Tisdagar är som ni vet den hårdaste dagen på veckan och idag var det inget undantag. Uppe svintidigt (halv åtta) och pysslade ihop en redig frukost sedan bar det av till skolan för ett gäng föreläsningar. Vid tolv var jag hemma igen och lagade mat (ekonomisk!!). Fjorton var jag tillbaka i skolan för nya föreläsningar och märkte rätt fort att jag helt hade förträngt ett ämne... Det är inte käckt, inte alls käckt faktiskt. Det hade väl vart mer okej om jag hittade alla papper som dom har delat ut, men inte ens dom har jag brytt mig om att arkivera utan det verkar som om dom har hamnat i papperskorgen direkt. Det hade annars vart ett ämne som jag kunde lyckas i. För jag fick idag mottaga en Kit-Kat av föreläsaren, det ni. Inte illa! Mitt lag vann tävlingen förra veckan när vi skulle bygga en fackverkskonstruktion och sedan belasta den med diverse ordböcker och uppslagsverk. Gott att äckla dom andra i klassen med att låta chokladbiten slinks ner i väskan för att sparas till efterrätt, mmmm... Den satt som en smäck efter chilli-con-carnen (det äter jag nog tre dagar i veckan).
Blev lite äcklad på tyskan idag när jag (som vanligt) stal hennes salt. För jag har käkat torkad frukt många gånger och har försökt bjuda henne men varje gång har det låtit. "Dried froooouuuit, strange!!!". Därför fattade jag ingenting när jag öppnade hennes skafferi och fann en likadan påse där. Är inte min frukt lika bra som hennes? Eller är hon för fin för mig? Fattar inte vad hon håller på med. Nå ja, jag ska låta henne vara nu och inte prata mer med skrället.
Fick ett mail från dom kristna idag (smider medan stålet är varmt ja) om att vi skulle hitta på något på lördag. Dom skulle till en afrikansk och karibisk marknad två stenkast från min skrubb. Jag hade redan planerat ett besök där för att införskaffa ett armband. Kanske en wodoo-docka för att driva tyskan till vansinne? Mohahahahaaa. Det ska jag kolla upp.
Idag kom regnet och jävlar vad det kom sen då. Inte som spön i backen utan mer som en grå massiv kaka på himlavalvet. Solen hade inte en chans att sprida sina strålar utan det har varit ficklampsväder idag. Annars är hösten här och löven har nu börjat ändra färg och jag kommer säkert att halka på dom asen nästa vecka...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Tjena grabben! Gott att se att inte skrivkrampen har fatt grepp om dig an! Har e de bra segt nu, men snart borjar uppladdningen. Sverige frankrike i basket!! Nu javlar ska snigelatarna fa!!! David halsar foul! Puss Charlie
Skicka en kommentar