England förlorade tyvärr finalen igår men jag är inte ledsen för det.
Jag vann nämligen £ 30 på poker. Jag är ju den som inte brukar vinna på poker. Ibland är jag kanske med till dom tre sista men då brukar det skita sig. Hade ju fördelen igår av att inte känna någon av dom och dom visste inte vem jag var heller. Första handen chockade jag alla genom att spela stenhårt på par i fyror. Dom andra satt med triss i ess och skit så jag åkte på en riktig snyting men återhämtade mig snabbt och sedan var det inte mycket att snacka om. Sista given fick jag ess, kneckt vilket var en självklar all-in sedan synar han mig med kneckt, åtta. Till hans försvar ska sägas att hungern var påtaglig och med den kroppsbyggnaden hade hungern ett fläskgrepp om hans vardag...
Nu har liksom hela helgen gått plus minus noll vilket känns sjukt. Så jag har bestämt mig för att shoppa lite extra nu på söndagen. Pengarna bränner nästan i fickan. Vet inte vad det blir men jag drar in om tio och kollar vad som finns. Måsta även skriva färdigt denna veckas personliga reflektioner i Management Skills. Eller måste och måste, det hade varit fint och fixa det idag.
Provade engelsk nattamat igår. Inte helt olik svensk men ändå inte samma sak. Jag var ju fullt sysselsatt med pokern så jag skickade en springare att införskaffa käket. Jag fick en rätt som bar det läckra namnet: Kebab kött... Då fattar ni alla vad det var antar jag. I botten låg typ ett liba bröd och sedan bortåt ett halv kilo kött. Köttet var i tjugo centimeters långa remsor och jag fick känslan att ursprungligen var köttet packat som typ en korv. Detta antagande tog jag för att det var typ luftbubblor i köttet. Ovanpå köttet låg en hög med pommes och på toppen chillisås. Gott var det inte men måltiden uppfyllde sitt syfte och det är väl det som räknas? Och egentligen är väl inte nattamat gott i Sverige heller.
Utgång i Malmö den 19 januari. Har nog aldrig bestämt en utgång så långt i förväg... Det känns som den inte blir av bara för det.
Jag har en viss önskan om att fira nyår i dom södra delarna av Sverige. Så därför sänder jag ut en vädjan till er (Cissi, Emelié och Karin. Misstänker att Måring och Lilla B är hemma i Göteborg.) därnere att styra upp något.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar