Fredagen började med frukost på ett annat favvo-ställe (Supe). Smoothies och mackor fylde på batterierna, rejält. K och E gick på små rosa moln hela dagen men det blev inte så sjukt mycket shoppande som jag trodde. Jag köpte ett par jeans och ett par nya "Converse". Skorna är det jag är mest nöjd med. Bruna skinnpjuks med lite högre sula än vanliga "Converse".
Nazi-shopping.
Mor och Far drog till ett museum/galleri och kollade på lite konst.
Tjejerna och Far var tvungna att vila lite innan kvällens bravader. Vi gick till en grek och jag blev förbannade direkt när vi kom in genom dörren. Stället påminde om ett äckelhak på någon sliten turistö i Medelhavet. Med för små stolar, för mycket personal, trångt och ett live band (två killar i ett hörn). Vi hann inte ta av oss jackorna (ingen överdrift) innan dom frågade vad vi skulle dricka. Jag bad dom lunga sig lite så vi kunde kolla i menyn innan vi beställde. Då började bandet spela och personal, speciellt en gubbe, började sjunga, klappa händer och dansa. Denna gubbe måste vart hög eller något för han sprang runt och var jävligt energisk hela tiden. När vi hade tittat i menyn i två sekunder och försökte överrösta bandet kom en ny tjej fram och frågade vad vi skulle dricka. Jag svarade att vi inte visste ännu men hon började ändå att ta beställningar så när hon kom fram till mig fick jag ryta till.
Då blev E skiträdd för att dom skulle pissa eller spotta i maten för att jag var otrevlig. Hon kollar nog lite väl mycket på TV för det är nog inte många restauranger det händer på. Till slut, när vi hade skrikit oss hesa, kunde vi beställa både mat och vin. Det var väldigt gott och väldigt mycket men vi slank ut därifrån rätt kvickt för att slippa grisfest känslan som låg i luften. Kan lova att det blev allsång och skit när vi drog.
Tog en öl på en rustik engelsk pub innan dom tre yngsta mötte upp med tyskarna från lägenheten för att gå på en pub. Vi valde ett ställe som hette "Players". Det var ett jävla tryck och i mitten av baren fanns en scen där dansare uppträdde. En kille kunde dansa på riktigt en annan såg sjukt dum ut när han försökte. Sen var det tjejerna, puh. Dom dansade inte så mycket utan deras uppträdande gick ut på att gå ner i split och jucka mot publiken, nice.
Jag och systrarna drog till ett annat ställe och E drack en drink detta gjorde att kvällen tog slut lite väl tidigt för dom två yngsta i familjen Holmström. Hon tål inte alkohol den minsta. Även om hon är jävligt rolig då kvällen fortfarande är ung.
Skata.
Lördag och mer shopping. Mor och Far besökte Baltic och Quayside. Jag och systrarna kollade lite lätt på Quayside men det bar ganska snart av mot staden och affärerna igen. Mötte upp föräldrarna för lunch på en amerikansk inspirerad restaurang. E hittade en Calzone med kyckling och pommes i, trodde hon. Det visade sig att kycklingen var i strimlor och det inte var någon potatis alls där i. Jag försökte få henne att beställa pommes i som en extra tvist men försöken var helt förgäves. Synd det hade vart en kanon måltid. Tror det blir det för mig ikväll (Pizza-söndag). Det blev dessert också och bra mätta drog vi oss tillbaka till hotellet. Jag och Far kollade lite på Stadsmuren och "The Castle Keep". Jag hade inte sett fortet inna så det var intressant.
Brunnen på andra våningen i fortet, 30 meter djup. Byggd för niohundra år sedan.
Kvällen avslutades på "The Cluny" med massa nya öl sorter och några nacho tallrikar. Sen var det dags att sova för familjen och jag drog hem till mitt och spelade lite kort med tyskarna.
Helgen har varit kanon bra. Jag har bara ett klagomål till familjen och det är att ni tog med er kasst väder och då får ni fan ta med det hem igen. Innan var det ett skönt höstväder med sol nu är det typiskt engelskt. Blåsigt, mulet, kallt och regn. Tack ska ni ha. Det är bara att vända och hämta skiten för jag vill inte ha det.
Batteriet i min rakhyvel är slut. Hur fan rakar man sig nu? I-lands problem...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar