onsdag 19 september 2007

Åttonde dagen

Har varit och tränat i dag. Andy heter min personliga tränare men det lät bättre än vad det är, jag trodde att han skulle springa omkring med mig och pusha mig. Men icke, han löste dock ett schema som jag skulle hålla mig till och kunde visa alla övningar om jag ville. Antar att det är bättre än inget.

Var en sväng i skolan för att fixa till kurserna och hoppas att det har löst nu men man vet ju aldrig med det där... Har även fixat mitt passerkort/lånekort... Problemet med det är att dom har satt dit en bild av mig... Ni vet en sådan där bild som kommer att hänga i vaktmästeriet för att underhålla städtanterna. Men nu i den här tekniska eran finns nog risken att om man googlar på "Ugly Man" dyker mitt nylle upp... Har väl aldrig känt mig speciellt fotogenik men det här var det värsta. Jag skelar utåt, ögonen är halvöppna och jag är lam i halva ansiktet... Jag kommer inte under några omständigheter visa upp den bilden för någon (J har redan sett den men ingen annan). Så snart blir jag världskändis när jag finns att ladda ner som mobilbakgrundsbild på Jamba...

Var och handlade några grönsaker och kött, fick även med mig soppåsarna som jag var tvungen att lämna bakom mig i går. Grönsaker, fisk, kött och kläder (!) inhandlar du på Graniger Market (typ Saluhallen i Göteborg x 3). Dom har allt som förväntas av en saluhall och så kan kvinnor köpa en top när dom ändå handlar kött åt gubben... Gubben kan också han handla lite kläder för en affär saluför skyddskläder á la Blåkläder. Vet inte om det hade fungerat hemma, vad säger du Rille? Hade en JC i Saluhallen vart något att ha?

Kom en gubbe och knackade på dörren nu. Han hade med sig en ny stol till mig. Inte för att jag var missnöjd med den gamla men sprillans nya prylar är ju roliga så jag tog emot den. Då ger han mig en på pricken likadan bara det att min gamla var aningens nopprig på dynan. Man kan ju fråga sig vem som får min (uppenbarligen) avdankade stol.



















Min nya stol


Traskade även förbi en affär där folk köade utanför, blev instinktivt intresserad och höll nästan på att ställa mig i kön bara för att se vad som väntade när jag kom fram. Men då såg jag ett anslag om att Alan Shearer skulle signa sin bok där inne, noterade även att det skulle ske om först tre timmar... Står man verkligen i kö utomhus och i regn för att få en kråka av honom?




















Jesus, who? We've got Alan Shearer...

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken fin stol!!
/sara