fredag 5 oktober 2007

Tjugotredje dagen, eftermiddag

Jag kommer att dö urfattig i rännstenen här i Newcastle men det positiva är att jag kommer att vara välklädd och full i magen. Efter det hårda pluggandet (fixade en av två uppgifter) så slog jag och fransyskan följe och gick ner på staden. Första anhalten blev Topman och jag gick nöjd därifrån med ett par jeans. Vi talade lite om vilka affärer som det fanns vid gågatan och kom fram till att det inte var något att ha. Så vi gick mot ett ställe där det finns det ena och andra. Denna gata är från och med nu mitt absoluta favorit ställe i Newcastle, måste bara leta upp ett schyst ställe där man kan stilla hungern. En butik med otroligt många t-shirtar och lite jeans en secondhand butik och en handfull andra klädbutiker som i stort ligger vägg i vääg. Den första måste du seriöst spendera någon timme i om du ska kolla på varje t-shirt (den ena är inte den andra lik). Smet in i secondhand butiken och kom ut med en brunvit randig farfarströja (förstahand...). Sen efter någon timmes letande och rotande drog vi till Graniger Market för att inhandla lite frukt och bröd så att det blir en kanon matlåda till morgondagen. Efter gårdagens kollektivmöte slogs det fast att jag fick första städveckan och tänkte att jag skulle fixa lite nu så det blir att dammsuga och moppa lite (går det bra med diskmedel?). I kväll blir det nog någon pub för att intaga en eller två pints inget hårt. I morgon kan det bli så att jag inte uppdaterar bloggen för jag ska på en utflykt ock kommer inte hem förrän vid tio elva tiden,. Det kanske blir ett pub besök efteråt (rugby VM) men jag lovar att avge ett livstecken när jag kommer hem.

4 kommentarer:

Unknown sa...

På tal om toabesök märks det att du inte gjort lumpen. Där sket man ikapp hela tiden....

Farbror K

Unknown sa...

Förresten, tack för kort och hälsning . Ha det bra

Anonym sa...

Anonym

KALLE sa...

klas:

Nej det här med vapen har aldrig varit min starka sida... Skicka kort är väl det minsta man kan göra när man vill ha upp besökarantalet lite... Hehe

Ha det fint.