Såg något igår som fick mig att vilja spy på personen i fråga eller åtminstone fråga: Varför? Det var en helt vanlig dag på gymmet och jag gjorde min fulaste grimaser när jag låg och pressade lite. Då upptäckte jag vad som skulle få mig att tappa fokus och sova dåligt. En av dom "fräcka" killarna hade vita linnebyxor, ingen fara på taket även om jag inte skulle ha på mig ett par. Det var det han hade under som skrämde mig. Nu tänker ni att han inte hade något utan lät paketet hänga fritt. Då har ni fel han använda något för att hålla fast paketet från att dingla fritt. Han hade, hör och häpna, ett par svarta string på sig... Att man kan med.
En annan sjuk grej som hände igår var att jag skypade med Thomas. Det tog ett tag innan tekniken kom till amerikanen men nu är han i gång.
I dag tröttnade på att internet-helvetet alltid strular så jag ringde upp leverantören och försökte låta myndig. Han svarade att det tydligen var en fnurra på tråden och det skulle lösas omgående, gillar den killen skarpt.
Efter det samtalet skulle jag dra iväg till affären för att bunkra upp med lite livsmedel. Den ensamma tyskan (Auriel inte Claudia) frågade vart jag skulle och när jag sa det ville hon prompt hänga på. Nu var det ju inte den jobbiga tyskan som inte har en tillstymmelse till livsgnista. Utan den tyska modell var faktiskt helt ok, eller ett praktexemplar med tyska mått mätt. Vi gick bort och handlade allt gick smärtfritt och jag hittade allt men glömde smöret, alltid är det något. När hon betalade gav kassörskan henne 3 penny (lite mindre än 40 öre) för lite i växel. Det var tydligen något att börja tjafsa om. Så att komma därifrån tog lite längre tid en vad det skulle. Jag hade ju inte brytt mig det minsta men å andra sidan ska rätt vara rätt antar jag.
Jag har ju slutat snusa, drick koffein och äter inte alls mycket godis. Dom säger ju att man måste ersätta ett beroende med ett annat och jag har nu fatta vad den nya drogen är. Jag är helt såld på att använda en ögonmask. Det är ett måste när jag ska sova, helt sjukt som en napp ungefär. Det hela började förra hösten när jag hade svårt att sova. Då köpte jag en grym mask med leopardmönster som tyvärr blev kvar i New York. Det var den bästa jag har haft. Efter den blev den en lite billigare modell från Granit. Den har nu fyllt sitt syfte och har ingen spänst kvar i gummisnodden. Jag blev således tvungen att köpa en här i England vilket har varit ett orosmoment den senaste tiden då jag inte visste vilken standard dom har på ögonmaskerna. Gick in på M&S under en håltimme och letade mig fram till en avdelning som såg ut att innehålla denna min enda drog. Och där hittade jag moderskeppet av moderskepp när det gäller ögonmasker. Det är en rosa skapelse (fanns ingen manlig med dödskallar) med typ sand i så den tynger ned ögonlocken för en tryggare sömn. Den har även en extra muff för att sitt bättre. Jag är helt ärligt rädd att jag inte vaknar mer efter sömnen har inträtt i natt. Så om ni inte hör något mer av mig så vet ni att jag ligger i Newcastle under en rosa ögonmask och sover djupt.
1 kommentar:
Du kunde haft ett värre beroende. =)
Ögonmask är guld när man ska sova. Jag klarar mig inte utan den heller! He he
Skicka en kommentar