söndag 13 januari 2008

Korruption

Hur korrumperat är Sverige? Det är kanske inte en tanke man tänker när man vaknar en söndagsmorgon, men det är väl ändå en rätt intressant fråga. Vill ni veta så är det så att Sverige är placerad som nummer 4 utav 179 länder. Listan börjar med de minst korrumperade och slutar med de värsta länderna. Men det läskiga är ju att vi är LITE korrupta... Danmark och Finland är mindre korrupta än vi. Hur kommer det sig? Jag trodde man kunde fixa allt med en pilsner och en pölse i Danmark och en flaska vodka trodde jag kunde ta en hur långt som helst i Finland. Kanske inte.

Belgien är mer korrupt än USA... Vem trodde det? USA där en bunt med Benjamins kan ta dig hur långt som helst. Men klart i pedofilmeckat Belgien måste en viss korruption nog finnas.

Italien håller till ganska långt ner, antagligen beroende av maffian skulle jag tro.

Turkiet, Colombia och El Salvador håller jämna steg... Hmmmmm

Längst ner på listan (mest korruption) huserar en mängd Afrikanska länder. Men även forna Sovjetstater ligger pyrt till. USA's hjärtebarn Irak håller också till i bottenträsket.

För att veta vart du ska åka för att göra en snabb karriär som yrkeskriminell med dina surt intjänade slantar besök listan här.

Inga kommentarer: