Då var det över! Dagen började i dur men avslutades i moll men förhoppningsvis blir kvällen bättre.
Vi får väl ta det från början: Började dagen med att käka lite frukost; ägg, yoghurt och mackor. Sen hoppade jag in i duschen som är en historia i sig. Jag har alltid tyckt att duschar utomlands är dåliga i alla avseenden hård/lös stråle, kallt, snuskiga eller så träffar strålen väggen mer än dig själv allt detta medför att man inte känner sig riktigt ren. Men mina (våra) duschar är helt grymma kanon temperatur, fin mjuk stråle och fräsch som få. Känns nästan som en 5 poängare men nöjer med en 4:a för att det inte går att ta loss munstycket och komma åt överallt... Efter duschen bar det av till skolan jag och tyskan hade sällskap men blev av med henne när vi kom fram (hon är inte så himla givande att prata med när man måste dra ut alla ord). Vi hade en så kallad "ice-breaker game" alla får ett papper med lite påståenden på sen ska man hitta en som passar in på varje påstående. Jag var mycket nära att fylla mitt papper först av alla men hittade ingen som hade besökt min hemstad... Är det så jävla konstigt när man kommer från Angered??? Hade nöjt mig om någon hade varit i Göteborg men icke. Så det var en äcklig tysk som vann (plockar honom i kväll). Käka några plommon och en banan till lunch sen köpte en bok om arkitektur för att ha något att läsa på kvällarna hon i kassan tyckte nog synd om mig för hon slängde med tre gratis böcker... Så nu behöver jag inte prata mer med tysken.
Sen började dagen gå mot moll: Vinden vände och iskalla vindar från Nordsjön drog in över Newcastle och jag stötte på alla kineser... Jag fattar inte att dom kan vara så många och röra sig så oorganiserat. Det var små bås där folk delade ut lite informationsblad om allt som var viktigt att veta när man är ny i området. Det bara small till bakom mig när hela horden stormade in och skrikande (på mandarin eller vad dom pratar) skulle ha varenda lite jävla pryl som delades ut helst ska dom ha två av varje om (hemska tanke) dom skulle tappa en broschyr... Jag märkte även att vissa av dom har med sig mammor/pappor eller båda två. Detta utnyttjas på så sätt att dom kan få ännu fler exemplar utav samma broschyr. Dom kan ju inte prata engelska för femöre utan bara nickar och ler hela tiden, detta får mig att tro att dom har lite problem att läsa (det är ju inte ens samma alfabet) också men nu när dom har länsat Newcastle på varje broschyr så har dom att göra i några månader vilket förhoppningsvis kommer att märkas på deras studieresultat... Moooohaha!!! Vad fick jag då med mig? Lyckades få en blå nyckelring med en liten röd lampa på, den går även att använda som visselpipa om man känner för det... Man kan ju hoppas att den var från ett fräckt sportföretag men icke, den är märkt med texten: "Chaplins in Newcastle" vilket betyder: Prästerna i Newcastle... Coolt? Får trösta mig med att kiosken under har Red Stripe att sälja (i burk dock men vad göra när det trycker på?).
I kväll ska alla utlänningar på en kårtillställning, undrar hur det slutar?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
jäklar i havet du.. en blå rasist har man i bekantskapskretsen. va ju trevligt, kyrkohatare åxå.
redstripe åpå burk e världsklass ju, miljöförstörare e du åxå..
å sen det bittraste av allt, hänger på chalmersstudentpub i england, låter sköj, hoppa på backar, klättra på backar, ha folkislocket som hatt på huvet osvosvosvosvosv..
nä men fan du verkar ha det sköj!!
ses på skype
Det ser verkligen ut som en intressant stad med rolig arkitektur. Du vet väl att det finns många kineser, så det är inte konstigt att det blir många även i Newcastle. Det är ju förstås en skandal att ingen känner till Gbg. Har de aldrig hört talas om blåvitt?
Det öste ner regn idag, som tur är sitter man inne och jobbar. I onsdags var det taklagsfest på Peab-Sahlgrenska, trevligt men ytterst få kvinnor som alltid i byggbranchen. Till Ellens födelsedag ska jag överraska med Andy Warhol-inspirerade bild som du gjorde häromdagen, Majornas copy print gör en stor färgkopia. Igår var E och jag hos K och tittade på deras nya bergvärme i huset. Fint som snus!!
Ha det gott hälsar B
det verkar ju som du kommit tillrätta min vän, fast det här med bra och dålig arkitektur kan vi nog ha ett trevligt samtal om, fast jag har ju bara dragit mina slutsatser efter dina foton... men det tar vi när jag hälsar på:)
ska ju till prag en sväng först med klassisarna
är annars djupt imponerad över ditt flitiga skrivande... får nästan lust att själv ta upp min gamla blogg:)
ha det gött
Bredow:
Alla har vi något som vi smyger med...
Steho:
Men måste kineserna gör allt på samma sätt hela tiden finns det ingen som går mot strömmen?
Steho:
Vad gjorde du på taklagsfesten? Sen måste du sluta använda så löjlga förkortningar på namn mamma annars kommer jag att cenurera dina inlägg.
Måring:
Smaken är som baken... Prag kommer i första hand är det så vi ska ha det?
Om det ska vara på det viset så skriver jag inget alls..........B som i bays
Skicka en kommentar