Ser att CharlieBoy har lite majrova i magen, härligt. Annars i matväg kan jag bara, avundsjukt, notera att semlesäsongen har dragit igång i Sverige. Längtar till man kan kila upp till konditoriet på Stockholmsgatan och komma hem med två nygjorda semlor till J och mig.
Trillade lite boll idag med några andra. Det var rätt roligt och jag fick allt flisat en och annan innan timmen var till ända. Var riktigt nöjd med min insats, gick dock därifrån mållös. Det gjorde Newcastle idag också. Dock inte Manchester... 6 jävla 0, inte lika roligt.
Satt och pluggade lite idag och var tvungen att använda mig av ordboken för att få reda på ett ord. Slår upp en sida på måfå för att därifrån rabbla upp alfabetet tyst för mig själv innan jag hittar ordet jag söker. Kom inte så långt utan stannade upp sidan och inspekterade ett ord som förbryllade mig lite, duplicator.
Dupliactor betyder dupliceringsapparat. En maskin som dubblerar grejer. Fan va smart!! Hade inte en sådan apparat varit grym att ha? Innan du tar den sista ölen ställer du i den i apparaten och helt plötsligt har du två kalla öl... Inte illa, inte illa alls. Kan inte någon sluta sitt jobb och välsigna livet åt detta. Jag hade köpt två stycken... Använda den ena för att duplicera den andra några gånger sedan hade jag sålt dom vidare...
K
lördag 12 januari 2008
fredag 11 januari 2008
Varför så arg?
Kollar på BBC's dokumentärserie "Planet Earth". Kikade nyss på avsnittet om öknar. Allt är väldigt intressant och grymt fint filmat. Köpte boxen innan jul, mitt andra köp på Tradera, för att ha något att göra under väntanstider här i UK. Bra köp tycker jag.
I vilket fall som helst var det en liten del av dagens visning som handlade om ödlor. Där av titeln på inlägget. Jävlar vad ödlor så arga ut, på riktigt. Undra varför? Måste dom sätta sig i respekt hos andra ödlor månne. Men undra då varför jag tycker att dom ser sura ut? Det är väl inte så att dom måste visa sig tuffa för mig?Dom smyger liksom omkring och blänger hela tiden. Detta beteende måste innebära enorma rynkor i det lilla ödleansiktet.
Sen visar det sig att dom inte alls är så fräcka och tuffa som det verkar. När man som ett rovdjur ska få sig ett ödleskråvmål släpper ödlan taget om svansen, lämnar den efter sig och sticker. Dragen vid näsan står man där med en tredjedels skråvmål. www.lurad.se (den adressen leder ingenstans, borde den inte det?)
Om man bara smiter från en fight måste man då se så arg ut? Om man aldrig stannar och slåss så kan man väl se ut sådan då? Söt och rar istället. Finns det sådana ödlor?
Big Sam har fått sparken... Han har flugit ur boet så att säga. Nu sägs det att Harry Redknapp kommer att hålla i skatornas taktpinne. Det har gått rykten här uppe i norr om att Jose Mourhino eller Marcelo Lippi var på gång. Då smäller inte namnet Harry speciellt högt. Ska fixa biljetter till onsdagens FA-cup retur mot Stoke City för att se vad publiken tycker om den nya tränaren som förhoppningsvis är klar då. Det hade varit coolt med ett stort namn här uppe. Då kanske man kan åka hit igen och besöka sina "vänner".
Skoj att se vad som händer imorgon i Manchester när vi ställs mot United. Tja, inte en vinst där sedan säsongen 71/72 så änns det inte som det kommer att bli det nu heller. Sedan är halva laget i Afrika eller på avgiftning, vilket inte gör det lättare.
Peace out.
I vilket fall som helst var det en liten del av dagens visning som handlade om ödlor. Där av titeln på inlägget. Jävlar vad ödlor så arga ut, på riktigt. Undra varför? Måste dom sätta sig i respekt hos andra ödlor månne. Men undra då varför jag tycker att dom ser sura ut? Det är väl inte så att dom måste visa sig tuffa för mig?Dom smyger liksom omkring och blänger hela tiden. Detta beteende måste innebära enorma rynkor i det lilla ödleansiktet.
Sen visar det sig att dom inte alls är så fräcka och tuffa som det verkar. När man som ett rovdjur ska få sig ett ödleskråvmål släpper ödlan taget om svansen, lämnar den efter sig och sticker. Dragen vid näsan står man där med en tredjedels skråvmål. www.lurad.se (den adressen leder ingenstans, borde den inte det?)
Om man bara smiter från en fight måste man då se så arg ut? Om man aldrig stannar och slåss så kan man väl se ut sådan då? Söt och rar istället. Finns det sådana ödlor?
Big Sam har fått sparken... Han har flugit ur boet så att säga. Nu sägs det att Harry Redknapp kommer att hålla i skatornas taktpinne. Det har gått rykten här uppe i norr om att Jose Mourhino eller Marcelo Lippi var på gång. Då smäller inte namnet Harry speciellt högt. Ska fixa biljetter till onsdagens FA-cup retur mot Stoke City för att se vad publiken tycker om den nya tränaren som förhoppningsvis är klar då. Det hade varit coolt med ett stort namn här uppe. Då kanske man kan åka hit igen och besöka sina "vänner".
Skoj att se vad som händer imorgon i Manchester när vi ställs mot United. Tja, inte en vinst där sedan säsongen 71/72 så änns det inte som det kommer att bli det nu heller. Sedan är halva laget i Afrika eller på avgiftning, vilket inte gör det lättare.
Peace out.
onsdag 9 januari 2008
Händelsefattigt
Nu händer det inte mycket här på ön. Jag väntar i stort sett på att planet ska lyfta med mig där i. Även om det inte är hemfärd förrän på lördag är det det jag längtar till. Alla inlämningar är klara och jag har bara en tenta på måndag kvar. Så vad göra? Tja, vid Youtube kan man fördriva lite tid. Så för att ni ska slippa leta efter roliga saker där så lägger jag upp dom här istället. Hittade en dödsrolig tjuvringning, säkert inte ny men den är FAN rolig. Ibland går det så fel, så fel.
Undra vad som hände när han kom hem?
Undra vad som hände när han kom hem?
tisdag 8 januari 2008
Mot Playan
Forsoker boka natt innan vi kommer fram den har gangen, men de gar inge vidare. Ska se om jag kan florta upp grabben i disken, sa kanske han kan ringa och snacka med dom, synd att han inte fattar vad jag sager och jag har inte den blekaste vad fan han snackar om., Sa de kan nog sluta med en riktig tokbokning. Har iaf bestamt att vi drar till Puerto Morelos och hanger dar de sista av resan.
Mr. Noname har inte setts till sen Playa del Carmen och de e underbart!
Hoppas Kalle har de kanon i Uk och kor hart med skoluppgifterna, inte forsvinner bort i Doherty trasket.
Nu ska de fjaskas for deskamigosen!
Mr. Noname har inte setts till sen Playa del Carmen och de e underbart!
Hoppas Kalle har de kanon i Uk och kor hart med skoluppgifterna, inte forsvinner bort i Doherty trasket.
Nu ska de fjaskas for deskamigosen!
måndag 7 januari 2008
Skoluppgift
Jaha ja. Då var den första stora uppgiften klar och det hela resulterade i denna eminenta video trailer. Mycket mer finns inte att säga utan det är bara att kolla och njuta. Lägg märke till oerhört aggressiva "Geordie" dialekten som vocie-overn har. Skoj skoj. Jag har inte varit en del av musik valet. Men så här mycket kan jag säga: vissa gruppmedlemmar diggar till musiken när videon spelas upp. Läskigt.
torsdag 3 januari 2008
Återkomsten
Nu är jag på väg till rödtottarnas ö igen... Resan började med en bussfärd från Göteborg till Köpenhamn. För att hinna med mitt flyg var jag tvungen att ta en buss med avgångstid 02:05 och ankomst 06:00. Hade räknat med att vara i stort sett ensam på bussen, det var jag inte... Fattar inte att så mycket folk åker buss på en onsdag natt, mycket underligt.
Framför mig satt en mycket irriterande man som snarkade konstant (även i vaket tillstånd tror jag). Första delen av resan hade jag en tonåringar med ett fruktansvärt acne problem. Röd och glansig påminde han om en överkokt "pölse". Det var inte det värsta med honom utan det som var störande med människan var att han diggade sin musik hela tiden. Han stötte fram små underliga ljud till musiken som dunkade i hans öron.
Pölsen bakom mig bytes ut mot två nittonåringar på väg till Berlin efter en stund. Dessa två unga killar skulle bräcka varandra i allt, precis allt...
"Jag drack så mycket, hö öhhöh höh"
Blir så trött, trött, så trött. Men jag överhörde ändå var dom sa, kunde ju inte somna ifall något intressant skulle komma upp.Så började dom prata om skador som dom hade orsakat sig själva eller andra under fyllan. Då berättar den ena att han hade fått en glasbit i ögat under en afterski i norra Sverige. Jag och min ögonfobi var nära att vika ner oss och rusa ner till WC men vi höll god min...
Här på Köpenhamns flygplats går det typ tre plan var femte minut nu på förmiddagen. Då väljer dom att ha samma check-in disk till åttio procent av planen. Så sjukt jobbigt att stå i kö i en timme för att checka in. Stressbölden växte ytterligare när två slampor knödde sig för mig.
Sen ska dom måla om toaletterna här på flygplatsen. Då tar dom inte och målar om en och låter alla andra vara öppna utan dom målar om hälften. Detta orsakar ofantliga köer till dass. Det som är värst är att jag måste dit nu, kvickt också.
Typ två timmar sent kom jag, frusen och jävlig, till Newcastle. Problem med mjukvaran (fattar inte vad det innebär då jag är en lycklig Mac ägare) i Köpenhamn sköt upp starten en och en halv timme. Mr Pilot hade nog gasat och donat en hel del för vi var tvungna och fylla på med mer bränsle innan vi kunde fortsätta färden.
När vi borde landa sprakar det till i högtalarna och kapten meddelar att dom håller på att skotta landnigsbanan... Tröttsamt. Efter en halvtimmes hoovrande fick vi landa. Nu var sömnen nästan övermäktig och jag fick kämpa som en tok för att inte ge efter.
Köpte en biljett till Metron och begav mig hemåt. När tåget stannade på min hållplats steg jag av och masade mig uppför rulltrappan. Vad ser jag där? En biljettkontroll... Letar febrilt efter den förbannade biljetten men den är fan borta. Mumlar något om Murphy's lag och inser att jag får nog en liten bot för det här. Surt. Men så lätt kan man inte ge upp utan jag tjötar lite med Mr Kontrollant och det verkar funka. Till slut ger han efter och låter mig slinka igenom!!!!! Helt tagen av situationen nästan svimmar jag på väg ut från tunnelbanan, en kontrollant med hjärta!! Det hade varit något för Pesttrafik det...
Väl i skrubben har inte mycket ändrats. Det drar lika kallt, heltäckningsmattan är lika blå och alkisarna väsnas. Så skönt att vara tillbaka. NOT! Hemma för alltid om dryga två veckor, gott.
Framför mig satt en mycket irriterande man som snarkade konstant (även i vaket tillstånd tror jag). Första delen av resan hade jag en tonåringar med ett fruktansvärt acne problem. Röd och glansig påminde han om en överkokt "pölse". Det var inte det värsta med honom utan det som var störande med människan var att han diggade sin musik hela tiden. Han stötte fram små underliga ljud till musiken som dunkade i hans öron.
Pölsen bakom mig bytes ut mot två nittonåringar på väg till Berlin efter en stund. Dessa två unga killar skulle bräcka varandra i allt, precis allt...
"Jag drack så mycket, hö öhhöh höh"
Blir så trött, trött, så trött. Men jag överhörde ändå var dom sa, kunde ju inte somna ifall något intressant skulle komma upp.Så började dom prata om skador som dom hade orsakat sig själva eller andra under fyllan. Då berättar den ena att han hade fått en glasbit i ögat under en afterski i norra Sverige. Jag och min ögonfobi var nära att vika ner oss och rusa ner till WC men vi höll god min...
Här på Köpenhamns flygplats går det typ tre plan var femte minut nu på förmiddagen. Då väljer dom att ha samma check-in disk till åttio procent av planen. Så sjukt jobbigt att stå i kö i en timme för att checka in. Stressbölden växte ytterligare när två slampor knödde sig för mig.
Sen ska dom måla om toaletterna här på flygplatsen. Då tar dom inte och målar om en och låter alla andra vara öppna utan dom målar om hälften. Detta orsakar ofantliga köer till dass. Det som är värst är att jag måste dit nu, kvickt också.
Typ två timmar sent kom jag, frusen och jävlig, till Newcastle. Problem med mjukvaran (fattar inte vad det innebär då jag är en lycklig Mac ägare) i Köpenhamn sköt upp starten en och en halv timme. Mr Pilot hade nog gasat och donat en hel del för vi var tvungna och fylla på med mer bränsle innan vi kunde fortsätta färden.
När vi borde landa sprakar det till i högtalarna och kapten meddelar att dom håller på att skotta landnigsbanan... Tröttsamt. Efter en halvtimmes hoovrande fick vi landa. Nu var sömnen nästan övermäktig och jag fick kämpa som en tok för att inte ge efter.
Köpte en biljett till Metron och begav mig hemåt. När tåget stannade på min hållplats steg jag av och masade mig uppför rulltrappan. Vad ser jag där? En biljettkontroll... Letar febrilt efter den förbannade biljetten men den är fan borta. Mumlar något om Murphy's lag och inser att jag får nog en liten bot för det här. Surt. Men så lätt kan man inte ge upp utan jag tjötar lite med Mr Kontrollant och det verkar funka. Till slut ger han efter och låter mig slinka igenom!!!!! Helt tagen av situationen nästan svimmar jag på väg ut från tunnelbanan, en kontrollant med hjärta!! Det hade varit något för Pesttrafik det...
Väl i skrubben har inte mycket ändrats. Det drar lika kallt, heltäckningsmattan är lika blå och alkisarna väsnas. Så skönt att vara tillbaka. NOT! Hemma för alltid om dryga två veckor, gott.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)