söndag 25 november 2007

Sjuttiofjärde dagen

Matchen igår var väl sådär rolig ur min synvinkel. Newcastle spelade totalt uddlöst och förlorade boll överallt på planen. I andra halvlek blev helt utspelade och ska vara glada att det slutade 0-3 och inte 0-7. Det enda glädjeämnet från igår var att Sunderland fick bra med spö.

Supportrarna beter sig inte som hemma utan det skriks mest skällsord hela tiden. Väldigt sällan sjungs det organiserat. Liverpool klacken hade en fin ramsa: "We have smacked your balls again" eller något åt det hållet.

Stadion var riktigt fräck och helt sjukt stor. Den tar typ 52.000 åskådare och utan löparbanan som finn på Ullevi känns det som man är nära även om man sitter åt helvete långt upp.

Det var nog tur att ingen med Liverpool sympatier från Sverige kom hit. En kille blev utslängd från vår läktarsektion för att han hade på sig en Liverpool tröja... Fotboll här är inte på låtsas utan oförståeligt allvarligt. Enligt dom som kallade på vakterna var det inte ett respektfullt sätt att bete sig på...

Jag ska skaffa glasögon när jag kommer hem, det behövs.

Kvällen avslutades med tysk mat (spetzle (typ pasta) och linsgryta med korv). Smakade inte speciellt bra men jag höll god min.

Inga kommentarer: