Då var det nära slutet nu. Hemma på lördag. Ikväll blir det fest, en synnerligen internationell tillställning med deltagare från; Sverige (mig själv), Spanien, Tyskland, Holland, Belgien, Kamerun, Frankrike, England, Irland och lite folk från Asien. Det kommer bli svinskoj bara dom tyska asen snackar engelska. Dom är nämligen överrepresenterade som satan. Ungefär som i statistiken om hur många som årligen kvävs av bratwurstkorvar. Vilket sätt att dö på... Brrrrr
Har haft lite att göra idag vilket har medfört ett enormt nöjessurfande. Min startsida är GP.se.
De två artiklarna som jag har läst mycket noggrant idag är att Liza Minneli var svinfull i Scandinavium och att Tobias "toffel" Hysén inte ska vara med i landslaget.
Läste kommentarerna om Liza Minnelli och fastnade lite extra för en av dom.
Är arrangören så cynisk att man inte ställer in Liza Minellis framträdande pga sjukdom, för att slippa betala tillbaka biljettpris? Jag var på Scandinavium båda kvällarna och upplevde redan första kvällen en Liza som uppenbarligen mådde väldigt dåligt. Igår kväll syntes det med all önskvärd tydlighet att hon inte ville vara där på scenen. Hon borde inte ha utsatt sig eller utsatts för detta. Någon av arrangörerna borde gått upp på scenen efter första låten och avslutat direkt.
Hoppas ni fastnade för samma sak som jag gjorde. Människan (kallar sig HB) var och kollade på skiten TVÅ gånger. Ibland vill man bara dö så man slipper vara människa. Idag är ett sådant tillfälle för mig. Fattar inte hur man kan betala för att se Carola & CO en gång. Då förstår alla hur svårt det är att sätta sig in det, aning bissara, att se det två gånger.
Okey. Jag har sett visa band två eller fler gånger men inte två dagar i rad. Och jag skulle aldrig betala 600 - 1200 kr per dag för det heller, spelar ingen roll vilka artister det är.
Tobias Hysén... Jag bor ju i norra England vilket gör att några av mina vänner håller på Sunderland (också detta oförståligt, men låt gå). Även dessa herrar har koll på att Tobias fru har lilla Tobbe runt lillfingret. Det var därför han lämnade England. Hon ville hem till Göteborg.
Och nu får han inte åka på landslagsturné. Jag kommer väl också att få barn och vill vara hemma då. Men han kan väl åka iväg och försöka ta en plats i EM-truppen och skulle hon föda är det ju bara att åka hem på studs. Nu har han ju sabbat sina chanser att spela i landslaget på några år. Nöt.
Rom och Ingefärsöl ska det drickas ikväll. En ljuvlig kombo som alla borde prova.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
..kan man fortf räkna med en pluggkompis på chalmers under "lovet" ? jag har ju medvetet sparat grejer i skolan så vi kan umgås kära vän;)
Skicka en kommentar