onsdag 24 oktober 2007

Fyrtioandra dagen

Var i skolan nio i morse. Kollade på schemat och då visade det sig att det var "self-studies" som gällde... Härligt. Tog tillfället i akt och satt och pluggade i skolan istället.

Tänkte få i mig lite proteiner idag igen efter veggo dagen igår. Så jag gick till en restaurang på campus med inte alltför höga priser.

Man måste första paxa ett bord sedan beställa och sedan sitta vid bordet i evigheter och vänta innan maten kommer in. Alla borden är nämligen numrerade så man uppger sitt bordsnummer när man beställer. Jag tycker att det verkar lite som om det är ett dagcenter för så lurigt kan det inte vara att hålla koll på trettio bord. Lämnade motvilligt ifrån mig Macen vid ett bord och ställde mig i kö. Höll ett get öga på väskan om det skulle komma en bastard och sno åt sig den.

När jag kom fram till kassan står det två utvecklingsstörda kärringar där och försöker se smarta ut. Jag sa snällt mitt nummer och beställde en burgare med sallad istället för pommes. När jag säger dom orden ser jag den med svårast skada stå bakom den som ska slå in allt i kassan (bara det att dom behöver vara två får mig att ana oråd) skaka på huvudet. Först tror jag att hon håller på att få ett anfall men sedan formar kärringen munnen och säger nej...

Jag blir lite ställd. Vad då nej.

Det går inte att få en burgare utan pommes får jag förklarat för mig.

Fattar fortfarande inte helt rikigt så jag frågar om det är fryst mat som dom värmer eller varför det inte går att splitta skiten.

Nej det går inte säger cpet. Jag tittar så uttrycktslöst jag kan på skräpet bakom kassan innan jag vänder på klacken och går och köper två bananer och två äpplen till lunch. Jävla skitkärringar.

På eftermiddagen springer jag ihop med en lärare och jag frågar om han kan slänga ett öga på vad jag har åstadkommit och ge mig lite feedback. När jag kommer med Macen säger han att jag nog redan nu har klarat kursen... Bara för att jag har en Mac. Härligt att Macägare står starka sida vid sida.

Hade lite problem i natt. Sängen står under fönstret och tror ni att ni vet vad kallras är utmanar jag er. Kom hit och sov en natt med enkelglas och med en spring på cirka en centimeter mellan fodret och fönstret. Jag har byggt en lite barriär med gardinerna för att inte frysa ihjäl. Radiatorn då? Kanske ni undrar. Jo det finns en sådan men den avger inte en konstant mystemperatur utan sätter igång då och då. Vid dessa tillfällen blir nog yttemperaturen 60 °C. Så det blir att svalka svedda fingrar i kallraset... Problemet med barriären är att min lilla krukväxt är bottenfrusen varje morgon...

Blir kanske en chokladkaka ikväll till Prison Break.

På tal om TV så är dom stenhårda här och du måste skaffa licens om du har en laptop. Licensen kostar £ 135 (1790 kr) per år. Sällan att jag hostar upp det. Klart böterna är rätt höga, om dom tar mig utan licens är boten på £ 1000 (13262 kr). Men utan husrannsakan kommer dom inte in hit. Jag chansar.

Inga kommentarer: