söndag 4 november 2007

Femtiotredje dagen

Vaknade nio i morse istället för den obligatoriska sju-vakningen. Om det berodde på att jag sov ensam i åttiosängen eller inte låter jag vara osagt.

Kollade en snabbis på marknaden nere vid floden. Köpte en t-shirt, ett vykort, ett armband och en present. När jag kom hem hade jag planerat att gå till affären och handla mat. Då fick jag ett sms från tyskarna om att biljetterna till Newcastle-Liverpool släpptes idag. Blev till att skynda iväg till St. James' Park och handla sex stycken. Nu ska det kollas på boll om tre veckor, najs najs. Foss har prel. bokat en men om han inte vill ha den finna det en till salu. Hör av dig om du vill komma över för några pints och ett gäng skönspelande skator.

Var hemma från affären klockan tre och drog iväg till gymmet. Vill ha ett nytt schema att följa så jag pratade med en PT. Det skulle jag inte ha gjort. Jävlar vad mycket jag måste träna nu. Och för att inte snacka om hur mycket hon tjötade. En timmes tjöt om träning, fett förbränning och vikter. Något schema fick jag inte heller det ska jag få i morgon för hon bokade in en timme för det efter boxercisen... Det var även lite synd om mig för jag hade ingen att träna med så hon skulle ge mitt nummer till sin pojkvän så att vi kunde träna tillsammans, sjukt som satan. Skulle pratat med henne första dagen jag var här för bättre kompis fixare får man leta efter.

Har lyssnat väldigt intensivt på USCB Allstars det senaste och dom har en (av flera) kanon låt som heter: Hate Dem Guys. En del av texten lyder som följer: If murder was legal you would be my first. Med anledning av detta tänkte jag göra min alldeles egna dödslista. Tyckte inte att det var någon mening att göra en dödslista över människor. Om jag skulle mörda typ George W. Bush skulle han bara ersättas av någon annan stolle och inget skulle ändras. Så jag har bestämt mig för att ta död på tre koncept istället. Om du vill publicera din dödslista maila över den så kommer den upp på sidan.

Plats 3:

Det kommer kanske som en överraskning men jag placerar world wide web på min tredje plats. Eller snarare delar av www. Allt som har med tidsfördriv på www hamnar på min lista. Det finns så mycket skit där ute och allt sugs till en och detta fördärvar mitt studerande allvarligt. Vet inte hur många timmar jag har lagt på Youtube och liknande istället för att plugga. Tänk så mycket jag hade kunnat om allt om jag inte kollat på sport bloopers och annat skit dagarna i ända.

Plats 2:

Här hamnar ett visst folkslag och jag som inte är rasistisk... Flottig snabbmatspersonal ger mig kväljningar. Jag diggar inte Mc D, BK, Pizza hut, KFC eller Max till vardags men dom fyller tyvärr ett tomrum vissa nätter när konsumtionen av alkohol har varit lite hög. Personalen som jobbar där kan dock få mig att vilja kaskad spy rätt ut. Jag har helt ärligt lämnat en Mc D för killen bakom disken såg ut som en trött portion pommes frites. När man har ett konstant lager frityrfett på kroppen bör man tänka om tycker jag. Ta inte detta fel och tro att jag dissar ner på människor med övervikt. Detta handlar strikt om flottig snabbmatspersonal som har milkshake i ådrorna och pommes som fingrar. Jag vill inte veta av er, inte nu och inte någon annan dag heller.

Plats 1:

Trumvirvel... Utan tvivel placerar jag TV 4 här. Det är den tv kanalen jag får rysningar av. TV 3 och Kanal 5 är också fulla med skit men dom står för det. TV 4 är (eller var) ju en marksänd kanal och ska därför ha en viss kvalite. Det har den inte. Jag har seriösa tankar på att beställa en fjärrkontroll utan knapp 4. Eller tejpa över den åtminstone. Jag klara mig fint utan Let's Dance, Idol, Hey Baberiba med flera (eller snarare alla program). Postkodmiljonären borde få en egen plats egentligen men det känns som ett personligt påhopp på lilla Rickard Sjöberg. Tyvärr verkar det som varenda liten skit by i Sverige samlas vid korvkiosken för att bränna gummi, dricka hembränt och kolla på detta vidriga påhitt. Jag kan stolt säg att JAG HATAR TV 4.

Detta var min dödslista så nu sitter jag tillbaka lutad och inväntar en lagändring som gör mord lagligt. Sen införskaffar jag skjutvapen och startar en mordvåg utan dess like. TV 4 ska väck.

Inga kommentarer: