fredag 26 oktober 2007

Fyrtiofjärde dagen, förberedelser

Hela dagen i dag har jag fixat det mesta som ska fixas inför imorgon. På eftermiddagen landar J och hon ska hämtas och pysslas om. Ska bli roligt att ses igen efter fyrtiofem dagar isär. Jag har handlat extra lakan (ingen har ju sovit över här innan) och annat som hon måste ha för att överleva.

Tvättade idag också. Blev två fulla maskiner, tvättade allt. Lakan, handdukar, jackan och alla kläder. Om ni vill veta så var det första gången jag tvättade lakanen här. Vet inte om det är äckligt när det bara drabbar mig själv.

Inhandlade sköljmedel för tvätten brukar inte lukta så gott. Problemet var bara att det fanns bara en låda att hälla medel i. När jag inspekterade maskinen närmre såg jag att jag skulle hälla i sköljmedelet efter en stund när maskinen visade en viss symbol. Vem står och kollar på maskinen under tiden som den arbetar för dig? Då kan du lika gärna tvätta för hand. Lite puckat tyckte jag så därför hällde jag i sköljmedelet med tvättmedelet... Inte helt ok men det luktar bättre än förra gången jag tvättade.

Jag skrev för ett tag sedan om spanjorskorna som hade ett glas med fett i ett skåp. Nu vet jag vad dom har det till!! Förresten är det inte ett glas längre utan det har flyttat till en tillbringare och har även ökat i volym till typ sju deciliter. Vidrigt. I vilket fall som helst använder dom det så här: Dom friterar bacon i det... Det är sant. Vände sig lite lätt i magen på mig när jag såg henne stå och fixa baconmackor med sina feta, flottiga prinskorvsfingrar. Kan inte få bort den bilden från hornhinnan. Fy fan.


Inga kommentarer: