7+ minst, eller hur rankar man svårighetsgraden?
Sunderland var väl inte en kanon stad men å andra sidan så kanske jag inte försökte så mycket... Blev ett besök i South Shields som följdes upp av en snabb visit i North Shields. Vädret var helt perfekt för en dag av upptäckter, ni vet t-shirt varmt och strålande sol.
Fick i mig den första portionen Fish 'n' Chips vet inte vad jag ska ge den för betyg för den var rätt intetsägande förutom att jag kände ett gött lager fett i munhålan resten av dagen. Nu vet ni och jag att man inte ska käka Fish 'n' Chips på gågatan i Sunderland. Avlade ett besök på Winter Garden och ett museum vars namn jag helt har glömt bort.
Mmmmmmmmmm...
En apskalle från ett museum...
Sköldarna ligger i mynningen av Tyne så nu har jag även besökt Nordsjön, pallade dock inte känna om det var någon badtemperatur. Kollade bara lite publik konst vilket det finns mängder av här omkring. Dagen kan summeras som intressant och ihågkommen så inte helt bortkastad.
Fransyskan la dagens kommentar under Fish 'n' Chips lunchen. "I will never get an englishman" Why?, frågade jag. "Cause they like pigs, you have to be large to get them to like you". Det ligger något i det där...
På kvällen skulle det ätas och drickas i goda (nyfunna) vänners lag. Det visade sig att dom andra inte var sugna på att äta ute så jag drog iväg och käkade själv. Satte mig på en pub (Moot) i närheten av lägenheten. Jag begick det största misstaget för kvällen där och jag fattar inte att jag var så dum och ber er att inte göra samma sak: När man går ensam till en pub så för gudsskull sätt er inte vid ett bord utan sätt er i baren. Det känns nog 200 gånger mer ensamt om man sitter vid ett bord med tomma stolar omkring sig än vid baren där man kan tjöta med personalen. Jag lärde mig av misstaget och efter avklarad middag drog jag iväg till Strawberries (en pub ett tjejslag från S:t James's). Jag hade en dagsbiljett på Metron så det var bara att åka. När jag var på väg av Metron strålade jag samman med en gubbe som svor sig blodig över alla turister som inte fattar att S:t James's är ändhållplats... Fixade till värsta "geordie" accenten jag kunde och höll med.
Tydligen firade vi Jack D's födelsedag och det vill jag ju inte missa, dealan var att för varje drink med Jack du köpte fick du en dollarsedel som du vid ett senare tillfälle kan byta in mot något fräckt... Jag samlade ihop fyra stycken vilket gör att jag nu har förtjänt en plunta, jag ska hämta den senare i dag när jag kollar på skatorna (Freddie kommer hit och nog ska vi sätta den gubben på plats, om han spelar vilket jag inte vet något om). Har nu hittat lite schysta ställen här i Newcastle, det första vi gick till var Hotel Four helt ok ställe med sköna människor dock var toaletten inte fräsch utan det verkligen stank där inne (så illa att en kille fick Transpotting-känsla).
Gröna sköna dollars
Huvudvärk?
Sen besökte vi Head of Steam ett skönt ställe med all möjlig musikoch trevliga människor. Läste en poster om att Turbulence kommer till staden nästa helg, nu i efterhand så funderar jag på om det inte kan vara så att klubben hette det men är inte hundra... Tyvärr stängde dom vid två och då var jag i högform sugen på mer, fanns ett ställe som var på tapeten men kostade £ 6 vilket var helt hejdlöst dyrt för tyskan. Vi drog istället på efterfest hos Pierre, ost och Glenfiddich samt ett gött tjöt avslutade kvällen. Jag och två andra pallade inte med att promenera hem utan beställde taxi, tyskan var promenadsugen eller bara snål. När jag säger att jag vill ta taxi hem säger hon: Då betalar du. Fick nästan ett frispel. Om hon inte vill åka taxi är det bara att ta på fotriktiga skor och börja gå. Ville dock inte ställe till en scen utan lät henne hållas. Jag säger er dock detta: Nästa gång vi ska dela något så kommer hon betala även om det innebär att jag måste ta en springnota. Har man dåligt med cash så stanna hemma då, eller stå ditt kast och drick vatten ät nudlar eller promenera vad än som behövs göras för att att slantarna inte ska sina så fort men låt inte dina "vänner" betala för dig.
Nu har Prison Break börjat i USA igen så i kväll ska vi se hur det går för Lincoln och gubbarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar