Ja, da va de da dags att liva upp den graa vardagen som infunnit sig pa Kalles med sydliga sommar brisar fran samma breddgrader som valet i Chad. Dock ar de nu inte Afrika som galler utan Mexico. Med mig pa resan ar Elin, en brutta som lamnade idyllen i Amal for att finna lyckan i Stockholm, och med tva huvuden som vuxit upp i Amal sa kan de nog bara ga vilse...Enda raddningn ar val badas forkarlek till uppassning av meter hoga Manolitos!
Vem ar da denna legend som ska guida Er genom djungeln av adventskalendrar och nogatpraliner i mitten av paradisasken som alltid lyckats forsvinna upp i rok, innan man ens fatt av plasten? Har nagon egentligen smakad den dar ovalformalde, lite storre med rafflade sidor som de finns tva av? Skicka garna i sa fall svar, mark kuvertet "Unikt".
Tillbaka till verkligheten. En falafel pa Kungstorget fick tva snorvaskrar att veta hut och nar bada har Karl, vissa lite malligare med "C", i namnet sa var alternativet ganska givet att jag skulle hjalpa Kalle att fa lite julledigt ihop med Jessika, vilket forovrigt uttalas perfekt pa Amalska". Vissa rykten sager att gin va inblandat, men valdigt fa verkar forsta att grappa inte gar att dricka?!
For tillfallet finns jag i Chicago, hoppas Ni har oversikt med a, a och o. Slog mig precis att Elin, med sina sydeuropeiska farger kommer satta mig och mina totalt pigment befriade toner pa plats. Va detta verkligen helt genom tankt? Man skulle nog ha dratt med en finne, britt eller natt annat pa gransen till albino, for att ge brannan lite sjalvfortroende vill saga!
//Charles
tisdag 18 december 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar