Då var skolan igång verkligen skönt att ha något planerat på dagarna. Började nio i morse med Management skills, det var som i bamba ungefär med bord utspridda och typ åtta stolar runt varje. Jag var väl bland dom första 20 in i salen och satte mig givetvis ensam vid ett bord efter en lång stund kom det äntligen två stycken mot mitt bord och satte sig, tack Nick och Maria. Kursen verkar bra om det inte hade varit för att den ska vara så himla käck, men det är väl det som Management handlar om? Efter tio minuter skulle vi gå omkring och fixa grupper, vi var fem olika program och vissa part time students också, självklart skulle vi vara en av varje i gruppen. Nick tog kommandot medan jag och Maria följde efter likt rädda får (man är ju inte tuff första dagen i skolan och det är ju inte högstadiet där jag för att få vänner kastade tigerkaka på dom, vilket funkade...), Bredow tyckte att jag skulle slå ner den största killen i klassen och även om jag övervägde det så hade jag inte haft en chans för han var onormalt stor... Nick gjorde i vilket fall som ett underbart arbete med att forma gruppen så nu är vi förutom oss tre; Darren, Eve, Steph och Sam. Nu är ni säkert väldigt nyfikna på vad vi i gruppen ska åstadkomma, har jag fel? Bryr mig inte det minsta utan kommer nu berätta vad det absolut värsta med dagen var: Vi ska producera en film... Va fan?? Inte bara det utan föreläsaren upplyste glatt att den kommer att sändas på lokal TV och de bästa kommer hamna på Youtube. Får väl lura till mig ljudmans karaktären eller kanske ska jag ta tjuren vid hornen och var framför kameran? Var snälla och lämna en kommentar om detta och om det visar sig att ja-sidan vinner så gör jag det... På Youtube, haha! Det hade vart skoj... Vi avslutade lektionen med att byta telefonnummer så vi ska träffas och bestämma vad vi ska filma för skit.
Nästa lektion var om Project & People Management också detta känns som en kurs som är rolig, läser den med fjärde året vilket medför schema krockar men jag kan tydligen missa lite på den utan att det gör något sa Ube ("the black dude" som han presenterade sig som...). Skojig prick men det känns som att han kan väldigt mycket och har förmågan att förmedla sina kunskaper.
Sen hade jag lunch och jag hade på grund av den lektionen innan kommit ifrån mina gruppisar så jag drog in till staden och köpte en fickordbok (den ordbok jag har väger 3 kilo, aningens otymplig) tog en sallad och kollade lite på olika ostar som jag ska köpa i morgon. Osten måste ha rätt mjukhet annars funkar inte osthyveln.
Det visade sig att lektionen efter lunch var inställd så jag flanerade runt lite utan mål. Då jag inte hade ett mål kom jag heller ingenstans, utan efter en stund fick jag nog och ställde mig utanför salen där nästa lektion snart skulle börja.
Det var Building Technology 2 den handlar tydligen en del om bärande ramvek och första uppgiften var att bygga en konstruktion utav sugrör som nästa vecka ska testas med några böcker som ska läggas ovanpå... Lite barnsligt men det blir säkert lärorikt, vår design kommer att gå långt men jag kom på en bättre på gymmet så kanske ska jag försöka få min grupp att göra två olika.
Sista lektionen kommer jag inte ihåg så mycket av det beror dels på att det var bara 20 minuters genomgång och dels att jag glömde alla mina papper i salen... Ska lösa det i morgon för alla lektioner i morgon blev inställda så jag har gott om tid för det...
Tydligen har Tyskland intagit min lägenhet för nu har det flyttat in en ny tyska längre ner i korridoren, vet inget om personen i fråga bara det faktum att hon bor här. Utförligare rapport utlovas.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Har fixat en omröstning så ni behöver inte ta er in hit för att rösta utan gör det i sidofältet bredvid inläggen.
Hej bror!
Ser att du håller dig sysselsatt, kul! Vi åker till Danmark över helgen och dricker öl i bubbelkaret på badhotellet i Fredrikshavn med Lollo. Hoppas du inte känner dig allt för hemma, där över havet. Vi vill allt att du kommer hem igen.
kram lilla syster klara
Skicka en kommentar