Nu har jag gjort Newcastle hela dagen och är helt överväldigad!! Arkitekturen är helt fantastisk, människorna sköna och vädret strålande.
Tror att många av er där ute i etern tycker att England är ett smutsigt land med feta människor, det är delvis sant men i städerna är det annorlunda. Det finns självklart gamla hus som ser lite skabbiga ut och standarden i bostäderna är väl inte hundra. Det hela vägs dock upp av den moderna arkitekturen, den är helt underbar, vågad men ändå smakfull och inte minst känns det som någon har tänkt till.
Blev några inköp idag också; en blomma, en kastrull och några gafflar samt sist men inte minst en mobil. Det kändes som ett kap i affären £ 9,99 (140 kr) men sen när jag började pilla lite på den blev jag hyfsad besviken. Displayen (svartvit) var från åttio-talet och likaså ringsignalerna det känns som att hålla en leksaksmobil. Men det går att ringa och texta så alla krav är uppfyllda. Måste dra nu för jag ska ta en sväng med min nya tyska granne, Claudia. Kommer lite foton från dagen imorgonbitti.
Sleep tight my homies
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar