Ser att CharlieBoy har lite majrova i magen, härligt. Annars i matväg kan jag bara, avundsjukt, notera att semlesäsongen har dragit igång i Sverige. Längtar till man kan kila upp till konditoriet på Stockholmsgatan och komma hem med två nygjorda semlor till J och mig.
Trillade lite boll idag med några andra. Det var rätt roligt och jag fick allt flisat en och annan innan timmen var till ända. Var riktigt nöjd med min insats, gick dock därifrån mållös. Det gjorde Newcastle idag också. Dock inte Manchester... 6 jävla 0, inte lika roligt.
Satt och pluggade lite idag och var tvungen att använda mig av ordboken för att få reda på ett ord. Slår upp en sida på måfå för att därifrån rabbla upp alfabetet tyst för mig själv innan jag hittar ordet jag söker. Kom inte så långt utan stannade upp sidan och inspekterade ett ord som förbryllade mig lite, duplicator.
Dupliactor betyder dupliceringsapparat. En maskin som dubblerar grejer. Fan va smart!! Hade inte en sådan apparat varit grym att ha? Innan du tar den sista ölen ställer du i den i apparaten och helt plötsligt har du två kalla öl... Inte illa, inte illa alls. Kan inte någon sluta sitt jobb och välsigna livet åt detta. Jag hade köpt två stycken... Använda den ena för att duplicera den andra några gånger sedan hade jag sålt dom vidare...
K
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
http://www.falafelexpress.se/
Dar du! Men fattar inte hur den blir rod? Heter forresten Turnip pa engelska, hittade en halv i syrrans kylskap =) Drar pa tisdag, fattar inte natt? Syns snart grabben, halsa J. Charles
Charles:
Den är inlagd det är därför den är rosa när den serveras som falfel tillbehör. Verkade för jobbigt att köpa skiten rå och dona med inläggningar själv därför har jag aldrig testat.
Det är sjukt att tiden utomlands lider mot sitt slut. Snart ska vi börja på Chalmers igen...
Helt sjukt att man ska borja pa Chalmers om en vecka...sugen el?
VI kan val ta en kvall med lite Brahma o Red Stripes, ev grappa och lagga in ett par burkar majrova. Kan bli hur bra som helst, ar val bara att ta en hog socker, salt och attika?
Skicka en kommentar