Drog mig ner till kajkanten för att insupa lite av den sköna solen som förgyllde min dag idag. Hittade en uteservering, slog mig ner och beställde "full english", apelsinjuice och en kanna vatten.
Skulle återfå salt- och vätskebalansen i min sargade kropp. Vätskan var inga problem men "full english" är lurigt som satan. Bacon, vita bönor, ägg, champinjon, vitt bröd, korv och tomat. Dom första fem ingredienserna är helt men sen börjar problemet. Korven ser ut som en förvuxen snigel, grå, svettig och äcklig. Den smakar dock fint men konsistensen är lurig. Då återstår tomaten eller snarare tomat halvan som har fått ligga i ugnen ett tag för att bränna den som försöker äta maten. Finns den där för att liksom väga upp allt skit man trycker i sig? Fattar inte varför den ska vara med. Allt är så grått och flottigt och så ligger tomaten i hörnet och ser trött ut. I och med att den har tillbringat en tid i ugnen så är den ju inte ens tuggbar utan har liksom en slajm konsistens. Kalaset gick på £ 8 (105 kr) så där äter jag inte igen. Men mådde som en fin fisk efteråt.
Tränade en stund och hade fått i uppdrag av J att inte se engelskt blek ut när hon dyker upp här. Så jag tänkte att receptionist tjejen visste vart man skulle ta vägen. Klart hon visste, jag tror att alla receptionist tjejer solar solarium (sun beds heter det här fick jag lära mig). Hon förklarade vägen och det skulle inte vara dyrt alls och vara öppet sent. Jag gick dit men det var stängt, dom stänger klockan 19. Det var sent... Bredow och hans spanjakvänner slutar ju med siestan vid 19 och är ute till 02 på vardags kvällarna, det är man inte här. Vi har alla olika perspektiv om vad som är sent eller tidigt tydligen. Får sola imorgon istället.
Hade fått ett SMS när jag kom hem. Det löd: Hi guys hope you had good sleep, just wana confirm the dinner on wednesday between 7-8. Plz no alcohol, hope you understand. Looking forward for a good night. Avsändare okänd. Tog det först som ett personligt påhopp för jag misstänkte att det var någon som jag träffade igår. Jag har dock inget minne av att boka in en middag med någon i veckan. Försökte desperat googla numret men det gav inget resultat. Men som ni redan vet är jag och Sherlock Holmes vänner. Så jag tog fram min listighet och skrev ner numret och kollade telefonboken efter liknande nummer. Tankegången var att om jag bytte nummer med denna personen igår är sannolikheten stor att jag har knappat in fel nummer. Det visade sig att så var fallet och jag hade missat en siffra i Omars (Ture Sventons kompanjon) nummer. Så tydligen var jag såpass het att jag lyckades bli inbjuden på en middag till en saudi i veckan. Nästan lite stolt. Men när jag analyserar SMS:t frågar jag mig vad som menas med "guys", vilka mer kommer tro. Ska kontakta fransyskan och luska lite mer i det här. Hon bör vara bjuden tycker jag.
Bokar biljetter till Liverpool matchen imorgon. Bokar fyra stycken, Foss och jag ska ha varsin sen verkar det inte som det kommer någon mer. Men det finns alltså två biljetter över, först till kvarn.
Många har hört av sig och vill ha en adress hit, så på allmän begäran:
Mr. Karl Holmström
Flat 33/01
Garth Heads
Off Melbounre Street
Newcastle-Upon-Tyne
NE1 2JE
England
Telefon: +447964452185
Glömmer ni Mr. kommer det inte fram... Skulle det göra det så läser jag det inte. Det här med titlar är mycket viktigt...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar