onsdag 26 september 2007

Fjortonde dagen

Inga lektioner i dag, dagen känns som en liten mellandag med utan egentligt innehåll utan mer som en transportsträcka till något i fjärran (vad det nu kan vara). Var uppe i tid med mjölkbilen i dag och stack till skolan för att fixa lite småpill men alla som jag var intresserade var upptagna på annat håll. Jag drog in till staden istället för hade en känsla av att vilja ha något nytt. Hade ju bestämt mig för att köpa ost men det hade jag ingen lust med när jag var där utan fick istället ett omänskligt sug efter choklad... Begav därför till Marks & Spencers för att inhandla lite av denna vara men väl där kände jag begäret avta och istället ställde jag in kosan på en bokaffär för att skaffa en pärm, vilket gick fint som snus. Blev en svart finfin pärm och sex stycken plastfickor (en till varje kurs) kände mig nöjd när jag gick hemåt.

Tog en sväng till gymmet som vanligt, när jag var på väg hem efter passet så träffade jag fransyskan och utbytte några fraser med henne. Hon måste åka hem över en helg så fort som möjligt för att signa några bankpapper annars står hon här utan pengar, skoj. Bestämde även att jag skulle deltaga på en utflykt nästa helg till Hadrian's Wall, känns fint att komma iväg lite.

Hemma igen och skulle fixa en liten smarrig lunch (pasta och kyckling). Väl i köket tänkte jag på vad jag lovade i går (utförligare info om mina lägenhetsbuddies) och började snoka lite i skåpen för att se om jag (med min Sherlock Holmes detektivnäsa) kunde klura ut något om mina grannar. Kikade i första skåpet och redan då satte jag hjärtat i halsgropen... Jag trodde inte att det var sant när jag såg en förvaringsask i plåt med ett knäckebrödsmotiv på utsidan... En svensk, HÄR? Det är inte sant, tänkte jag. Jag höll andan när jag med lätt darr på handen sträckte mig efter burken för att öppna och se vad den innehöll. Lyfte ljudlöst på locket för jag var livrädd att ägaren skulle komma in i samma ögonblick och där skulle jag stå med fingrarna i kakburken så att säga. När ljuset strålade in i burken visade det sig att den innehöll ett paket crispbread med tysk innehållsförteckning. Pjuv... Jag kunde äntligen andas igen och bara konstatera att tyskarna har oss svenskar som sina förebilder. Vidare i skåpsnokandet kom jag till ett som jag utan problem tilldelade den spansktalande delen av kollektivet, mycket färdig mat typ kakor bullar med mer. Men vad som förbryllar mig lite är att dom har (och så länge dom bott här) ett glas som ser ut att innehålla gammalt fett typ sådant som blir över när man har stekt... Varför? Jag bollar över denna fråga till den spanskafilialen i Madrid. Kan det vara så att dom har kollat på "The Simpsons" för mycket och snart kommer att plundra skolan på fett för att sedan sälja vidare till diverse kosmetikaföretag? Behöver lite hjälp av Watson på den här kluringen tror jag minsann. I övrigt fanns det inte mycket att rapportera efter köksräden.

Kolla absolut inte på Prison Break säsong tre den blir inte bättre med tiden. Nu ska jag duscha av mig lite innan jag drar in till staden för att fick en känsla av att shopping kanske lyser upp min vardag lite.

Två veckor det är inte illa.

Peace Out

Inga kommentarer: