Vissa människor får mig att spy blod, en av dessa har jag träffat nu... Brrrrrrrrrr! Hon gav mig rysningar in till benen. Ska försöka ta lugna ner mig och ta det från början.
Låg och sov lite på eftermiddagen när det börja låt utanför dörren, det har jag inga problem med men jag har ju bara en granne än så länge vilket medförde att jag blev ytterst nyfiken. Så jag gick ut i köket för att fixa en macka, då träffade jag henne (bara tänka på henne ger mig kalla kårar). Usch!! Det visade sig inte vara en utan två nya grannar, toppen? Nej! Hälsade på den närmsta, då sträcker hon fram sin oljiga, små feta och framför allt slappa hand och säger: INGENTING!!! Hur är det möjligt att göra så? Jag sa mitt namn och hälsade på den andra, men p.g.a. det första handslaget såg jag svarta blixtar framför ögonen. Har lite svårt att förstå hur man kan med att ta i hand när man har ett sådant handslag? För hon måste väl veta om det? Det hade varit bättre om hon burit omkring på några påsar eller nåt hela tiden så hon slapp visa dom för andra människor. Jag fick lust att ta hennes hand igen och ta i för kung och fosterland så hennes äckliga kletiga fingrar blev till mos men nej svensk och mesig som man är vände jag på klacken (efter att jag hälsade dom välkomna ) gick in i köket och fixade en macka. Nu är jag rädd för att dom har satt ihop massa utlänningar i denna lägenheten så att jag blir sämre på engelska än innan jag kom hit, kommer i värsta fall få en tysk dialekt och det vet vi alla är det värsta som kan hända.
Annars har dagen var bra. Åkte till Europas största shoppingcenter, helt sjukt stort tog bra lång tid att gå igenom det utan att ens titta i butikerna. Perfekt ställe att lura bort vissa personer på. Tror även jag lyckades med det idag, det var en gammal tant som frågade vart en restaurang fanns så jag chansade lite och pekade åt en riktning som verkade bra. Hihi... Hittade lite svenska basvaror; knäckebröd, Druvans senap, blåbärssoppa och sill. Fick även tag i ett täcke och ett par tofflor så jag slipper frysa så förbannat. Annars är det inget att rapportera ska ta mig en sväng in till staden i kväll får se vad som händer.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Fan Tal! Händer mer i England för dig under några dagar än vad det hade gjort under en hel livstid i Sverige!
fordom:
Du skulle bara veta
Skicka en kommentar