måndag 8 oktober 2007

Tjugosjätte dagen

Har ägnat hela förmiddagen åt att skriva ett litet arbete på utrikiska, måste säga att jag är väldigt nöjd med det jag åstadkom. Det har dykt upp två små problem det ena är ett ord jag inte kan men jag ger er lite ledtrådar och hoppas på att få hjälp med det. Det är engelskt (självklart), börjar med bokstäverna imp och betyder något i stil med förverkligare eller någon som åstadkommer något. All hjälp mottages med öppna armar. Det andra vet jag inte hur jag ska lösa och det är att datorn är lite vass, inte som vass i bra, utan den är bokstavligt talat vass i kanterna så det är lite jobbigt för underarmarna att skriva i flera timmar i streck.

Annars känns texten bra nästintill flawless men jag skickar den till några få utvalda för korr. läsning. Stava är ju inte så lurigt när man har rättstavningshjälp men det svåra är ju att bygga meningar med satser, verb,, adverb och annat grammatiskt skit. Må vara viktigt men jag tycker att det är roliga och lättare att räkna ut saker och ting. Men som tur är är ju J lagd åt det grammatiska hållet och kommer väl att hjälpa till. Jag måste säkert muta med något men jag har alltid något i rockärmen...

Har självklart tränat, ätit frukost och lunch men har ännu inte besökt duschen idag. Ska snart göra det för ikväll tänkte jag sticka till det kristna caféet för en att käka en billig middag. Dom var ju så vänliga så jag skulle vilja träffa vissa av dom igen. En annan bra egenskap var att den tyska accenten lyste med sin frånvaro... Jag kan lova att jag inte ska bli hjärntvättad ikväll. Till helgen är det en afrikansk festival här och det verkade som om dom skulle vara involverade på något vis och då kanske det kan vara min gratisbiljett dit, vem vet. Sen har jag lovat att fixa ett recept på köttbullar till en kille och så är det rugby på lördag kväll också och då ska vi måla ansiktena röd-vit-blå. Det känns som om det ligger lite på is för det är ju England som möter Frankrike och man vill ju inte sticka ut.

Vissa saker i det här landet är rätt roliga. En lastbil backade nere på gatan nu och i Sverige ljuder ju en signal när det sker men denna lastbil vara lite annorlunda. Istället för pip, pip sa en väldigt myndig röst: Vehicle reversing, stand well clear! Så om man inte fattar språket är det en stor risk att bli på backad av en lastbil häromkring.

Det har inte hänt något speciellt idag så jag har inget att skriva om men jag lovar att störa mig på något imorgon eller kanske rent av ikväll, vem vet?

Far och/eller mor kan väl höra av sig så vi kan kolla lite på hotell fronten?

1 kommentar:

KALLE sa...

Implementer var ordet jag sökte, nu vet ni det...