onsdag 31 oktober 2007

Fyrtionionde dagen

J har gjort inträdesprovet till snillen spekulerar. Efter två pint undrade hon om man heter Lax i efternamn och gifter sig med någon som heter Torsk tar man då det gemensamma namnet Fiskgryta eller vad gör man?

måndag 29 oktober 2007

Fyrtiosjunde dagen

Ber inte alla blogg junkies om ursäkt för att bloggen inte blev uppdaterad igår. Jag ocj J hade fullt upp med att umgås och annat. Så därför blev det inget för er där hemma. Blir dock en liten nu för J läser och jag chillar någon timme till innan det är dags för quiz.

I lördags blev det middag på "The Flatbread Caf'e". Jag ger dom fyra av fem medan J ger dom två och en halv. Hon grundar sitt beslut på dålig kryddning... Lite väl hårt tycker jag men har karate J sagt så, så vågar inte jag ställa mig emot det... Kommer att bli ett återbesök med familjen om några veckor. Efter maten blev det lite öl och whisky på en pub innan vi mötte upp med några vänner på en annan pub. Drog iväg till en klubb men ack så dålig... Hemma vid två snåret.

Uppe med solen i söndags efter att ha fixat frukost hemma promenerade vi på båda sidor längs floden. Kollade in en marknad och käkade bakfylle mat. Ingen shopping att rapportera, förutom ett hårbandsletande som inte såg ut att sluta lyckligt innan H&M kom ivägen. Kvällens mat blev pizza med tvillingarna.

I dag har J's kort gått varmt och jag har fått en ny t-shirt (chockerande). Lunch intogs på ett ställe som såg flashigt ut. Maten var ok men J diggade stället starkt för på toaletten hade dom en plattång... Bra att ha. Men dom säljer kondomer på varenda toalett i det här landet. Även på universitet så varför inte en plattång?

Tyskan har satt upp en lapp på toalocket där det står något i stil med att man, om det behövs, använda borsten för att putsa porslinet från avföring. Tycker att lappen var kanon kul så jag tog en näve chokladmousse och kletade insidan helt brun. Busigt... Väntar med spänning på vad som komma skall.

Nu ska vi sopa banan med dom kristna. GO SWEDEN!!!!!!

lördag 27 oktober 2007

Fyrtiofemte dagen

Ja till slut skymtade jag lilla J mellan alla andra på flygplatsen. Vi sken upp likt solar båda två och möttes i en kram bland alla resenärer. Det hela kändes väldigt filmiskt och vackert.

Nu är vi hemma efter en tåg resa. Kom på kontrollanter och två andra svenskar som kom med samma plan som J men sket i att betala. Oj då... Nu är boten för tjuvåkning inte lika maffig som hemma. Kostar bara £ 20 (260 kr) men ändå lite onödigt att lägga på en tåg resa som i vanliga fall bara kostar en tiondel.

Innan J kom gjorde jag inte alltför mycket utan bara laddade för besöket och tog en sväng för att införskaffa det sista som prinsessan behövde.

Nu ligger J helt utmattad i sängen efter den lång resan. Hon har även fått en släng av jet-lag... Mes.

Blir mat och vin i kväll får se vad som händer i natt.

fredag 26 oktober 2007

Fyrtiofjärde dagen, förberedelser

Hela dagen i dag har jag fixat det mesta som ska fixas inför imorgon. På eftermiddagen landar J och hon ska hämtas och pysslas om. Ska bli roligt att ses igen efter fyrtiofem dagar isär. Jag har handlat extra lakan (ingen har ju sovit över här innan) och annat som hon måste ha för att överleva.

Tvättade idag också. Blev två fulla maskiner, tvättade allt. Lakan, handdukar, jackan och alla kläder. Om ni vill veta så var det första gången jag tvättade lakanen här. Vet inte om det är äckligt när det bara drabbar mig själv.

Inhandlade sköljmedel för tvätten brukar inte lukta så gott. Problemet var bara att det fanns bara en låda att hälla medel i. När jag inspekterade maskinen närmre såg jag att jag skulle hälla i sköljmedelet efter en stund när maskinen visade en viss symbol. Vem står och kollar på maskinen under tiden som den arbetar för dig? Då kan du lika gärna tvätta för hand. Lite puckat tyckte jag så därför hällde jag i sköljmedelet med tvättmedelet... Inte helt ok men det luktar bättre än förra gången jag tvättade.

Jag skrev för ett tag sedan om spanjorskorna som hade ett glas med fett i ett skåp. Nu vet jag vad dom har det till!! Förresten är det inte ett glas längre utan det har flyttat till en tillbringare och har även ökat i volym till typ sju deciliter. Vidrigt. I vilket fall som helst använder dom det så här: Dom friterar bacon i det... Det är sant. Vände sig lite lätt i magen på mig när jag såg henne stå och fixa baconmackor med sina feta, flottiga prinskorvsfingrar. Kan inte få bort den bilden från hornhinnan. Fy fan.


Fyrtiofjärde dagen

Tvillingarna fyllde tjugofyra igår vilket firades i köket med öl, hawaiitoast och en lek. Gästerna som dök upp var tyskan (jag har definitivt hamnat på hennes dödslista nu), jag, tvillingarna (förstås) och två av deras kompisar. Intimt.

Det drogs några anekdoter om hur lika tvillingarna är. Om detta händer vet du att du är lik din tvilling:

1. När ni går i skolan och gör en muntlig presentation får ni alltid samma betyg.

2. När ni tar skolfotot skickar fotografen bara kort till en person för han fattar inte att han har fotat två olika personer.

3. Du lämnar in ett arbete i skolan och din tvilling får betyget.

Har detta hänt dig och din tvilling då är ni lika som bär. Jag har lite besvär med att skilja dessa två gossarna åt.

Leken vi lekte var när du sätter en post-it lapp i pannan med en känd persons namn på (som någon annan har skrivit) och sedan ska du gissa vem du är. Lektes i brist på annat.

Så varför smides det mord planer på mig i skrubb nummer 2? Det är bara för att jag är så jävla duktig på engelska egentligen. Allt började med att tvilling 1 säger:
- He is 8 minutes older than I. Or is it me?
Jag kör med rätta alternativet och säger:
- I.
Då säger den tyska slynan:
- No, thaaaaaaaaaaaaaaaat is wrooooooooong! It is me.

Min ståndpunkt är solklar; engelskan bygger meningar precis som svenskan. Det korrekta att säga är: Han är äldre än jag. Inte: Han är äldre än mig. Kalla mig besserwiesser om du vill men det är så det är. Jag har inte alltid rätt när det kommer till språk men i detta fallet ger jag mig fan inte. Detta tog mig inte så högt på dödslistan utan det var slutkommentaren som fick mig upp på medalj plats. Hon säger:
- I stuuuuuudie eeeeeeeenglish thaaaaaaaaaaaaaaaaaat iiiiiiiiis whyyyyyyyyyy I knooooooooow.
Jag kunde inte hjälpa att säga det som slank ur mig men jag tvungen.
- Well I speak english. That is more than you do.

Svarta blixtar kom ur hennes ögon. Jag trodde att hon skulle förvandla mig till en groda eller ve och fasa en tysk. Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh. Som tur är kommer karate J imorgon och räddar mig från odjuret.

Snackade med Chicago-Charlie igår och han tvingade mig att ladda ner massa Pete Doherty. Detta i ett försök att konvertera mig till det han kallar: Britt-punk-rock. Du kommer inte att lyckas men jag sitter och lyssnar på The Libertines för fulla muggar.

torsdag 25 oktober 2007

Fyrtiotredje dagen

Gick på stepmaskinen i femton minuter och cyklade en stund också. Feminint? Jag vet inte om det är det.

En av lektionerna idag var bättre än vad den brukar vara. Den vanliga kinesen som brukar hålla i den var utbytt mot en riktig engelsman. Jag försöker alltid se undertexterna när jag lyssnar på kinesen, skitsvårt. Så det var skönt att slippa dom för en gångs skull.

Såg förresten en kille på gymmet med en tröja som hade texten: Kom igen!! tryckt på sig. Skulle fråga om han var svensk men han smet innan jag kom fram till honom.

J kommer hit på lördag, härligt härligt. Fick ett samtal av mor snor idag och efter en stunds tjötande sa jag att J kommer hit. Då säger mor snor att det hade varit roligt om någon förlovade sig i Newcastle... Pressande? Lite lätt.

Dom tyska tvillingarna fyller år idag. Detta innebär storkalas med hawaiitoast och bärs. Inte illa. Dom står och preppar allt i köket i skrivandets stund.

Vill hälsa till alla som har miljötenta imorgon. Mohahaha

onsdag 24 oktober 2007

Klas Ingesson



Klas Ingesson till VM kan bara innebära guld.

Fler Fina Filmer Finner Frun Faktiskt Framför _ F:et.

Fyrtioandra dagen

Var i skolan nio i morse. Kollade på schemat och då visade det sig att det var "self-studies" som gällde... Härligt. Tog tillfället i akt och satt och pluggade i skolan istället.

Tänkte få i mig lite proteiner idag igen efter veggo dagen igår. Så jag gick till en restaurang på campus med inte alltför höga priser.

Man måste första paxa ett bord sedan beställa och sedan sitta vid bordet i evigheter och vänta innan maten kommer in. Alla borden är nämligen numrerade så man uppger sitt bordsnummer när man beställer. Jag tycker att det verkar lite som om det är ett dagcenter för så lurigt kan det inte vara att hålla koll på trettio bord. Lämnade motvilligt ifrån mig Macen vid ett bord och ställde mig i kö. Höll ett get öga på väskan om det skulle komma en bastard och sno åt sig den.

När jag kom fram till kassan står det två utvecklingsstörda kärringar där och försöker se smarta ut. Jag sa snällt mitt nummer och beställde en burgare med sallad istället för pommes. När jag säger dom orden ser jag den med svårast skada stå bakom den som ska slå in allt i kassan (bara det att dom behöver vara två får mig att ana oråd) skaka på huvudet. Först tror jag att hon håller på att få ett anfall men sedan formar kärringen munnen och säger nej...

Jag blir lite ställd. Vad då nej.

Det går inte att få en burgare utan pommes får jag förklarat för mig.

Fattar fortfarande inte helt rikigt så jag frågar om det är fryst mat som dom värmer eller varför det inte går att splitta skiten.

Nej det går inte säger cpet. Jag tittar så uttrycktslöst jag kan på skräpet bakom kassan innan jag vänder på klacken och går och köper två bananer och två äpplen till lunch. Jävla skitkärringar.

På eftermiddagen springer jag ihop med en lärare och jag frågar om han kan slänga ett öga på vad jag har åstadkommit och ge mig lite feedback. När jag kommer med Macen säger han att jag nog redan nu har klarat kursen... Bara för att jag har en Mac. Härligt att Macägare står starka sida vid sida.

Hade lite problem i natt. Sängen står under fönstret och tror ni att ni vet vad kallras är utmanar jag er. Kom hit och sov en natt med enkelglas och med en spring på cirka en centimeter mellan fodret och fönstret. Jag har byggt en lite barriär med gardinerna för att inte frysa ihjäl. Radiatorn då? Kanske ni undrar. Jo det finns en sådan men den avger inte en konstant mystemperatur utan sätter igång då och då. Vid dessa tillfällen blir nog yttemperaturen 60 °C. Så det blir att svalka svedda fingrar i kallraset... Problemet med barriären är att min lilla krukväxt är bottenfrusen varje morgon...

Blir kanske en chokladkaka ikväll till Prison Break.

På tal om TV så är dom stenhårda här och du måste skaffa licens om du har en laptop. Licensen kostar £ 135 (1790 kr) per år. Sällan att jag hostar upp det. Klart böterna är rätt höga, om dom tar mig utan licens är boten på £ 1000 (13262 kr). Men utan husrannsakan kommer dom inte in hit. Jag chansar.

tisdag 23 oktober 2007

Fyrtioförsta dagen, fotboll

Jag är ju en äkta skata och håller stenhårt på Newcastle United. Igår var det match och vi krossade Tottenham med 3 - 1. Kollade inte matchen men satt och läste om den på Svenskafans.com. Det är riktigt roligt att läsa artiklar där ibland, för allt stämmer inte riktigt. Inte för att jag är perfekt eller skriver helt korrekt, kan dock inte låta detta vara utan måste citera en mening om vad mitt kära Newcastle United pysslar med:

"Newcastle gjorde ytterligare ett viktigt psykologiskt mål i inledningen på den andra halvleken."

Hur gör man det? Alltså ett psykologiskt mål... Är inte det något man har, kanske något man vill uppnå...

Det är antagligen en felskrivning men tyvärr har jag så tråkigt att jag tycker det är roligt...

Det ska nog stå:

"Newcastle gjorde ytterligare ett psykologiskt viktigt mål i inledningen på den andra halvleken."

Vad vet jag?

Ha det.

Fyrtioförsta dagen

Jaha ja, ännu en helvetstisdag avslutad. Det är den värsta dagen här i landet degig. Skolan är bara ett jävla tjötande i åtta timmar och man tvingas komma ihåg saker från förra veckan. Från förra veckan, vad hände med att lära sig för stunden?

Dagen har inte bara varit hård utan även väldigt känslomässig. När närvaron skulle bokföras på en av lektionerna svarade jag lite lojt: mmmmm, när jag ropades upp. Då får jag ett dunder pungslag när han säger att det är nog så att skandinaver är väldigt oentuastiska och jämför mig med Kimi Räikkönen (en finsk formel 1 förare). Han påstår att Kimi bara har ett streck till mun och knappt orkar röra strecket när han har vunnit. Jag har alltså blivit jämställd med en finne, fy fan. Finnar och tyskar är nog de människor jag har svårast för, även om det finns många bra finnar. Jag var ju tvungen att visa att han hade fel och därför medverka mer aktivt än innan. Så jag fick tjöta nästan hela lektionen.

Lektionen efteråt skulle vi gå igenom vad som skulle göras för inlämning. Jag hade suttit hela måndagen och kämpat som ett as för att få ihop en början på arbetet. Den enorma motorsågen togs fram och kapade mig vid fotknölarna... Jag hade inte ett rätt och kommer nog inte att klara av denna kurs (heller). Mår illa när jag tänker på det. Det får nog bli så att jag läser en termin extra för att få ut en examen eller så läser jag dubbla poäng i vår för här lär jag inte få mede mig ett enda... Å andra sidan så kanske det är som i restaurang branschen när man kommer till J. Dahlbom och frågar om dom inte är nöjda med en.
-Jo klart vi, svarar han.
-Men varför får jag aldrig credd då?
-Vi bryter ner alla i fem år innan vi bygger upp er från grunden... Så snart är det dags för dig.
Sen bytte jag bransch. Det jobbiga är att jag har inte fem år utan jag måste få lite credd från lärarna nu annars skiter jag nog i det här.

Solade stående idag. Inga problem alls. Lite trist att bara sola i sex minuter men det är bättre än att bränna sig.

Satt på toan och tjuvlyssnade på tyskan och en av hennes vänner (!!!!!!!!!!!!!!) i köket. Det var mycket som dom hatade tillsammans. Underligt att dom har blivit vänner... Kanske dags att utöka hennes vokabulär med lite mindre laddade ord som dislike, detest eller abhor.

En rolig grej som jag fick reda på idag är att nästa vecka är det något som kallas "self study week" alltså inga lektioner alls. Tråkigt att J landar på lördag och stannar en vecka...

måndag 22 oktober 2007

Fyrtionde dagen

Var duktig både igår kväll och i morse. Somnade vid halv tio tiden och vaknade vid åtta så skönt att sova ibland.

Beställde pizza igår kväll och måste säga att det var en positiv överraskning. Även om den var fet och flottig så det förslog så var den ändå god. Tittade på menyn i typ tre sekunder innan jag fastnade för min favorit, All Meat. I klass med BMW-special på Ånäs-grillen. Allt kött som fanns och tomatsås och rikligt med mozzarella på toppen. Man kunde beställa tre olika storlekar och det fanns inget i världen som skulle hålla mig borta från XL. Kroppen fick sig en redig protein chock och jag försattes i en dvala innan sömnen infann sig, gott.

Var på biblioteket klockan nio och skrev lite på ett arbete. Blev en hel del innan jag kände att det var dags att sluta. Försökte få lite feedback från läraren men man måste boka möten och sådant löjligt. Annat var det på Chalmers när det bara var att traska in och tjöta med professorerna sen att dom var helt slutkörda och fick sjukskriva sig är väl en annan femma... Mailade honom nu och får väl svar ikväll eller nåt.

Provade ett nytt ställe för mitt lunch intag. Law, business och design har precis fått ett nytt hus och en kanon fin restaurang. Tänkte att jag inte skulle käka kött med tanke på gårdagen. Beställde det som dom kallade vegetariskt. Namnet borde ha
avskräckt mig men antagligen är jag så luttrad med engelska maträtter att jag beställde: "Toad In a Hole". Det var en konstig skapelse med någon slags bakelse dränkt i brunsås, rostad potatis och rotmos. Ska aldrig äta det igen även om det slank ner så mår jag lite lurigt...

Ska på "Boxercise" ikväll. Det är en klass på gymmet som tydligen ska vara stenhård. Skoj. Om jag diggar den också ska jag nog överväga att byta namn Karla och skaffa silicon...

Är du någon gång för glad? Då tycker jag att du ska ladda ner tre låtar med Cobra Charlie, trycka in hörlurarna så långt det går i örongångarna och höja volymen till max. Njut. En av verserna går så här: Gurgla det sista blodet i din mun, precis som med tandkräm... Vill du ha hjälp på traven besök denna sida. Hoppas att du är glad nog för att lyssna på det här.

söndag 21 oktober 2007

Trettionionde dagen, kväll

Jag har inte fått gjort hälften av vad jag skulle idag. Har precis klippt mig och ska snart plugga en stund innan jag måste bistå den tyska delen av lägenheten med mina språk kunskaper i engelska. Vi ska beställa pizza och ingen annan vågar att ringa... Mitt tips till tyskarna och spanjorerna också för den delen är; snacka inte ert eget språk hela tiden. Varje gång det är fler är två av samma nationalitet i närheten av varandra ska det snackas modersmål. Lärorikt...

Möblerade om i skrubben idag (det var inte det som tog upp all min tid). Jag hade lite problem att komma in i garderoben, fick flytta på stolen varje gång. Så nu har jag vridit skrivbordet 90°. Detta var ett ansikts lyft för skrubben. Nu känns det mer som ett direktörs kontor. Där sängen är receptionen och handfatet är barskåpet. Är sjukt nöjd med vad jag har åstadkommit. Dock var nervositeten närvarande under möbleringen för jag ville inte paja bordet. Det hade kostat mig cirka £ 160. Dom har sjuka böter om saker går sönder här i lägenheten. Men bordet höll och jag är dunder nöjd med min nya skrubb.

J tjatar jämt att jag ska ha mustasch och jag förklara lika ofta att det inte funkar, inte ens lite. Jag och Micke (banan hataren) snackade om att dra på och fixa till en i våras men båda kom på att det är alltför muppigt. Att glida runt med en oborstade, gles iller under näsan är inte fräckt. En sak som gör saken värre är att man pluggar på Chalmers (eller gjorde) och då blir man ju sjukt nörd-stämplade. Skulle man sedan på fullaste allvar gro en mustasch så hade dom tuffa i skolan stulit lunchen och knuffat in en i skåpen osv. Så J, jag har nu gjort så här; att jag sparade skiten under snoken, tog ett kort och kommer att visa det här på sidan. Om du fortfarande tycker att det är något jag klär i ska du nog byta lins leverantör.

Trettionionde dagen

England förlorade tyvärr finalen igår men jag är inte ledsen för det.

Jag vann nämligen £ 30 på poker. Jag är ju den som inte brukar vinna på poker. Ibland är jag kanske med till dom tre sista men då brukar det skita sig. Hade ju fördelen igår av att inte känna någon av dom och dom visste inte vem jag var heller. Första handen chockade jag alla genom att spela stenhårt på par i fyror. Dom andra satt med triss i ess och skit så jag åkte på en riktig snyting men återhämtade mig snabbt och sedan var det inte mycket att snacka om. Sista given fick jag ess, kneckt vilket var en självklar all-in sedan synar han mig med kneckt, åtta. Till hans försvar ska sägas att hungern var påtaglig och med den kroppsbyggnaden hade hungern ett fläskgrepp om hans vardag...

Nu har liksom hela helgen gått plus minus noll vilket känns sjukt. Så jag har bestämt mig för att shoppa lite extra nu på söndagen. Pengarna bränner nästan i fickan. Vet inte vad det blir men jag drar in om tio och kollar vad som finns. Måsta även skriva färdigt denna veckas personliga reflektioner i Management Skills. Eller måste och måste, det hade varit fint och fixa det idag.

Provade engelsk nattamat igår. Inte helt olik svensk men ändå inte samma sak. Jag var ju fullt sysselsatt med pokern så jag skickade en springare att införskaffa käket. Jag fick en rätt som bar det läckra namnet: Kebab kött... Då fattar ni alla vad det var antar jag. I botten låg typ ett liba bröd och sedan bortåt ett halv kilo kött. Köttet var i tjugo centimeters långa remsor och jag fick känslan att ursprungligen var köttet packat som typ en korv. Detta antagande tog jag för att det var typ luftbubblor i köttet. Ovanpå köttet låg en hög med pommes och på toppen chillisås. Gott var det inte men måltiden uppfyllde sitt syfte och det är väl det som räknas? Och egentligen är väl inte nattamat gott i Sverige heller.

Utgång i Malmö den 19 januari. Har nog aldrig bestämt en utgång så långt i förväg... Det känns som den inte blir av bara för det.

Jag har en viss önskan om att fira nyår i dom södra delarna av Sverige. Så därför sänder jag ut en vädjan till er (Cissi, Emelié och Karin. Misstänker att Måring och Lilla B är hemma i Göteborg.) därnere att styra upp något.

lördag 20 oktober 2007

Trettiioåttonde dagen

Solen strilar in genom dom smutsgrå fönsterrutorna och jag har precis avslutat en dunder frukost. Ägg, avokado, bagels, gröt och vatten. Äckelmätt gnager jag på vad jag ska göra idag. Har ju inget planerat och ingen att hänga med så det kanske blir en shopping runda idag också.

Känner mig i stort sätt frisk vilket känns fint.

Ska bara publicera en film jag tog igår. Tror att jag äntligen har funnit min dans motsvarighet i Newcastle.

Trettiosjunde dagen, kväll eller natt

Innan jag uppdaterar bloggen kollar jag om någon har kommenterat de senaste inläggen, det är sällan det händer vilket känns lite trist.

Kom hem från det lamaste födelsekalas jag har varit på nyss. Det var jag , en spanjor, en fransman och det gifta kristna paret. Det hade känts bättre med bara dom kristna för då hade jag fattat vad dom sa... Hur kan man åka till ett land och påstå sig kunna språket med en sådan brytning det är ett under.

Annat att rapportera från "kalaset" är att "Levi's 501" är inte snyggt. Inte om dom är lite stora, avklippta till hot-pants och sitter på en stor kvinna. Ni fattar poängen. Ohyggligt fult. Jag ville liksom gå fram till henne och säga vad jag tyckte men det enda jag hade i hjärnan var att sparka ner henne genom att fota henne rätt över knäskålarna. Det var tur att dom kristna var där och höll mig lugn. Inte ens när modellen sitter på killar är det snyggt. Killarna ska gärna vara lite mindre och ha jeansen högt upp. Det satte sig en sådan herre framför mig och han pratade med några andra vilket medförde att han hade sidan mot mig. Så de gångerna han ville klia sig på skinkorna drog han upp sin stickade tröja upp till skulder bladen och där var även byxlinningen. Sen tryckte han ner handen innanför jeansen. Tror han var en cirkus akrobat, typ gumimannen, för jag fattar inte hur han gjorde det. Det hela var mycket bisarrt. Tror inte att jag har sätt så mycket tyg på en sådan liten människa i hela mitt liv innan.

Jag drog även ett litet experiment på kvälls kvisten. När jag blev lämnad ensam typ halv elva satt jag kvar i soffan för att på sådant vis skaffa engelskspråkiga vänner. Det funkade inte överhuvudtaget och jag blev sittande helt själv med min öl. Den enda som visade intresse var en medelålders man med en äcklig t-shirt där texten löd: Bendover bench. Det var även en kvinna avbildad på den i en sjuk ställning. Efter en timmes väntan på att någon människa skulle vilja tillbringa tid med mig begav jag mig hemåt för att sova och vakna upp till en morgondag utan en notering på schemat... Förutom rugbyn klockan åtta.

fredag 19 oktober 2007

Trettiosjunde dagen

Jag har verkligen ingen lust att skriva. Inte ens bloggen som annars brukar vara det som håller lågan brinnande här i Newcastle. Som idag har lite krispighet om sig. Det är en sådan kyla som biter tag i näsan så fort man går ut och sedan släpper den inte taget förrän man har tillbringat någon timme inomhus.

Detta gör att den där sjukdomen som ville däcka mig nu har haft en möjlighet att få fotfäste i halsen. Där har den gjort sig hemmastad genom att lägga ut några svullnader och en viss rodnad. Moster K eller C i Lund kanske kan kommentera om det är allvarligt (typ flussaktigt) eller om jag ska fortsätta gurgla rum/wkhisky varje kväll...

Har suttit i skolan och försökt plugga men det enda jag förmådde att göra var att kolla Youtube-klipp. Seriöst. Fan ta internet. Kan sätta pengar på att alla studenter var hundra gånger bättre på räknestickans tid när dom slapp distraheras av allt som händer runt omkring. Jag har en sjuk läggning när det gäller bloopers. För er över trettio: Det är människor som gör bort sig genom att säga fel i TV eller ramla osv. Kan sitta hur länge som helst och asgarva men har fått hålla tillbaka nu i skolan. Jag kan ju inte bli den patetiska killen som skrattar högt för sig själv i ena hörnet.

Kalas ikväll. Tack till alla som engagerade sig och hjälpte till med present förslag nu vet jag precis vad jag ska inhandla. (Ironi) Blir en sväng till "The Cluny" och ta en öl och lite whisky. Ingen dans utan det blir bara barhäng. Självförtroendet har inte hämtat sig från kommentaren förra helgen, jävla grod ätare.

Om ni är en av dom trogna läsarna ska jag bara meddela att jag ändrar besöksstatistiken lite. Från unika besök till alla besökare. Det absolut enda syfte med detta är att få upp antalet lite. Jag fuskar dock inte på något vis.

torsdag 18 oktober 2007

Trettiosjätte dagen

Jag tycker inte om att äta saker som man vet kommer att söla. Jag käkade en så sak häromdagen och fick betala ett högt pris. Det var en apelsin. Det är fysiskt omöjligt att äta en apelsin utan att det droppar eller sprutar vätska (inget porrigt) omkring en. Jag tryckte i mig en apelsin och det luktade gott i rummet när jag gick iväg till gymmet. Väl där kollade jag på min vita t-shirt och insåg att det såg som om att någon eller jag själv hade urinerat på min mage. Kunde inte bestämma mig för vad som var bäst att det var mitt urin eller någon annans... Det finns fler saker som inte går att avnjuta utan att det droppar. Typ falafel. Det rinner alltid sås på fingrarna eller droppar och stänker på skorna, alltid. Om du nyss har tvätta en vit duk eller en vit t-shirt och äter köttfärssås och pasta kan du hoppa upp och sätta dig på att det är röda fläckar här och där.

Igår var jag på en salsa klubb och stod och hängde vid baren. Först var det knytkalas hos Omar, Newcastles svar på Apan... Som en igel på alla brunetter och dansade hela tiden. Startade även en "orm" på dansgolvet, typiskt ap-syndrom. Tyskan följde med efter viss övertalan (dock inte från min sida). Efter ett tag kom två av våra lägenhetes kamrater, dom två spanjorskorna. Dom brydde sig inte om oss överhuvudtaget och då fäller hon en sådan kommentar att jag nästan trillar av pinnen. Hon brölar i örat på mig med Arnold accent: "I haaaaaaaate them noooooow"... Så nu har hon lagt till dom två på sin oändliga hatlista. Undrar hur det kommer sig att dom inte var där innan och vad man ska göra för att hamna där. Jag är inte så orolig är nog minst en bubblare på listan för jag kan nog inte anses annat än "Straaaaaaange".

Kunde inte göra nummer två hemma hos muslimen så jag tänkte att jag skulle smita in på dasset på klubben. Vi var där tidigt och därför skulle jag kunna sitta själv och njuta en stund. Tji fick jag. Kommer in på dass sugen som få och då har dom en sådan där kille som jobbar där inne med att spruta tvål i dina händer och ge dig papper. Hur ska man finna ro i en sådan miljö? Jag och han ensamma där inne och han är säkert helt pervers och bokför vad besökarna gör där inne. Ville inte hamna i kolumn två så jag gjorde inte vad jag skulle. Sen var det ett sådan stol utan ring så jag hade nog tänkt över det en extra gång i vilket fall som helst.

När jag skulle skölja av händerna sprutade han "Palmolive" i händerna på mig och rev sedan en bit papper till mig. På fatet där man skulle placera sin dricks låg två stycken £ 1 och jag kunde ju inte vara sämre tänkte jag. La dit £ 1 men tror den jävelen lurade mig för det är nog lite mycket för att bara pissa. Jag passade på att sno ett tuggummi av honom också men sket i att spruta på mig parfym även om han hade ett stort urval.

Har precis varit på en föreläsning (sjukt ointressant) men bredvid mig satt en kille med världens frilla. Han hade en jämnlång längd på håret, typ tre centimeter så att han såg ut som en nyproducerad tennisboll men svart hårig. Det som inte är så tilltalande med frillan är luggen... Det är inte den klassiska Tintin luggen. Utan den är bortåt femton centimeter lång och har fått sig en stor mängd gelé applicerad på sig. Sen ligger den likt en orm slingrad på hans huvud. Det bör tilläggas att han inte har någon hårprodukt i resten av håret så det ser fint och torrt ut och sedan kommer den slemmiga luggen och ligger ovanpå som grädden på moset. Ska lura ut ett sätt att fotografera det på men jag vill ju inte fråga honom om det är ok att fota hans lustiga frisyr.

onsdag 17 oktober 2007

Trettiofemte dagen, eftermiddag

Måste först och främst gratulera Måring för att han har insett att han är en nörd och även han slått mig följe på den så sjukt omoderna trenden att skriva blogg. Men lugn gubben snart är vi inne igen, om typ femton år... Länken hittar du här till vänster och namnet på bloggen är Fågelfiskmittimellan.

idag ringde jag polisen. Det har jag gjort några gånger innan men då hemma i Sverige när någon alkis krossar bilrutor eller pissar i garaget på ICA. Ringde dock inte larmnumret utan ett sådant nummer när man bara ska rapportera något och det inte är så bråttom.

Står dagligen ett gäng och super, pissar och skriker nedanför mitt fönster och jag kan inte koncentrera mig på skolarbetet. Det bör vara bättre för dom om dom får lite hjälp istället för att supa hela tiden. Win-win situation. Jag vet att ni tycker att jag låter som en gubbe jävel med det berör mig inte det minsta. Kanske skulle jag ha gått ner och pratat med dom men dialekten är oförståelig och dom är typ sju stycken så jag är ju i underläge där också. Känns inte som det hade gett något förutom kanske en snyting eller två.

Ringde och pratade med en trevlig tant och sa som det var. Hon frågade om åldern på gänget och jag att det visste jag inte. Är dom vuxna replikerade hon. Då saltade jag nog storyn lite och drog till med nej. Helt plötsligt blev hon jätte intresserade och tog adress, namn och nummer jag fick till och med en kod som jag skulle uppge nästa gång jag ringde. När hon hade tagit alla uppgifter och frågade om dom var kvar hade dom precis stuckit så det blev inget pådrag med sirener och prylar. Jag tackade henne för hjälpen och sa att jag skulle återkomma om det var något.

Efter typ tio minuter ringde det och det var en riktig polis som ringde och frågade om dom var kvar för då skulle han skicka dit folk på studs. Han fick dock lägga den tanken åt sidan och meddelade att han skulle informera min "kvarters" polis och dom skulle besöka adressen lite oftare.

Annars allt coolt. Ska hem till Omar ikväll och vara spik nykter sen ska vi dansa salsa... Plunta-time kanske... Smyg supa är dock inte så fräckt som när man gick i nian... Ska nog röra höfterna lite ändå. Och sen är det ju faktiskt skola imorgon.

Bjuden på födelsekalas på fredag. Inte illa. Vad ger man bort till en tokkristen, tokgift, tokengelsk och allt annat som börjar på tok tjugosju årig tjej? Vin? Choklad? Fish 'n' Chips? All hjälp välkommen.

Funderar på att bli en tjej för idag på gymmet testade jag en stepmaskin och måste säga att jag diggade det. Det var roligt och jag fattar varför tjejerna står där för jämnan.

Trettiofemte dagen

Ska pilla ihop lite funderingar om mitt "team" i Management Skills men innan dess vill jag publicera två bilder som jag har tagit här i Newcastle.


Om man är kines och heter Ho och flyttar till ett engelsktalande land bör man inte byta namn då? Jag kanske är lite väl influerad av hip hop och rap men jag drar starka paralleller till prostituerade när jag hör ordet ho. Vad jag inte skulle göra om jag bar namnet Ho är att att öppna en affärsverksamhet och låta den bära namnet Ho. Om jag inte vill saluföra prostituerade förstås. Jag skulle absolut inte öppna en restaurang med namnet Ho Buffet... Detta har tydligen någon stjärna gjort och jag kommer aldrig att sätta min fot inne på det haket...



















Lammkött till lunch? Eller kanske någon välhängd sugga?

I toaletten ska man spla ner diverse avföring och papperet man har använt för att torka sig med, that's it! Inget annat!! Då kommer VA-verket och ger dig på moppo eller det är det jag alltid har trott. Därför när jag kommer hit och finner en lapp som den nedanför tar jag inte den på allvar utan småler och antar att den är 100 % ironisk. Vad tror ni? Inte kan dom mena allvar, eller?



















Fritt översatt: Släng inte toalett rullen i soporna! Spola ner den i toaletten. Ironi på hög nivå.

tisdag 16 oktober 2007

Trettiofjärde dagen (Solarium dagen)

Den här dagen går under kodnamnet "Solarium dagen". Jag har ju fått starta ett projekt här för att inte vara en blek fet engelsk pudding när J kommer. Jag jobbar för fullt för att ro skeppet i hamn. Idag stötte jag på grund kan man minst sagt säga.

Måste bara förtälja två historier om mig och solarium för att mjuka upp er lite innan jag kommer till dagens händelse.

Vi börjar i New York julen 2006. Skulle på T's och S's bröllop och jag samt F, F och J skulle göra oss lite fina innan dagen D. Hittade en schysst neonskylt som visade att det fanns ett ställe i närheten där brännan kunde bättras på. Vi fyra tog oss dit och hamnade i någon slags pedikyrstudio. Dom hade fyra stycken solarier som vi kunde använda. Jag drog det kortaste strået och fick ta en sådan man står upp i. Det var väl sådär. Man ska ju känna brännan liksom bränna in i kroppen. För att uppnå detta hade jag fått ställa mig inne i rören. Fick inte ens en antydan till bränna utan jag stod och frös i femton minuter innan jag fick ta på mig kläderna och gå ut i den i övrigt underbara staden New York.

Den andra historien inträffade på det gym där jag fördriver en del tid nuförtiden. Jag och P slog ihop våra påsar och drog dit i våras. Som uppvärmning valde vi att tillbringa knappt tjugo minuter i var sitt solarium. Jag hade jobbat och var rätt sliten. Som brukligt är nickade jag till men sen började problemet.

Jag hade liksom ingen lust att vakna (det bör också meddelas att dessa solarium dånar rätt friskt). Jag är evigt tacksam till P för att han var med mig denna eftermiddag och hans rådiga handlande. Kanske skulle sträcka mig så långt att jag skriver ett brev till Knugen och ber om att Hans Höghet delar ut en medalj till P. Jag somnade som en stock och vaknade inte ens när han bultade på dörren. Inte då han låg på alla fyra och skrek under dörrspringan. Jag vaknade dock när han bröt sig in i mitt bås och lyfte på "locket" till solariumet.

Tänk om han inte hade varit med den dagen. Tänk om jag hade solat naken och receptionisten hade varit min "räddare". Sola aldrig när ni är toktrötta eller vakna åtminstone när det släcks.

Och så till dagens händelse. Hörde mig för på gymmet om vart man skulle sola och fick ett ställe beskrivet för mig. Idag hann jag dit innan dom stängde. Trodde att det skulle vara en bit av en kaka. Ni vet peta in lite pengar i en automat, klä av sig, vila tjugo minuter och sedan promenera hem lite rödmosig i ansiktet.

Det var det inte. Var tvungen att bli medlem först fylla i massa papper om min hudtyp, fräknar och massa annat som jag inte förstod. Fick ett kort av den solariebruna receptionisten. Det skulle jag sedan fylla på med pengar och då fick jag ut några polletter som jag sedan skulle trycka i automaten i mitt bås. Var tvungen att välja om jag skulle stå eller ligga. Ligga tyckte jag lät finast så jag blev förpassad till båset längst bort och tjejen visade hur jag skulle göra.

Gjorde mig familjär med omgivningen kollade på allt och klämde på lite saker (som tjejer gör i badrumsskåp när dom är hos okända människor). Så en intressant sak, dom bjöd på en kräm som man skulle smörja in rikligt av innan solningen. Gratis är gott tänkte studenthjärnan och insmörjningen kunde börja och jag smorde för glatta livet övervägde till och med att be tjejen om hjälp men insåg att det nog inte var något som ansågs korrekt i solarie världen.

Hade betalat för åtta minuter för jag brukar sola sexton hemma, starta lugnt och sedan öka. Lade mig tillrätta och placerade mina medhavda kapsyler på ögonen (studenten sparar ju lätt £ 1 om han kan). Allt gick fint det brändes lite på armbågarna av en oförklarlig anledning men tiden gick och det kändes som om krämen gjorde sitt.

När dom åtta minuterna var till enda kollade jag mig i spegeln och jag måste säga att framsidan var jag hel nöjd med. När jag vände på steken blev jag blev jag så nervös att jag började skratta. Jag tror att bilden nedanför säger allt och därför kommenterar jag inte detta mer. Utan konstaterar bara att nästa gång tar jag sex minuter, stående och utan kräm.

måndag 15 oktober 2007

Trettiotredje dagen

Började dagen jävligt trög i halsen, en sjukdom står och knackar på dörren. Den ska få smaka på basebollträet om den så mycket som försöker öppna dörren. Svin.

Nu har jag visat upp mig naken för England för första gången. Eller naken har jag varit innan men nu var det någon mer som såg på om man säger så. Duschade helt oskyldigt och när jag som sexigast stod och torkade min kropp så kommer städerskan in. Schysst tajming för dom är här en timme i veckan... I vilket fall som helst hade jag en lite framåtlutande position och hon såg min bleka rumpa sticka ut genom dörren. Det var inte så allvarligt men nu blev inte J först med att se mitt kött i utlandet.

Käkade lunch med fransyskan i Chinatown och vi blev tokdiskriminerade av servitören. Jag diggar ju inte kines skit på en tallrik men tvårätters för £ 4,50 (59 kr) är den billigaste lunchen jag ar hittat i Newcastle. Har aldrig känt mig så förnedrad som när han dukade upp besticken. Alla asiater fick pinnar och en soppsked i porslin (kinesisk standard) alla vita fick sked och gaffel!!! Skulle jag inte kunna äta med pinnar eller vad? Om glassen "Nogger" fick skit så jävlar i havet vad denna restaurang hade fått sina fiskar varma om det var i Sverige där allt ska vara lika.

Det sjukaste var kanske inte att vi inte fick pinnar utan när vi sedan ville ha det kommer idioten med tandpetare... Jag försökte vara lustig och sa vi nog inte kunde äta ris med dom det skulle ju ta evigheter. Sten ansiktet rörde inte en min (antar att alla kineser är lika sura). Till slut fick vi in pinnar och kunde börja äta. Trodde att hela restaurangen skulle (likt brukligt är för asiater) ta fram kameror och vi skulle bli förevigade som dom vita med pinnarna. Ingen brydde sig men jag tror dom asgarvade när vi gick. Jag kan inte gå tillbaka dit för då spottar eller pissar dom säkert i min mat.

Kollade in en vintage butik som visade sig ha samma prylar som "Broadway & Sons" i Göteborg bara det att det kostade en tredjedel så mycket och då har jag inte lagt till student rabatten som jag är berättigad till. Så nu har jag fyra eller fem butiker som går att handla i.

Snackade med tjejerna på S.t James's Park om biljetter till Liverpool matchen och fick då reda på att man inte kunde boka utan man får hänga på låset den 4 november när dom släpps. Jag kommer att köpa fyra stycken om jag inte vet hur många som kommer. Det går ju alltid att sälja... Så om det vet med dig att du vill komma hit helgen 23-26 november, hör av dig. Jag tycker att det hade varit skoj om det kommer hit ett gäng då. Reggaefestivalen är samma helg (lördag och söndag är det konserter och fredag tokiga klubbar) den kostar £ 40 (525 kr) (hela helgen) och fotbollen kostar från £ 32 (420 kr). Hör av er. Jag räknar med att Foss kommer så att din biljett är medräknad i dom fyra.

söndag 14 oktober 2007

Konst

Jag har producerat en modern konstinstallation på den gemensamma toaletten i min lägenhet. Som ni ser står det en stol inne på toaletten och det är den som är hjärtat i installationen. Jag vill se hur länge den kan stå där innan någon flyttar in den i köket där den ursprungligen kommer ifrån. Vardags spänning.


















"Stolarna"

Nästan fyrahundra besökare... Kanske blir en fortsättning när jag kommer hem, vem vet.

Trettioandra dagen, kväll

Drog mig ner till kajkanten för att insupa lite av den sköna solen som förgyllde min dag idag. Hittade en uteservering, slog mig ner och beställde "full english", apelsinjuice och en kanna vatten.

Skulle återfå salt- och vätskebalansen i min sargade kropp. Vätskan var inga problem men "full english" är lurigt som satan. Bacon, vita bönor, ägg, champinjon, vitt bröd, korv och tomat. Dom första fem ingredienserna är helt men sen börjar problemet. Korven ser ut som en förvuxen snigel, grå, svettig och äcklig. Den smakar dock fint men konsistensen är lurig. Då återstår tomaten eller snarare tomat halvan som har fått ligga i ugnen ett tag för att bränna den som försöker äta maten. Finns den där för att liksom väga upp allt skit man trycker i sig? Fattar inte varför den ska vara med. Allt är så grått och flottigt och så ligger tomaten i hörnet och ser trött ut. I och med att den har tillbringat en tid i ugnen så är den ju inte ens tuggbar utan har liksom en slajm konsistens. Kalaset gick på £ 8 (105 kr) så där äter jag inte igen. Men mådde som en fin fisk efteråt.

Tränade en stund och hade fått i uppdrag av J att inte se engelskt blek ut när hon dyker upp här. Så jag tänkte att receptionist tjejen visste vart man skulle ta vägen. Klart hon visste, jag tror att alla receptionist tjejer solar solarium (sun beds heter det här fick jag lära mig). Hon förklarade vägen och det skulle inte vara dyrt alls och vara öppet sent. Jag gick dit men det var stängt, dom stänger klockan 19. Det var sent... Bredow och hans spanjakvänner slutar ju med siestan vid 19 och är ute till 02 på vardags kvällarna, det är man inte här. Vi har alla olika perspektiv om vad som är sent eller tidigt tydligen. Får sola imorgon istället.

Hade fått ett SMS när jag kom hem. Det löd: Hi guys hope you had good sleep, just wana confirm the dinner on wednesday between 7-8. Plz no alcohol, hope you understand. Looking forward for a good night. Avsändare okänd. Tog det först som ett personligt påhopp för jag misstänkte att det var någon som jag träffade igår. Jag har dock inget minne av att boka in en middag med någon i veckan. Försökte desperat googla numret men det gav inget resultat. Men som ni redan vet är jag och Sherlock Holmes vänner. Så jag tog fram min listighet och skrev ner numret och kollade telefonboken efter liknande nummer. Tankegången var att om jag bytte nummer med denna personen igår är sannolikheten stor att jag har knappat in fel nummer. Det visade sig att så var fallet och jag hade missat en siffra i Omars (Ture Sventons kompanjon) nummer. Så tydligen var jag såpass het att jag lyckades bli inbjuden på en middag till en saudi i veckan. Nästan lite stolt. Men när jag analyserar SMS:t frågar jag mig vad som menas med "guys", vilka mer kommer tro. Ska kontakta fransyskan och luska lite mer i det här. Hon bör vara bjuden tycker jag.

Bokar biljetter till Liverpool matchen imorgon. Bokar fyra stycken, Foss och jag ska ha varsin sen verkar det inte som det kommer någon mer. Men det finns alltså två biljetter över, först till kvarn.

Många har hört av sig och vill ha en adress hit, så på allmän begäran:

Mr. Karl Holmström
Flat 33/01
Garth Heads
Off Melbounre Street
Newcastle-Upon-Tyne
NE1 2JE
England

Telefon: +447964452185

Glömmer ni Mr. kommer det inte fram... Skulle det göra det så läser jag det inte. Det här med titlar är mycket viktigt...

Trettioandra dagen

Solen skiner brutalt in genom fönstret och jag vill bara vila men det fins inte en chans att göra det. Jag svettas som en gris på grund av solen. En av dom positiva sakerna med skrubben, enligt värden, är morgonsolen men jag kan inte hålla med. Inte idag i alla fall.



















Sicket väder.

Gårdagen startade med ett besök på en sportbar där det var otroligt mycket folk. Stämningen var god och vänlig, fransmännen var ganska nerviga innan. Dom visste inte om det var ok att hålla på motståndarna. Men alla var glada och ville mer tjöta om rugby än slåss. Det dracks, skrattades och sjöngs hela matchen igenom. Det bästa var väl att England vann för det innebar att festen fortsatte. Vi gick vidare till en annan bar eller snarare vi blev tvingade av en engelsman som av någon anledning hade blivit tokbundis med oss. Jag fick kvällens komplimang av en united spelare (junior) när han trodde att jag var från Manchester och inte Sverige. Vet inte om det är bra att ha en dialekt eller inte men det måste ju betyda att jag pratar rätt flytande.

Kvällen avslutades på "The Head of Steam", jag frågade bartendern vad som skulle förtäras för att jag skulle bli en bättre dansare. Då föreslår människan "Golden Strike", jävla idiot. Jag menar vem fan dricker det? Jag tog en shot och begav mig ut på dansgolvet. En av mina franska "vänner" la då kvällens kommentar. Han slog undan benen på mig rejält när han närmar sig mig och säger: "You dance even worse than I do". Med rejält sargat självförtroende beslutade jag mig för att inte dansa mer, aldrig. Så nu kommer jag att ta barhäng resten av mitt liv. Äckliga grod ätare.

Fick skjuts hem av en vänlig saudi (från Mekka) som, visade det sig, tränar på samma gym som jag och bor ett kvarter härifrån. Inget vän material dock men det går väl alltid att hälsa.

Jag är äckligt blek och har som mål idag att sola solarium så att brännan blir fin innan J besöker mig om två veckor.

Jag kan inte sitta inne en dag som denna, alltför fint väder. Hade jag varit hemma skulle jag ha käkat frukost på "Med mera" men det är jag ju inte så jag får väl hitta något annat ställe.

lördag 13 oktober 2007

Trettioförsta dagen efter marknaden

Nyss hemkommen från den afrikanska festivalen och en fika med dom kristna.

Festivalen var väl inte jätte rolig, marknaden var rätt liten och runt den hände inte så mycket. Jag fick en gratisbiljett till en konsert där fem bastanta svarta kvinnor sjöng. Dom sjöng typ gospel men kallade det "negro-spiritual", tydligen sjöng slavarna det förr i tiden och även om det handlade mycket om Jesus, Jordanien och sådant så var inte budskapet kristet. För slavarna hade blivit tvingade till kristendomen och när dom sjöng om dessa sakerna associerade dom det till att bli fria. Jag tyckte det var gospel men vad vet jag om musik?

I marknadstältet fick jag tag på tre cd-skivor med reggae remix, £ 10 tyckte jag var en nice deal. Det tråkiga (pedant som jag är) är att det inte finns någon info på itunes nu så jag måste lägga till allt manuellt. Men då har jag en anledning att dricka upp rumen som jag köpte. För helt plötsligt stod jag framför en tjej som sålde alkohol från trakten och där fanns en lokal rum. Fick till och med ett smakprov innan jag bestämde mig. Hon slängde även med lite ingefärsöl. Tydligen är alkohol halten mindre än 0,5 % så det får bli många flaskor om jag ska uppnå samma berusning som med den 43 % rumen.




















Dagens kap.



















Maskerna som jag inte vågade köpa.

Blev en fika med dom kristna efteråt. Jag beställde soppa med bröd och det visade sig att jag var den enda som skulle äta. Tjötade med en holländska en hel del, jag valde henne för hon pratar nästan lika bra engelska som jag... Sjukt sätt att välja vänner på men ibland får man sålla ordentligt. Det absolut värsta är att hon skelar likt Marie Lindberg, det är sådant som (tyvärr) får mig att vilja springa ifrån människan i fråga, det liksom vänder sig inombords. Fy fan. Men nu var jag tvungen att ha ögonkontakt eller göra mitt bästa för att lyckas i alla fall. Kanske börjar jag bli kristen nu när jag pratar med människor även om det gör att jag mår fysiskt dåligt?

Trettioförsta dagen

Fem i elva hemgången var som bortblåst igår. Kom inte i säng förrän vid tre. Galet! Satt hemma hos polackerna och spelade monopol. Självklart var jag den som vann eller den moraliska vinnaren för i slutet var dealarn av typen att jag fick betala när jag gick på deras tomter medan dom hade halva priset mellan varandra. Det är inte helt lätt att när man spelar ensam mot tre stycken ilskna polacker... Jag fick smeknamn som juden och the devil... Hårt spel det här monopol.

Tog en taxi hem för en halvtimmes promenad stod inte högt i kurs efter spelandet. Och det är bra billigt med taxi i Newcastle, betalde £ 3,10 (40 kr) för resan som annars hade tagit en halvtimme om jag hade använt fötterna. Det luriga är dock att man aldrig får en taxi om man går ut och ska vinka in en utan det gäller att beställa, alltid. Men dom skickar ett sms när bilen är på gång, service. Det är i vilket fall som helst bättre än Trollhättan med sin "taxikö" där man likt lönedag på banken skulle stå i kö och vänta på sin tur, sjukt. Jag vinkade in en taxi när vi skulle hem från "Lippers" men då låsta chauffören dörrarna precis som han trodde att jag skulle råna honom. Idiot.

Ska duscha nu och sedan bege mig ut på en marknad för att inhandla lite afrikanska eller karibiska prylar. J tyckte att jag skulle skaffa mig en sarong, är inte det lite nittio? Jag är mer inne på en wodoo-docka och lite fin rom. Kanske en cool mask att hänga på väggen hemma. Den hamnar dock i en låda när jag kommer till Sverige för J godkänner aldrig något sådant på väggen.

Vi blir nog ett bra gäng ikväll på Lonsdale för att kolla på rugby, skoj att träffa alla kristna igen.

fredag 12 oktober 2007

Trettionde dagen

Kände mig helt sjuk igår kväll när jag placerade mobilen på sängbordet med ordern om att ringa 06:45 denna lediga fredag. Varför skulle jag nu tortera mig själv så? Den enkla anledning att jag ville vara på gymmet när dom öppnade 07:30... Dum i huvudet är den kategori man bör placera mig i. Jag var där och donade lite. Det hände en rolig grej och det var att en kvinna frågade mig om hur man skulle göra en övning. Det har aldrig hänt innan, ändå har jag hållit på ett tag nu. Sen att hon såg ut som en köttbulle med 90 % ister i är en helt annan femma. Vägde mig för första gången och syster K som trodde att jag skulle bli lika tjock som senaste gång jag uppehöll mig i detta landet hade helt fel. Nästan tappat några hekto, vad det nu ska vara bra för.

Annars har jag tok pluggat hela dagen och har avslutat ännu en uppgift så jag ligger helt i fas eller till och med lite bättre till i två ämnen. Efter den tidiga uppgången i morse valde jag att sova halvtimme mitt på dagen, härligt.

Recensionen på den nya ögonmasken blir inte så bra som jag trodde. Sov nästan dåligt i natt, illa. Den tryckte på näsan så mycket att jag inte kunde andas. Så den fina masken har nog gjort sitt snart för jag ska leta efter en ny i helgen. Den nya ska vara tunnare så att den inte trycker ner näsan lika mycket.

Blir nog en öl ikväll med fransyskan och polackerna, tyskan drar till en kompis i helgen vilket känns gott. Afrikansk marknad imorgon ska bli spännande.

Min städvecka är nu slut i kollektivet och det innebär att jag ska svina ner så mycket som möjligt i sju veckor innan det är min tur igen. Hehehehehe...

Nu ska jag käka något lätt. Typ gröt eller något som går fort. Fick ett ryck och skulle minsann göra ett storkok med köttfärs och spaghetti till lunch. Hade en fantasi om det skulle typ tio paket med käk i frysen när jag var färdig. Men det visade sig rät fort att en kastrull på en och en halv liter inte rymmer så många portioner... Den rymmer knappt tre. Det ligger en halv på spisen... Får väl ta bort den nu när jag ska ut till köket.

Trevlig Fredag!!

torsdag 11 oktober 2007

Tjugonionde dagen

Har fått en finne på halsen. En sådan där maffig som kommer att lämna efter sig ett ärr när den är klämmogen... Gött.

Såg något igår som fick mig att vilja spy på personen i fråga eller åtminstone fråga: Varför? Det var en helt vanlig dag på gymmet och jag gjorde min fulaste grimaser när jag låg och pressade lite. Då upptäckte jag vad som skulle få mig att tappa fokus och sova dåligt. En av dom "fräcka" killarna hade vita linnebyxor, ingen fara på taket även om jag inte skulle ha på mig ett par. Det var det han hade under som skrämde mig. Nu tänker ni att han inte hade något utan lät paketet hänga fritt. Då har ni fel han använda något för att hålla fast paketet från att dingla fritt. Han hade, hör och häpna, ett par svarta string på sig... Att man kan med.

En annan sjuk grej som hände igår var att jag skypade med Thomas. Det tog ett tag innan tekniken kom till amerikanen men nu är han i gång.

I dag tröttnade på att internet-helvetet alltid strular så jag ringde upp leverantören och försökte låta myndig. Han svarade att det tydligen var en fnurra på tråden och det skulle lösas omgående, gillar den killen skarpt.

Efter det samtalet skulle jag dra iväg till affären för att bunkra upp med lite livsmedel. Den ensamma tyskan (Auriel inte Claudia) frågade vart jag skulle och när jag sa det ville hon prompt hänga på. Nu var det ju inte den jobbiga tyskan som inte har en tillstymmelse till livsgnista. Utan den tyska modell var faktiskt helt ok, eller ett praktexemplar med tyska mått mätt. Vi gick bort och handlade allt gick smärtfritt och jag hittade allt men glömde smöret, alltid är det något. När hon betalade gav kassörskan henne 3 penny (lite mindre än 40 öre) för lite i växel. Det var tydligen något att börja tjafsa om. Så att komma därifrån tog lite längre tid en vad det skulle. Jag hade ju inte brytt mig det minsta men å andra sidan ska rätt vara rätt antar jag.

Jag har ju slutat snusa, drick koffein och äter inte alls mycket godis. Dom säger ju att man måste ersätta ett beroende med ett annat och jag har nu fatta vad den nya drogen är. Jag är helt såld på att använda en ögonmask. Det är ett måste när jag ska sova, helt sjukt som en napp ungefär. Det hela började förra hösten när jag hade svårt att sova. Då köpte jag en grym mask med leopardmönster som tyvärr blev kvar i New York. Det var den bästa jag har haft. Efter den blev den en lite billigare modell från Granit. Den har nu fyllt sitt syfte och har ingen spänst kvar i gummisnodden. Jag blev således tvungen att köpa en här i England vilket har varit ett orosmoment den senaste tiden då jag inte visste vilken standard dom har på ögonmaskerna. Gick in på M&S under en håltimme och letade mig fram till en avdelning som såg ut att innehålla denna min enda drog. Och där hittade jag moderskeppet av moderskepp när det gäller ögonmasker. Det är en rosa skapelse (fanns ingen manlig med dödskallar) med typ sand i så den tynger ned ögonlocken för en tryggare sömn. Den har även en extra muff för att sitt bättre. Jag är helt ärligt rädd att jag inte vaknar mer efter sömnen har inträtt i natt. Så om ni inte hör något mer av mig så vet ni att jag ligger i Newcastle under en rosa ögonmask och sover djupt.

onsdag 10 oktober 2007

Tjugoåttonde dagen

Charlieboy lämnade en kommentar om att jag inte hade fått skrivkramp ännu. Det har jag inte fått men idag kommer jag inte att skriva så mycket för jag har suttit vid datorn och skrivit i tre timmar så nu får det räcka. Det har således varit en lugn dag med lite spännande innehåll. En kille i klassen frågade om vi skulle ha sällskap hem... Bögigt värre men han bor ett kvarter i från mitt så det var inte så allvarligt menat. Jag avböjde dock för jag skulle till biblioteket och låna en tegelsten. Sen brände jag min lunch men det skyller jag helt och hållet på dom tyska tvillingarna som for omkring i köket och sabbade allt för mig. Jag visste inte vem som var vem dom är lika som bär... Har fått fler kristna mail nu, får nog dra tillbaka mig i mitt skal om det ska fortsätta så här.

Ingen har svarat på vilka kända män som hjälpte en kille ner från trädet i Sycamore Gap. Eller så har ingen brytt sig, jag tror det är fallet... I vilket fall som helst är det det trädet en kille gömmer sig i när han har skjutit kungens rådjur i Robin Hood. Då hjälper Kevin Kostner och Samuel L. Jackson honom. Om ni nu bryr er...

Ha det

tisdag 9 oktober 2007

Tjugosjunde dagen

Tisdagar är som ni vet den hårdaste dagen på veckan och idag var det inget undantag. Uppe svintidigt (halv åtta) och pysslade ihop en redig frukost sedan bar det av till skolan för ett gäng föreläsningar. Vid tolv var jag hemma igen och lagade mat (ekonomisk!!). Fjorton var jag tillbaka i skolan för nya föreläsningar och märkte rätt fort att jag helt hade förträngt ett ämne... Det är inte käckt, inte alls käckt faktiskt. Det hade väl vart mer okej om jag hittade alla papper som dom har delat ut, men inte ens dom har jag brytt mig om att arkivera utan det verkar som om dom har hamnat i papperskorgen direkt. Det hade annars vart ett ämne som jag kunde lyckas i. För jag fick idag mottaga en Kit-Kat av föreläsaren, det ni. Inte illa! Mitt lag vann tävlingen förra veckan när vi skulle bygga en fackverkskonstruktion och sedan belasta den med diverse ordböcker och uppslagsverk. Gott att äckla dom andra i klassen med att låta chokladbiten slinks ner i väskan för att sparas till efterrätt, mmmm... Den satt som en smäck efter chilli-con-carnen (det äter jag nog tre dagar i veckan).

Blev lite äcklad på tyskan idag när jag (som vanligt) stal hennes salt. För jag har käkat torkad frukt många gånger och har försökt bjuda henne men varje gång har det låtit. "Dried froooouuuit, strange!!!". Därför fattade jag ingenting när jag öppnade hennes skafferi och fann en likadan påse där. Är inte min frukt lika bra som hennes? Eller är hon för fin för mig? Fattar inte vad hon håller på med. Nå ja, jag ska låta henne vara nu och inte prata mer med skrället.

Fick ett mail från dom kristna idag (smider medan stålet är varmt ja) om att vi skulle hitta på något på lördag. Dom skulle till en afrikansk och karibisk marknad två stenkast från min skrubb. Jag hade redan planerat ett besök där för att införskaffa ett armband. Kanske en wodoo-docka för att driva tyskan till vansinne? Mohahahahaaa. Det ska jag kolla upp.

Idag kom regnet och jävlar vad det kom sen då. Inte som spön i backen utan mer som en grå massiv kaka på himlavalvet. Solen hade inte en chans att sprida sina strålar utan det har varit ficklampsväder idag. Annars är hösten här och löven har nu börjat ändra färg och jag kommer säkert att halka på dom asen nästa vecka...

måndag 8 oktober 2007

Tjugosjätte dagen, kväll

Är nyss hemkommen från den kristna middagen och försökte mer eller mindre desperat att finna något som jag kunde störa mig på så jag kunde skriva av mig när jag kom hem. Och nog fann jag något; alla kristna är sjukt trevliga. Den mediaträning dom har genom gått är helt fantastisk, jag har fortfarande lite svårt att fatta hur man kan le och skratta så mycket som dom gör. Är det kanske så att ha något att tro på gör en glad? Det tror jag inte om man tar Knutby som exempel. Men här i Newcastle vill alla vara vänner med dig och ger gärna ut mobilnummer till höger och vänster. Jag fejkade att jag inte kunde mitt för att slippa bli uppringd när man har missat ett möte eller en gudstjänst... Det här med mail kunde jag inte fejka utan lämnade ut den till två killar, Har ju varit väldigt givmild med den det senaste så nu har jag organiserat min msn i olika grupper så jag lättare kan överblicka vem som är inne. Det blir nog så att gruppen "Newcastle" ryker när jag kommer hem till Sverige. Dom hade live musik och mat för £ 2. Maten var kyckling i grön curry och cous-cous. Väldigt fin mat för att vara England... Nästa vecka hoppar jag nog caféet för då är det line dancing... Men quizen om några veckor bör nog besökas.

I morgon lovar jag att vara taskig mot någon, har redan några funderingar om vilka som kan åka på sig en känga.

Tjugosjätte dagen

Har ägnat hela förmiddagen åt att skriva ett litet arbete på utrikiska, måste säga att jag är väldigt nöjd med det jag åstadkom. Det har dykt upp två små problem det ena är ett ord jag inte kan men jag ger er lite ledtrådar och hoppas på att få hjälp med det. Det är engelskt (självklart), börjar med bokstäverna imp och betyder något i stil med förverkligare eller någon som åstadkommer något. All hjälp mottages med öppna armar. Det andra vet jag inte hur jag ska lösa och det är att datorn är lite vass, inte som vass i bra, utan den är bokstavligt talat vass i kanterna så det är lite jobbigt för underarmarna att skriva i flera timmar i streck.

Annars känns texten bra nästintill flawless men jag skickar den till några få utvalda för korr. läsning. Stava är ju inte så lurigt när man har rättstavningshjälp men det svåra är ju att bygga meningar med satser, verb,, adverb och annat grammatiskt skit. Må vara viktigt men jag tycker att det är roliga och lättare att räkna ut saker och ting. Men som tur är är ju J lagd åt det grammatiska hållet och kommer väl att hjälpa till. Jag måste säkert muta med något men jag har alltid något i rockärmen...

Har självklart tränat, ätit frukost och lunch men har ännu inte besökt duschen idag. Ska snart göra det för ikväll tänkte jag sticka till det kristna caféet för en att käka en billig middag. Dom var ju så vänliga så jag skulle vilja träffa vissa av dom igen. En annan bra egenskap var att den tyska accenten lyste med sin frånvaro... Jag kan lova att jag inte ska bli hjärntvättad ikväll. Till helgen är det en afrikansk festival här och det verkade som om dom skulle vara involverade på något vis och då kanske det kan vara min gratisbiljett dit, vem vet. Sen har jag lovat att fixa ett recept på köttbullar till en kille och så är det rugby på lördag kväll också och då ska vi måla ansiktena röd-vit-blå. Det känns som om det ligger lite på is för det är ju England som möter Frankrike och man vill ju inte sticka ut.

Vissa saker i det här landet är rätt roliga. En lastbil backade nere på gatan nu och i Sverige ljuder ju en signal när det sker men denna lastbil vara lite annorlunda. Istället för pip, pip sa en väldigt myndig röst: Vehicle reversing, stand well clear! Så om man inte fattar språket är det en stor risk att bli på backad av en lastbil häromkring.

Det har inte hänt något speciellt idag så jag har inget att skriva om men jag lovar att störa mig på något imorgon eller kanske rent av ikväll, vem vet?

Far och/eller mor kan väl höra av sig så vi kan kolla lite på hotell fronten?

Tjugofemte dagen

Har tappat greppet lite när det gäller bloggen känner jag. Kan inte vara nyttigt att uppdatera den så här sent, jag ska ju upp vid sju imorgon som vanligt. Dagen har varit lugn men ändå fullt upp hela tiden. Vaknade och fixade en brakfrukost samt hade det längsta samtalet på skype hittills, typ en timme och tjugo minuter. Efter det var det dags för träning blev cirka en och en halv timme. Var nästan ensam på gymmet och träffade en av fransyskorna från resan igår. Hälsade bara lite snabbt på henne för jag kommer inte ihåg namn och sådant... Efter tillfräschning drog jag iväg och handlade lite prylar, frysen är smetfull med grönsaker och kött. Var helt slut när jag återvände till skrubben och däckade således i sängen vaknade upp en och en halv timme senare, fixade lite middag och kollade på en film. Det blev "Superbad", den var faktiskt rätt bra och hade små roliga ögonblick. Efter några välvalda ord till J stack jag till bion för att möta upp polackerna och fransmännen men det visade sig att filmen var inställd (lika bra det kanske) så vi stack hem till dom och drack vin och käkade ost istället. Satt och tjötade fram till elva snåret sen var det dags att gå hem. Blev ingen taxi för jag ville inte bjuda snål-tyskan igen men nästa gång beställer jag en och vill hon gå får hon göra det... Inte mycket som har hänt men som ni ser går det även att fylla sådana dagar med prylar som "måste" göras...

Hörs imorgon

söndag 7 oktober 2007

Tjugofjärde dagen

Hemma igen efter en underbart solig och rolig dag med långa promenader, ringdans och trevliga människor i minne. Hela spektaklet började klockan 11 när den något kristna bussresan mot Hadrians Wall/Hexham startade. Fick en amerikanska bredvid mig hon hette Monic (är inte det ett porrigt namn?) och var åt gospel hållet (bred, svart och garvade hela tiden). Resan gick fint dock var det en enorm flock med asiater som invaderade bussarna men bortsett från dom var det skoj. Blev bundis med en engelsman som jobbade för kyrkan, var skönt att kunna snacka med några som inte har en kass brytnig hela tiden. Väl framme vid muren var det dags att äta medhavd lunch (två hönökakstora mackor, två äpplen och någon näve torkad frukt) och efter det bar det av längs muren. Promenaden pågick i dryga två timmar och gick verkligen upp och ner hela tiden. Där gick man omkring i t-shirt med svettpärlor på ryggen och njöt av tystnaden, underbart!! Tjötade lite med en något äldre man (40 år) även han trevlig. Det märktes att det var lite kristet för alla var så öppna och trevliga (mer än göteborgstrevliga...) fick prata av mig lite vilket känns fint.



















Sycamore Gap. Men i vilken film är det två känd män hjälper en kille som har klättrat upp i detta träd? Lätt som en plätt.

Sen bar det av till Hexham och där började det tråkiga. Först hade vi en timme över innan nästa punkt på vårt späckade schema. En tyska som hette Linda fick reda på att jag var svensk och kunde självklart massa fraser. Lite irriterande men när hon sedan berättade hur hon lärt sig allt var det rätt fräckt. Hon var uppvuxen i Tanzania och tydligen bor det massa svenskar där så hon hade firat lucia bakat kanelbullar och fiskat fiskedamm på diverse födelsekalas. Det bor tydligen många finnar där också så det är fullt med bastuar i Tanzania (viktigt vetande) vilket jag inte fattar med tanke på värmen. Vi blev bjudna på en purjo- och potatissoppa den bestod mestadels av olja och var inte så rolig. Sen började dansen... Jag deltog i typ tio minuter innan jag fick nog. Pallar inte att skutta omkring och hålla händer med okända människor när jag befinner mig i nyktert tillstånd så jag satte mig längs väggen (likt högstadiediscot) och inväntade mer mat. Den kom i form av chilli-con-carne och ris, lovely. När dom sedan hotade med att dansa mer så var vi några som tog vårt och drog iväg till en pub för att kolla rugby-VM (Frankrike- Nya Zeeland). England slog ut Australien på eftermiddagen detta ansågs var ett mirakel så stämningen var på topp när semifinalmotståndaren skulle utses. Vi såg bara första halvlek (13-0 till Nya Zeeland) för sen avgick bussarna hem. Väl på bussen lyssnade vi på radion medan fransmännen desperat försökte vända matchen. Dom lyckades slutligen till åhörarnas stora förtjusning, vilket medför att nästa helg är det en jättematch som inte får missas. Väl i Newcastle blev det några pints på en pub nära universitetet då var dock styrkan väsentligt desarmerad och det var bara några fransoser, någon asiat, en del engelsmän och så jag.

Jag måste säga att jag är mycket nöjd med dagen och har träffat några mer eller mindre trevliga människor. Har även gett ut min mailadress till diverse så jag är med största sannolikhet upptagen nästa helg, inte illa med tanke på att det är en vecka dit... Måste bara komma ihåg allt jag har lovat nu, fixa make-up så vi kan måla ansiktet till semifinalen (jag är fransman då såklart) och så ska jag lösa ett recept på köttbullar till John (han hällde i tomatsås förra gången vilket inte gick hem hos frugan...).

fredag 5 oktober 2007

Tjugotredje dagen, eftermiddag

Jag kommer att dö urfattig i rännstenen här i Newcastle men det positiva är att jag kommer att vara välklädd och full i magen. Efter det hårda pluggandet (fixade en av två uppgifter) så slog jag och fransyskan följe och gick ner på staden. Första anhalten blev Topman och jag gick nöjd därifrån med ett par jeans. Vi talade lite om vilka affärer som det fanns vid gågatan och kom fram till att det inte var något att ha. Så vi gick mot ett ställe där det finns det ena och andra. Denna gata är från och med nu mitt absoluta favorit ställe i Newcastle, måste bara leta upp ett schyst ställe där man kan stilla hungern. En butik med otroligt många t-shirtar och lite jeans en secondhand butik och en handfull andra klädbutiker som i stort ligger vägg i vääg. Den första måste du seriöst spendera någon timme i om du ska kolla på varje t-shirt (den ena är inte den andra lik). Smet in i secondhand butiken och kom ut med en brunvit randig farfarströja (förstahand...). Sen efter någon timmes letande och rotande drog vi till Graniger Market för att inhandla lite frukt och bröd så att det blir en kanon matlåda till morgondagen. Efter gårdagens kollektivmöte slogs det fast att jag fick första städveckan och tänkte att jag skulle fixa lite nu så det blir att dammsuga och moppa lite (går det bra med diskmedel?). I kväll blir det nog någon pub för att intaga en eller två pints inget hårt. I morgon kan det bli så att jag inte uppdaterar bloggen för jag ska på en utflykt ock kommer inte hem förrän vid tio elva tiden,. Det kanske blir ett pub besök efteråt (rugby VM) men jag lovar att avge ett livstecken när jag kommer hem.

Tjugotredje dagen, förmiddag

Har precis avslutat något som jag tycker är väldigt perverst i grund och botten. Jag kom ut från dass nyss och då inte vilken toa som helst utan en sådan med en massa bås i. Jag vill egentligen ha det lite mer privat när jag skiter. För nu kom jag och en annan kille in samtidigt och båda två var ute efter att utföra det tyngre uppdraget. Så vi valde ett bås var och råkade hamna vägg i vägg, så nu började tävlingen. För visst är det en liten tävling i att var så snabb och ljudlös som möjligt? Man vill ju inte vara den som släpper en ordentlig brakare och inte vill man sitta kvar i evigheter och klämma. Då får ju dom andra deltagarna en anledning att undra vad som händer inne i mitt bås. Det absolut värsta som kan hända är dock att papperet tar slut, då är det en fördel att sitta i bås för man kan alltid sträcka sig över till grannen och norpa lite. I vilket fall som gick jag segrande ur striden men vill i fortsättningen inte bajsa i kapp med någon.

torsdag 4 oktober 2007

Tjugoandra dagen

Dagen har varit stenhård. Jag har varit i skolan från 9 till 13 inte så länge men det där med föreläsningar tär på en. Fick inte snackat med Oliver något idag heller så det blir inget med klassen i helgen. Hade ett möte med en föreläsare (Paul Chan en tokig kines som om jag hade fått bestämma hade haft undertexter när han pratade) om vad jag skulle uppnå för mål i hans kurser. Kändes bra att få lite ordning på livet här så jag har att göra på eftermiddagarna också. Men nu har jag fått känslan att det helt plötsligt blev tokig mycket att göra… Ska varje vecka lämna in en liten text om mina funderingar kring ämnet ”Management Skills”. Fan vad svårt att behöva tycka till om saker när det enda jag har gjort i tre år är att räkna. Jag kommer att kunna strukturera upp mig lite och sitta i biblioteket och plugga vissa dagar.

Träffade fransyskan, som kom tillbaka från Frankrike igår. Även det är en ljusning så nu kan jag utöka min umgängeskrets till polackerna också, fin fint.

Efter skolan var jag tvungen att köpa lite skyddsutrustning för ett studiebesök. Här måste ALLA ha stålhätta i skorna, reflexväst och hjälm när man vistas på bygget. Fick tag i ett kit med skor, väst, hjälm, skyddsglasögon och handskar för 26 pengar. Ni som jobbar på PEAB kan ju själva räkna ut att skorna inte passar någonstans. Den stora frågan är vad jag ska göra med prylarna när jag har använt dom på studiebesöket? Ska nog försöka sälja av dom på ett bygge här bredvid, kommer antagligen tro att dom är stulna men jag får väl försöka förklara hur det ligger till.

Rakade mig för en stund sedan och skar mig. Jävla rookie. Brukar annars vara en jävel på att raka mig. Skär mig ibland när det handlar om ett nytt blad men inte ett använt. Kanske blev jag straffad för något.

Håller på med tvätten för fulla muggar och snart är det möte i vårat lilla kollektiv här i Newcastle. Vet inte vad som kommer upp på agendan men misstänker att ämnen som toapapper, salt och stulen mjölk kommer att behandlas. Rapportera ikväll om eventuella fejder som blossar upp. Var nere i tvättstugan och kollade så allt stod rätt till. När jag är på väg därifrån hör jag hur en stenhård boll landar en meter ifrån mig. Jag har inte orken att bli provocerad men på vägen därifrån fantiserar jag om att slänga bollen över den höga väggen och göra en Zidane på det aset som försökte träffa mig… Så mycket ilska som finns här… Ska ner snart igen, då blir det andra bullar.

onsdag 3 oktober 2007

Tjugoförsta dagen

Onsdagar är verkligen en mellandag. Hade bara två lektioner i dag har sedan bara tränat och gått en promenad. Tänkte därför ta och berätta ett axplock av saker som jag inte har nämnt innan, men likväl är dom sanna eller har inträffat (har det hänt är det väl också sant antar jag).

I går klämde jag fingret när jag skulle lägga tillbaka hantlarna. Det var en vass kant som tog emot först och således påbörjades ett blodflöde utan dess like och det rann efter handen (lite saltad story). Det enda som irriterade mig var att jag inte hade (eller har) skrivit in mig hos min lokal doktor vilket gör att han/hon (politiskt korrekt...) inte skulle hjälpa mig om jag kom dit. För att få hjälp hade jag behövt åka till akuten. Så jag bad en av instruktörerna om plåster men han hade bara bandage så jag gjorde det tuffaste man kan göra vid blodspill, drog lite hushållspapper runt pekfingret sedan fortsatte jag med träningen. När jag kom hem såg jag att en bit hud hade lossnat så nu såg jag köttet i fingret och det sved som sa**n när jag duschade men nu känns det fint som snus.

Har gått förbi ett café ett flertal gånger som utan eftertanke stoltserar med sitt senaste tillskott på muffinsfronten; ost & bacon... Varför? Nu fick jag känslan av jag nog blir tvungen att prova denna skapelse. Flott(igt). Redogörelse kommer senare.

Dom flesta tjejer här på ön gå omkring i något som kallas "Australians". Ni ser hur det kan te sig på bilden här bredvid. Tilläggas bör att dom sällan har på sig mer kläder än damen på bilden, det måste i sin tur innebära att dom flesta stannar hemma från skola/jobb rätt ofta med tanke på förkylningsrisken (kläder efter väder, nej). så om ni hälsar på som kommer ni se hundratals småtjejer i hot-pants och sådana här stövlar... Skönheten eller odjuret är väl upp till betraktaren?































Skönheten på henne om ni frågar mig...

Har den senaste veckan åkt på inte mindre än tre bitch slaps från internet. En pungspark kanske man ska lägga till om man tar hänsyn till att det sällan funkar. Nu till vad som har skett: Det är inte alltid utsidan överens stämmer med innehållet om jag säger så... Har två gånger laddat ner filmen "War" (Jason Statham och Jet Li) första gången var den så pixlig att det inte gick att urskilja individerna på skärmen (bitch slap #1). Andra gången trodde jag att jag hade lyckats men sen började dom prata och då visade det sig att den var dubbad till franska, sweet (bitch slap #2). Fick hem det senaste "Prison Break" avsnittet, NOT!!!!. Det var istället en asiatisk porrfilm eller något åt det hållet för det lilla jag såg och det jag tror att jag förstod (liten språkbarriär) så var det nog en instruktionsvideo till hur du hittar tjejens g-punkt. Det var dock svårt att hänga med för även om kvalitén var bra så hade alla muttor blivit censurerade och det var bara pixlar mellan benen på dom. Inte ens kunde jag få något lärorikt ur det hela (bitch slap #3)...

tisdag 2 oktober 2007

Tjugonde dagen

Tisdagar är helt klart den jobbigaste dagen i England… Skola 9 till 17 sedan hem, laga mat, käka, skypa, träna, skypa, uppdatera bloggen, käka, vila och till sist sova. Precis en sådan dag har jag haft idag så nu har jag som ni ser bara tre punkter kvar innan onsdagen kan göra sitt inträde i mitt liv.

Skolan var helt ok och jag har börjat greppa kurserna lite mer, vilket känns fint. Har även börjat att anpassa mig till gruppbildningarna så snart är jag en i den gråmassan… Känner mig till freds med ett fynd på kamratfronten som heter Oliver, vi går i samma klass och tränar på samma ställe så om han inte har ett avsky mot mig under sin fasad kan det nog bli något där. Ska kolla om det blir en pint imorgon kväll, men ska försöka få med fler så det inte blir date aktigt. Vill ju inte skrämma bort liraren direkt. Tog en kycklingmacka till lunch på ett ställe som är grymt, det är typ två hela filéer på en macka för och allt detta får man för det banala priset £ 2.20 (30 kr). Tog med mackan och slog ner mig vid The Monument för att avnjuta skapelsen. Luktade aningens mycket piss där jag satte mig så jag inspekterade omgivningen men allt verkade lugnt. Skulle précis bita i mackan när jag hör ett otrevligt ljud till höger om mig. Där sitter en gubbe och fräser ut mängder med snor på marken. Jag drar mig ljudlöst därifrån (vill ju inte att han märker att jag avlägsnar mig för då kan dom ju följa efter...) och tänker bara på hur gott mackan kommer att smaka och inte på den halvmeters snorisen som hängde från ansiktet på gubben. Fick avnjuta mackan en bit bort på en bänk istället.

Väl hemma skulle maten lagas och jag stod i köket och pulade när det helt plötsligt står en kille bredvid mig och lär. Jag hälsar och det visar sig vara en tysk (förvånad?). Men han är ju av det manliga könet så det är ju alltid något. Han heter Andy och pluggar något med elektronik. Vi pratar lite om vilka rum som har en hyresgäst och det enda jag inte visste kunde han fylla i. I rum nummer sju bor ingen mindre än hans bror... Som inte helt oväntat pluggar samma ämnen. Nu drar vi alla samma slutsats och det stämmer kan jag bara säga, dom är självklart tvillingar... Jag med min Sherlock snok borde ha kommit fram till det lite snabbare för han kom in i köket med två likadana set med tallrikar, bestick och glas. Så nu känns det som jag har hamnat i "Guldlock och dom tre björnarna" men sagan heter "Kalle och dom två tyskarna"... Nu är alltså den tyskainvasionen ett faktum och jag har således barrikerat mitt rum och placerat minor vid strategiskt viktiga positioner i lägenheten. Skulle nog behövt göra lumpen egentligen men får nöja mig med dosen av krigsfilm som man har fått genom åren.

Vill tacka Måring som har lärt mig ett och annat om Grindhouse filmer. Det är tydligen så att på sextiotalet visades två filmer med en liten paus mellan och detta kallades Grindhouse. Deeth Proof är lite repig vilket ger den en äldre känsla medan Planet Terror spelades in med gamla metoder. Så har jag för mig att han sa hoppas att det var rätt annars ber jag om ursäkt i förväg och vänder direkt kappan efter vinden...

Detta förbannade internet!!! Nu kan jag inte besöka bloggen, fan!! Bara uppdatera den från en annan sida...

Sover den korrupta polisen inatt?

måndag 1 oktober 2007

Nittonde dagen helt oförvirrad


Har hittat min gula penna, den låg inte i biblioteket utan bara bakom en tom vattenflaska i bokhyllan. Så nu får jag behålla min manlighet ytterligare en dag.














Hos sin rättmätiga ägare igen.

Har även fått höra lite skvaller om den nya tyskan, hette tydligen inte Sandy utan Auriel (sjöjungfru?), typ. Ännu en anledning til att svälja korvskivorna innan man ska säga något, det du vill framföra misstolkas lätt. Hur som haver så skjutsade hennes föräldrar henne hit från Tyskland och tydligen inte för att hon är flygrädd, om jag säger så. Hittade även hennes mamma rotandes i köket nyss, det är service. Det hade inte vart fel med mossan här som skötte om en varje dag, eller det hade kanske varit lite jobbigt i längden? Kan dock inte sluta tycka synd om tyskarna för deras språk är inte vackert. Det kan inte vara roligt att växa upp med ett sådant modersmål, fy fan.

Nittonde dagen lite förvirrad

Hittar inte min gula penna. Den är av märket Pilot typ Double Knock. Tror jag hade den i biblioteket senast och då i den stora datorsalen så är det någon som vet något kan ni väl höra av er för imorgon för jag använda den rosa och det känns inte speciellt manligt... En annan omanlig sak som jag gjorde idag var att dammsuga. Det kanske inte låter så märkligt men det är någon jävel som har knött i massa pot-purri i dammsugaren så ikväll somnar jag till doften av rosenblad, härligt... Jag fattar inte prylen med lukt i dammsugaren vet att jag hade det när jag var liten (13-14 år) men jag vet inte om det kändes mer eller mindre fräscht än att dammsuga utan tillsatser. Om man vill ha det riktigt fräscht får väl moppen åka fram, så såpar man golvet då blir det inte bara rent utan luktar gott också. I yttersta nödfall ringer man Bredow så kommer han med sitt städkit och gör en proffsig ombonig av golvet. Pot-purrin kanske ligger i dammsugaren för att det bara finns heltäckningsmattor i detta land, vad vet jag?

Imorgon är en annan dag.

Nittonde dagen

Dagen har varit full med intryck så det känns som att detta blir det längsta inlägget någonsin...

Först måste jag ta tag i lite grejer som har med bloggen att göra. Inga fler insatser till tävlingen Salt vs. Toapapper mottages längre. Och man kan säga att det är väldigt ospännande för det var bara två insatser och båda (gudmor Ann och Elaka Sara) satte sina cash på saltet och då ingen satt emot finns det alltså inga pengar att vinna förutom dom som dom själva satsade så grattis ni fick tillbaka era insatser. Kommer aldrig mer försöka fixa till en tävling när deltagandet är så oerhört lågt. Skulle också kolla vilka som läste bloggen och därför tyckte jag att ni skulle svara på frågan: Hur känner du mig? Trist att ingen utanför bekantskapskretsen läser bloggen (eller svarade på frågan). Faktumet att jag nu har två livskamrater känns lite lurigt, J vet jag om och du som påstår att du är den andra kan väl träda fram så jag kan dementera det... Annars inga överraskningar dock hade vissa lite svårt att veta om dom var vänner eller klasskamrater men det får man lite bestämma själv. I den andra enkäten vågar jag nog påstå att alternativet "framför kameran" vinner en jordskredsseger. Tack ska ni ha...

Dagen började som den brukar (frukost, träna, duscha). Lämnade en sedel till Claudia (så hon kan köpa en biljett till Hadrian's Wall åt mig) sen drog jag till MetroCentre (köpcentret utanför Newcastle). Tänkta köpa mig ett par jeans och kanske lite knäckebröd på IKEA. Jag har ju varit där ute en gång innan men det var först denna gången som jag förstod hur stort det var. Jag kan säga som så att Nordsta'n inte är stort i jämförelse... Jag tycker själv att jag besitter ett bra lokalsinne och har vanligtvis inga problem att gå omkring i shoppingcentrum men nu var det inte lätt, jag gick vilse några gånger och hamnade i olika konstiga och okonstiga butiker titt som tätt. Det faktum att varannan butik var en matkedja från Amerika (McDonalds, Burger King, KFC, Pizza Hut, Subway eller Starbucks) gjorde inte saker lättare. Så där försökte jag orientera mig genom frityrfettdimman och hålla balansen på det fettdrypande golvet. Sen att den flottiga luften var svår att andas hjälpte inte till precis... Till slut kom jag på rätt köl och kunde hitta behjälpligt där inne. När jag stod och kikade i ett fönster hörde jag plötsligt barn skrika i en annan affär (trodde jag) gick bort mot ljudet och då ser jag att kidsen far omkring i en berg-och-dalbana, försök att förstå hur äckligt stort detta stället är... En annan rolig pryl dom har är i en hörna med restauranger sitter en gubbe och lirar gitarr under hela lunchrusningen. Romantik på hög nivå.

Jeansletandet gick inte bra för det fanns verkligen inte något som jag skulle kunna gå omkring i. Alla killar här går omkring i illasittande jeans med fräcka tryck på, mjukisbyxor eller Armypants. Hittade dock ett par på Topman men det visade sig att jag har blivit en tjockis här... 32" hade inte en chans att nå runt midjan men som tur var var 36" alltför stort och mellanstorleken hade dom inte men jag ska ta en titt här i staden någon dag. Hittade en armbandsur som jag kärade ner mig fullständigt i; en svart digitalklocka. Inte alltför dyr heller, ska leta upp den på gågatan här och så får J bestämma när hon kommer... Nu var jag riktigt sugen på att hitta något som jag kunde ta med mig hem, vilket jag lyckades med. Hittade en parfymaffär och där var det rätt skönt att gå in och slippa frityrdoften. Plockade ut en doft och tog med mig den hem, fick även en liten flaska med duschkräm på köpet, nice. Jag köpte (för dom som bryr sig) Paul Smith Extreme.

Sen bar det av mot IKEA och jag bestämde mig för att luncha lite köttbullar i deras restaurang. Ganska smaklöst men bukfylla är bukfylla. Fick med mig fem paket knäckebröd och två ostar därifrån. Såg även en sak som jag har sett innan och undrar om det är vanligt förekommande hemma vid. Det är att man har sin unge i ett koppel (dock inte strypsnara) så att han/hon kan löpa en bit innan han/hon fångas in av repet. Denna unge hade det fastsatt runt kroppen men jag har även funnit att det finns dom som får en snara runt handleden, vilket är att föredra?

Nu är jag hemma men ska snart dra en ut en sväng för att införskaffa lite nötter och russin så jag har något att snaska på i kväll. I går blev det två chokladkakor och jag mådde uppriktigt väldigt illa när jag gick till sängs. Så kan det inte fortsätta.

Har under natten sysslat med diverse olagligheter och har på detta vis kommit över en kopia av Robert Rodriguez senaste film Planet Terror, en blodig zombierulle som på något vis (jag fattar inte hur) hänger ihop med Deeth Proof. Tiden får utvisa om den är bra eller dålig. Fick även tag i; War, The Condemned och Superbad... Så nu har jag lite att göra även om ingen pratar med mig. Måste säga att jag är lite orolig över hur hård lagen här är mot pirater, kanske ska jag lugna ner detta beteende lite eller bara köra så att det ryker och ta smällen om den kommer. Får prata med någon i skolan om detta.