onsdag 14 november 2007

Sextiotredje dagen

Och nu var inte smackbooken rolig längre... Datorn är fin som fan men orkar inte slå till skärmen hela tiden. Ska dock anväda det på måndag när jag ska flasha lite för klasskompisar...

Detta land är ju rätt skitigt och folk slänger saker lite här och där. Typ fimpar och dylikt. Men idag blev livet lite mer rättvist.

Vi var på ett studiebesök och en kille slängden en tom kaffekopp på gatan. Då kommer en kille som jobbar kommunen och stoppar honom ber om leg och bötfäller killen på £50 (646 kr). Hur rätt som helst om du frågar mig. Nu kommer killen inte att slänga saker på gatan längre. Gott att dom tar tag med hårdhandskarna. Tycker vi skulle ha det i Sverige också, typ ge lapplisorna det i uppdrag också så har dom något att göra medan dom står och spejar på bilar.

Om en månad kommer jag hem. Sjukt. Har otroligt mycket att göra innan dess och denna helgen går till spillo om man kollar ur en studievinkel. För imorgon kommer familjen hit och då blir det att umgås. Ska bli skoj och träffa dom igen. Ska presentera systrana lite närmare här tänkte jag.

På fredag kommer ägarna och kollar att vi städar ordentligt så det blir att städa ur kylen och putsa diskbänken extra noga imorgon.

Har mer eller mindre ofrivilligt fått en gymkompis nu. En kille i klassen har skaffat kort och vill träna med mig. Han ville även plugga på Chalmers nästa år och så ska vi två ha följe till skolan varje dag. Kärlek i luften månne?



















Klara "Klasse" H.

Bor: Anneberg med Ante och Atlas (många A:n). Ante är pojkvän och Atlas är hundskrället. Hunden fattar inte hur stor han är och därför tycks saker och ting bara gå sönder i närheten av honom. Huset kom med en schysst rosa färg i hallen...

Jobbar: DInSko där hon styr och ställer.

Intressen: Skor (föga överraskande).




















Ellen "Freddan" H

Bor: Lunden eller Johanneberg med Emanuel.

Jobbar: Wedins (ECCO). Tvärs över gatan från Klasse. Liten stad.

Intresse: Skor. Veta saker, hennes favorit ord är: vart? varför? vem? Och alla liknande frågor...

Med detta sagt har jag en känsla av att det blir skoshopping i helgen... Det är helt ok för jag har hittat ett par jag vill ha så det känns fint med lite expertis här.

En ambulans är parkerad utanför nu, spännande. Jag tror en alkis fick duktigt med stryk i kiosken nyss. Ett jävla liv var det iallafall.

1 kommentar:

Unknown sa...

Systrarna ser inte ut som jag minns dem. Hälsa i alla fall, även till den äldre generationen