måndag 12 november 2007

Sextioförsta dagen

Nu gick en glödlampa sönder. Får väl be vaktis byta imorgon.

Cykling för hela slanten igår. Var dödsskönt att komma ut i lite natur efter att ha varit instängd i staden alltför länge. Cyklade två timmar inåt landet till ett ställe som heter Prudhoe (lite skojigt namn, eller?). Det var ett gammalt slott eller en ruin snarare. Tvillingarna hängde efter så gott dom kunde. Jag var tvungen att trampa på lite för annars är det ju inte roligt att cykla. Som tur var, för dom, så stannade jag typ varann kilometer för då skulle det öppnas en grind. Vi cyklade genom typ hagar fast det fanns cykalbana bland djuren. Härligt.

















Tvillingarna längtar hem...

Käkade en ordentlig "sunday lunch" på en liten pub. Priset sjunker snabbt på mat och dryck när man kommer utanför staden. Trerätters och en öl för £11 (140 kr). Hade lätt blivit £18 om det hade varit här inne i staden. Huvudrätten var det som var mest spännande för det blev ett hav med ångkokta grönsaker och några skivor kalkon. Jävlar vad dom kokar grönsaker här.

Innan frukost tog jag en promenad på en och en halv timme. Det var inte så att det var helt självmant utan jag skulle ta massa bilder till ett projekt och ville göra det innan vädret blev dåligt. Det var en grym morgon, solen sken och det var lagom krispigt i luften.

Idag har jag pluggat hela dagen (fem timmar). Gick i några affärer och letade efter en ny ögonmask. Jag pundar som bekant denna pryl och nu hittade jag något i hästväg. Den ser inte ut att vara mycket för världen men jag provade den i eftermiddags. Alkisarna stod nedför och tjötade men jag somnade som en bebis och vaknade av klockan en halv timme senare. Betyget blir högsta möjliga men det stora eldprovet blir ikväll. Det blir spännande och se om den håller måttet en hel natt. Jag har svårt att tro på något annat än succé.

Fotbollsgala ikväll, vem fan bryr sig? Årets kvinnliga domare... Allvarligt talat om man inte kan spela fotboll ordentligt kan man då döma fotboll? Det är politiskt helt okorrekt att framföra en sådan tanke. Det vet jag. Jag tycker dock inte att man kan jämföra dam och herr fotboll, överhuvudtaget. Ledsen. Jag hade inte kollat om jag var hemma i Sverige heller och inte ens om det bara var herr sidan som fick priser. För ärligt talat fotbollsgala i Sverige bör väl kunna jämföras med ishockeygala i Italien, eller har jag fel?

Helvetstisdag imorgon, gott.

2 kommentarer:

måring sa...

har tvillingarna alltid likadana träningsuberaller? eller är det därför som de kallas för just, tvillingarna...!?

KALLE sa...

måring:

Dom är medlemmar i samma skytteklubb förstås...