Det är med att jag skulle sova bättre ensam i sängen visade sig snabbt vara en myt. Vaknade tidigare än någonsin och var dödspigg. Ändå är jag ledig i dag, ännu en dag som är tänkt att tillfalla pluggandet. Hade tänkt att inte unna mig något till familjen kommer hit om en och en halv vecka. Bara stenplugga till dess, får se hur det går...
Förrförra veckan vände jag mig lite hastigt i sängen och råkade välta ut ett glas med vatten på golvet. Hemma i Sverige hade det bara varit att stiga upp och torka upp det. Här i heltäckningsmattans förlovade land kan man inte göra något åt det. Kände mig sjukt fräck som bara kollade på pölen och vände mig om i sängen innan jag somnade om. Drömde rebelliska drömmar och när jag vaknade kunde jag konstatera att vattnet var ett minne blott. Heltäckningsmattor har allt sina fördelar.
På tal om rebeller så kommer Pete D och hans band Babyshambles kommer hit den tjugotredje november. Ghicago Charlie och Micke Mustasch är hjärtligt välkomna. Det är ni andra också men det är väl bara dessa två nötter som diggar det bandet.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar