lördag 13 oktober 2007

Trettioförsta dagen

Fem i elva hemgången var som bortblåst igår. Kom inte i säng förrän vid tre. Galet! Satt hemma hos polackerna och spelade monopol. Självklart var jag den som vann eller den moraliska vinnaren för i slutet var dealarn av typen att jag fick betala när jag gick på deras tomter medan dom hade halva priset mellan varandra. Det är inte helt lätt att när man spelar ensam mot tre stycken ilskna polacker... Jag fick smeknamn som juden och the devil... Hårt spel det här monopol.

Tog en taxi hem för en halvtimmes promenad stod inte högt i kurs efter spelandet. Och det är bra billigt med taxi i Newcastle, betalde £ 3,10 (40 kr) för resan som annars hade tagit en halvtimme om jag hade använt fötterna. Det luriga är dock att man aldrig får en taxi om man går ut och ska vinka in en utan det gäller att beställa, alltid. Men dom skickar ett sms när bilen är på gång, service. Det är i vilket fall som helst bättre än Trollhättan med sin "taxikö" där man likt lönedag på banken skulle stå i kö och vänta på sin tur, sjukt. Jag vinkade in en taxi när vi skulle hem från "Lippers" men då låsta chauffören dörrarna precis som han trodde att jag skulle råna honom. Idiot.

Ska duscha nu och sedan bege mig ut på en marknad för att inhandla lite afrikanska eller karibiska prylar. J tyckte att jag skulle skaffa mig en sarong, är inte det lite nittio? Jag är mer inne på en wodoo-docka och lite fin rom. Kanske en cool mask att hänga på väggen hemma. Den hamnar dock i en låda när jag kommer till Sverige för J godkänner aldrig något sådant på väggen.

Vi blir nog ett bra gäng ikväll på Lonsdale för att kolla på rugby, skoj att träffa alla kristna igen.

Inga kommentarer: