Första kvällen ute började i kinesernas tecken...
När vi kom till studentkåren (utan en tillstymmelse till rockar, hattar eller annat nollningsattribut) så satt alla i små grupper runt ett stort dansgolv. Det hela såg ut som ett mellanstadiedisko fast med öl istället för läsk i glasen, själv drack jag en liten Jack D on the rocks... Musiken var tämligen hög och stämningen låg, då började ett enormt stort antal kineser (stället är ungefär Trädgår'n storlek) dansa i ring. De använde sig av klassiker såsom saltkvarnen, alla händer upp i luften osv. Ångrade att jag inte tog med mig fotoutrustning för det hade blivit min första Youtube film... Tjatade med en engelsman (Martin) som stolt meddelade att han minsann kunde svenska (Hej, hej du mår?). Way to go, Martin... Han hade tydligen i sina tonår jobbat som inkastare i Spanien. Han var en av få engelsmän och (håll i er nu) var där i rollen som kårordförande... Kanske blir jag också en i gänget snart... Rätt trevlig kille bara det att han hade en oskön förmåga att spotta mycket när han prata...
Musiken var sjukt dålig Basement Jaxx, Mr Punjabi (?) och andra kassa personer var inblandade i utbudet. Jag var helt ärligt det äldsta på festen (Claudia är 24 vilket gör henne näst äldst) så när hennes nyfunna vänner Sylvia (polack med förflutet i Norge) och Deborah (fransyska) ville gå till andra ställen var jag inte sen med att haka på.
Först gick vi till en bar som heter MushroomBar (the place to be). Jag tog och snacka lite med Jack D igen (dom tycker man är bra underlig när man inte vill blanda med något för grogg är det heta här). Även här var det tryck i högtalarna med något techno liknande... Stället var dock fräscht och verkade rätt hippt bara det att det var lite Palace stämning... Så när det kom en representant från www.facesinplaces.co.uk fick jag nog och slingrade mig ur ett förnedrande gruppfoto som med all säkerhet hade hamnat på internet för allmän beskådning och vänskaplig smutskastning... Vi tog och drog vidare mot Quayside (hamnpromenaden) hamnade på en stor uteservering som hette The Quayside... Där hade dom Kopparbergs päroncider!!! Inte för att jag beställde något sådant utan jag fick tag i en Havana Club (svart), myspys. Sylvias pojkvän (Andrew) anslöt efter att ha sett England-Sydafrika (Rugby), England förlorade med 36-0 vilket var sensationella siffror men tydligen är Wilkinson skadad och dom har bytt ut sju gubbar från förra vm (då det slutade med guld). Det är aldrig lätt med för stora generationsskiften. Jag ska snacka med rugby klubben här för tydligen har dom A, B, C, D och E lag vilket gör att jag borde kunna träna med dom någon gång. Paret avvek dock efter någon timme (så är det här också tydligen) så vi bestämde oss för att byta ställe och då föreslog jag The eye on the Tyne vllket visade sig var ett mycket bra val. Vi fick tag i en soffgrupp och drack lite vin och små pratade innan dom stängde ner stället och vi bröt upp men bestämde att vi skulle träffas idag klockan 12 vid the Monument för vidare färd mot IKEA. Så nu äntligen kommer jag att få knäckebröd och köttbullar tydligen finns det även sill i senapsås vilket känns fint som fisken. Ska även skaffa mig ett täcke så jag slipper frysa så mycket om nätterna. Bredvid IKEA ligger ett shoppingcenter som heter Metrocenter vilket ska vara Europas största så jag kanske hittar en liten top eller liknande, vem vet.
Morgonen började dock inte helt smärtfritt, ingen huvudvärk men kiosken öppnar tidigt och får leveranser lika tidigt. Vilket gör att även om solen skiner in i skrubben så är det inte helt behagligt att ryckas upp ur skönhets sömnen med ljud som tar tillbaka till ICAs lagerhantering... Verkar inte som det har kommit fler grannar ännu vilket är lite konstigt för alla skulle dyka upp igår som jag förstod det. Nu ska jag pilla i mig lite frukost och leta efter spår som möjliga grannar har lämnat efter sig.
Tjingeling badring.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar