Sicket väder.
Gårdagen startade med ett besök på en sportbar där det var otroligt mycket folk. Stämningen var god och vänlig, fransmännen var ganska nerviga innan. Dom visste inte om det var ok att hålla på motståndarna. Men alla var glada och ville mer tjöta om rugby än slåss. Det dracks, skrattades och sjöngs hela matchen igenom. Det bästa var väl att England vann för det innebar att festen fortsatte. Vi gick vidare till en annan bar eller snarare vi blev tvingade av en engelsman som av någon anledning hade blivit tokbundis med oss. Jag fick kvällens komplimang av en united spelare (junior) när han trodde att jag var från Manchester och inte Sverige. Vet inte om det är bra att ha en dialekt eller inte men det måste ju betyda att jag pratar rätt flytande.
Kvällen avslutades på "The Head of Steam", jag frågade bartendern vad som skulle förtäras för att jag skulle bli en bättre dansare. Då föreslår människan "Golden Strike", jävla idiot. Jag menar vem fan dricker det? Jag tog en shot och begav mig ut på dansgolvet. En av mina franska "vänner" la då kvällens kommentar. Han slog undan benen på mig rejält när han närmar sig mig och säger: "You dance even worse than I do". Med rejält sargat självförtroende beslutade jag mig för att inte dansa mer, aldrig. Så nu kommer jag att ta barhäng resten av mitt liv. Äckliga grod ätare.
Fick skjuts hem av en vänlig saudi (från Mekka) som, visade det sig, tränar på samma gym som jag och bor ett kvarter härifrån. Inget vän material dock men det går väl alltid att hälsa.
Jag är äckligt blek och har som mål idag att sola solarium så att brännan blir fin innan J besöker mig om två veckor.
Jag kan inte sitta inne en dag som denna, alltför fint väder. Hade jag varit hemma skulle jag ha käkat frukost på "Med mera" men det är jag ju inte så jag får väl hitta något annat ställe.
1 kommentar:
Det verkar som om du har mest uteliv i Newcastle. Hinner du med studierna?
S och B i Svedala vill ha din postadress så att dom oxå kan hålla kontakt.
Lev väl, Klas och Yvonne
Skicka en kommentar