Har drabbats av en skrivkramp utan dess like. Jag kan inte komma ihåg ett smack om fackverk och andra bärande byggnadsdelar.
För att sysselsätta mig med något annat till krampen lättar tänkte jag klippa mig, städa och uppdatera bloggen (i den ordningen). Då tar batteriet slut på rakapparaten och sladden räcker inte från uttaget till handfatet. Så nu ser jag ut som en hare krishna munk med rakat huvud och en tofs mitt på. Får inte glömma att slutföra klippningen innan jag går ut...
Ej avslutad klippning innebär att om jag städar nu måste jag göra det igen när håret har lagt sig i mattan. Hela upplägget är sabbat.
Kokade gröna linser i går och frös in. Första gången jag kokade linser, bönor eller ärtor. Det var rätt skoj så om det smakar bra kommer jag göra om det.
Det är måndag vilket innebär städdag. Jag sprang på den lilla städerskan och tyckte att hon trånade lite efter mig. Kanske vill hon se mer efter det lilla hon såg i duschen härom veckan... Hon får nog klara sig med fantasin.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar