Kollar på BBC's dokumentärserie "Planet Earth". Kikade nyss på avsnittet om öknar. Allt är väldigt intressant och grymt fint filmat. Köpte boxen innan jul, mitt andra köp på Tradera, för att ha något att göra under väntanstider här i UK. Bra köp tycker jag.
I vilket fall som helst var det en liten del av dagens visning som handlade om ödlor. Där av titeln på inlägget. Jävlar vad ödlor så arga ut, på riktigt. Undra varför? Måste dom sätta sig i respekt hos andra ödlor månne. Men undra då varför jag tycker att dom ser sura ut? Det är väl inte så att dom måste visa sig tuffa för mig?Dom smyger liksom omkring och blänger hela tiden. Detta beteende måste innebära enorma rynkor i det lilla ödleansiktet.
Sen visar det sig att dom inte alls är så fräcka och tuffa som det verkar. När man som ett rovdjur ska få sig ett ödleskråvmål släpper ödlan taget om svansen, lämnar den efter sig och sticker. Dragen vid näsan står man där med en tredjedels skråvmål. www.lurad.se (den adressen leder ingenstans, borde den inte det?)
Om man bara smiter från en fight måste man då se så arg ut? Om man aldrig stannar och slåss så kan man väl se ut sådan då? Söt och rar istället. Finns det sådana ödlor?
Big Sam har fått sparken... Han har flugit ur boet så att säga. Nu sägs det att Harry Redknapp kommer att hålla i skatornas taktpinne. Det har gått rykten här uppe i norr om att Jose Mourhino eller Marcelo Lippi var på gång. Då smäller inte namnet Harry speciellt högt. Ska fixa biljetter till onsdagens FA-cup retur mot Stoke City för att se vad publiken tycker om den nya tränaren som förhoppningsvis är klar då. Det hade varit coolt med ett stort namn här uppe. Då kanske man kan åka hit igen och besöka sina "vänner".
Skoj att se vad som händer imorgon i Manchester när vi ställs mot United. Tja, inte en vinst där sedan säsongen 71/72 så änns det inte som det kommer att bli det nu heller. Sedan är halva laget i Afrika eller på avgiftning, vilket inte gör det lättare.
Peace out.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar