var det på Chalmers när det bara var att traska in och tjöta med professorerna sen att dom var helt slutkörda och fick sjukskriva sig är väl en annan femma... Mailade honom nu och får väl svar ikväll eller nåt.
Provade ett nytt ställe för mitt lunch intag. Law, business och design har precis fått ett nytt hus och en kanon fin restaurang. Tänkte att jag inte skulle käka kött med tanke på gårdagen. Beställde det som dom kallade vegetariskt. Namnet borde ha
avskräckt mig men antagligen är jag så luttrad med engelska maträtter att jag beställde: "Toad In a Hole". Det var en konstig skapelse med någon slags bakelse dränkt i brunsås, rostad potatis och rotmos. Ska aldrig äta det igen även om det slank ner så mår jag lite lurigt...
Ska på "Boxercise" ikväll. Det är en klass på gymmet som tydligen ska vara stenhård. Skoj. Om jag diggar den också ska jag nog överväga att byta namn Karla och skaffa silicon...
Är du någon gång för glad? Då tycker jag att du ska ladda ner tre låtar med Cobra Charlie, trycka in hörlurarna så långt det går i örongångarna och höja volymen till max. Njut. En av verserna går så här: Gurgla det sista blodet i din mun, precis som med tandkräm... Vill du ha hjälp på traven besök denna sida. Hoppas att du är glad nog för att lyssna på det här.
Beställde pizza igår kväll och måste säga att det var en positiv överraskning. Även om den var fet och flottig så det förslog så var den ändå god. Tittade på menyn i typ tre sekunder innan jag fastnade för min favorit, All Meat. I klass med BMW-special på Ånäs-grillen. Allt kött som fanns och tomatsås och rikligt med mozzarella på toppen. Man kunde beställa tre olika storlekar och det fanns inget i världen som skulle hålla mig borta från XL. Kroppen fick sig en redig protein chock och jag försattes i en dvala innan sömnen infann sig, gott.
Var på biblioteket klockan nio och skrev lite på ett arbete. Blev en hel del innan jag kände att det var dags att sluta. Försökte få lite feedback från läraren men man måste boka möten och sådant löjligt. Annat var det på Chalmers när det bara var att traska in och tjöta med professorerna sen att dom var helt slutkörda och fick sjukskriva sig är väl en annan femma... Mailade honom nu och får väl svar ikväll eller nåt.
Provade ett nytt ställe för mitt lunch intag. Law, business och design har precis fått ett nytt hus och en kanon fin restaurang. Tänkte att jag inte skulle käka kött med tanke på gårdagen. Beställde det som dom kallade vegetariskt. Namnet borde ha
avskräckt mig men antagligen är jag så luttrad med engelska maträtter att jag beställde: "Toad In a Hole". Det var en konstig skapelse med någon slags bakelse dränkt i brunsås, rostad potatis och rotmos. Ska aldrig äta det igen även om det slank ner så mår jag lite lurigt...
Ska på "Boxercise" ikväll. Det är en klass på gymmet som tydligen ska vara stenhård. Skoj. Om jag diggar den också ska jag nog överväga att byta namn Karla och skaffa silicon...
Är du någon gång för glad? Då tycker jag att du ska ladda ner tre låtar med Cobra Charlie, trycka in hörlurarna så långt det går i örongångarna och höja volymen till max. Njut. En av verserna går så här: Gurgla det sista blodet i din mun, precis som med tandkräm... Vill du ha hjälp på traven besök denna sida. Hoppas att du är glad nog för att lyssna på det här.
söndag 21 oktober 2007
Trettionionde dagen, kväll
Jag har inte fått gjort hälften av vad jag skulle idag. Har precis klippt mig och ska snart plugga en stund innan jag måste bistå den tyska delen av lägenheten med mina språk kunskaper i engelska. Vi ska beställa pizza och ingen annan vågar att ringa... Mitt tips till tyskarna och spanjorerna också för den delen är; snacka inte ert eget språk hela tiden. Varje gång det är fler är två av samma nationalitet i närheten av varandra ska det snackas modersmål. Lärorikt...
Möblerade om i skrubben idag (det var inte det som tog upp all min tid). Jag hade lite problem att komma in i garderoben, fick flytta på stolen varje gång. Så nu har jag vridit skrivbordet 90°. Detta var ett ansikts lyft för skrubben. Nu känns det mer som ett direktörs kontor. Där sängen är receptionen och handfatet är barskåpet. Är sjukt nöjd med vad jag har åstadkommit. Dock var nervositeten närvarande under möbleringen för jag ville inte paja bordet. Det hade kostat mig cirka £ 160. Dom har sjuka böter om saker går sönder här i lägenheten. Men bordet höll och jag är dunder nöjd med min nya skrubb.
J tjatar jämt att jag ska ha mustasch och jag förklara lika ofta att det inte funkar, inte ens lite. Jag och Micke (banan hataren) snackade om att dra på och fixa till en i våras men båda kom på att det är alltför muppigt. Att glida runt med en oborstade, gles iller under näsan är inte fräckt. En sak som gör saken värre är att man pluggar på Chalmers (eller gjorde) och då blir man ju sjukt nörd-stämplade. Skulle man sedan på fullaste allvar gro en mustasch så hade dom tuffa i skolan stulit lunchen och knuffat in en i skåpen osv. Så J, jag har nu gjort så här; att jag sparade skiten under snoken, tog ett kort och kommer att visa det här på sidan. Om du fortfarande tycker att det är något jag klär i ska du nog byta lins leverantör.
Möblerade om i skrubben idag (det var inte det som tog upp all min tid). Jag hade lite problem att komma in i garderoben, fick flytta på stolen varje gång. Så nu har jag vridit skrivbordet 90°. Detta var ett ansikts lyft för skrubben. Nu känns det mer som ett direktörs kontor. Där sängen är receptionen och handfatet är barskåpet. Är sjukt nöjd med vad jag har åstadkommit. Dock var nervositeten närvarande under möbleringen för jag ville inte paja bordet. Det hade kostat mig cirka £ 160. Dom har sjuka böter om saker går sönder här i lägenheten. Men bordet höll och jag är dunder nöjd med min nya skrubb.
J tjatar jämt att jag ska ha mustasch och jag förklara lika ofta att det inte funkar, inte ens lite. Jag och Micke (banan hataren) snackade om att dra på och fixa till en i våras men båda kom på att det är alltför muppigt. Att glida runt med en oborstade, gles iller under näsan är inte fräckt. En sak som gör saken värre är att man pluggar på Chalmers (eller gjorde) och då blir man ju sjukt nörd-stämplade. Skulle man sedan på fullaste allvar gro en mustasch så hade dom tuffa i skolan stulit lunchen och knuffat in en i skåpen osv. Så J, jag har nu gjort så här; att jag sparade skiten under snoken, tog ett kort och kommer att visa det här på sidan. Om du fortfarande tycker att det är något jag klär i ska du nog byta lins leverantör.
Trettionionde dagen
England förlorade tyvärr finalen igår men jag är inte ledsen för det.
Jag vann nämligen £ 30 på poker. Jag är ju den som inte brukar vinna på poker. Ibland är jag kanske med till dom tre sista men då brukar det skita sig. Hade ju fördelen igår av att inte känna någon av dom och dom visste inte vem jag var heller. Första handen chockade jag alla genom att spela stenhårt på par i fyror. Dom andra satt med triss i ess och skit så jag åkte på en riktig snyting men återhämtade mig snabbt och sedan var det inte mycket att snacka om. Sista given fick jag ess, kneckt vilket var en självklar all-in sedan synar han mig med kneckt, åtta. Till hans försvar ska sägas att hungern var påtaglig och med den kroppsbyggnaden hade hungern ett fläskgrepp om hans vardag...
Nu har liksom hela helgen gått plus minus noll vilket känns sjukt. Så jag har bestämt mig för att shoppa lite extra nu på söndagen. Pengarna bränner nästan i fickan. Vet inte vad det blir men jag drar in om tio och kollar vad som finns. Måsta även skriva färdigt denna veckas personliga reflektioner i Management Skills. Eller måste och måste, det hade varit fint och fixa det idag.
Provade engelsk nattamat igår. Inte helt olik svensk men ändå inte samma sak. Jag var ju fullt sysselsatt med pokern så jag skickade en springare att införskaffa käket. Jag fick en rätt som bar det läckra namnet: Kebab kött... Då fattar ni alla vad det var antar jag. I botten låg typ ett liba bröd och sedan bortåt ett halv kilo kött. Köttet var i tjugo centimeters långa remsor och jag fick känslan att ursprungligen var köttet packat som typ en korv. Detta antagande tog jag för att det var typ luftbubblor i köttet. Ovanpå köttet låg en hög med pommes och på toppen chillisås. Gott var det inte men måltiden uppfyllde sitt syfte och det är väl det som räknas? Och egentligen är väl inte nattamat gott i Sverige heller.
Utgång i Malmö den 19 januari. Har nog aldrig bestämt en utgång så långt i förväg... Det känns som den inte blir av bara för det.
Jag har en viss önskan om att fira nyår i dom södra delarna av Sverige. Så därför sänder jag ut en vädjan till er (Cissi, Emelié och Karin. Misstänker att Måring och Lilla B är hemma i Göteborg.) därnere att styra upp något.
Jag vann nämligen £ 30 på poker. Jag är ju den som inte brukar vinna på poker. Ibland är jag kanske med till dom tre sista men då brukar det skita sig. Hade ju fördelen igår av att inte känna någon av dom och dom visste inte vem jag var heller. Första handen chockade jag alla genom att spela stenhårt på par i fyror. Dom andra satt med triss i ess och skit så jag åkte på en riktig snyting men återhämtade mig snabbt och sedan var det inte mycket att snacka om. Sista given fick jag ess, kneckt vilket var en självklar all-in sedan synar han mig med kneckt, åtta. Till hans försvar ska sägas att hungern var påtaglig och med den kroppsbyggnaden hade hungern ett fläskgrepp om hans vardag...
Nu har liksom hela helgen gått plus minus noll vilket känns sjukt. Så jag har bestämt mig för att shoppa lite extra nu på söndagen. Pengarna bränner nästan i fickan. Vet inte vad det blir men jag drar in om tio och kollar vad som finns. Måsta även skriva färdigt denna veckas personliga reflektioner i Management Skills. Eller måste och måste, det hade varit fint och fixa det idag.
Provade engelsk nattamat igår. Inte helt olik svensk men ändå inte samma sak. Jag var ju fullt sysselsatt med pokern så jag skickade en springare att införskaffa käket. Jag fick en rätt som bar det läckra namnet: Kebab kött... Då fattar ni alla vad det var antar jag. I botten låg typ ett liba bröd och sedan bortåt ett halv kilo kött. Köttet var i tjugo centimeters långa remsor och jag fick känslan att ursprungligen var köttet packat som typ en korv. Detta antagande tog jag för att det var typ luftbubblor i köttet. Ovanpå köttet låg en hög med pommes och på toppen chillisås. Gott var det inte men måltiden uppfyllde sitt syfte och det är väl det som räknas? Och egentligen är väl inte nattamat gott i Sverige heller.
Utgång i Malmö den 19 januari. Har nog aldrig bestämt en utgång så långt i förväg... Det känns som den inte blir av bara för det.
Jag har en viss önskan om att fira nyår i dom södra delarna av Sverige. Så därför sänder jag ut en vädjan till er (Cissi, Emelié och Karin. Misstänker att Måring och Lilla B är hemma i Göteborg.) därnere att styra upp något.
lördag 20 oktober 2007
Trettiioåttonde dagen
Solen strilar in genom dom smutsgrå fönsterrutorna och jag har precis avslutat en dunder frukost. Ägg, avokado, bagels, gröt och vatten. Äckelmätt gnager jag på vad jag ska göra idag. Har ju inget planerat och ingen att hänga med så det kanske blir en shopping runda idag också.
Känner mig i stort sätt frisk vilket känns fint.
Ska bara publicera en film jag tog igår. Tror att jag äntligen har funnit min dans motsvarighet i Newcastle.
Känner mig i stort sätt frisk vilket känns fint.
Ska bara publicera en film jag tog igår. Tror att jag äntligen har funnit min dans motsvarighet i Newcastle.
Trettiosjunde dagen, kväll eller natt
Innan jag uppdaterar bloggen kollar jag om någon har kommenterat de senaste inläggen, det är sällan det händer vilket känns lite trist.
Kom hem från det lamaste födelsekalas jag har varit på nyss. Det var jag , en spanjor, en fransman och det gifta kristna paret. Det hade känts bättre med bara dom kristna för då hade jag fattat vad dom sa... Hur kan man åka till ett land och påstå sig kunna språket med en sådan brytning det är ett under.
Annat att rapportera från "kalaset" är att "Levi's 501" är inte snyggt. Inte om dom är lite stora, avklippta till hot-pants och sitter på en stor kvinna. Ni fattar poängen. Ohyggligt fult. Jag ville liksom gå fram till henne och säga vad jag tyckte men det enda jag hade i hjärnan var att sparka ner henne genom att fota henne rätt över knäskålarna. Det var tur att dom kristna var där och höll mig lugn. Inte ens när modellen sitter på killar är det snyggt. Killarna ska gärna vara lite mindre och ha jeansen högt upp. Det satte sig en sådan herre framför mig och han pratade med några andra vilket medförde att han hade sidan mot mig. Så de gångerna han ville klia sig på skinkorna drog han upp sin stickade tröja upp till skulder bladen och där var även byxlinningen. Sen tryckte han ner handen innanför jeansen. Tror han var en cirkus akrobat, typ gumimannen, för jag fattar inte hur han gjorde det. Det hela var mycket bisarrt. Tror inte att jag har sätt så mycket tyg på en sådan liten människa i hela mitt liv innan.
Jag drog även ett litet experiment på kvälls kvisten. När jag blev lämnad ensam typ halv elva satt jag kvar i soffan för att på sådant vis skaffa engelskspråkiga vänner. Det funkade inte överhuvudtaget och jag blev sittande helt själv med min öl. Den enda som visade intresse var en medelålders man med en äcklig t-shirt där texten löd: Bendover bench. Det var även en kvinna avbildad på den i en sjuk ställning. Efter en timmes väntan på att någon människa skulle vilja tillbringa tid med mig begav jag mig hemåt för att sova och vakna upp till en morgondag utan en notering på schemat... Förutom rugbyn klockan åtta.
Kom hem från det lamaste födelsekalas jag har varit på nyss. Det var jag , en spanjor, en fransman och det gifta kristna paret. Det hade känts bättre med bara dom kristna för då hade jag fattat vad dom sa... Hur kan man åka till ett land och påstå sig kunna språket med en sådan brytning det är ett under.
Annat att rapportera från "kalaset" är att "Levi's 501" är inte snyggt. Inte om dom är lite stora, avklippta till hot-pants och sitter på en stor kvinna. Ni fattar poängen. Ohyggligt fult. Jag ville liksom gå fram till henne och säga vad jag tyckte men det enda jag hade i hjärnan var att sparka ner henne genom att fota henne rätt över knäskålarna. Det var tur att dom kristna var där och höll mig lugn. Inte ens när modellen sitter på killar är det snyggt. Killarna ska gärna vara lite mindre och ha jeansen högt upp. Det satte sig en sådan herre framför mig och han pratade med några andra vilket medförde att han hade sidan mot mig. Så de gångerna han ville klia sig på skinkorna drog han upp sin stickade tröja upp till skulder bladen och där var även byxlinningen. Sen tryckte han ner handen innanför jeansen. Tror han var en cirkus akrobat, typ gumimannen, för jag fattar inte hur han gjorde det. Det hela var mycket bisarrt. Tror inte att jag har sätt så mycket tyg på en sådan liten människa i hela mitt liv innan.
Jag drog även ett litet experiment på kvälls kvisten. När jag blev lämnad ensam typ halv elva satt jag kvar i soffan för att på sådant vis skaffa engelskspråkiga vänner. Det funkade inte överhuvudtaget och jag blev sittande helt själv med min öl. Den enda som visade intresse var en medelålders man med en äcklig t-shirt där texten löd: Bendover bench. Det var även en kvinna avbildad på den i en sjuk ställning. Efter en timmes väntan på att någon människa skulle vilja tillbringa tid med mig begav jag mig hemåt för att sova och vakna upp till en morgondag utan en notering på schemat... Förutom rugbyn klockan åtta.
fredag 19 oktober 2007
Trettiosjunde dagen
Jag har verkligen ingen lust att skriva. Inte ens bloggen som annars brukar vara det som håller lågan brinnande här i Newcastle. Som idag har lite krispighet om sig. Det är en sådan kyla som biter tag i näsan så fort man går ut och sedan släpper den inte taget förrän man har tillbringat någon timme inomhus.
Detta gör att den där sjukdomen som ville däcka mig nu har haft en möjlighet att få fotfäste i halsen. Där har den gjort sig hemmastad genom att lägga ut några svullnader och en viss rodnad. Moster K eller C i Lund kanske kan kommentera om det är allvarligt (typ flussaktigt) eller om jag ska fortsätta gurgla rum/wkhisky varje kväll...
Har suttit i skolan och försökt plugga men det enda jag förmådde att göra var att kolla Youtube-klipp. Seriöst. Fan ta internet. Kan sätta pengar på att alla studenter var hundra gånger bättre på räknestickans tid när dom slapp distraheras av allt som händer runt omkring. Jag har en sjuk läggning när det gäller bloopers. För er över trettio: Det är människor som gör bort sig genom att säga fel i TV eller ramla osv. Kan sitta hur länge som helst och asgarva men har fått hålla tillbaka nu i skolan. Jag kan ju inte bli den patetiska killen som skrattar högt för sig själv i ena hörnet.
Kalas ikväll. Tack till alla som engagerade sig och hjälpte till med present förslag nu vet jag precis vad jag ska inhandla. (Ironi) Blir en sväng till "The Cluny" och ta en öl och lite whisky. Ingen dans utan det blir bara barhäng. Självförtroendet har inte hämtat sig från kommentaren förra helgen, jävla grod ätare.
Om ni är en av dom trogna läsarna ska jag bara meddela att jag ändrar besöksstatistiken lite. Från unika besök till alla besökare. Det absolut enda syfte med detta är att få upp antalet lite. Jag fuskar dock inte på något vis.
Detta gör att den där sjukdomen som ville däcka mig nu har haft en möjlighet att få fotfäste i halsen. Där har den gjort sig hemmastad genom att lägga ut några svullnader och en viss rodnad. Moster K eller C i Lund kanske kan kommentera om det är allvarligt (typ flussaktigt) eller om jag ska fortsätta gurgla rum/wkhisky varje kväll...
Har suttit i skolan och försökt plugga men det enda jag förmådde att göra var att kolla Youtube-klipp. Seriöst. Fan ta internet. Kan sätta pengar på att alla studenter var hundra gånger bättre på räknestickans tid när dom slapp distraheras av allt som händer runt omkring. Jag har en sjuk läggning när det gäller bloopers. För er över trettio: Det är människor som gör bort sig genom att säga fel i TV eller ramla osv. Kan sitta hur länge som helst och asgarva men har fått hålla tillbaka nu i skolan. Jag kan ju inte bli den patetiska killen som skrattar högt för sig själv i ena hörnet.
Kalas ikväll. Tack till alla som engagerade sig och hjälpte till med present förslag nu vet jag precis vad jag ska inhandla. (Ironi) Blir en sväng till "The Cluny" och ta en öl och lite whisky. Ingen dans utan det blir bara barhäng. Självförtroendet har inte hämtat sig från kommentaren förra helgen, jävla grod ätare.
Om ni är en av dom trogna läsarna ska jag bara meddela att jag ändrar besöksstatistiken lite. Från unika besök till alla besökare. Det absolut enda syfte med detta är att få upp antalet lite. Jag fuskar dock inte på något vis.
torsdag 18 oktober 2007
Trettiosjätte dagen
Jag tycker inte om att äta saker som man vet kommer att söla. Jag käkade en så sak häromdagen och fick betala ett högt pris. Det var en apelsin. Det är fysiskt omöjligt att äta en apelsin utan att det droppar eller sprutar vätska (inget porrigt) omkring en. Jag tryckte i mig en apelsin och det luktade gott i rummet när jag gick iväg till gymmet. Väl där kollade jag på min vita t-shirt och insåg att det såg som om att någon eller jag själv hade urinerat på min mage. Kunde inte bestämma mig för vad som var bäst att det var mitt urin eller någon annans... Det finns fler saker som inte går att avnjuta utan att det droppar. Typ falafel. Det rinner alltid sås på fingrarna eller droppar och stänker på skorna, alltid. Om du nyss har tvätta en vit duk eller en vit t-shirt och äter köttfärssås och pasta kan du hoppa upp och sätta dig på att det är röda fläckar här och där.
Igår var jag på en salsa klubb och stod och hängde vid baren. Först var det knytkalas hos Omar, Newcastles svar på Apan... Som en igel på alla brunetter och dansade hela tiden. Startade även en "orm" på dansgolvet, typiskt ap-syndrom. Tyskan följde med efter viss övertalan (dock inte från min sida). Efter ett tag kom två av våra lägenhetes kamrater, dom två spanjorskorna. Dom brydde sig inte om oss överhuvudtaget och då fäller hon en sådan kommentar att jag nästan trillar av pinnen. Hon brölar i örat på mig med Arnold accent: "I haaaaaaaate them noooooow"... Så nu har hon lagt till dom två på sin oändliga hatlista. Undrar hur det kommer sig att dom inte var där innan och vad man ska göra för att hamna där. Jag är inte så orolig är nog minst en bubblare på listan för jag kan nog inte anses annat än "Straaaaaaange".
Kunde inte göra nummer två hemma hos muslimen så jag tänkte att jag skulle smita in på dasset på klubben. Vi var där tidigt och därför skulle jag kunna sitta själv och njuta en stund. Tji fick jag. Kommer in på dass sugen som få och då har dom en sådan där kille som jobbar där inne med att spruta tvål i dina händer och ge dig papper. Hur ska man finna ro i en sådan miljö? Jag och han ensamma där inne och han är säkert helt pervers och bokför vad besökarna gör där inne. Ville inte hamna i kolumn två så jag gjorde inte vad jag skulle. Sen var det ett sådan stol utan ring så jag hade nog tänkt över det en extra gång i vilket fall som helst.
När jag skulle skölja av händerna sprutade han "Palmolive" i händerna på mig och rev sedan en bit papper till mig. På fatet där man skulle placera sin dricks låg två stycken £ 1 och jag kunde ju inte vara sämre tänkte jag. La dit £ 1 men tror den jävelen lurade mig för det är nog lite mycket för att bara pissa. Jag passade på att sno ett tuggummi av honom också men sket i att spruta på mig parfym även om han hade ett stort urval.
Har precis varit på en föreläsning (sjukt ointressant) men bredvid mig satt en kille med världens frilla. Han hade en jämnlång längd på håret, typ tre centimeter så att han såg ut som en nyproducerad tennisboll men svart hårig. Det som inte är så tilltalande med frillan är luggen... Det är inte den klassiska Tintin luggen. Utan den är bortåt femton centimeter lång och har fått sig en stor mängd gelé applicerad på sig. Sen ligger den likt en orm slingrad på hans huvud. Det bör tilläggas att han inte har någon hårprodukt i resten av håret så det ser fint och torrt ut och sedan kommer den slemmiga luggen och ligger ovanpå som grädden på moset. Ska lura ut ett sätt att fotografera det på men jag vill ju inte fråga honom om det är ok att fota hans lustiga frisyr.
Igår var jag på en salsa klubb och stod och hängde vid baren. Först var det knytkalas hos Omar, Newcastles svar på Apan... Som en igel på alla brunetter och dansade hela tiden. Startade även en "orm" på dansgolvet, typiskt ap-syndrom. Tyskan följde med efter viss övertalan (dock inte från min sida). Efter ett tag kom två av våra lägenhetes kamrater, dom två spanjorskorna. Dom brydde sig inte om oss överhuvudtaget och då fäller hon en sådan kommentar att jag nästan trillar av pinnen. Hon brölar i örat på mig med Arnold accent: "I haaaaaaaate them noooooow"... Så nu har hon lagt till dom två på sin oändliga hatlista. Undrar hur det kommer sig att dom inte var där innan och vad man ska göra för att hamna där. Jag är inte så orolig är nog minst en bubblare på listan för jag kan nog inte anses annat än "Straaaaaaange".
Kunde inte göra nummer två hemma hos muslimen så jag tänkte att jag skulle smita in på dasset på klubben. Vi var där tidigt och därför skulle jag kunna sitta själv och njuta en stund. Tji fick jag. Kommer in på dass sugen som få och då har dom en sådan där kille som jobbar där inne med att spruta tvål i dina händer och ge dig papper. Hur ska man finna ro i en sådan miljö? Jag och han ensamma där inne och han är säkert helt pervers och bokför vad besökarna gör där inne. Ville inte hamna i kolumn två så jag gjorde inte vad jag skulle. Sen var det ett sådan stol utan ring så jag hade nog tänkt över det en extra gång i vilket fall som helst.
När jag skulle skölja av händerna sprutade han "Palmolive" i händerna på mig och rev sedan en bit papper till mig. På fatet där man skulle placera sin dricks låg två stycken £ 1 och jag kunde ju inte vara sämre tänkte jag. La dit £ 1 men tror den jävelen lurade mig för det är nog lite mycket för att bara pissa. Jag passade på att sno ett tuggummi av honom också men sket i att spruta på mig parfym även om han hade ett stort urval.
Har precis varit på en föreläsning (sjukt ointressant) men bredvid mig satt en kille med världens frilla. Han hade en jämnlång längd på håret, typ tre centimeter så att han såg ut som en nyproducerad tennisboll men svart hårig. Det som inte är så tilltalande med frillan är luggen... Det är inte den klassiska Tintin luggen. Utan den är bortåt femton centimeter lång och har fått sig en stor mängd gelé applicerad på sig. Sen ligger den likt en orm slingrad på hans huvud. Det bör tilläggas att han inte har någon hårprodukt i resten av håret så det ser fint och torrt ut och sedan kommer den slemmiga luggen och ligger ovanpå som grädden på moset. Ska lura ut ett sätt att fotografera det på men jag vill ju inte fråga honom om det är ok att fota hans lustiga frisyr.
onsdag 17 oktober 2007
Trettiofemte dagen, eftermiddag
Måste först och främst gratulera Måring för att han har insett att han är en nörd och även han slått mig följe på den så sjukt omoderna trenden att skriva blogg. Men lugn gubben snart är vi inne igen, om typ femton år... Länken hittar du här till vänster och namnet på bloggen är Fågelfiskmittimellan.
idag ringde jag polisen. Det har jag gjort några gånger innan men då hemma i Sverige när någon alkis krossar bilrutor eller pissar i garaget på ICA. Ringde dock inte larmnumret utan ett sådant nummer när man bara ska rapportera något och det inte är så bråttom.
Står dagligen ett gäng och super, pissar och skriker nedanför mitt fönster och jag kan inte koncentrera mig på skolarbetet. Det bör vara bättre för dom om dom får lite hjälp istället för att supa hela tiden. Win-win situation. Jag vet att ni tycker att jag låter som en gubbe jävel med det berör mig inte det minsta. Kanske skulle jag ha gått ner och pratat med dom men dialekten är oförståelig och dom är typ sju stycken så jag är ju i underläge där också. Känns inte som det hade gett något förutom kanske en snyting eller två.
Ringde och pratade med en trevlig tant och sa som det var. Hon frågade om åldern på gänget och jag att det visste jag inte. Är dom vuxna replikerade hon. Då saltade jag nog storyn lite och drog till med nej. Helt plötsligt blev hon jätte intresserade och tog adress, namn och nummer jag fick till och med en kod som jag skulle uppge nästa gång jag ringde. När hon hade tagit alla uppgifter och frågade om dom var kvar hade dom precis stuckit så det blev inget pådrag med sirener och prylar. Jag tackade henne för hjälpen och sa att jag skulle återkomma om det var något.
Efter typ tio minuter ringde det och det var en riktig polis som ringde och frågade om dom var kvar för då skulle han skicka dit folk på studs. Han fick dock lägga den tanken åt sidan och meddelade att han skulle informera min "kvarters" polis och dom skulle besöka adressen lite oftare.
Annars allt coolt. Ska hem till Omar ikväll och vara spik nykter sen ska vi dansa salsa... Plunta-time kanske... Smyg supa är dock inte så fräckt som när man gick i nian... Ska nog röra höfterna lite ändå. Och sen är det ju faktiskt skola imorgon.
Bjuden på födelsekalas på fredag. Inte illa. Vad ger man bort till en tokkristen, tokgift, tokengelsk och allt annat som börjar på tok tjugosju årig tjej? Vin? Choklad? Fish 'n' Chips? All hjälp välkommen.
Funderar på att bli en tjej för idag på gymmet testade jag en stepmaskin och måste säga att jag diggade det. Det var roligt och jag fattar varför tjejerna står där för jämnan.
idag ringde jag polisen. Det har jag gjort några gånger innan men då hemma i Sverige när någon alkis krossar bilrutor eller pissar i garaget på ICA. Ringde dock inte larmnumret utan ett sådant nummer när man bara ska rapportera något och det inte är så bråttom.
Står dagligen ett gäng och super, pissar och skriker nedanför mitt fönster och jag kan inte koncentrera mig på skolarbetet. Det bör vara bättre för dom om dom får lite hjälp istället för att supa hela tiden. Win-win situation. Jag vet att ni tycker att jag låter som en gubbe jävel med det berör mig inte det minsta. Kanske skulle jag ha gått ner och pratat med dom men dialekten är oförståelig och dom är typ sju stycken så jag är ju i underläge där också. Känns inte som det hade gett något förutom kanske en snyting eller två.
Ringde och pratade med en trevlig tant och sa som det var. Hon frågade om åldern på gänget och jag att det visste jag inte. Är dom vuxna replikerade hon. Då saltade jag nog storyn lite och drog till med nej. Helt plötsligt blev hon jätte intresserade och tog adress, namn och nummer jag fick till och med en kod som jag skulle uppge nästa gång jag ringde. När hon hade tagit alla uppgifter och frågade om dom var kvar hade dom precis stuckit så det blev inget pådrag med sirener och prylar. Jag tackade henne för hjälpen och sa att jag skulle återkomma om det var något.
Efter typ tio minuter ringde det och det var en riktig polis som ringde och frågade om dom var kvar för då skulle han skicka dit folk på studs. Han fick dock lägga den tanken åt sidan och meddelade att han skulle informera min "kvarters" polis och dom skulle besöka adressen lite oftare.
Annars allt coolt. Ska hem till Omar ikväll och vara spik nykter sen ska vi dansa salsa... Plunta-time kanske... Smyg supa är dock inte så fräckt som när man gick i nian... Ska nog röra höfterna lite ändå. Och sen är det ju faktiskt skola imorgon.
Bjuden på födelsekalas på fredag. Inte illa. Vad ger man bort till en tokkristen, tokgift, tokengelsk och allt annat som börjar på tok tjugosju årig tjej? Vin? Choklad? Fish 'n' Chips? All hjälp välkommen.
Funderar på att bli en tjej för idag på gymmet testade jag en stepmaskin och måste säga att jag diggade det. Det var roligt och jag fattar varför tjejerna står där för jämnan.
Trettiofemte dagen
Ska pilla ihop lite funderingar om mitt "team" i Management Skills men innan dess vill jag publicera två bilder som jag har tagit här i Newcastle.
Om man är kines och heter Ho och flyttar till ett engelsktalande land bör man inte byta namn då? Jag kanske är lite väl influerad av hip hop och rap men jag drar starka paralleller till prostituerade när jag hör ordet ho. Vad jag inte skulle göra om jag bar namnet Ho är att att öppna en affärsverksamhet och låta den bära namnet Ho. Om jag inte vill saluföra prostituerade förstås. Jag skulle absolut inte öppna en restaurang med namnet Ho Buffet... Detta har tydligen någon stjärna gjort och jag kommer aldrig att sätta min fot inne på det haket...

Lammkött till lunch? Eller kanske någon välhängd sugga?
I toaletten ska man spla ner diverse avföring och papperet man har använt för att torka sig med, that's it! Inget annat!! Då kommer VA-verket och ger dig på moppo eller det är det jag alltid har trott. Därför när jag kommer hit och finner en lapp som den nedanför tar jag inte den på allvar utan småler och antar att den är 100 % ironisk. Vad tror ni? Inte kan dom mena allvar, eller?

Fritt översatt: Släng inte toalett rullen i soporna! Spola ner den i toaletten. Ironi på hög nivå.
Om man är kines och heter Ho och flyttar till ett engelsktalande land bör man inte byta namn då? Jag kanske är lite väl influerad av hip hop och rap men jag drar starka paralleller till prostituerade när jag hör ordet ho. Vad jag inte skulle göra om jag bar namnet Ho är att att öppna en affärsverksamhet och låta den bära namnet Ho. Om jag inte vill saluföra prostituerade förstås. Jag skulle absolut inte öppna en restaurang med namnet Ho Buffet... Detta har tydligen någon stjärna gjort och jag kommer aldrig att sätta min fot inne på det haket...
Lammkött till lunch? Eller kanske någon välhängd sugga?
I toaletten ska man spla ner diverse avföring och papperet man har använt för att torka sig med, that's it! Inget annat!! Då kommer VA-verket och ger dig på moppo eller det är det jag alltid har trott. Därför när jag kommer hit och finner en lapp som den nedanför tar jag inte den på allvar utan småler och antar att den är 100 % ironisk. Vad tror ni? Inte kan dom mena allvar, eller?

Fritt översatt: Släng inte toalett rullen i soporna! Spola ner den i toaletten. Ironi på hög nivå.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)