Tänkte fördriva lite tid och finns det då ett bättre sätt än att skriva ett inlägg till bloggen? Vi spelade riktigt fint i eftermiddags och slog planenligt West Ham med 3-1 hade bud på fler men oturen var ivägen. Kollade matchen på "Luckies" och kommer nog att göra det till en tradition. Schyst ställe typ 10 minuter från lägenheten och hyfsad mat, tog en bakad potatis med Chilli con carne (!) och en liten sallad (väldigt gott). Måltidsdrycken fick bli kranvatten med citron för efter matchen skulle jag till gymmet. Det är nice att cykla lite där och kolla på toppfotboll samtidigt. Såg nämligen Man U- Chelsea, jag är ju ingen Tour de France cyklist så det blev inte cykling hela matchen utan jag drog i lite skrot också.
När jag kom hem var tanken att jag skulle dammsuga, tvätta, diska och klippa mig. Vad jag gjorde istället var att bara ligga i sängen och kolla på Prison Break (ursäkta, men det är nog det sämsta amerikanerna har hittat på) och pilla med min älskade blogg (vad skulle jag göra utan den?), blir kanske att starta en i hemma också för det är en schyst kanal att ventilera sig i. Den som lever får se...
Börjar även få tillbaka lite roliga minnen från nattens bravader. Marcin är lite väl sjuk ibland. Det kom en taxi som två gubbar hade beställt och när han inte var välkommen i baksätet med dom lade han sig i bakluckan och stängde om sig. Vad tror ni taxin gör? Just det, den drar... Låg nästan i fosterställning och asgarvade när det ta hända. Hans tjej sprang efter och vid nästa rödljus fick hon upp bakluckan och han kunde återförenas med oss. Det var inte ens en kombi utan en liten Vauxhall så han låg där bak i mörkret... En annan mer mystisk sak som hände var att samma kille frågar mig om jag är sugen på att göra film... Hmmm. Det enda jag fick ur mig var att jag är inte så fotogenik men kunde hjälpa till bakom kameran. Jag är lite konfunderad om vad det är för genre på filmen... Det likt allt annat ger väl sig. Pierre ville ha med mig i allehanda lag: fotboll med hans labb, badminton och basket. Vet dock inte om verkligen ska ge mig in i lagsporterna nu när jag har mitt strikta schema att följa... Sen (om vi ska vara ärliga) så är jag ju inte begåvad med ett bollsinne överhuvudtaget. Mor och far ni har gett mig mycket men konsten att hantera runda föremål var något ni tyckte jag skulle klara mig utan, eller?
Kollade upp det här med att Turbulence skulle förgylla min vistelse här, det gör han inte. Eller en grupp som lyder under namnet Turbulence kommer hit men dom lirar tydligen Drum 'n' Base så det går jag inte på.
Har bestämt mig för att i morgon ska jag vara uppe med tuppen och sticka till Morrisons och handla tvättmedel för det blir annars att vända ett par kalsonger ut och in om jag ska klara morgondagen... Vilket inte är ok även om J inte är här, man kan ju faktiskt råka ut för en olycka och behöva åka ambulans eller något liknande. Jag vill ju inte ha stämpeln på avdelningen som killen med bruna kalsonger... Så det blir att hålla ett extra öga på vänstertrafiken i morgon. Det är lite skoj att jag inte orkar dammsuga skrubben nu för det är bara att lägga in dammsugarmunstycket och vips har man dammsugit hela den fria golvytan... Det fina med heltäckningsmatta är att jag aldrig behöver hålla i en mopp. Sen är väldigt glad att det är brunt golv för tänk om dom hade lagt in en ljus matta då hade man ju behövt dammsuga varje dag. Ska nog pilla ihop lite mat nu så jag gör någon nytta denna söndag.
Jag har äntligen fått en manlig granne här i vårat lilla kollektiv. Det känns helt kanon om det inte hade varit för det faktum att han hade kunnat vara min farsa... Jag är ju inte direkt purfärsk så då kan ni ju fatta åldern på den här gentlemannen. Jag får väl försöka klara mig men den här prövningen blir inte lättare med tiden. Jag måste finna likasinnade för det känns som att jag snart slänger in handduken och går in i en apatisk tillvaro och låter skiten vara.
Kallyho!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar