Festivalen var väl inte jätte rolig, marknaden var rätt liten och runt den hände inte så mycket. Jag fick en gratisbiljett till en konsert där fem bastanta svarta kvinnor sjöng. Dom sjöng typ gospel men kallade det "negro-spiritual", tydligen sjöng slavarna det förr i tiden och även om det handlade mycket om Jesus, Jordanien och sådant så var inte budskapet kristet. För slavarna hade blivit tvingade till kristendomen och när dom sjöng om dessa sakerna associerade dom det till att bli fria. Jag tyckte det var gospel men vad vet jag om musik?
I marknadstältet fick jag tag på tre cd-skivor med reggae remix, £ 10 tyckte jag var en nice deal. Det tråkiga (pedant som jag är) är att det inte finns någon info på itunes nu så jag måste lägga till allt manuellt. Men då har jag en anledning att dricka upp rumen som jag köpte. För helt plötsligt stod jag framför en tjej som sålde alkohol från trakten och där fanns en lokal rum. Fick till och med ett smakprov innan jag bestämde mig. Hon slängde även med lite ingefärsöl. Tydligen är alkohol halten mindre än 0,5 % så det får bli många flaskor om jag ska uppnå samma berusning som med den 43 % rumen.
Dagens kap.
Maskerna som jag inte vågade köpa.
Blev en fika med dom kristna efteråt. Jag beställde soppa med bröd och det visade sig att jag var den enda som skulle äta. Tjötade med en holländska en hel del, jag valde henne för hon pratar nästan lika bra engelska som jag... Sjukt sätt att välja vänner på men ibland får man sålla ordentligt. Det absolut värsta är att hon skelar likt Marie Lindberg, det är sådant som (tyvärr) får mig att vilja springa ifrån människan i fråga, det liksom vänder sig inombords. Fy fan. Men nu var jag tvungen att ha ögonkontakt eller göra mitt bästa för att lyckas i alla fall. Kanske börjar jag bli kristen nu när jag pratar med människor även om det gör att jag mår fysiskt dåligt?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar