Kvällen bjöd även på Papa Dee som snurrade plattor så vaxet smälte. Men jag måste säga att han inte var i närheten av Chesudaka.
Jag är ju nyblivet brillmongo och skapade mig själv en teori om att brillmongos attraherar andra brillmongos. Teorin visade sig stämma. Det kom fram ett brillmongo (eller kanske mer ett brillmonster) och ville hångla bara för att vi båda hade glasögon
... Förstår inte riktigt varför hon trodde att det skulle bli något bara för vi hade brillorna gemensamt. Man kanske greppar efter små halmstrån och vill desperat hitta en gemensam nämnare för att kunna ha något att prata om.
Ni behöver dock inte vara det minsta oroliga om hur vida jag hånglade med henne eller inte. Jag hårdrockssov hos Måring. Fick av mig brillorna, skorna och klockan innan jag tog plats i soffan och vakande okristligt tidigt efter några timmar.
Tog en buss ut till ett industriområde där något pucko till planerare har placerat en bussterminal. Det måste nog vara en av de sämsta satsningarna jag har sett. Det var bara jag och de fyra personerna som arbetade där som var där. Men dom hade möjlighet att ta emot typ 50 bussar på en gång men en hastig blick på tavlan över ankommande bussar visade att det skulle bara komma fyra bussar till, på hela dagen.
Ett besök i falafel staden ska ju innebära minst en falafel. Så när klockan var midnatt började jag bli orolig för att jag inte skulle få i mig denna ädla vara. Då meddelade de lite mer rutinerade falafel-ätarna att den bästa tiden för falafel var 03:00-04:00. Så det blev en ordentlig falafel innan sömnen infann sig.
Gratis internet på buss är käckt, jävligt käckt. Tyvärr medför det att jag inte sover något vilket jag är i enormt behov av.
Summa av kardemumman är att om ni har möjlighet att se Chesudaka, så gör det.
Måste bara tillägga att bloggen kommer att avvecklas, av ganska självklara anledningar, men det är mycket möjligt att det blir en fortsättning på något vis.
Powered by ScribeFire.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar