onsdag 17 oktober 2007

Trettiofemte dagen, eftermiddag

Måste först och främst gratulera Måring för att han har insett att han är en nörd och även han slått mig följe på den så sjukt omoderna trenden att skriva blogg. Men lugn gubben snart är vi inne igen, om typ femton år... Länken hittar du här till vänster och namnet på bloggen är Fågelfiskmittimellan.

idag ringde jag polisen. Det har jag gjort några gånger innan men då hemma i Sverige när någon alkis krossar bilrutor eller pissar i garaget på ICA. Ringde dock inte larmnumret utan ett sådant nummer när man bara ska rapportera något och det inte är så bråttom.

Står dagligen ett gäng och super, pissar och skriker nedanför mitt fönster och jag kan inte koncentrera mig på skolarbetet. Det bör vara bättre för dom om dom får lite hjälp istället för att supa hela tiden. Win-win situation. Jag vet att ni tycker att jag låter som en gubbe jävel med det berör mig inte det minsta. Kanske skulle jag ha gått ner och pratat med dom men dialekten är oförståelig och dom är typ sju stycken så jag är ju i underläge där också. Känns inte som det hade gett något förutom kanske en snyting eller två.

Ringde och pratade med en trevlig tant och sa som det var. Hon frågade om åldern på gänget och jag att det visste jag inte. Är dom vuxna replikerade hon. Då saltade jag nog storyn lite och drog till med nej. Helt plötsligt blev hon jätte intresserade och tog adress, namn och nummer jag fick till och med en kod som jag skulle uppge nästa gång jag ringde. När hon hade tagit alla uppgifter och frågade om dom var kvar hade dom precis stuckit så det blev inget pådrag med sirener och prylar. Jag tackade henne för hjälpen och sa att jag skulle återkomma om det var något.

Efter typ tio minuter ringde det och det var en riktig polis som ringde och frågade om dom var kvar för då skulle han skicka dit folk på studs. Han fick dock lägga den tanken åt sidan och meddelade att han skulle informera min "kvarters" polis och dom skulle besöka adressen lite oftare.

Annars allt coolt. Ska hem till Omar ikväll och vara spik nykter sen ska vi dansa salsa... Plunta-time kanske... Smyg supa är dock inte så fräckt som när man gick i nian... Ska nog röra höfterna lite ändå. Och sen är det ju faktiskt skola imorgon.

Bjuden på födelsekalas på fredag. Inte illa. Vad ger man bort till en tokkristen, tokgift, tokengelsk och allt annat som börjar på tok tjugosju årig tjej? Vin? Choklad? Fish 'n' Chips? All hjälp välkommen.

Funderar på att bli en tjej för idag på gymmet testade jag en stepmaskin och måste säga att jag diggade det. Det var roligt och jag fattar varför tjejerna står där för jämnan.

1 kommentar:

KALLE sa...

Kan ingen klicka på länkarna i denna kommentaren? Verkar ju inte alls som något mystiskt...