måndag 17 september 2007

Sjätte dagen

I dag kom det första regnet och det var frys kallt. Skalpen kröp ihop likt en frusen pung vilket medförde att jag inte kunde stänga ögonen. Så nu är jag helt röd i ögonen efter allt förorenat regn som träffade iris... Annars var det en hyfsad dag, första riktiga dagen i skolan men jag hade redan hört allt på mitt intro i fredags så mycket klokare blev jag inte... Snarare lite oklokare för nu verkar det som om jag inte kan läsa de kurser som jag har valt... Hur kan man komma med det nu, hade det inte varit en idé att säga till om det när jag sökte dom? Eller så är det bara jag som är för svensk och vill ha klart allt i tid... Får försöka bli lite mer söderländsk (som Bredow, ungefär)... Köpte lite nötfärs och kokade ihop lite chilli con carne, enkelt men ack så gott. Kände mig lite lurad när jag öppnade paketet med färs. Allt såg ut som vanligt vid första anblicken (utom att färsen var lika tjock som en maffig daggmask...). Men sedan när jag öppnade paketet hade dom asen lagt i ett mindre paket, fast upp och ner, vilket gjorde att det såg ut som om jag hade köpt 7 kilo färs men det var bara 700 g i paketet... Miljön är inte satt i fokus här precis. Men det fina är att det blev tre portioner så nu ligger det två elakt kryddade påsar och väntar i min frys, mums.

Nu när vi ändå är inne på mat så är jag lite små sugen på sushi. Detta borde ju finnas i vilken kuststad som helst, eller? Nja, det finns ju här men då måste du pröjsa 30 kr för två rullar (portionsbitar), hög prisklass tycker jag. Hittade en "sushibar" som bara hade friterat skit... Måste nog ha ett snack med dom om hur man monterar en sushitallrik.

Noterade en annan rolig grej: Det har öppnat en Wrestling butik i Newcastle. Watch out for the Yankees!! Jag visste att amerikanerna ville ta över världen men måste dom så smaklösa att dom öppnar en sådan affär här? Räcker det inte med KFC, BK och Mc D? Bara vi slipper sådant skit i Göteborg.

Inga kommentarer: