måndag 15 oktober 2007

Trettiotredje dagen

Började dagen jävligt trög i halsen, en sjukdom står och knackar på dörren. Den ska få smaka på basebollträet om den så mycket som försöker öppna dörren. Svin.

Nu har jag visat upp mig naken för England för första gången. Eller naken har jag varit innan men nu var det någon mer som såg på om man säger så. Duschade helt oskyldigt och när jag som sexigast stod och torkade min kropp så kommer städerskan in. Schysst tajming för dom är här en timme i veckan... I vilket fall som helst hade jag en lite framåtlutande position och hon såg min bleka rumpa sticka ut genom dörren. Det var inte så allvarligt men nu blev inte J först med att se mitt kött i utlandet.

Käkade lunch med fransyskan i Chinatown och vi blev tokdiskriminerade av servitören. Jag diggar ju inte kines skit på en tallrik men tvårätters för £ 4,50 (59 kr) är den billigaste lunchen jag ar hittat i Newcastle. Har aldrig känt mig så förnedrad som när han dukade upp besticken. Alla asiater fick pinnar och en soppsked i porslin (kinesisk standard) alla vita fick sked och gaffel!!! Skulle jag inte kunna äta med pinnar eller vad? Om glassen "Nogger" fick skit så jävlar i havet vad denna restaurang hade fått sina fiskar varma om det var i Sverige där allt ska vara lika.

Det sjukaste var kanske inte att vi inte fick pinnar utan när vi sedan ville ha det kommer idioten med tandpetare... Jag försökte vara lustig och sa vi nog inte kunde äta ris med dom det skulle ju ta evigheter. Sten ansiktet rörde inte en min (antar att alla kineser är lika sura). Till slut fick vi in pinnar och kunde börja äta. Trodde att hela restaurangen skulle (likt brukligt är för asiater) ta fram kameror och vi skulle bli förevigade som dom vita med pinnarna. Ingen brydde sig men jag tror dom asgarvade när vi gick. Jag kan inte gå tillbaka dit för då spottar eller pissar dom säkert i min mat.

Kollade in en vintage butik som visade sig ha samma prylar som "Broadway & Sons" i Göteborg bara det att det kostade en tredjedel så mycket och då har jag inte lagt till student rabatten som jag är berättigad till. Så nu har jag fyra eller fem butiker som går att handla i.

Snackade med tjejerna på S.t James's Park om biljetter till Liverpool matchen och fick då reda på att man inte kunde boka utan man får hänga på låset den 4 november när dom släpps. Jag kommer att köpa fyra stycken om jag inte vet hur många som kommer. Det går ju alltid att sälja... Så om det vet med dig att du vill komma hit helgen 23-26 november, hör av dig. Jag tycker att det hade varit skoj om det kommer hit ett gäng då. Reggaefestivalen är samma helg (lördag och söndag är det konserter och fredag tokiga klubbar) den kostar £ 40 (525 kr) (hela helgen) och fotbollen kostar från £ 32 (420 kr). Hör av er. Jag räknar med att Foss kommer så att din biljett är medräknad i dom fyra.

Inga kommentarer: