måndag 17 september 2007

Tävling










Pest eller Kolera/Salt eller toalettpapper??


Kvällen igår var lugn och skön kollade på Quentin Tarantinos nya film (Grindhouse, Death Proof). Tycker att det var en kanon rulle om man diggar snygga tjejer, biljakter och ljuv hämnd... Den som inte gör det kan räcka upp handen nu. Ingen? Tänkte väl det. Bör ses enligt min mening. En rolig detalj som jag såg var att den ena tjejens ringsignal var visselsången från Kill Bill 1, lite skoj.

Har tänkt att utföra ett vetenskapligt test under min tid här; vad kan man snylta på längst? Toalettpapper eller salt? Spelreglerna är som följer jag får absolut inte berätta för någon här vad jag pysslar men jag får fråga om jag får låna papper eller salt. Jag får även stjäla något av de två föremålen på restauranger/barer/pubar/andra kollektiv och så vidare. Det enda jag inte får göra är att i utbyte mot pengar eller tjänster byta till mig någon av de två varorna. Och bara för att det ska bli lite intressant för er där hemma kan ni satsa på vad ni tror! Tänkte att en tjuga per bet är väl lagom (det är ju bara på skoj). Ni får dock (om ni vill) satsa flera gånger på samma eller båda alternativen. Om det skulle visa sig att jag klarar mig till den 15 december utan att i utbyte mot pengar eller tjänster snylta mig till nödvändig konsumtion av dessa varor så återfås insatserna.

Förutsättningarna är att jag bor med sex andra (båda könen) i ett kollektiv med ett kök och två toaletter. Vi är från olika delar av Europa och olika åldrar. Jag försöker att laga mat hemma så ofta det går för det är rätt dyrt att äta ute detta medför att om jag lagar mat hemma så kommer jag inte i kontakt med offentliga toaletter så ofta. Jag tycker att det som hugget som stucket vilken vara som jag klarar att snylta mig till, men du kanske är av en annan mening? Varför inte tjäna lite pengar på det? Skriv i kommentaren vad du heter, hur många gånger du satsar (ett bet kostar 20 kr) samt vilket alternativ. Jag kommer att läsa kommentarerna men inte favorisera någon (inte ens familj och framförallt inte vänner då det antagligen bara är ni som läser bloggen...). Insatserna betalas till mig efter 15 december (man måste dock meddela tävlingsledningen sitt val innan den 1 oktober) och vinnarna får sina pengar på sitt konto innan jul! Om ni har svårt att få fram likvida medel vid juletider kan ni redan nu sätta in pengar på mitt konto (lämna mailadress i kommentarerna så kommer kontonummer som ett ebrev på posten) eller ge pengar till J. Detta medför att J INTE får spela själv då hon håller i pengarna samt har vissa håll hakar på mig som ingen av er andra har. Ni har möjlighet att spela fram till och med den 1 oktober, insatser efter detta datum medges ej. Jag kommer självklart inte att äta mat som inte är salt bara för att, jag måste alltså tycka att min mat är lagom salt. Likaså måste jag använda toalettpapper när det krävs.

Lycka till!

Har du problem med ditt spelande? Spela lagom

2 kommentarer:

KALLE sa...

Tänkte att jag skulle informera om hur vinsterna fördelas. Jag tillämpar ett så kallat "the winner takes it all" vinstprogram. Alla som satsar på det vinnande alternativet delar på hela potten. Alltså kan man vinna oändligt med pengar (alla som finns i världen åtminstone) bara man är ensam spelande på det rätta alternativet. Observera att jag inte får ett öre utan håller i tävlingen utan vinst intresse. Vid övriga frågor kontakta tävlingsledningen.

Anonym sa...

Hmm tävlingen borde vara ganska enkel egentligen. FÖr varje gång du lagar mat behöver du inte använda salt. Men jag hoppas ta mig faaaan att du använder toalett papper varje gång du pissar skiter osv...så detta med toapapper kmr nog gå åt helvete först...