torsdag 4 oktober 2007

Tjugoandra dagen

Dagen har varit stenhård. Jag har varit i skolan från 9 till 13 inte så länge men det där med föreläsningar tär på en. Fick inte snackat med Oliver något idag heller så det blir inget med klassen i helgen. Hade ett möte med en föreläsare (Paul Chan en tokig kines som om jag hade fått bestämma hade haft undertexter när han pratade) om vad jag skulle uppnå för mål i hans kurser. Kändes bra att få lite ordning på livet här så jag har att göra på eftermiddagarna också. Men nu har jag fått känslan att det helt plötsligt blev tokig mycket att göra… Ska varje vecka lämna in en liten text om mina funderingar kring ämnet ”Management Skills”. Fan vad svårt att behöva tycka till om saker när det enda jag har gjort i tre år är att räkna. Jag kommer att kunna strukturera upp mig lite och sitta i biblioteket och plugga vissa dagar.

Träffade fransyskan, som kom tillbaka från Frankrike igår. Även det är en ljusning så nu kan jag utöka min umgängeskrets till polackerna också, fin fint.

Efter skolan var jag tvungen att köpa lite skyddsutrustning för ett studiebesök. Här måste ALLA ha stålhätta i skorna, reflexväst och hjälm när man vistas på bygget. Fick tag i ett kit med skor, väst, hjälm, skyddsglasögon och handskar för 26 pengar. Ni som jobbar på PEAB kan ju själva räkna ut att skorna inte passar någonstans. Den stora frågan är vad jag ska göra med prylarna när jag har använt dom på studiebesöket? Ska nog försöka sälja av dom på ett bygge här bredvid, kommer antagligen tro att dom är stulna men jag får väl försöka förklara hur det ligger till.

Rakade mig för en stund sedan och skar mig. Jävla rookie. Brukar annars vara en jävel på att raka mig. Skär mig ibland när det handlar om ett nytt blad men inte ett använt. Kanske blev jag straffad för något.

Håller på med tvätten för fulla muggar och snart är det möte i vårat lilla kollektiv här i Newcastle. Vet inte vad som kommer upp på agendan men misstänker att ämnen som toapapper, salt och stulen mjölk kommer att behandlas. Rapportera ikväll om eventuella fejder som blossar upp. Var nere i tvättstugan och kollade så allt stod rätt till. När jag är på väg därifrån hör jag hur en stenhård boll landar en meter ifrån mig. Jag har inte orken att bli provocerad men på vägen därifrån fantiserar jag om att slänga bollen över den höga väggen och göra en Zidane på det aset som försökte träffa mig… Så mycket ilska som finns här… Ska ner snart igen, då blir det andra bullar.

Inga kommentarer: