fredag 28 september 2007

Sextonde dagen

Kom precis hem från puben (The Waterline) där jag kollade på England-Tonga i rugby VM. Vi vann (kommer inte med vad exakt) komfortabelt det var lite spännande första 20 sen drog vi ifrån. Jag tyckte att denna helgen var ett gyllene tillfälle att knyta kontakter med engelsmän, tyskan är ju jagad av kineser ute på vishan och fransyskan signar lite papper hemma vilket medför att jag inte kommer åt polackerna. Jag är ju ensam hemma nästan. Så då är frågan vart man träffar nya vänner eller bekanta när man är i England? Jag satte alla pengar på ett kort och tog ner mig till puben, där hänger ju alla... Med min rutin i bakhuvudet satte jag mig inte vid ett bord utan ställde mig och hängde i baren. Inte en själ pratar med mig... Nu kan det vara så att dom är blyga av sig men med den mängden innanför rocken tror jag inte det. Det kanske är så att jag ska ta första steget?

Vissa vågar jag knappt titta på till den kategorien tillhör nästan alla killar (rakade, stora som Obelix och blänger fräckt på folkmassor) och många tjejer (för lättklädda, vill ju inte få en rysk hallick efter mig). Sen är det resten kvar eller snarare en handfull och dom står i sina klungor och hänger det går ju inte att knö sig in där. Summan av kvällen blev att jag inte pratade med någon annan än bartendrarna, men jag fick äntligen min Jack-plunta så nu kan jag smygsupa på föreläsningarna...

Anledningen till varför jag gick ner till Quayside var för att jag skulle fota Millenium Bridge när den öppnades klockan 22:00 och det gick smidigt. Jag kan dock inte publicera några kort för internet här är så svajigt att jag inte kommer åt den funktionen, jag har heller ingen möjlighet att kolla på min blogg. Livet är bra hårt ibland. Bron öppnades, båten gick under och jag fotade så nu har jag slutfört det uppdraget. Ville göra det när mörkret hade infunnit sig för belysningen var tydligen cool men jag vet inte om det var så speciellt.

Jag är ensam i morgon också och kommer inte att ge upp utan jag ska träffa ny bekantskaper om det så är det sista jag gör. Nja så allvarligt är det kanske inte men ni fattar. Manchester City i morgon på bortaplan ska vi sätta 2-0 till skatorna och Viduka stänker båda? Owen ligger på slaktarboerdet i Tyskland(!) så det blir Martins bredvid aussien på topp, det blir nog fint så. Blir således Luckies i morgon, precis som är brukligt vid matcherna nuförtiden. Hoppas att allt är som det ska med min uppkoppling i morgon så ska ni bjudas på massa ögongodis.

Inga kommentarer: