Kände mig helt sjuk igår kväll när jag placerade mobilen på sängbordet med ordern om att ringa 06:45 denna lediga fredag. Varför skulle jag nu tortera mig själv så? Den enkla anledning att jag ville vara på gymmet när dom öppnade 07:30... Dum i huvudet är den kategori man bör placera mig i. Jag var där och donade lite. Det hände en rolig grej och det var att en kvinna frågade mig om hur man skulle göra en övning. Det har aldrig hänt innan, ändå har jag hållit på ett tag nu. Sen att hon såg ut som en köttbulle med 90 % ister i är en helt annan femma. Vägde mig för första gången och syster K som trodde att jag skulle bli lika tjock som senaste gång jag uppehöll mig i detta landet hade helt fel. Nästan tappat några hekto, vad det nu ska vara bra för.
Annars har jag tok pluggat hela dagen och har avslutat ännu en uppgift så jag ligger helt i fas eller till och med lite bättre till i två ämnen. Efter den tidiga uppgången i morse valde jag att sova halvtimme mitt på dagen, härligt.
Recensionen på den nya ögonmasken blir inte så bra som jag trodde. Sov nästan dåligt i natt, illa. Den tryckte på näsan så mycket att jag inte kunde andas. Så den fina masken har nog gjort sitt snart för jag ska leta efter en ny i helgen. Den nya ska vara tunnare så att den inte trycker ner näsan lika mycket.
Blir nog en öl ikväll med fransyskan och polackerna, tyskan drar till en kompis i helgen vilket känns gott. Afrikansk marknad imorgon ska bli spännande.
Min städvecka är nu slut i kollektivet och det innebär att jag ska svina ner så mycket som möjligt i sju veckor innan det är min tur igen. Hehehehehe...
Nu ska jag käka något lätt. Typ gröt eller något som går fort. Fick ett ryck och skulle minsann göra ett storkok med köttfärs och spaghetti till lunch. Hade en fantasi om det skulle typ tio paket med käk i frysen när jag var färdig. Men det visade sig rät fort att en kastrull på en och en halv liter inte rymmer så många portioner... Den rymmer knappt tre. Det ligger en halv på spisen... Får väl ta bort den nu när jag ska ut till köket.
Trevlig Fredag!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar