Dagen har varit full med intryck så det känns som att detta blir det längsta inlägget någonsin...
Först måste jag ta tag i lite grejer som har med bloggen att göra. Inga fler insatser till tävlingen Salt vs. Toapapper mottages längre. Och man kan säga att det är väldigt ospännande för det var bara två insatser och båda (gudmor Ann och Elaka Sara) satte sina cash på saltet och då ingen satt emot finns det alltså inga pengar att vinna förutom dom som dom själva satsade så grattis ni fick tillbaka era insatser. Kommer aldrig mer försöka fixa till en tävling när deltagandet är så oerhört lågt. Skulle också kolla vilka som läste bloggen och därför tyckte jag att ni skulle svara på frågan: Hur känner du mig? Trist att ingen utanför bekantskapskretsen läser bloggen (eller svarade på frågan). Faktumet att jag nu har två livskamrater känns lite lurigt, J vet jag om och du som påstår att du är den andra kan väl träda fram så jag kan dementera det... Annars inga överraskningar dock hade vissa lite svårt att veta om dom var vänner eller klasskamrater men det får man lite bestämma själv. I den andra enkäten vågar jag nog påstå att alternativet "framför kameran" vinner en jordskredsseger. Tack ska ni ha...
Dagen började som den brukar (frukost, träna, duscha). Lämnade en sedel till Claudia (så hon kan köpa en biljett till Hadrian's Wall åt mig) sen drog jag till MetroCentre (köpcentret utanför Newcastle). Tänkta köpa mig ett par jeans och kanske lite knäckebröd på IKEA. Jag har ju varit där ute en gång innan men det var först denna gången som jag förstod hur stort det var. Jag kan säga som så att Nordsta'n inte är stort i jämförelse... Jag tycker själv att jag besitter ett bra lokalsinne och har vanligtvis inga problem att gå omkring i shoppingcentrum men nu var det inte lätt, jag gick vilse några gånger och hamnade i olika konstiga och okonstiga butiker titt som tätt. Det faktum att varannan butik var en matkedja från Amerika (McDonalds, Burger King, KFC, Pizza Hut, Subway eller Starbucks) gjorde inte saker lättare. Så där försökte jag orientera mig genom frityrfettdimman och hålla balansen på det fettdrypande golvet. Sen att den flottiga luften var svår att andas hjälpte inte till precis... Till slut kom jag på rätt köl och kunde hitta behjälpligt där inne. När jag stod och kikade i ett fönster hörde jag plötsligt barn skrika i en annan affär (trodde jag) gick bort mot ljudet och då ser jag att kidsen far omkring i en berg-och-dalbana, försök att förstå hur äckligt stort detta stället är... En annan rolig pryl dom har är i en hörna med restauranger sitter en gubbe och lirar gitarr under hela lunchrusningen. Romantik på hög nivå.
Jeansletandet gick inte bra för det fanns verkligen inte något som jag skulle kunna gå omkring i. Alla killar här går omkring i illasittande jeans med fräcka tryck på, mjukisbyxor eller Armypants. Hittade dock ett par på Topman men det visade sig att jag har blivit en tjockis här... 32" hade inte en chans att nå runt midjan men som tur var var 36" alltför stort och mellanstorleken hade dom inte men jag ska ta en titt här i staden någon dag. Hittade en armbandsur som jag kärade ner mig fullständigt i; en svart digitalklocka. Inte alltför dyr heller, ska leta upp den på gågatan här och så får J bestämma när hon kommer... Nu var jag riktigt sugen på att hitta något som jag kunde ta med mig hem, vilket jag lyckades med. Hittade en parfymaffär och där var det rätt skönt att gå in och slippa frityrdoften. Plockade ut en doft och tog med mig den hem, fick även en liten flaska med duschkräm på köpet, nice. Jag köpte (för dom som bryr sig) Paul Smith Extreme.
Sen bar det av mot IKEA och jag bestämde mig för att luncha lite köttbullar i deras restaurang. Ganska smaklöst men bukfylla är bukfylla. Fick med mig fem paket knäckebröd och två ostar därifrån. Såg även en sak som jag har sett innan och undrar om det är vanligt förekommande hemma vid. Det är att man har sin unge i ett koppel (dock inte strypsnara) så att han/hon kan löpa en bit innan han/hon fångas in av repet. Denna unge hade det fastsatt runt kroppen men jag har även funnit att det finns dom som får en snara runt handleden, vilket är att föredra?
Nu är jag hemma men ska snart dra en ut en sväng för att införskaffa lite nötter och russin så jag har något att snaska på i kväll. I går blev det två chokladkakor och jag mådde uppriktigt väldigt illa när jag gick till sängs. Så kan det inte fortsätta.
Har under natten sysslat med diverse olagligheter och har på detta vis kommit över en kopia av Robert Rodriguez senaste film Planet Terror, en blodig zombierulle som på något vis (jag fattar inte hur) hänger ihop med Deeth Proof. Tiden får utvisa om den är bra eller dålig. Fick även tag i; War, The Condemned och Superbad... Så nu har jag lite att göra även om ingen pratar med mig. Måste säga att jag är lite orolig över hur hård lagen här är mot pirater, kanske ska jag lugna ner detta beteende lite eller bara köra så att det ryker och ta smällen om den kommer. Får prata med någon i skolan om detta.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar