Dagen har inte bara varit hård utan även väldigt känslomässig. När närvaron skulle bokföras på en av lektionerna svarade jag lite lojt: mmmmm, när jag ropades upp. Då får jag ett dunder pungslag när han säger att det är nog så att skandinaver är väldigt oentuastiska och jämför mig med Kimi Räikkönen (en finsk formel 1 förare). Han påstår att Kimi bara har ett streck till mun och knappt orkar röra strecket när han har vunnit. Jag har alltså blivit jämställd med en finne, fy fan. Finnar och tyskar är nog de människor jag har svårast för, även om det finns många bra finnar. Jag var ju tvungen att visa att han hade fel och därför medverka mer aktivt än innan. Så jag fick tjöta nästan hela lektionen.
Lektionen efteråt skulle vi gå igenom vad som skulle göras för inlämning. Jag hade suttit hela måndagen och kämpat som ett as för att få ihop en början på arbetet. Den enorma motorsågen togs fram och kapade mig vid fotknölarna... Jag hade inte ett rätt och kommer nog inte att klara av denna kurs (heller). Mår illa när jag tänker på det. Det får nog bli så att jag läser en termin extra för att få ut en examen eller så läser jag dubbla poäng i vår för här lär jag inte få mede mig ett enda... Å andra sidan så kanske det är som i restaurang branschen när man kommer till J. Dahlbom och frågar om dom inte är nöjda med en.
-Jo klart vi, svarar han.
-Men varför får jag aldrig credd då?
-Vi bryter ner alla i fem år innan vi bygger upp er från grunden... Så snart är det dags för dig.
Sen bytte jag bransch. Det jobbiga är att jag har inte fem år utan jag måste få lite credd från lärarna nu annars skiter jag nog i det här.
Solade stående idag. Inga problem alls. Lite trist att bara sola i sex minuter men det är bättre än att bränna sig.
Satt på toan och tjuvlyssnade på tyskan och en av hennes vänner (!!!!!!!!!!!!!!) i köket. Det var mycket som dom hatade tillsammans. Underligt att dom har blivit vänner... Kanske dags att utöka hennes vokabulär med lite mindre laddade ord som dislike, detest eller abhor.
En rolig grej som jag fick reda på idag är att nästa vecka är det något som kallas "self study week" alltså inga lektioner alls. Tråkigt att J landar på lördag och stannar en vecka...
Lektionen efteråt skulle vi gå igenom vad som skulle göras för inlämning. Jag hade suttit hela måndagen och kämpat som ett as för att få ihop en början på arbetet. Den enorma motorsågen togs fram och kapade mig vid fotknölarna... Jag hade inte ett rätt och kommer nog inte att klara av denna kurs (heller). Mår illa när jag tänker på det. Det får nog bli så att jag läser en termin extra för att få ut en examen eller så läser jag dubbla poäng i vår för här lär jag inte få mede mig ett enda... Å andra sidan så kanske det är som i restaurang branschen när man kommer till J. Dahlbom och frågar om dom inte är nöjda med en.
-Jo klart vi, svarar han.
-Men varför får jag aldrig credd då?
-Vi bryter ner alla i fem år innan vi bygger upp er från grunden... Så snart är det dags för dig.
Sen bytte jag bransch. Det jobbiga är att jag har inte fem år utan jag måste få lite credd från lärarna nu annars skiter jag nog i det här.
Solade stående idag. Inga problem alls. Lite trist att bara sola i sex minuter men det är bättre än att bränna sig.
Satt på toan och tjuvlyssnade på tyskan och en av hennes vänner (!!!!!!!!!!!!!!) i köket. Det var mycket som dom hatade tillsammans. Underligt att dom har blivit vänner... Kanske dags att utöka hennes vokabulär med lite mindre laddade ord som dislike, detest eller abhor.
En rolig grej som jag fick reda på idag är att nästa vecka är det något som kallas "self study week" alltså inga lektioner alls. Tråkigt att J landar på lördag och stannar en vecka...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar