fredag 30 november 2007

Sjuttionionde dagen

Jag har blivit en riktig "four eyes" nu. Är i skolan typ tio timmar om dagen och pluggar mer när jag kommer hem. Skit jobbigt men jag hoppas på att slippa plugga under jullovet. Kommer antagligen inte att lyckas... Håller som bäst på att läsa ett gäng olika rapporter om klimat förändringar och hur byggbranchen kan motverka dom. Kräktråkigt. Eller egentligen inte men när man blir tvungen att läsa massa så känns det väldigt synd om en...

Alla dessa rapporter innehåller ord som jag inte fattar och vissa gör mig så trött, så trött. Ibland förstår jag att man måste använda ett språk som ingen fattar och ibland fattar jag det inte. Igår stötte jag på ett ord som jag inte sett innan. "Potable". Någon som vet vad det betyder så här på rak arm? Jag vet det numera...

Brännskadan mår inte helt prima. Skavde upp den med boxhandskarna i måndags. Fick till slut boxas utan handskar, manligt... Min partner var en homosexuell amerikan som brukar gå i par med en tjej på träningen. Han tyckte att det var helt annorlunda att boxas med mig än med henne. Inte så jävla konstigt för han hade stånd hela tiden... Fick även frågan om jag boxas på riktigt eller bara vet vad jag håller på med... Möt mig en mörk gränd om ni vågar.

Det var någon jävel som micrade fisk i lägenheten häromdagen. Jag HATAR micrad fisk!! Lukten får mig att vilja klippa av näsan och slänga den åt helvete. Hur kan man micra fisk? Så vidrigt. När man käkar lunch på jobbet och någon trycker in en Findus fiskgratäng i micron tar jag det som värsta dissen. Lunchen blir förstörd och jag går iväg och intar min lunch på annat håll. Eller avbryter rasten, jobbat en timme och käkar lunch när den äckliga lukten har försvunnit.

Ett paket till är ivägskickat till Sverige.

Inte mycket annat som är värt att berätta om. Är ju i skolan 24-7...

Blir American Gangster ikväll på bio. Ska nog pilla i mig en påse M&M till den.

Potable betyder drinkable... Ja men fan skriv det då! Hur svårt kan det vara att använda normala ord? Jävla språk...

Kalle ut.

måndag 26 november 2007

Sjuttiofemte dagen

Det är inte många av er som vet vad jag pluggar. J säger väl fortfarande att jag pluggar "matte och så"... Vad jag pluggar hemma vet nog någon enstaka men vad jag gör här har ni väl ingen aning om. Än mindre vet ni vad mina lärare heter eller ser ut. Så jag tänkte presentera tre av mina föreläsare.

















Neveen... En bild säger mer än tusen ord. Hon har mer eller mindre fått sparken och återfinns numer på Newcastle University. Plugga INTE där.


















Eric. Jävligt rolig prick. Han använder jämt liknelsen med att koka te. Jämt. Spelar ingen roll vad han pratar om det ska alltid kokas te.

















Paul. Han är störande entusiastisk. Alltid glad. Ville helst att han hade undertext när han pratar men tyvärr går inte det att lösa. Samarbetar med Chalmers vilket kan medföra att jag springer på honom hemma i Göteborg också... I dom två kurser jag har honom är kurslitteraturen på cirka tjugo böcker var för sig. Han tycker om att läsa tydligen. En sådan kille som kan allas namn efter två veckor, han håller föreläsningar för sisådär hundratrettio personer. Fattar inte hur man gör det.

By the way så pluggar jag Project Management Within The Building Industry.

söndag 25 november 2007

Sjuttiofjärde dagen

Matchen igår var väl sådär rolig ur min synvinkel. Newcastle spelade totalt uddlöst och förlorade boll överallt på planen. I andra halvlek blev helt utspelade och ska vara glada att det slutade 0-3 och inte 0-7. Det enda glädjeämnet från igår var att Sunderland fick bra med spö.

Supportrarna beter sig inte som hemma utan det skriks mest skällsord hela tiden. Väldigt sällan sjungs det organiserat. Liverpool klacken hade en fin ramsa: "We have smacked your balls again" eller något åt det hållet.

Stadion var riktigt fräck och helt sjukt stor. Den tar typ 52.000 åskådare och utan löparbanan som finn på Ullevi känns det som man är nära även om man sitter åt helvete långt upp.

Det var nog tur att ingen med Liverpool sympatier från Sverige kom hit. En kille blev utslängd från vår läktarsektion för att han hade på sig en Liverpool tröja... Fotboll här är inte på låtsas utan oförståeligt allvarligt. Enligt dom som kallade på vakterna var det inte ett respektfullt sätt att bete sig på...

Jag ska skaffa glasögon när jag kommer hem, det behövs.

Kvällen avslutades med tysk mat (spetzle (typ pasta) och linsgryta med korv). Smakade inte speciellt bra men jag höll god min.

lördag 24 november 2007

Sjuttiotredje dagen

Tvillingarnas syster kom hit igår med två vänner. Hon har bott i Australien ett tag så jag räknade med att få tjöta lite go engelska med henne. Så fel jag hade. Hennes ordförråd var klart bättre än alla andras. Hon kan antagligen lika många engelska ord som alla mina flatemates tillsammans, vad det nu säger er. Men dialketen, denna dialekt. Fattar inte hur den Arnold kan lysa igenom så starkt.

När systrarna var här påminde dom mig om hur fula alla engelsmän var. Tyskarna är fan inte långt efter det ska sägas. Helt sjukt.

Idag är det en stor dag. Liverpool kommer hit och vi skator ska hacka sönder dom.

Laddade upp igår kväll med att kolla på "Green Street Hooligans". Filmen handlar om West Hams firma och deras fighter. Av någon underlig anledning ska dom ha med sig en amerikan i gänget, han spelas av ingen mindre än Elijah Wood. Jag har lite svårt att se skådespelare som liksom fastnat i ett fack i en helt annan film. Mr Wood är en hob och kan aldrig bli något annat.

Filmen var rätt kass i övrigt (förutom slagsmålen) också men Wood sänkte den ännu lägre. Vid tre tillfällen ville jag stänga av filmen. Kommer inte ihåg vilken ordning dom inträffade men jag kommer att redovisa dom ändå.

1. När en tonårsfet hob får sitter i en tatueringsstol och får ett West Ham emblem tatuerat på bröstet.

2. Med utåtstående ögon får en svinnöjd Wood telefonnummer till tre engelska tjejer (väldigt engelska).

3. När han fäller den så uttjatade kommentaren till sin pappa: I am so tired to have a relationship with your voicemail. Är inte det en riktigt dålig replik?

Nu ska vi ladda inför matchen. Ha det.

fredag 23 november 2007

Sjuttioandra dagen

Hoppas ni alla kommer ihåg att jag brände min rygg riktigt illa härom veckan, om inte publicerar jag bilden igen. För nu har det hänt igen. Inte i ett solarium denna gång utan i köket.























Som sagt brände jag mig i köket och inte på ryggen det hade varit lite väl sjukt. Undrar om någon har gjort det?

Skrev igår om att det såg ut som bölder på armen. Det luriga är att det inte gör ont överhuvudtaget. Det får mig att tro att dom kommer hänga kvar på armen ett tag. Lutar åt att önska sig en skönhetsoperation i julklapp. Värsta Silverstedt klappen men va fan kan ju inte ha brännskador på armen hela livet. Kan kolla om man kan få någon slags kombo så dom slänger in lite plast någonstans samtidigt. Hur svårt kan det vara?

Det största märket påminde J om en anka och jag måste hålla med henne om det. Vissa människor blir ju världsberömda om deras macka ser ut som Jesus eller heliga Maria så jag funderar på att maila GT med min anka.

Löpet på söndag:

Ankornas skyddsängel äntligen funnen - Svensk man!!!




















Inte illa.

Det absolut sjukaste är att ankan lever. Den pratar inte men likväl uttrycker den känslor. När jag tränade idag växte röven på den. Liksom en böld putar den ut. Det kan vara så att den kände samma känsla som jag eller så var det bara det att jag var varm och därför blev den större. Vad vet jag? Jag var ju tvungen att göra något åt det hela och peta hål på blåsan brukar ju vara det första man vill göra. Höll mig dock till det lite mer förnäma sättet att sätta ett plåster på. Tyvärr (varför skrev jag det) har jag alltför håriga armar så ett plåster fäster inte.

Det var bara att ta fram rakhyveln och dra några drag. Så nu har jag rakat lite på min underarm, ser rätt fult ut om jag ska vara ärlig.




















Nu måste jag formulera ett mail till GT. Ha det och bränn er inte.

torsdag 22 november 2007

Sjuttioförsta dagen

Gott att vi är i EM nu och ännu härligare att inte England kom dit. Retas lite lätt med alla idag. Mohhahahahhahaa.

Såg ingen av matcherna utan jag gick till skolan för att skriva ut några grejer. Men det ville inte skrivaren så jag fick gå hem med ett outrättat ärende. Det tycker jag inte om. Hatar sådan tillfällen när jag har bestämt mig för att göra något (typ köpa något) och det inte går. Det kan göra mig förbannade och förstöra en hel dag. Men som sagt var jag där igår kväll så det var ju inte mycket kvar av dagen.

Fixade lite god mat igår, lax och potatis. När jag vände laxen i pannan var jag lite för ivrig så det skvätte olja på min underarm. Det ser ut som om jag har värsta födelsemärket på underarmen. Förundransvärt lite smärta har bölderna gett mig. Inte för att jag vill ha smärta men jag trodde det skulle göra mer ont att bränna sig. Blir dock inte en tripp till solariet den närmaste tiden, det känns som det ar lite väl vågat för jag vill ju inte ha en permanent brännskada. Eller vill jag det. Kanske inte i klass med en skottskada men det är väl lite fräckt?




















Bölder?

Det har regnat fyra dagar i sträck nu men igår sprack det upp och solen sken hela eftermiddagen. Nu har molntäcket dock hittat tillbaka och hela världen känns lite grå och dunkel.

Jag har lite rygghår vilket stör mig en aning , men nu när jag har drömt om det känns det riktigt jobbigt. Jag drömde att jag hade på mig en brun tröja och kollade på ryggen i en spegel då stack håret ut genom tröjan. Äckligt. Kanske blir till att söka lite vård för detta problem.

söndag 18 november 2007

Sextiosjunde dagen

Familjen anlände i torsdags och vi käkade middag på "The Flatbread Cafe" och det var lika bra som alltid. Jag var lite orolig att systrarna inte skulle palla den sortens mat men det gick galant. Kvällen avslutades tidigt för det var shopping som gällde på fredagen.

Fredagen började med frukost på ett annat favvo-ställe (Supe). Smoothies och mackor fylde på batterierna, rejält. K och E gick på små rosa moln hela dagen men det blev inte så sjukt mycket shoppande som jag trodde. Jag köpte ett par jeans och ett par nya "Converse". Skorna är det jag är mest nöjd med. Bruna skinnpjuks med lite högre sula än vanliga "Converse".


















Nazi-shopping.

Mor och Far drog till ett museum/galleri och kollade på lite konst.

Tjejerna och Far var tvungna att vila lite innan kvällens bravader. Vi gick till en grek och jag blev förbannade direkt när vi kom in genom dörren. Stället påminde om ett äckelhak på någon sliten turistö i Medelhavet. Med för små stolar, för mycket personal, trångt och ett live band (två killar i ett hörn). Vi hann inte ta av oss jackorna (ingen överdrift) innan dom frågade vad vi skulle dricka. Jag bad dom lunga sig lite så vi kunde kolla i menyn innan vi beställde. Då började bandet spela och personal, speciellt en gubbe, började sjunga, klappa händer och dansa. Denna gubbe måste vart hög eller något för han sprang runt och var jävligt energisk hela tiden. När vi hade tittat i menyn i två sekunder och försökte överrösta bandet kom en ny tjej fram och frågade vad vi skulle dricka. Jag svarade att vi inte visste ännu men hon började ändå att ta beställningar så när hon kom fram till mig fick jag ryta till.

Då blev E skiträdd för att dom skulle pissa eller spotta i maten för att jag var otrevlig. Hon kollar nog lite väl mycket på TV för det är nog inte många restauranger det händer på. Till slut, när vi hade skrikit oss hesa, kunde vi beställa både mat och vin. Det var väldigt gott och väldigt mycket men vi slank ut därifrån rätt kvickt för att slippa grisfest känslan som låg i luften. Kan lova att det blev allsång och skit när vi drog.

Tog en öl på en rustik engelsk pub innan dom tre yngsta mötte upp med tyskarna från lägenheten för att gå på en pub. Vi valde ett ställe som hette "Players". Det var ett jävla tryck och i mitten av baren fanns en scen där dansare uppträdde. En kille kunde dansa på riktigt en annan såg sjukt dum ut när han försökte. Sen var det tjejerna, puh. Dom dansade inte så mycket utan deras uppträdande gick ut på att gå ner i split och jucka mot publiken, nice.

Jag och systrarna drog till ett annat ställe och E drack en drink detta gjorde att kvällen tog slut lite väl tidigt för dom två yngsta i familjen Holmström. Hon tål inte alkohol den minsta. Även om hon är jävligt rolig då kvällen fortfarande är ung.


















Skata.

Lördag och mer shopping. Mor och Far besökte Baltic och Quayside. Jag och systrarna kollade lite lätt på Quayside men det bar ganska snart av mot staden och affärerna igen. Mötte upp föräldrarna för lunch på en amerikansk inspirerad restaurang. E hittade en Calzone med kyckling och pommes i, trodde hon. Det visade sig att kycklingen var i strimlor och det inte var någon potatis alls där i. Jag försökte få henne att beställa pommes i som en extra tvist men försöken var helt förgäves. Synd det hade vart en kanon måltid. Tror det blir det för mig ikväll (Pizza-söndag). Det blev dessert också och bra mätta drog vi oss tillbaka till hotellet. Jag och Far kollade lite på Stadsmuren och "The Castle Keep". Jag hade inte sett fortet inna så det var intressant.


















Brunnen på andra våningen i fortet, 30 meter djup. Byggd för niohundra år sedan.

Kvällen avslutades på "The Cluny" med massa nya öl sorter och några nacho tallrikar. Sen var det dags att sova för familjen och jag drog hem till mitt och spelade lite kort med tyskarna.

Helgen har varit kanon bra. Jag har bara ett klagomål till familjen och det är att ni tog med er kasst väder och då får ni fan ta med det hem igen. Innan var det ett skönt höstväder med sol nu är det typiskt engelskt. Blåsigt, mulet, kallt och regn. Tack ska ni ha. Det är bara att vända och hämta skiten för jag vill inte ha det.

Batteriet i min rakhyvel är slut. Hur fan rakar man sig nu? I-lands problem...

onsdag 14 november 2007

Lars Lagerbäck om krisen

Nöjessurfade lite medan jag intog det dagliga behovet av föda. Snubblade in på gpTV (internet TV från gp...) och kollade på förbundskaptenen när han pratade om skador i truppen. Han säger något högst oväntat.

"Det är alltid tråkigt och aldrig bra att ha spelare med den skickligheten och den erfarenheten som typ Niclas, Tobias har. Men så är det då och då och det får leva med. Som tur är så har vi ganska bra spelare i truppen och det har dom visat, många har ju varit inne och spelat dom här kvalmatcherna i det här kvalet."

Duger inte Niclas Alexandersson och Tobias Linderoth längre? Jag trodde att dom var något av ett första val, ack så fel jag hade. Kan han inte bara säga rätt ut att dom är jävligt kassa och han hellre låter Bredow spela defensiv mitt än att ta in Tobias?

Kolla på klippet här.

Sextiotredje dagen

Och nu var inte smackbooken rolig längre... Datorn är fin som fan men orkar inte slå till skärmen hela tiden. Ska dock anväda det på måndag när jag ska flasha lite för klasskompisar...

Detta land är ju rätt skitigt och folk slänger saker lite här och där. Typ fimpar och dylikt. Men idag blev livet lite mer rättvist.

Vi var på ett studiebesök och en kille slängden en tom kaffekopp på gatan. Då kommer en kille som jobbar kommunen och stoppar honom ber om leg och bötfäller killen på £50 (646 kr). Hur rätt som helst om du frågar mig. Nu kommer killen inte att slänga saker på gatan längre. Gott att dom tar tag med hårdhandskarna. Tycker vi skulle ha det i Sverige också, typ ge lapplisorna det i uppdrag också så har dom något att göra medan dom står och spejar på bilar.

Om en månad kommer jag hem. Sjukt. Har otroligt mycket att göra innan dess och denna helgen går till spillo om man kollar ur en studievinkel. För imorgon kommer familjen hit och då blir det att umgås. Ska bli skoj och träffa dom igen. Ska presentera systrana lite närmare här tänkte jag.

På fredag kommer ägarna och kollar att vi städar ordentligt så det blir att städa ur kylen och putsa diskbänken extra noga imorgon.

Har mer eller mindre ofrivilligt fått en gymkompis nu. En kille i klassen har skaffat kort och vill träna med mig. Han ville även plugga på Chalmers nästa år och så ska vi två ha följe till skolan varje dag. Kärlek i luften månne?



















Klara "Klasse" H.

Bor: Anneberg med Ante och Atlas (många A:n). Ante är pojkvän och Atlas är hundskrället. Hunden fattar inte hur stor han är och därför tycks saker och ting bara gå sönder i närheten av honom. Huset kom med en schysst rosa färg i hallen...

Jobbar: DInSko där hon styr och ställer.

Intressen: Skor (föga överraskande).




















Ellen "Freddan" H

Bor: Lunden eller Johanneberg med Emanuel.

Jobbar: Wedins (ECCO). Tvärs över gatan från Klasse. Liten stad.

Intresse: Skor. Veta saker, hennes favorit ord är: vart? varför? vem? Och alla liknande frågor...

Med detta sagt har jag en känsla av att det blir skoshopping i helgen... Det är helt ok för jag har hittat ett par jag vill ha så det känns fint med lite expertis här.

En ambulans är parkerad utanför nu, spännande. Jag tror en alkis fick duktigt med stryk i kiosken nyss. Ett jävla liv var det iallafall.

måndag 12 november 2007

Sextioförsta dagen

Nu gick en glödlampa sönder. Får väl be vaktis byta imorgon.

Cykling för hela slanten igår. Var dödsskönt att komma ut i lite natur efter att ha varit instängd i staden alltför länge. Cyklade två timmar inåt landet till ett ställe som heter Prudhoe (lite skojigt namn, eller?). Det var ett gammalt slott eller en ruin snarare. Tvillingarna hängde efter så gott dom kunde. Jag var tvungen att trampa på lite för annars är det ju inte roligt att cykla. Som tur var, för dom, så stannade jag typ varann kilometer för då skulle det öppnas en grind. Vi cyklade genom typ hagar fast det fanns cykalbana bland djuren. Härligt.

















Tvillingarna längtar hem...

Käkade en ordentlig "sunday lunch" på en liten pub. Priset sjunker snabbt på mat och dryck när man kommer utanför staden. Trerätters och en öl för £11 (140 kr). Hade lätt blivit £18 om det hade varit här inne i staden. Huvudrätten var det som var mest spännande för det blev ett hav med ångkokta grönsaker och några skivor kalkon. Jävlar vad dom kokar grönsaker här.

Innan frukost tog jag en promenad på en och en halv timme. Det var inte så att det var helt självmant utan jag skulle ta massa bilder till ett projekt och ville göra det innan vädret blev dåligt. Det var en grym morgon, solen sken och det var lagom krispigt i luften.

Idag har jag pluggat hela dagen (fem timmar). Gick i några affärer och letade efter en ny ögonmask. Jag pundar som bekant denna pryl och nu hittade jag något i hästväg. Den ser inte ut att vara mycket för världen men jag provade den i eftermiddags. Alkisarna stod nedför och tjötade men jag somnade som en bebis och vaknade av klockan en halv timme senare. Betyget blir högsta möjliga men det stora eldprovet blir ikväll. Det blir spännande och se om den håller måttet en hel natt. Jag har svårt att tro på något annat än succé.

Fotbollsgala ikväll, vem fan bryr sig? Årets kvinnliga domare... Allvarligt talat om man inte kan spela fotboll ordentligt kan man då döma fotboll? Det är politiskt helt okorrekt att framföra en sådan tanke. Det vet jag. Jag tycker dock inte att man kan jämföra dam och herr fotboll, överhuvudtaget. Ledsen. Jag hade inte kollat om jag var hemma i Sverige heller och inte ens om det bara var herr sidan som fick priser. För ärligt talat fotbollsgala i Sverige bör väl kunna jämföras med ishockeygala i Italien, eller har jag fel?

Helvetstisdag imorgon, gott.

lördag 10 november 2007

Femtionionde dagen

Usch vad kass jag har blivit på att uppdatera bloggen... Till mitt försvar bör sägas att jag har haft och kommer att ha massor att göra i skolan. Har ju inte börjat på allvar förrän nu så allt har liksom klumpat ihop sig.

Gick en sväng härom dagen och när jag rundar ett hus stöter jag ihop med en dam som får mig att rygga tillbaka flera meter. Hon är stor som ett hus, engelskt blek och har krulligt hår. Kläderna är nog de som får mig att rycka till mest. Ballongbyxor i åttiotals stuk med alla färger från paletten och en tajt grå t-shirt samt ett par tofflor. Jag tror hon märker att jag blir lite rädd och för att liksom spä på det hela lite böjer hon sig ner och kliar sig på vaden. När hon gör detta drar hon upp ballongbyxebenet en aning vilket gör att hennes elektroniskafotboja blir uppenbar. Jag fruktar nu för mitt liv och känner pulsen öka till tvåhundra slag per minut. Borrar ner huvudet mellan axlarna och ilar fort därifrån utan att vända mig om.

Dagen innan gick jag ikapp en tjej som tränade med mig på boxercisen och dåmenar jag sida vid sida som ett par i typ en halvtimme. Hon kände igen mig och så men jävlar vad torr hon var fick dra ut allt ur henne så efter två minuter med en monolog tröttnade jag och sa att jag hade bråttom och joggade därifrån. Jävla asociala människa. Kunde vl gissa mig till det lite i och för sig. Hon är typiskt engelskt töntig, småfet, rött hår, blek och höll i astmasprejen under hela boxercisepasset. Mes. Ska gömma den nästa gång för henne. Då måste hon ju fråga vart den är åtminstone.


Har nu värdens fräckaste dator. En smackbook. Inte för jag vet varför jag ska ha det men hur coolt är det inte? Slå lite lätt på sidan och det kommer upp ett nytt skrivbord, varför inte. Jag har inte köpt en ny dator bara pillat lite med den gamla så jag kan göra detta nu. Coolt.




Om några timmar är det derby Sunderland-Newcastle. Slagsmål är förväntat i Subderland så jag håller mig här och går till en pub och kollar på matchen. Bobby kollar priser för att komma hit och kolla på Liverpool matchen härligt med ett sådant besök i höst mörkret.

Frukost tajm. Ha det. Kanske ska uppdatera lite oftare i framtiden vi får se.

onsdag 7 november 2007

Femtiosjätte dagen

Jävla Chalmers. Jag hatar, hatar, hatar regler över allt annat. Eller det är kanske inte sant men jag hatar regler som betyder att jag inte får som jag vill. Blev helt plötsligt tiotusen kronor fattigare på grund av en regel. Svin. Missade ett stipendium bara för att jag pluggar i Newcastle och inte i Göteborg. Det hade varit lugnt om jag hade fått spelreglerna förklarade för mig när jag började spelet. Men varför ska man ge all information på en gång när man kan spara dom godaste bitarna till sist. Aldrig mer att jag ska göra något för Chalmers om jag inte får duktigt med pröjs (läs: tiotusen kronor). Det som stör mig mest är att den äckliga kåren ska ha sina pengar även om jag inte pluggar i Göteborg. Som en ren princip sak ska jag total vägra betala kåravgift till våren. As.

Inte bara det att jag blev fattig igår det var även tisdag och sicken tisdag sen. Brrrrrrrr... Bara en massa tjöt. Jag har en föreläsare som delar ut massa power point presentationer och sedan inte går igenom dom... Vem fan sätter sig och läser en power point presentation i efterhand? Meningen är väl ändå att dom ska vara som ett stöd under föreläsningen? Blir bara argare och argare nu även om det hände igår.

Om ni kommer till Newcastle och ska luncha någon dag finns det bara ett ställe. Supe. En restaurang med soppa, sallad, macka och smoothie. I går åt jag en sötpotatis sallad och drack en päron och ingefära smoothie, sjukt gott. I dag blev det pasta sallad med tomater och pinjenötter och smoothien var morot och ingefära. Vet inte varför det blev ingefära i dag igen men det känns liksom lite höstigt. Undra sa flundra vad det blir i morgon...

Familjen kommer om en vecka. Lär bli skoshopping och museum. Bara. Hela helgen. Ska lura ut systrarna en natt och visa pubarna här.


Att tvätta här kostar skjortan. Hahahahahahaha ha ha... Eller inte. Kostar typ sextio kronor för en maskin men då ingår torktumling. Ändå dyrt. Tillkommer gör kostnader för tvättmedel och sköljmedel.

David "Pinga" Norén pallade inte Chicago utan kommer hem i januari han också. Lika bra det. Musketörerna måste hålla ihop antar jag. Micke-mustasch kan inte ha det lätt där hemma.

Måste bara pusha lite för en hemsida som jag diggar hårt: Tjuvtittat. Tjuvlyssnat i bildtappning. Skoj skoj.

måndag 5 november 2007

Femtiofjärde dagen, kväll

Jaha ja, då var denna dag till ända. Och imorgon är det som vanligt dags för helvets tisdag. Jag blir så trött på denna dag. Orkar liksom inte ta emot information i åtta timmar på en dag.

Måste bara meddela två små saker.

Veckan med J kutande runt benen var trevlig på alla sätt och vis. Öl, mat och dans (kanske inte dans men det passade in så bra). Dock medförde detta levende en smärre chock igår när jag besteg vågen. Vanligtvis ligger jag strax under åttio nu hade jag lagt på mig tre kilogram. På en vecka... Det är bra jobbat. Klart att äta ute och dricka två tre pint per dag gör sitt, men så mycket trodde jag inte.

Det var en del snack om att tatuera sig när J var här. Varje gång vi hade druckit några pints verkade min tatuering jävligt bra men nästa morgon var den inte lika het. Kanske ska man vara lite full för att tatuera sig? Jag är nykter nu och tycker att min tanke på tatuering är ganska vass. Jag fundera på att tatuera in två stolar som är vända mot varandra på bröstet. Det hela ska representera att jag är öppenhjärtlig och gärna pratar med folk. Vad tycks? Inte alltför tråkigt eller? Om du tycker det nu så drick ett par öl. Kanske blir det Chesterfield fåtöljer istället... Undra vad som händer efter några glas Jack...

Ha det gött. I morgon kommer jag inte ha en bra dag. Ska skälla på en föreläsare som inte svarar på mina mail.

Femtiofjärde dagen, förmiddag

Har drabbats av en skrivkramp utan dess like. Jag kan inte komma ihåg ett smack om fackverk och andra bärande byggnadsdelar.

För att sysselsätta mig med något annat till krampen lättar tänkte jag klippa mig, städa och uppdatera bloggen (i den ordningen). Då tar batteriet slut på rakapparaten och sladden räcker inte från uttaget till handfatet. Så nu ser jag ut som en hare krishna munk med rakat huvud och en tofs mitt på. Får inte glömma att slutföra klippningen innan jag går ut...

Ej avslutad klippning innebär att om jag städar nu måste jag göra det igen när håret har lagt sig i mattan. Hela upplägget är sabbat.

Kokade gröna linser i går och frös in. Första gången jag kokade linser, bönor eller ärtor. Det var rätt skoj så om det smakar bra kommer jag göra om det.

Det är måndag vilket innebär städdag. Jag sprang på den lilla städerskan och tyckte att hon trånade lite efter mig. Kanske vill hon se mer efter det lilla hon såg i duschen härom veckan... Hon får nog klara sig med fantasin.

Femtiofjärde dagen, morgon

Det är med att jag skulle sova bättre ensam i sängen visade sig snabbt vara en myt. Vaknade tidigare än någonsin och var dödspigg. Ändå är jag ledig i dag, ännu en dag som är tänkt att tillfalla pluggandet. Hade tänkt att inte unna mig något till familjen kommer hit om en och en halv vecka. Bara stenplugga till dess, får se hur det går...

Förrförra veckan vände jag mig lite hastigt i sängen och råkade välta ut ett glas med vatten på golvet. Hemma i Sverige hade det bara varit att stiga upp och torka upp det. Här i heltäckningsmattans förlovade land kan man inte göra något åt det. Kände mig sjukt fräck som bara kollade på pölen och vände mig om i sängen innan jag somnade om. Drömde rebelliska drömmar och när jag vaknade kunde jag konstatera att vattnet var ett minne blott. Heltäckningsmattor har allt sina fördelar.

På tal om rebeller så kommer Pete D och hans band Babyshambles kommer hit den tjugotredje november. Ghicago Charlie och Micke Mustasch är hjärtligt välkomna. Det är ni andra också men det är väl bara dessa två nötter som diggar det bandet.

söndag 4 november 2007

Femtiotredje dagen

Vaknade nio i morse istället för den obligatoriska sju-vakningen. Om det berodde på att jag sov ensam i åttiosängen eller inte låter jag vara osagt.

Kollade en snabbis på marknaden nere vid floden. Köpte en t-shirt, ett vykort, ett armband och en present. När jag kom hem hade jag planerat att gå till affären och handla mat. Då fick jag ett sms från tyskarna om att biljetterna till Newcastle-Liverpool släpptes idag. Blev till att skynda iväg till St. James' Park och handla sex stycken. Nu ska det kollas på boll om tre veckor, najs najs. Foss har prel. bokat en men om han inte vill ha den finna det en till salu. Hör av dig om du vill komma över för några pints och ett gäng skönspelande skator.

Var hemma från affären klockan tre och drog iväg till gymmet. Vill ha ett nytt schema att följa så jag pratade med en PT. Det skulle jag inte ha gjort. Jävlar vad mycket jag måste träna nu. Och för att inte snacka om hur mycket hon tjötade. En timmes tjöt om träning, fett förbränning och vikter. Något schema fick jag inte heller det ska jag få i morgon för hon bokade in en timme för det efter boxercisen... Det var även lite synd om mig för jag hade ingen att träna med så hon skulle ge mitt nummer till sin pojkvän så att vi kunde träna tillsammans, sjukt som satan. Skulle pratat med henne första dagen jag var här för bättre kompis fixare får man leta efter.

Har lyssnat väldigt intensivt på USCB Allstars det senaste och dom har en (av flera) kanon låt som heter: Hate Dem Guys. En del av texten lyder som följer: If murder was legal you would be my first. Med anledning av detta tänkte jag göra min alldeles egna dödslista. Tyckte inte att det var någon mening att göra en dödslista över människor. Om jag skulle mörda typ George W. Bush skulle han bara ersättas av någon annan stolle och inget skulle ändras. Så jag har bestämt mig för att ta död på tre koncept istället. Om du vill publicera din dödslista maila över den så kommer den upp på sidan.

Plats 3:

Det kommer kanske som en överraskning men jag placerar world wide web på min tredje plats. Eller snarare delar av www. Allt som har med tidsfördriv på www hamnar på min lista. Det finns så mycket skit där ute och allt sugs till en och detta fördärvar mitt studerande allvarligt. Vet inte hur många timmar jag har lagt på Youtube och liknande istället för att plugga. Tänk så mycket jag hade kunnat om allt om jag inte kollat på sport bloopers och annat skit dagarna i ända.

Plats 2:

Här hamnar ett visst folkslag och jag som inte är rasistisk... Flottig snabbmatspersonal ger mig kväljningar. Jag diggar inte Mc D, BK, Pizza hut, KFC eller Max till vardags men dom fyller tyvärr ett tomrum vissa nätter när konsumtionen av alkohol har varit lite hög. Personalen som jobbar där kan dock få mig att vilja kaskad spy rätt ut. Jag har helt ärligt lämnat en Mc D för killen bakom disken såg ut som en trött portion pommes frites. När man har ett konstant lager frityrfett på kroppen bör man tänka om tycker jag. Ta inte detta fel och tro att jag dissar ner på människor med övervikt. Detta handlar strikt om flottig snabbmatspersonal som har milkshake i ådrorna och pommes som fingrar. Jag vill inte veta av er, inte nu och inte någon annan dag heller.

Plats 1:

Trumvirvel... Utan tvivel placerar jag TV 4 här. Det är den tv kanalen jag får rysningar av. TV 3 och Kanal 5 är också fulla med skit men dom står för det. TV 4 är (eller var) ju en marksänd kanal och ska därför ha en viss kvalite. Det har den inte. Jag har seriösa tankar på att beställa en fjärrkontroll utan knapp 4. Eller tejpa över den åtminstone. Jag klara mig fint utan Let's Dance, Idol, Hey Baberiba med flera (eller snarare alla program). Postkodmiljonären borde få en egen plats egentligen men det känns som ett personligt påhopp på lilla Rickard Sjöberg. Tyvärr verkar det som varenda liten skit by i Sverige samlas vid korvkiosken för att bränna gummi, dricka hembränt och kolla på detta vidriga påhitt. Jag kan stolt säg att JAG HATAR TV 4.

Detta var min dödslista så nu sitter jag tillbaka lutad och inväntar en lagändring som gör mord lagligt. Sen införskaffar jag skjutvapen och startar en mordvåg utan dess like. TV 4 ska väck.

lördag 3 november 2007

Femtioandra dagen

I dag är inte vilken dag som helst. I dag är min och J's femårsdag... Vad händer då tror ni? Hon sticker i från mig. Nu är det inte så att det kom som en överraskning alls utan helt väntat. Hon var tvungen att åka hem i dag för att plugga som en råtta för en inlämning på måndag. Men ändå lämnad ensam på denna dag känns hårt som fan.

Å andra sidan har det varit en underbar vecka med mitt lilla hjärta här i Newcastle. Vi har shoppat, druckit, ätit och promenerat överallt i och omkring i Newcastle. Tanken var att vi skulle plugga tisdag, onsdag och torsdag förmiddag för att inte hamna alltför långt efter. Det gick inte alls kan man säga och nu har vi sjuka mängder att ta igen.

Tänkte återberätta vad som har hänt i veckan men inser att jag inte kan urskilja tisdagen från onsdagen... Så ta dessa uppgifter med en nypa salt. J kommer ihåg vad som hände när så fråga henne om ni vill veta mer exakt...

I måndags var det quiz och det gick bra som fan. Vi hade vunnit om vi inte lyssnade på fransyskan... Om ni får frågan om hur mycket 77 °F är i °C är det rätta svaret 25 °C och inte 28 °C. Nu blev vi delad etta och förlorade utslagsfrågan. Priset var en ask choklad och när man tävlar i kyrkan är det dela med sig som gäller så asken gick runt till alla. Det hade inte hänt om mitt lag hade vunnit...

Tisdagen bjöd på ett visst försök till studier men det gick inte som tänkt och det hela slutade i ännu en shoppingorgie.

Nej, jag ger fan upp. det är helt omöjligt att komma ihåg vad som hände när...

Jag vet att vi var i Durham i fredags med tyskan, fransyskan och fransyskans mamma... Kollade på en botaniks trädgård, en katedral, ett slott och en flod. Åt spetzle med de tyska tvillingarna på kvällen och spelade kort. Blev biten i läppen så illa att jag inte kunde pussas innan jag bedövade mig själv med lite rum.

I dag var vi i Tynemouth och kollade på en marknad, havet och letade efter Fish'n'Chips (utan lycka!!!!). Sen bar det av till flygplatsen och J drog, likt en kvinna i karriären, hemåt igen. Hade ingen växel til tåget och var tvungen att köpa fyra stora chokladkakor innan vi kunde ge oss av... Sugar rush ikväll ja.

Här kommer ett gäng bilder som togs under veckan.